Lapsen hoitoonlaitto ja työn aloitus

lokakuun.äiti86

Satasella mukana keskusteluissa
Itselläni on edessä se tilanne, että joudun aloittamaan työt syksyllä poikani ollessa vasta 10kk. Hän on menossa perhepäivähoitajalle ja on hoidossa n. 3-4pv/vko päivätuntien vaihdellen 3-9h. Tietysti tunnen kovaa syyllisyyttä tästä, mutta talous ei anna periksi, että voisin olla kotona. Mutta pyrin että hoitoaika jäisi mahdollisimman vähäiseksi ja harjoittelun aloitamme jo kuukausi ennen työni alkua.

Haluaisinkin kuulla onko kenelläkään samankaltaisesta tilanteesta kokemusta? Miten pieni on pärjännyt muiden lasten joukossa, kuinka ruokailu on hoidettu yms. Meillä kun kuitenkin suurimmaksi osaksi vielä (nyt 7kk) ollaan rintamaidolla. Pärjääkö poika ilman rintaa päivän, kun en haluaisi sotkea korviketta pilaamaan hyvää imetystä?

Kaikki apu tarpeen :)
 
Säähän voit pumpata/lypsää pojalle hoitoon maitoa mukaan. Mutta luultavasti poika selviää sen aikaa kiinteillä ja vedellä, jos imetät ennen hoitoon viemistä ja hoidon jälkeen.
 
Pumppaus oliskin hyvä jos tää pikkumies huolis pullon/nokkamukin..Täytyy harjoitella urakalla tää pari kuukautta.
 
Meillä th sanoi ettei enää kannata opettaa pullolle, mutta jos nokkamukista tai pillimukista/pullosta onnistuisi saamaan edes kerran hoitopäivän aikana maitoa.
 
Mä aloitan työt ens viikolla ja meillä imetys loppui tovi sitten. Vauva ei enää halunnu rintaa päivällä ja ytimekäs loppui kun olimme miehen kanssa yön poissa kotoa. Tätini hoitamassa ja oli tarjonnut yöllä tuttia ja se kelvannut. Siihen loppui siis yösyönnit että sikäli hyvä. Vähän tuntui haikeutta imetyksen lopetus mutta nyt jo olen tottunut.
 
Meillä ekan viikon mies anto pumpattua maitoa pullosta miun työpäivien aikana, mut on nyt todennut ettei tarvia. Normaalisti tissitellään siis sillon ku oon kotosalla, miehen kanssa syö kiinteitä. Meillä siis läpsystä vaihto - meiningillä, mies tekee täyttä työaikaa ja mie 80%.
 
Oli vähän vauvakuume joo, kun tää lokakuinen oli pienempi. Nyt on hieman väistynyt se, vaikka tiiänki et toisen vielä haluaisin, en vaan vielä ihan heti perään. Kova ikävä on kyllä niitä ihmeellisiä ensi päiviä pienen nyytin kanssa.
 
Meillä se ku mulla ikää jo 40 et siksikin yritys jo nyt päällä. Hedelmällisyys kun laskee koko ajan. Ois niin hienoa saada vielä yksi nyytti ja leikkikaveri nuorimmalle
 
Perässä hiihetään. Tämä meijän eka, miulla ikää 36 ja aina ollaan haluttu enempi kuin 'vain' yksi lapsi. Työn takana oli tämä, katotaan saadaanko enemmän.
 
2014 tammikuussa ensimmäinen km. Sen jälkeen ei tärpin tärppiä ennen tätä.
 
Mulla on vauvakuumetta ilmassa, mutta miehelle kuulemma riittää nämä kaksi, mitä nyt on. Mutta ehkä joskus vielä pieni iltatähti. :oops:
 
Kyllä on vauva kuumetta, mutta mies ei annan lupaa ennen kuin kierukasta loppuu teho, eli sellainen 5v pitää odotella kolmannen yritystä. Toisaalta ymmärrän ja tajuan että kolme pientä on aika raskas "taakka" jo ihan taloudellisesti, mutta silti edelleen tuntuu kuin joku puuttuisi.
 
Takaisin
Top