Laskettuaika tuli ja meni!

mulla ei ollu mitää synnytyksen oireita ennenku aloin juomaa sitä teetä,viis pussillista sitä kerkesin juomaa ja sit menikii vedet.kaveri kerkes juomaa vaa yhen pussillisen =D.
 
Tänne on minunkin tultava. Perhana!!! Niin olen odottanut synnytyksen käynnistymistä, kun paikatkin jo alkaneet aukeamaan, mutta ei mitään tuntemuksia! Kyllä korpeaa! Ens viikolla yliaikaiskontrolli ja sieltä en kyllä kotiin suostu lähtemään.
 
Mä oon vedelly sitä vattuteetä nyt paketillisen, hyvää se on, mut ei siit mitää tuntuvaa hyötyy oo ollu... Ehkä kohtu on nyt ees teräskohtu! :D
 
Kaippa sitä teetä pitää kokeilla, vaikka en sen vaikutukseen hirveesti uskokaan. Tässä alkaa oleen valmis mihin vaan, mutta mikään kun ei tunnu auttavan. Eipä taida tää napero olla vielä valmis tuleen. Ei siis vieläkään yhtään mitään tuntemuksia (kivuttomia ja vähäisiä harjoitus supistuksia ja alapään vihlaisuja lukuunottamatta) ja 40+3:sad001. Ensiviikon pe mennään sitten äitiyspollille vähän kattoon tilannetta ja miettiin käynnistystä, jos ei siihen mennessä ole pihalle tullut.
 
Kirjoitanpa tänne.. Kävin aamulla kassin kanssa sairaalassa, käyrä ja lääkärin tarkastus ja verikoe. Nyt on 41+3, mutta tää lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä vielä kotiin odottamaan spontaania käynnistystä, vasta perjantaiaamuna sairaalaan käynnistykseen. Huaah! Baby oli jo yli 4 kg arviolta, mimmosta kantoo mä lopulta pääsenkään puskeen pihalle! Pikkasen oli tapahtunut tuolla alapäässä, kohdunkanavaa enää yks sentti ja sormenpäälle auki, viikko sitten oli kanavaa 2,5 cm ja ei yhtään auki.

Joten toivotaanpa, että muksu sitten käyttäisi tilaisuuden hyväkseen ja sieltä itse tulisi, mutta rehellisesti oon ihan tottunut ajatukseen, että käynnistettäväksi mennään.. :sad001 Taidanpa samalla vaihtaa sairaalastalähtökassiin 50 cm vaatteet 60 cm:iin.. :wink
Kassotaan mitä tapahtuu. Tänään oon nukkunut puol pv ja vatsaa poltellut toisen puolen. Toivotaan, että vähän edistää.
 
No onneks tiedät että perjantaina käynnistyy, Lady Murmeliini! Ja tsemppiä, toivottavasti vatsan polttelu on sulla edistystä!
Mulla on vielä jännä viikko edessä - sitä odottaa että tää lähtee spontaanisti käyntiin mutta toisaalta on jo vähän niinkuin alistunut siihen ajatukseen että käynnistetään. Nyt on 40+5, eikä mitään synnytykseen viittaavia merkkejä. Ja jos käynnistetään niin se on vasta ens viikon perjantaina. Miten mä jaksan odottaa siihen asti? Sitäpaitsi mua pelottaa että vauva ehtii paisumaan viisikiloiseksi tätä vauhtia. Taitaa meilläkin jäädä ne 50senttiset vaatteet käyttämättä....Neuvolantäti kyllä lohdutti että keskikäyrillä mennään, muttei mitään kokoarvioita oo ikinä tehty.
 
