Letrozoleista inseminaatioon 2018

vauva 2018-2019?

Silmät suurina ihmettelijä
Loin uuden ketjun inssiläisille, toivottavasti mukaan liittyy paljon porukkaa ja plussia saataisiin ❤️

Taustaa: minä 32v., mies 29v., yritystä reilu 3 vuotta ja ovulaationinduktio hoidot käyty läpi julkisella. Selittämätön lapsettomuus, miehen tavara priima, kuukautiskierto noin 32-37 pvä, en ole saanut plussaa ikinä ovulaatiotikkuun tai raskaustestiin. Ultraukset tulleet tutuiksi, tehty joka kk sillä kaksoisraskaus riski ollut joka kierrossa. Lääkärien mukaan olisin ovuloinut mutta en ainakaan digillä ole saanut kiinni. Pco epäily, 6kk letrozole kuurin jälkeen saatiin lähete Oys:n ja valita: inssi vai ivf. Päätettiin aloittaa insseistä, nyt eletään kp 2. ja kp 5 alan pistelemään gonal f, ensimmäinen seurantaultra kp 11. Inssien jälkeen ivf eli loppuvuodesta viimeistään selviää, tuleeko meistä vanhempia (koskaan).... Tässä lyhyesti meidän hoitotarina. Kuulisin mielelläni muustakin inssiläisistä :)
 
Moikka, meillä kanssa seuraavasta kierrosta inssi :happy: nyt viides letrokierto menossa ja seuraavaan yhdistetään inssi. Me ollaan hoidossa naistenklinikalla. Itsellä ei muuta vikaa kun epäsäännöllinen kierto ja siitä johtuva ovuloimattomuus, miehessä ei vikaa. Edellisestä suhteesta mulla 11v lapsi mut nyt ei meinaa millään natsata... ite haluisin ton inssin jälkeen siirtyy jo ivf, jotenki hankala ku tulee poissa oloja töistä joka kk ku en oo siellä kertonu. Mut saa nähä mitä tuumaavat jos siitä toi inssi ei onnistu.
 
Seuranta uä tehty kp 11, vaste ei ollut toivotunlainen niin nostettiin pistelyannostusta 50 -> 75 yksikköön per pvä. Lääkäri ei uskaltanut tuplata, koska oli melkein kolme samankokoista 10 mm kasvamassa, kaksi hieman isompaa. Ma uusi uä ja silloin aikaa inssiin jos vain kaksi kasvanut.

Mapsu82 itselläkin on alkanut mietityttään että oisko sittenkin pitänyt valita se ivf, kun kerta oli mahdollisuus... Meillä 300 km suunta sinne Ouluun eli ei oikein kovin montaa kertaa kiinnostaisi kokeilla insillä... Ja mies työskentelee päivittäin pitemmän matkan päässä meidän kotikaupungista + hänellä on etukäteen sovittava työpalaverit, yms. Täällä voin onneksi käydä seuranta uä:ssä. En ole itsekään töissä kertonut mtn, määräaikaisena julkisella puolella. Vaihdoin viime keväänä uuteen työpaikkaan ja pidin hoidoista taukoa. Eli ei ihanteellisin aika, mutta en jaksa enää lykätä työn takia. Joudun siis olemaan koko pvn poissa töistä, kun matkoihin menee aikaa
 
Meillä ei matka ole kuin n.20 km naistenklinikalle, mutta kun työaika 8-16 niin aina joutuu miettimään mitä sitä pomolle keksii sitten kertoa miks pitäis olla pois. Koitan mun talvilomankin ottaa sillein kun suurinpiirtein on seuraava ovis, niin tarvii turhaan ressata. Mulla tullu ainakin letrojen kanssa aika säännöllistesti ovikset kp 14 ja kp 17 joka toinen kk niin pystyy laskemaan. Naikkarilla ainkin tehdään niin, että kun aamulla näyttää plussaa niin tehdään samana päivänä sit inssi n. 11-12 aikaan, siinä sitten kiva keksiä heti aamusta hätäpäissään pomolle joku tekosyy olla pois ja vastata uteluihin syystä :D Nyt mennään kp 12 ja ovis tos näk lähipäivinä ja tosissaan sitten jos ja kun seuraavaan kiertoon mennään, niin tehdään tuo ja sitten pitää soittaa taas inssin jälkeen jos ei onnistunut että miten sitten edetään. Veikkaan että ehdottavat tuota inssien jatkamista ja varmaan just noita piikkejä, mutta ajattelin toivoa ainakin tuota ivf:ään siirtymistä. Tuleeko muuten noiden piikkien kanssa monta ultra kertaa ennen inssiä? Vitsi ku olis iltasin aikoja! byääh...
 
