Levottomat yöt ja katkonaiset unet

westies

Oman äänensä löytänyt
Heippatirallaa!

Tämä nainen täällä oottaa esikoistaan rv 5+0 (en tiedä onko tuo oikein merkitty :)) Viime aikoina on öisin tullut herättyä pari kertaa muutaman tunnin nukkumisen jälkeen ja tuntuu, ettei väsytä. Onkohan tämä jotain alitajuntaista heräämistä?! Onko muilla vastaavaa? Viime yönä näin myös unta, että rinnoistani ruutasi maitoa niin paljon, ettei ehtiny kuppia vaihtaa alle kun rinnat valskasi. Itse vauvasta en oo nähny unia. :)

2 vkon päästä oon menossa varhaisultraan näkemään ja kokemaan, onko tuolla sisällä yleensäkään elämää, kun ei niitä oireitakaan (vielä ainakaan) oo pahemmin.
 
Minulla ainakin oli ihan samanlaisia oireita tuossa ensimmäisen kolmanneksen lopussa / toisen alussa. Nukkuminen oli todella pätkittäistä ja unet erittäin vilkkaita ja eläväisiä, eikä niissä ollut päätä eikä häntää. :D Oikeastaan vasta toisen kolmanneksen puolivälistä tähän nykyhetkeen asti olen nukkunut suhteellisen hyvin, unet tosin ovat edelleen erittäin vilkkaita, ja hyvin usein liittyväkin juuri imetykseen!
 
Sulla on aika alussa vielä toi raskaus joten varmasti hieman päässä pyörii alitajuntaisesti kaikki asiat ja tulevat myös uneen. Varmasti helpottaa jossain vaiheessa, mutta ne uni ongelmat palaavat sitten näin loppu vaiheessa. Vähintään kerran yössä saa käydä vessassa, ottamassa närästyslääkettä, alkaa supistelemaan tai muuten vaan herää keskellä yötä ja tulee pyörittyä sängyssä jopa välillä tuntikin.
Uskon että se on valmistumista tulevan vauvan yösyöttöihin. :)
 
Ihanaa, etten oo asian kanssa yksin :D Itestäki tuntuu, että se on vaan alitajunnassa. Ja uniin tulee asiat, mitä on edellisenä päivänä miettiny. Sitten ku meillä on 2 koiraa, niin nekin alkaa yöllä levottomaksi, kun mamma pyörii sängyssä. Miestä ei näytä meikäläisen pyöriminen haittaavan :) yöllä monesti herään siihenkin, kun rintoja kivistää. Päivällä kun on rintaliivit päällä, asiaa ei huomaa, mut yöllä kun on ilman, niin "särkee" niin pirusti. :)
 
Takaisin
Top