40+1, pyh, höh ja huoh! :/ täällä taas vihjailtu tulosta jo viisi viikkoa!! Enpä siis kuvitellu tälle puolelle la:ta tulevan ... kiva ku toi vau.fi omasivuki kettuilee ja onnittelee kun "pahin on takana ja hienoin palkinto vauva saatu". Noh onneksi tätä tuskaa on se max 2 vko jäljellä... ei, ei kyllä lohduta. Ei niinku yhtään! Voimia samassa tilassa painiville ja Lady Murmeliinille erityistsempit huomiselle koitokselle! :)
 
40+0 tänään. Ei oo kahden supistelumaratooneista ollut mitään hyötyä. Eilen illalla vähän yritti mutta kun viimein nukahti niin heräsi sitten ilman niitä supistuksia. Pöh
 
40+2 ja pitkän pohdinnan jälkeen hokasin miten tänne pääsi kirjoittelemaan. Neuvolassa ovat olleet jo kolme viikkoa sitä mieltä, että seuraava aika on sitten vauvan tulon jälkeen. Viimeisimmällä kerralla neuvolatäti oli jo lähtenyt kahville niissä tunnelmissa, että olin jo lähtenyt synnyttämään,. mutta ei vain, täällä sitä edelleen odotellaan vauvamasun kanssa. Ja viimeisen viikon aikana ei oo ollu merkkiäkään minkäänlaisesta edistymisestä, sitä ennen oli jo paljonkin. Yhden supistuksen sain tänään siinä kaikki :P

Hermo alkaa pettää ja erityisesti nyt kun tietää, että vauva on lähtökuopissa mutta synnytys ei vian käynnisty plääh... eilen satoi räntääkin ja ei ole enää yhtään takkia, joka mahtuisi kokonaan kiinni... Tietysti jos ostaisi hienon uuden takin niin vauva varmaan tulisi heti seuraavana päivänä :D

Oon kyllä yrittänyt melkeen kaikkea, paitsi tuota vadelmateetä en ole löytänyt. Muuten oon käynyt superpitkillä kävelylenkeillä, ravannut rappusia, siivonnut lattiasta kattoon, saanut jalkahierontaa, syönyt mausteista ruokaa, syönyt ruokaa jolle olen lievästi allerginen, olen myös viettänyt täysin lepopäiviä pari tässä viikon sisään mutta ei oo auttanut :) sain saunavuoron varattua vasta ensiviikon perjantaille, että josko silloin???

Vähän semmonen tyhmä olo, kun tietää että kyllä se vauva sieltä tulee kohta, mutta oma olo on jo niin raskas ja väsynyt,... ja pakko kyllä sanoa, että olen aika kärsimätön, mitä tulee odottamiseen, haluaisin jo vauvan omaan sylkkyyn :)
 
Mullon vähän samat fiilikset - täälläkin edelleen roikutaan mahan kanssa, nyt on siis jo 41+3. Siis miten hitsin pitkään yks vauva voi mennä yliaikaa? Pää painaa ihan kamalasti alaspäin, ja supistuksia tulee tosi harvoin ja nekin loppuvat aina samantein. Ei limatulppaa eikä edes limaa tule ulos, pelkkä pissahätä koko ajan :mad: Mäkin olen yrittänyt olla vuoroin superaktiivinen ja vuoroin levätä, mut mikään ei tunnu auttavan. Eikä täällä ruotsissa meillä oo edes saunaa, voihan kakka. En haluaisi käynnistykseen, mutta kai se siihen päätyy, PLAAH. Huomenna on neuvola ja siellä varataan aika synnärille, jossa tutkitaan mikä on tilanne ja mahdollisesti käynnistetään sit loppuviikosta. Hermot on kyllä tosi kireellä ja nyt alkaa olla aika hormoonihuuruista vuoristorataa muutenkin tää loppuaika, vaikka tietää että kohta, kohta, kohta....eli tosi kärsimättömät fiilikset myös mulla. TULIS JOo_O
 
No niin, täällä ollaan, 40+1.