Olisikin ilta-aikoja :) minulla myös perus toimistotyöaika. Teen etänä pari pvä viikosta niin silloin helppo ilmoittaa vain että oma meno, menee pari tuntia kun palaan, yms. Mutta toimistopvnä hankala kun lounastauoko max tunnin ja tietää että joskus voi oma aika olla myöhässä. Oliskin itsellä myös säännöllinen ja tietäis ovulaation niin helpottais kovasti järjestelyjä... vaikka tikuttaisin useasti päivässä niin en saa ovulaatiota kiinni, seuranta uä on kyllä ollut letrozoleilla se 2 follia, eri asia sit onko ne ikinä ironneet vai kuihtuneet itsestään... uä:n mukaan ovulaatio on/ olisi pitänyt olla kp 20-23. Tää eka pistely kk on lääkärin mukaan sellaista oikean annostuksen hakemista, minulla pco niin kasvaa useita pieniä folleja. Ja koska en löydä ovulaatiota niin senkin vuoksi joudun käymään useammin uä:ssä. Saan ovitrellen nyt irrotuspiikkinä jos/ kun päästään sinne Oulun inssiin :)

Toivottavasti teillä tärppäisi ekasta, eikä tarvitsisi näihin piikkeihin siirtyä. Ens ma olen piikkittänyt itseäni 12 päivää tässä kierrossa
 
Muokattu viimeksi:
Miten meni teillä vauva 2018-2019, pääsittekö inssiin? Löytyikö oikea "piikitys" annos? Mä elelen täällä dpo 6, ovis plussa tulikin päivää aikasemmin kp 13 ja oli vielä eka päivä kun testasin :D eipä menny yhtään testiä hukkaan. Ens su asti pitäis sitte piinailla....
 
Menikö inssi hyvin mapsu82? Kerrottiinkin teille miehen tulokset? Oli kyllä säästeliäästi käytetty ovistikku, kun kerralla tuli plussa joo inssi tehtiin keskiviikkona ja samalla kätilö pisti ovitrellen, pe tuntui ovulaatio. Nyt ei kummempia tuntemuksia enää. Se oli meidän ensimmäinen ja viimeinen inssi... Miehen sperma-analyysissä 72% a+b siittiöitä ennen pesua ja pesun jälkeen 90% a+b siittiöitä, lääkäri oli sitä mieltä ettei enää tehdä inssejä. Ne ei hyödytä, miehellä huippu tulokset ja minussa ainut vika etten ovuloi ilman irroituspiikkiä. Sanoi että meillä on 8% mahdollisuus nyt raskautua, hmmh. Olen kyllä kuullut et inssissä 15-25% mahdollisuus. En tiedä mistä tuo prosentin sen lääkäri otti. Limakalvo oli kp 18 eli inssipäivä 7mm ja yksi folli 20mm. Antoi jatko-ohjeet et voidaan jatkaa kotona gonal f ja irrotuspiikki ja kotiyhdyntä kaavalla kesätauon loppuun tai nyt jos tulee nega niin ilmoittautua ivf jonoon. Siinä tehdään kuulemma minulle eka kierros ainakin pitkällä kaavalla ja se onnistuis ennen kesätaukoa. Mietin et ilmoitan meidät siihen jonoon, en jaksa enää kokeilla kotona. Ollaanhan me 10 vuotta oltu yhdessä ja välillä ehkäisy unohtunut + reilu 3v oltu ilman, niin jos ois ollut onnistuakseen niin se olis jos tapahtunut :/

Miehenkin sain nyt lopulta vakuutettua ettei se ivf niin kummallinen juttu ole, lääkäri kertoi että n. 5% Suomen väestöstöstä on saanut sillä alkunsa...
 
