Kuvitellut(ko) raskausoireet?

Heipsu

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Meillä yk1 menossa, esikoista värkätään. Mulla nyt dpo 11, kp 26/30. Kuinkahan mahdollista on, että olen itse itselleni kehittänyt tyhjästä raskausoireet?

Oireet alkoivat dpo 6 erikoisella pistävällä ja viiltävällä alavatsakivulla, jota kesti koko päivän. Sen jälkeen kuvioissa mukana olleet oireet ovat mm. menkkamaisia tuntoja alavatsalla, turvotusta, pari kertaa pahoinvointia illalla eri päivinä(en voi pahoin juuri koskaan normaalisti), vasemman rinnan turvotus ja arkuus. On ollut myös närästystä ja yöllisiä heräilyjä, mutta niitä en nyt välttämättä laittaisi minkään erikoisen piikkiin.

Olen liian malttamattomana tehnyt jo testit, jotka näyttäneet negaa. Aikaistahan se olisi vielä näkyä, mutta toivossa on hyvä elää.

Miten paljon ja minkä mittaluokan oireita teillä on ollut, jotka ovatkin sitten lopulta paljastuneet valeoireiksi?
 
Minä sain viime kierrossa kaikki nuo sun luettelemat oireet itelle ja menkat oli myöhässä 2 pvää. Olin jo ihan varma et nyt tärppäs (yritystä noin vuosi takana) ja sitte pettymys oli kamala ku menkat taas saapui.. :sad001
Toisilla oireet on ihan oikeita ja tietää plussaa, mutta vastauksena kysymykseesi niin kyllä ainaki minä taisin ne oireet kuvitella :sad001
Toivottavasti teillä on toisin :Heartred
 
Kp 1 täällä :D eli olin siis liian innokas tulkitsemaan kroppaani, jota en juuri ole ennen kuulostellut kierron eri vaiheissa. Mielenkiintoista mitä kaikkea se mieli siis pystyy luomaan ja tuntemaan kun oikein on toiveet korkealla
 
Mulla on ollu suunnilleen kaikki maailman raskausoireet lähes joka kuukaus oviksen ja menkkojen alkamisen välillä. Ei ne välttämättä ole kuviteltuja, vaan ne on ihan normaaleja hormoonien aiheuttamia oireita, ei tosin raskauteen liittyviä Raskautta toivoessa niihin vaan kiinnittää enemmän huomiota ja siks ne kai tuntuu voimakkaammin.
Mun "oireet":
vaihtelevasti kipuja alavatsalla,
lievää paineen tunnetta ja kramppeja kohdun suunnalla
tihentynyt pissahätä, etenkin illalla ja yöllä
yöllä saattaa myös herätä nälän tunteeseen
heikotusta, väsymystä,
hengästyy helpommin
haistaa herkemmin
itkettää ja naurattaa
ärsyttää ja on samaan aikaan oudon onnellinen
eikä tuossavarmaan olleet edes kaikki oireet.

Kaksi lasta on ennestään, ekasta hokasin jälkikäteen että metallinmaku suussa johtui raskaudesta eikä huvipuistossa alkanut seuraavaan päivään jatkunut pahoinvointi johtunutkaan laitteista.
Tokan kohdalla ei mitään huomattavia oireita ja plussa tuli kuitenkin kun päätin testata vaikka olin varma että siinä kuussa ei ainakaan ole tärpännyt.
 
Niin ja rinnat on myös kipeät tai muuten oudot joka kuukaus vähän eri tavalla. Välillä nännit on kipeät, välillä herkät, välillä sellaset että kosketus vaan tuntuu inhottavalta, välillä nänneissä ei oo kummempia tuntemuksia vaan rinnat onkin kipeät paineltaessa, välillä taas on sellanen "maidon nousu" tunne. Enkä silti ole raskaana vieläkään
 
Mukava tietää että muitakin vauvakuumeesta kärsiviä kohtalotovereita.. :)

Itsekin jo mietin olenko cain kuvitellut oireeni, niin kova vauvakuume päälle puskenu. Mutta eikös se vauvakuume vain ole merkki siitä että olisi valmis ottamaan uuden tulokkaan vastaan. :wink eikä tätä kuumeilua helpota yhtään työt päiväkodissa, jossa joka päivä kuulee puhuttavan muiden työntekijöiden ihanista lapsista ja lapsenlapsista..

