Lapsen huulet rohtuu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Rohtuuko teidänkin lasten huulet? Meillä iho voi muuten hyvin, mutta huulet... Eikä asiaa auta yhtään se että lapsi ilmesesti puree/imeskelee ja repii niitä. Minkä olette todenneet parhaaksi huulien hoitoon?

Minä olen nyt hieman hukassa, kun aiemmin on ihan apteekissa suositeltu vaseliinia, mutta viimeksi kun kävin purkin ostamassa apteekkari sanoi että ei se itseasiassa ole hyvää huulien hoitoon. :confused:
 
Vanha perinteinen nivea( se sininen metallinen purkki) sitä nukkumaan mennessä huuliin. Niin aamulla ei oo niin pahana huulet:)
Meillä vanhin on kova imeksimään huuliaan ja tää on ollu ainut mikä tehoaa.
 
Meillä on toiminut bepanthen :) sitä laitan itsellenikin illalla huuliin ja aamulla on paremmat. Jos on kovasti rohtuneet huulet, niin sit oon laittanut muutamana iltana. Purkin takana lukeekin ihan et voi käyttää huuliin.
 
Kappas, miten sitä ei ole tullut edes ajatelleeksi bepanthenia. :D Kiitos vinkistä. :) Pahalta voisin sen kyllä veikata maistuvan, mutta se toisaalta voisi hillitä lapsen huuliensyöntiä.
 
Bepanthenia laitan minäkin pojalle, talven kovimpina pakkaskausina huulet ja kaikki iho, joka on vapaasti pakkasviiman purtavissa, rohtuu pahasti. Iltaisin Bepanthenia poskiin ja huuliin, niin auttaa.

Jos lapsi puree huuliaan, niin Siperia opettaa: "jos syöt huulia, ne menevät kipeiksi. Lopeta se." ja jos ja kun ei lopu ja marina alkaa: "mitäs söit huulia, ne menevät kipeiksi. Lopeta se. ". Kyllä pienikin lapsi nopeasti oppii syy-seuraus -suhteen.
 
Meillä sama ongelma 2-vuotiaalla eikä asiaa auta yhtään et itellä on sama ongelma ja näytän loistavaa esimerkkiä läpräämällä koko ajan omia huuliani auki :grin Vanha kunnon Bepanthen on tosiaan kyllä auttanu, ainut mitä on tullu edes kokeiltua lapsen huuliin
 
Itselleni käytin halkeilevien sierainten ihon ja huulten hoitoon nännivoidetta ja se toimi!
 
Minä olen myös käyttänyt nännirasvaa. Lanoliini käy hyvin pienten ihovaurioiden hoitoon ja myös rohtuneille huulille. Mehiläisvaha on ollut toinen hyvä.
 
Minun käyttämä nännivoide on candelulasta, eli kehäkukkauutteesta, ja uudistaa ihokudosta :)
 
Takaisin
Top