Lasten suusta: Kerro lapsesi lohkaisut!

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mitä kaikkea hassua teidän lapsenne ovat sanoneet?

Meillä mies oli kertonut silloin 5-vuotiaalle esikoiselleni evoluutioteoriasta. Oltiin sitten pelaamassa Afrikan tähteä, kun lapsi yhtäkkiä kysyi että "Äiti, kukakohan meidän perheestä oli ennen apina?" :grin

Samainen lapsi oli katsonut mumminsa kanssa paralympialaisia, ja mummi oli sitten selittänyt, mitä tarkoittaa kun joku on vammautunut. Seuraavalla kerralla mummilaan mennessään lapsi oli kysynyt että "Katsotaanko taas niitä kisoja missä on niitä ihmisiä joilla on lommoja?"
 
Noh hassuja noi höpisee päivittäin mutta noloimmat jäänyt hyvin mieleen... esim yksi näistä 2 vuotiaana näki elämänsä ekaa kertaa leikkipuistossa tumma ihoisen lapsen, tyttöni meni hänen luokseen ja alkoi silittämällä poskea, hetken jälkeen katsoi minua ja kysyi ’suihkuun?’ Mulla alkoi puna nousta poskille ja katsoin lapsen isää joka alkoi nauraa ja minä tytölleni että ei hänellä on vaan noin kauniin värinen iho... onneksi lapsen isä oli vaan että ei teillä taida olla ”värikkäitä” tuttuja? Lapset siitä sitten alkoi leikkimään yhdessä ja vielä saimme ihmetellä tämän uuden tuttavuuden hiuksia ja lapsen isän käsiä o.O
Toinen oli kun n 5v keksi kaupassa tukevamman naisen ja olin itsekin isosti raskaana niin rakas muksuni sitten lapsen kirkkaalla ja kantavalla äänellä selittämään että ’katso äiti tuolle tädillekin tulossa kohta vauva’, arvatkaa kuuliko tämä rouva arviolta 50v...
Noh kyllä kuuli ja lähti kovin loukkaantuneen näköisenä hirveetä kyytiä siitä pois ja minä muksulleni että ei toisen ulkonäköä saa kommentoida, kaikki ollaan erinlaisia ja täydellistä just näin! Harmittaa vaan kun en kerennyt anteeksi pyydellä tältä rouvalta... että hävetti!!!
 
Ai kamala Äippä :D Ihan kamalia tilanteita, vaikka nyt naurattaa täällä. Mutta hienosti vastattu lapsille ja kiva tuo isän suhtautuminen leikkipuistossa!
 
Ai kamala Äippä :D Ihan kamalia tilanteita, vaikka nyt naurattaa täällä. Mutta hienosti vastattu lapsille ja kiva tuo isän suhtautuminen leikkipuistossa!

No sillon ei tosiaan naurattanut yhtään... nyt jo vähän hymyilyttää:) kaikki vieras on lapsista mielenkiintoista ja eihän ne ymmärrä että miksi jollain on ihan erivärinen iho kuin itsellä tai miksi joku on erinlainen kuin oma peilikuva... nykyään meillä paljon erinlaisia ihmisiä lähipiirissä mutta sillon kun ekat oli pieniä niin sillon ei...
 
Omien juttuja ei tule nyt mieleen, mutta pikkuveljeni, ollessaan ehkä jotain 3-4 vuotta, oli kaupassa iskän kanssa. Vastaan oli tullut joku "helvetin enkeli" (siis nahkaliivit, muhkea parta ja muutenkin isokokoinen kaveri). Veli oli kävellyt tätä tyyppiä vastaan ja tokaissut "luuleksä olevas joku joulupukki vai?" :laughing021 Onneksi tyyppi oli vain nauranut, mutta iskälle tuli silti kiire pois kaupasta:joyful:
 
Tytärpuoleni taisi olla kolmevuotias, kun pikkuveljensä yhtenä päivänä kakkasi tosi monta kertaa. Päivittelin sitä sitten miehelle sanomalla että "R kakkasi varmaan kuusi kertaa putkeen". Tyttö alkoi tivata että mihin putkeen pikkuveli kakkasi. Yritin selittää että se on vain sellainen sanonta, mutta tyttö ei sitä hyväksynyt vaan jankkasi vain että mikä putki se oli. :hilarious:
 
Äippä, voin kuvitella miten hävetti!