Eilen lähdettiin ensin metsälenkille koirien kanssa ja sitten vielä kauppaan, ja jälkimmäisellä reissulla olin jo kovin toiveikas, kun epäsäännöllistä supistelua ja kaikenmoista vihlontaa tuntui niin paljon. Mutta kotona ja yöllä ei sitten taas mitään :confused:
 
Tsemppiä herne, mulle kätilö sanoi että yleisin syntymäaika vauvoilla on n. 40+2- 40+4 välillä.
 
ainii.. Mäki pyrähdän tällä listalla.. Toivottavasti huomenna voin kirjoittaa syntyneet puolelle (siis toivottavasti käynnistys ei kestä yli vuorokautta!)
 
Mielenkiintoista dataa Noonis86! Jospa sitten huomenna. Tai ylihuomenna. Tai sitä seuraavana päivänä :)

Vaikka vointi on kyllä sen verran hyvä, ettei mulla oikeasti ole muutoin hoppu synnyttämään, ainoastaan lapsen suurehko kokoarvio (LA:n kokoarvio 4 kg +/- 10%) mietityttää, jos ehtii vielä kovasti loppuvaiheessa kasvamaan. Ja tietty ihan perus malttamattomuus nostaa päätään :grin

Ja Sophielle isosti tsemppiä huomiseen koitokseen!!
 
Minäpä ilmottaudun kanssa yliaikaisiin... Tänään 40+1.
Ei sinänsä yliaikaisuus haittaa, onpahan pikkuinen "valmiimpi" maailmaan mutta en millään haluais alkaa siihen käynnistysrulianssiin :/ Kaikki se stressi "Käynnistyykö? Onkos siellä tapahtunu mitään edistystä?" ym... Jospa beibe ymmärtäis tulla ennenko ruvetaan käynnisteleen :)
Jos jollain olis hyviä vinkkejä miten jouduttais käynnistymistä kotikonstein nii oisin enemmän ku kiitollinen :)
 
Kuukuna, meidän baby syntyi 10 pv sitten rv 42+0! Supistukset alkoi 8 h ennen sovittua käynnistystä.. Synnytys itsessään ei alkanut vielä, mutta siihen ei lääkkeellisesti puututtu silti, kun oli aika selvää, että ennemmin tai myöhemmin se synnytys lähtis oikeesti käyntiin. Mut pitkään meni! Haluun lohduttaa teitä "yliaikaisia", että näin jälkikäteen ei YHTÄÄN harmita tuo 2 vkoa, vaikka viimeiset 4 vkoa raskaudesta olikin yhtä tuskaa, varsinkin henkisesti. Mutta syntyessään tyttö olikin täysin valmis, imetys lähti täysin vaivattomasti käyntiin tunti synnytyksen jälkeen, tyttö oli virkeä ja sosiaalinen alusta saakka ja haki katsekontaktia. Eilen neuvolassa sanottiin, että hän on jo kolmeviikkoisen tasolla, vaikka ikää oli tosiaan vasta se 9 pv!
Joten tsemppiä!
 
Ylihuomenna laskettuaika, mutta mulla on jotenki nin vahva intuitio että menee yli. Mun tuurilla se kaks viikkoa. Ei siinä muuten mitään, mutta ei haluis kamalan isoa pötikkää puskea ulos :grin
 
Tämän hetken odottajista taidat Kuukuna olla pressa, minäkin mietin että pidemmälle menneitä on ollut mutta ovat tainneet pikkuiset jo syntyä :)

Täällä vasta 40+3 eikä mitään raportoitavaa tänäänkään, onneksi olo ei ole erityisen tukala niin pystyy joltiseenkin nauttimaan vielä elämästä ennen lasta :) Harmi tietysti, että moni asiaa jää nyt tekemättä ihan vaan siksi, JOS se nyt päättäiskin syntyä jo tänään. Miesparkakaan ei uskalla enää lähteä minnekään, hyvä kun töihin malttaa...
 
Takaisin
Top