Moikka, mulla siis tää kierto vielä vaan pelkillä letroilla ja ens kierrossa siis se inssi. Nyt siis oottelen viikon vielä kuin käy, ennenkun pääsen jännittelemään sitä inssiä :) odotukset ei oo joo kovin korkeella tällä hetkellä.. janskättää jo etukäteen mitkä meillä sit jatkot. Toi teidän suunnitelmahan kuullostaa just hyvältä! Toivottavasti teilläkin tärppäis nyt niin ei tarvis enää ressata [emoji4]
 
Aivan :) mutta sinullahan on hyvä kun ovuloit ilman avustusta niin ei tarvii montaa kertaa käydä seuranta uä:ssä. Se inssi oli vähän niinkuin papa koe, vähän nipisti ja nopeasti ohi. Mieskin oli mukana, tosin istui sivussa nurkassa. Sitä ois kiinnostanut enemmän olla lääkärin mukana :D

Itsellä ei ole kovin suuret odotukset onnistua, olen kahden vaiheilla et testailenko vai odottelenko kuukautisia... Lohdullista on kuitenkin tietää että ei ole monta kk odottaa sitä ivf. Pitäis syksylle alkaa ulkomaanreissua varailemaan, mut kun ei tiedä vielä mikä tilanne on silloin
 
Minäkin viime kierrossa jätin testaamisen kun jaksa aina pettyä ja odotin vaan että menkat alkoi. Mulla testaattiin se ovis vaan silloin ekassa letro kierrossa, silloin oli toiminut, mutta mitä oon lukenut niit muilla saattanut olla eri kierroissa ihan eri tilanteet. Mä syön sitä pienintä 2.5mg annosta, mut toisaalta clerblue digitestillä aina saanu hymynaaman.
 
Onpa ikävää :sad001 toivotaan, että ensimmäinen inssi toisi sitten plussaa teille. Itsellä huonot fiilikset, tunnen noin viikkoa ennen menkkoa ensimmäiset kuukautiskivut, niinkuin nytkin. Alkaisivat pian niin pääsisi varaamaan mahdollisimman äkkiä sitä aikaa ivf hoitoihin. Ovitrelle pistettiin 31.1,ovisen tunsin 2.2 eli viimeistään torstai-perjantaiksi odottelen... onneksi olen yksin kotona ensi viikon.

Mietin et jos kuites söisin niitä letroja odotellessa kesän ivf:ää. Niitä on 100 kpl paketista jäljellä melkein puolet...
 
Heippa. Täällä nainen 33 ja mies 35. Reipas vuosi yritetty ja todettu endo. Neljä kk ollu käytössä letrot ja ens kierrosta sitten inssi.
Minulla kaksi lasta edellisestä liitosta vaan nyt niiden jälkeen endo pahentunut radikaalisti ja enää ei selviä ominavuin. Miehen siittiöit priimaa.
 
Hei kattili ja tervetuloa joukkoon :) itse varmaankin siirryn tuonne ivf:n puolelle kirjoittelemaan alkukesään mennessä... tänään tai no eilen myöhään illalla dpo17 muuttui kp1. Ei mitkään parhaat fiilikset nyt, vaikka ulkona paistaa aurinko piiiitkästä aikaa. Huomenna pitää soitella Oys:n ja ilmottautua hoitojonoon.
 
Moikka vaan! Ai sulla kp1 no voi että :sad001 ei sitten inssistä ollut apua, mut nyt sit sinne ivf jonoon pääsette! Mulla kp 9 ja odottelen ensi viikkoa ja sit meilläkin ois se eka inssi, nyt täytyy vaan toivoa että osuis sinne kp 17 paikkeille mikä on tiistai kun oon ottanu ens viikon sen takia talvilomankin. Tietenkin mun tuurilla tulee jo aikasemmin ja viikonloppuna.. noh ei auta ku odotella.
 
