Lastenhoitajat, päivähoitajat mitkä vain..

  • Ketjun aloittaja Hoitotäti
  • Aloituspäivämäärä
H

Hoitotäti

Vieras
Niin.. meillä on monta nimeä..
Kaipaan kokemuksia ja mielipiteitä siitä kuinka onnistui lapsen hoito samassa päiväkodissa jossa olet itse töissä..?
 
Minä olen lastenhoitaja, mutta minulla ei ole omakohtaista kokemusta siitä, että lapsi olisi samassa päiväkodissa, missä olen itse töissä. Mutta minulla on ollut kaksi työkaveria, joiden lapset olivat samassa päiväkodissa hoidossa, kun missä heidän äidit töissä, tosin olivat kylläkin eri ryhmissä. Toisen työkaverin tyttö oli eskarissa eli sillä tavalla jo "iso" lapsi ja heillä sujui tosi hyvin, eikä tyttö kaivannut äitiänsä sen kummemmin tai alkanut vaikkapa itkemään, jos äitinsä näki hoitopäivän aikana. Toisen työkaverin lapsi oli sitten reilu 1-vuotias ja se lapsi oli kyllä äidissänsä tosi kiinni aina,silloin siis kun äitinsä näki esim. Ulkoilussa, jossa kaikki päiväkodin lapset olivat yhtäaikaa. Ja tämä poika oli mustasukkainen, jos hänen äidillä oli joku toinen lapsi sylissä, mutta ymmärtäähän se, kun lapsi oli niin pieni. Riippuu varmasti ihan lapsesta itsestään, miten tuo tulee toimimaan, mutta jos on iso päiväkoti, missä ei päivän aikana välttämättä lapsi näe äitiänsä, niin kyllähän se varmasti sitten toimii. Mutta jos lapsi on tosi pieni ja vielä kiinni äidissään, niin sitten se ei välttämättä toimisi, ainakaan siis samassa ryhmässä. :)
 
Minun tyttö on samassa päiväkodissa missä itse olen töissä. Aloitettiin siis vuoden iässä ja nyt neljä kuukautta takana. Aloitettiin ns samassa ryhmässä kun ei ollu kaikki henkilökunta/lapset aloittaneet eikä kunnon ryhmätiloja kaikille ennen muuttoa uusiin tiloihin. Meillä meni mielestäni ihan hyvin. Toki äidin syliin ensimmäisenä haluttiin kun oli väsynyt tai jotain sattui. Kun jaettiin lapsia eri huoneisiin niin olin pääsääntöisesti eri huoneissa eikä silloin tullut itkuja kuin satunnaisesti minut nähdessään. Totta kai on edelleen välillä mustasukkainen toisille lapsille mutta enää ei itketä äitille kuin väsyneenä.
 
Takaisin
Top