Kysymys kaksosten odottajille/äideille

Kyfi0720340

Vasta-alkaja
Plussasin neljä päivää sitten ja kuukautisten perusteella raskaus on tänään viikolla 9+0 (en kiirehtinyt testin kanssa kun aluksi ajattelin kuukautisten olevan vain epäsäännölliset kun vielä imetän 1,5-vuotiastamme). Eilen ja tänään olen kuitenkin tunnistellut vatsaa ja mieskin sanoi tuntevansa kohdun reuvat aivan alavatsassa vaikka näillä viikoilla ei tietenkään pitäisi vielä tuntua enkä mitään liikkeitä vielä ole tuntenutkaan. Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla istukka on ollut kohdun etupuolella ja potkut olen tuntenut vasta viikon 18 paikkeilla. Anyways on alkanut tuntumaan, että voisiko olla kaksosraskaus. Äitini äiti sai kolmet kaksoset (seitsemän raskautta). Äidin puolen serkkuni on myös odottanut kaksosia. Tietenkin voi olla, että raskaus on pidemmälläkin, mutta pahoinvointi on ainakin ollut aiempia raskauksia pahempaa (siltikään en heti uskaltanut heti tehdä testiä ennen kuin olin jo aika varma) ja viimeiset kuukautiset olivat ihan tavalliset eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut vuotoja. Uskoisin siis, että korkeintaan lyhkäsemmällä kuin pidemmällä tämä. Voisiko olla siis kaksoset tulossa? Kuinka aikaisin muilla on tuntunut vatsan nousu kaksosraskaudessa verrattuna yhteen vauvaan. Ei siis vielä näy mitään vauvamasua, mutta kohdun reunat tuntuu kuitenkin. Ensimmäisen ja toisen lapsen kohdalla aloin tuntea kohdun reunat 12 viikon kieppeillä. Huomenna käydään aamusta ultassa, siellä toivottavasti saa vastauksia. Olisi kuitenkin tosi kiva kuulla muiden kokemuksia ja arvauksia kun ajatukset nyt aikalailla tässä vauvassa/vauvoissa? Varmaan ihan normaalia... :D
 
Mulla on nyt 8+5 kaksosraskaus ja yhteen lapseen verrattuna tuntuu että maha on jo vähän pompannut esille. Tietysti suurin osa on turvotusta, mutta en muista tällaista olleen aiemmissa raskauksissa. Muuten oireita on aika vähän, lähinnä väsymys ja rintojen särkeminen.
Tsemppiä ultraan, sukurasitetta sulla ainakin näyttää olevan!
 
Minulla on aina noussut kohtu melko nopeasti ylös. Minulla on yhdet kaksoset ja yksi yksönen, sekä yksi yksisikiöraskaus, joka on mennyt kesken rv8+4. Kohdun koon perusteella ei tuossa vaiheessa olisi voinut arvata sikiöiden lukumäärää vielä, myöhemmin toki monikkoraskaudessa kohdunpohja nousi reippaammassa tahdissa ylös. Ultrassahan tuo sikiöiden lukumäärä selviää viimeistään. :) Kaikki on aina mahdollista.
 
Takaisin
Top