Juu ei kuuluttu siihen 8% onnistuneisiin. Kirjettä tulee Oys:sta sitten lähempänä kevättä, pitää sitten varailla ivf suunnitteluaikaa omaan kotikaupunkiin. Pitkällä kaavalla eli nenäsumutteilla pitäis aloitella edellisessä kierrossa... minullahan on pco, oireita ainoastaan helposti lihominen ja monirakkulaiset munasarjat. Olis 5kg painon pudotusta (omasta mielestä) eli aloitan maanantaina superdietillä, otan nyt itsenäisesti tässä odotellessa ainakin tässä yhdessä välikierrossa letrozoleja ohjeistuksen mukaan ja lisäravinteina vehnänalkioöljyä, foolia, multivitamiinia sekä mietin että pitäiskö kokeilla vielä greippimehuakin :joyful:

Tsemppiä inssiin!
 
Pyydän jo valmiiksi anteeksi, mutta ajattelin tulla seuraamaan tätä ketjua kun olen jo asennoitunut siihen että me lähdetään inssiin.

Moikka, mä oon 25 ja mies on 28 vuosia täytetään molemmat syksyllä. Yksi lapsi meiltä löytyy ennestää, kaksi vuotta oltiin seurusteltu ja seurustelun alusta alkaen menty ilman ehkäisyä ja 2 vuoden kohdalla esikoinen ilmoitti tulostaan. Viime syksynä hakeuduttiin julkiselle puolelle tutkimuksiin/hoitoihin.

Miehen sperma normaali, mulla pitkät epäsäännölliset kierrot ollut aina olin sitten laiha tai lihavempi.
Ovulaatiota en tunne, en saa liuskoilla kiinni. Clearbluen kaksoishormoonilla saannut muutamia kertoja pysyvän hymynaaman. Viime vuonna ovuloin 2 kertaa todistetusti, toinen varmistettiin verikokeilla marraskuussa ja sen jälkeen en olekaan ovuloinut.
Joulukuussa tehtiin aukiolotutkimus ja johtimet oli auki, samalla reissulla sain letrozolit kouraan ja eka letrozol kierto oli vasta nyt helmikuussa kun kierto venyi 54 päivän pituiseksi että helmikuun alussa pääsin uuteen kiertoon vasta. Tästä ekasta letrozol kierrosta ei tullu vastetta ekassa folliultrassa kp10 oli molemmin puolin yhdet 8mm follit uusi ultra oli viikon päästä ja ne 8mm follit oli vain 9 ja 10mm, annosnosto ja epäilen ettei sekään auta. Mulle määrättiin 6 kk letrozol kuuri ja sen jälkeen lähdetään inseminaatioon jos ei letroilla ala raskaus ja mä olen aivan varma siitä että loppukesästä me ollaan inssi jonossa.

Minussa siis on vika, ovuloimattomuus. Ovuloin iha maximissaan 5 kertaa vuodessa jos edes sitäkään.


Mulla tossa tammikuussa oli terolut ensin käytössä jotta saisin kierron katkaistua mutta viikko vikasta pilleristä ei ollut vuoto alkanut, soittelin meidän hoitopaikkaan naistenklinikalle että saisinko primolutit ja sainkin sitten sen ja söin sit sen taas 10 päivän kuurin ja siitä viimeisestä pilleristä kolmantena päivänä alkoi uusi kierto..
 
Heippa,

Tulin kertoilemaan kuulumisia sen verran, että siirryn tuonne ivf keskustelun puolelle. Jotenkin tiesin jo alusta saakka, että tämä tulee menemään tuonne asti... Tänään aloitin sumuttelut pitkällä kaavalla ja viikolle 20 suunniteltu punktio eli ehditään hyvin ennen OYS:n kesätaukoa :) Tässä mielenkiinnolla odottelen mahdollisia sivuvaikutuksia...
Mitä Mapsukalle kuuluu?
 
Heippa! Mulla munasarjat ollu lepotilassa puolivuotta eikä letrot auta ollenkaan, seuraavaksi me aloitetaan pistoshoidot.
 
Moikka vaan! Eli me myös odotellaan ivf:ään siirtymistä. Se inssi meni plörinäks ku jäi ovis bongaamatta ja sit käytiin klinikalla maaliskuussa juttelemassa jatkosta ja päädytiin sit suoraan ivf. Nyt seuravista menkoista pitäis ilmottautua tän kuun lopussa ja sit alkais kans sumuttelut ens kierrossa :) muo lähinnä eniten jännittää se että mahdutaanko sit kesäkuun hoitoon! muuten sit siirtyy elokuulle.
 
Takaisin
Top