Meillä silloinen 2-v kerran osoitteli vastaan tullutta kehitysvammaista ja hohotti kovaan ääneen. Olisin voinut vajota maanrakoon.

Onneksi suurin osa ihmisistä ymmärtää että lapsen ihmettely on viatonta ja ettei nauru ole pilkallista.
 
Tyttö 4v:nä näki Uuno Turhapuron tv:ssä ja lohkaisi "Hyi hitto mikä ukko! Mitä sille on tapahtunut?".:'D

Ja 5v:nä, kun katsottiin Pikku Kakkosesta Taitosia, tyttö tuumi haluavansa nukkekodin ja sinne "kalaämpärin, sellaisen lavuaarion" (eli akvaarion, kuten Taitosissa oli askarreltu:'D).

Ai joo, en muista kumpi isommista lapsista oli ja missä iässä, mutta sanoi, että pikkuveljelle tulee jostain ruoasta "ihotulitus", siis ihottumaa. :D
 
Ja esikoinen kysyi pienempänä nähdessään Duudsonien HP:n telkkarissa "Mikä menninkäinen toi on?" :'D

Muistuuhan näitä..!! Tyttö oli 4v, oltiin uimahallin saunassa. Tyttö kysyi miksei voida mennä samaan saunaan poikien kanssa. Selitin, että muuten pojat näkisi meidän yksityiset paikat ja että ei ole tapana sellainen. Tyttö oli herken hiljaa ja totesi sitten järkyttyneen kuuloisena "Niin ja sitten ne vois nähdä nun hiukset!".:'D no eipä mitä, sitten tyttö tiiraili mun tissejä ja sanoi, että sitten kun hän on iso tyttö niin hänelle tulee samanlaiset. Ja seuraavaksi kurkotteli katsomaan mun ohi toista saunassa istuvaa rouvaa ja sanoi mulle, että" tolla naisella on paljon isommat tissit kuin sulla". :D niinpä niin, jokaisella meistä on omanlaiset. (;
 
Meillä juotiin tänään "kuppavettä". Hetki meni tajuta, että tarkoittivat juovansa vettä mukeista, joissa oli kuplien kuvia. Kuppaa ja tippuria tarjolla..! :D

Toinen kaksosista muistutteli joku aika sitten vessaan menneelle mummille, että "muista tulla sitten pois sieltä!"
 
Yhtenä keväänä käytiin vapun aikaan kaupassa. Mies oli pyytänyt tuomaan simaa, jota sitten lapsen kanssa etsiskelin juomaosastolta. Lapsi oli koko ajan tarttumassa sixpackeihin olutta ja kuulutti mulle kovaäänisesti että "Täällä on sitä isin simaa!". Siitä sai ulkopuolinen varmasti just sen kuvan että mies hörppii täällä yhtenään kaljaa sitä lapselle "simaksi" kutsuen. :grin Tosiasiassa mies ei edes tykkää oluesta enkä minäkään, joten en tiedä mistä lapsi oli saanut moisen ajatuksen päähänsä.
 
4v sanoi pääsiäisen aikaan kerhon jälkeen että "äiti tiesiks et sit kun kuolee pääsee taivaaseen ja jos taivaassa kuolee niin pääsee avaruuteen" :D
 
Niin joo, meillä isommat odottavat vappua, kun silloin on luvattu ostaa kasvomaalit. "Voidaan maalata meistä eläimen näköisiä, esimerkiksi joulupukin näköisiä", tytöt pohtivat tällä hetkellä lähes päivittäin. :D
 
Toinen isommista joskus sanoi isille, kun oli hiukset silmillä, että "isi, levitä mun hiukset!" Ja isihän levitti.. :D Tuo on jäänyt meillä ihan arkikäyttöön. :)
 
Muistui tässä mieleeni... Kerran kun luettiin pojalle uutta kirjaa, poika kysyi "mikä pelle tuo on?" osoittaen prinsessan kuvaa. :D
 
Takaisin
Top