Lasten turvaistuimet/-kaukalot

Pikkuakka

Jostain jotain jo tietävä
Autoliiton sivuilta löytyy turvakaukalon ostajaa kiinnostava taulukko uusimpien kansainvälisten turvaistuintestien tuloksista!

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

(Jaa linkki ei tullut kunnolla, mutta kopioimalla osoite selaimen osoiteriville se kyllä toimii.)

Tässä voisi vaikka muutenkin viritellä keskustelua, millaiseen hankintaan olette päätyneet ja mitä hyvää/huonoa sanottavaa löytyy kokemuksen perusteella.
 
Mulla oli viimeeks Gracon turvakaukalo jalustalla. Hyväpuoli siinä se, että sen saa nenä menosuuntaan. Yksin ajaessa helpompi vilkasta takapeiliin, että kaikki ok. Kuin jos naama olis takaikkunaa kohden. En tykänny päälysteitten kankaista, AIVAN liian hengittämätöntä kangasta (pesu ja hoito kyllä unelmaa), mutta muksu hikoontuu siinä niin, ettei mitään tolkkua, aivan hirveä. Jouduin käyttämään kesällä harsoja, pyyhkeitä ja vaikka mitä alla, että olis mukavampi olla. Kannattaa siis kiinnittää huomiota myös kankaan laatuun ja vuodenaikaan. Tosin nythän muksut viettää sen ekan 6kk pakkasessa, joten tota ongelmaa ei varmaankaan ole :), mutta henkilökohtaisesti haluaisin mahdollisimman kevyen istuimen, Graco ei ole kovin kevyt.
 
Moikka,

Onko kellään kokemuksia abc design rider kaukalosta? Meille olis tarjolla siihen yhteensopivat matkarattaat, joten kovasti harkitaan sitä. En ole kauheasti löytänyt mitään tietoa siitä ja sen turvallisuudesta. Se ei esim. ole mukana tuossa autoliiton testissä. Hinta on aika tosi kohtuullinen mitä olen löytänyt, mutta ehkä sen takia myös vähän huolestuttaa tuo turvallisuuspuoli...

-Sini
 
Ostettiin maxi-cosi pebble kaukalo. Arvosteluja en siitä enempää löytänyt kuin tuon autoliiton, mutta vaikutti hyvältä sen perusteella. Jos jollain käyttökokemuksia, olisi kiva kuulla! :)
 
Meillä on tuo Graco logigo S, ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Kaukalo on todella tilava(jokseenkin melko painava,mutta ei haittaa kun meillä on nuo Gracon miraget rattaina johon vauvan saa kaukalon kanssa niin ei tarvitse pajoa kanniskella) ja pehmusteet aivan ihanan muhkeat!! Talvivauvalle hyvä valinta. Ja hyvää on nuo viisipistevaljaat. Hiostava on ehlä joo kesäkuumalla, mutta muuten todella hyvä. :) Meillä oli aluksi Brion primo kaukalo, mutta se meinasi käydä jo pieneksi(oli siis vielä yläpäässä vähän tilaa) meidän tänään 5kk täyttäneelle pojalle, mutta nyt tuossa gracon kaukalossa on kyllä hyvin tilaa.
 
Me ostettiin nuo Mamman mainitsemat: kaukalo ja matkarattaat. :) Mies tietysti vilkasi turva-arvotelut ja Hyvä oli siellä mainittuna. Toivottavasti ovat hyvät.. kokemukset alkaa vasta loppuvuodesta. :D
 
Niin ja jatkan vielä ,että tuossa gracossa on minusta vielä ihan huippu tuo kuomu, jonka saa todella moneen eri asentoon, ja suojaa lasta auringolta varmasti ,paistoi se mistä suunnasta tahansa. :) Ainakin itse olen nyt huomannnut tuon todella hyväksi asiaksi kaukalossa.
 
Joo meillä kans toi Graco logigo S ja oon tykänny kyllä!vähän vaa miinusta
et on nii painava mut on se tilava ja menee pitempää ku ne pienemmät.Tyttö oli
8kk:den ikään asti ja viel ois mahtunu mut ostettiin viihtyvyyden puolesta jo turvaistuin.. Ja seki Gragon cosmic comfort s , siihen valittiin kankaaksi sellanen joka pitäs olla hengittävä.Vielä ainakaa ei mitää moitittavaa :)
 
Me hankittiin Brio Primo isofix telakalla, ollut serkun yhdellä lapsella. Ainakin sai tuolla AL:n sivulla arvion hyvä. Haittapuolena on että se ei sovi kai kuin kahteen eri ratasmalliin, joita ei varmaankaan olla hankkimassa... Muuten vaikuttaa hyvältä ja kätevä tuo telakka kiinnitys autoon. Muuta käyttökokemusta ei meillä tietty vielä ole, kuin että kokeiltiin että menee meidän autoon :)
 
Takaisin
Top