Olemme poikakaverini kanssa olleet vasta vajaan vuoden päivät kimpassa, eli lienee vielä liian aikaista puhua perheen perustamisesta vaikka meillä on hyvin mennyt ja tiedän että hän on se jonka kanssa haluan loppuelämäni viettää. Tein raskaudenkeskeytyksen viime heinäkuussa, kun testi näytti positiivista ja yhdessä kumppanini kanssa päädyimme tähän ratkaisuun (tai no poikakaverini sitäenemmän toivoi..). Nyt olen huomannut laskevani vähän väliä millon tuo pienokainen syntyisi mikäli olisin sen pitänyt ja se saa välillä kyyneleet nousemaan silmille..

Tuon jälkeen olemme kyllä muistaneet ehkäisyä käyttää mutta toive mahdollisesta raskaudesta taas heräsi (ja poikakaverilla pelko siitä..) kun huomasin että kuukautiseni ovat jo kuukauden myöhässä.. Eipä vuotoni olekaan aina säännöllistä ollut mutta että näin paljon myöhässä.. Päälle vielä välillä iskevä mahakipu (viime viikolla jopa niin paha että tuskaista oli loppupäivä töissä olla..) ja viime kuussa vaivannut etova olo.. Jotain myös luin että nilkka ja alaselkäkivut voisivat olla mahdollisia oireita..

Tai sitten sitä kuvittelee vain.. Toissapäivän iltana ja eilen aamulla tein testit mutta molemmat negatiivista näyttivät.. Mutta onhan nuita tarinoita saanut lukea negatiivisista testeistä jotka lopulta ovatkin paljastuneet raskauksiksi.. :)

Mutta kaikkea tsemppiä teille! Ja kiitos kaikille ihanista viesteistä ja siitä että jaksatte tänne tarinoitanne kirjoitella, ihana kuulla kohtalotovereista :Heartred
 
Lokakuusta 2016 asti yritetty. Mulla tissit ollu tosi kipeet eilen ja tänään. Lisäksi pari punaista näppyä tullu selkään. Koko ajan nälkä. Malttais oottaa huomiseen nii sais testata! :)
 
Moi! Itelläni on vasta vajaa 7kk poju mutta nyt jo iskeny hirvee vauvakuume! ja haluaisin lapsille alle 2 vuotta ikäeroo, mutta nyt jo rupeen turhautuu ku ei vaan tärppää:/ Yritän saaha vauvakuumetta lievennettyy että otettais koiran pentu ja ees uus auto ja haluisin hirveesti rempata taloa, mutta mies ei oikein innostu :D
 
Heissan! Meillä tosiaan ei niinkään yritetä vielä, tulee jos tulee. E-pillerit jätin pois ennen joulua, 22.12. tuli tyhjennysvuoto, joka vielä sitten nelisen päivää jatkui rasittavalla ruskealla tuhruvuodolla. Ei siis mitään hajua millainen kierto tulee olemaan, siksi kävin ostamassa ovistestejä ihan mielenkiinnosta, tuleeko se ovulaatio ollenkaan. Luin, että ovulaatio VOI tulla heti pillereiden lopetuksen jälkeen, joten hupsuna tikuttelin jo kp6-7 ja sitten aina joka toinen päivä. Kp16 tuli yhtä vahvat viivat ja kp17 sitten testiviiva oli hitusen tummempi kuin toinen viiva. Pupuilua on ollut ihan ovulaation molemmin puolin, tosin ihan puhtaasta hauskanpidosta! En tiedä kuvittelenko, mutta seksihalut nousivat pilviin kun lopetin noiden myrkkyjen syömisen.. Ovislimaakin tuli reippaasti noina päivinä ja mahaa jomotti jo muutama päivä ennen. Jos en väärin muistele, tämä on ensimmäinen kerta, kun ovulaation aikaan koskee! Nyt on siis kp19(dpo 2-3)ja alavatsan menkkamaiset kivut jatkuvat, aika voimakkainakin. Munasarjoja vihloo ja kohtuun sattuu. Ristiselkään on ruvennut koskemaan jotenkin jännästi, pakottavasti jos esim. kumartuu. Tisseissä ei vielä kummemmin muutoksia, nännit vaan ovat hieman arat ja mahaa turvottaa. Väsymys on aivan kamala! Olen valmis nukkumaan ympäri vuorokauden ja pissattaa useammin kuin yleensä. Jos nyt ovulaation mukaan menisi uskomaan, olisikohan kiertoni n.30pv..? Luonnollisestihan mitään raskausoireita ei vielä voi olla näin lyhyen ajan kuluttua. Mietin vain, tekeekö mieleni kepposia vai kuuluuko tämmöinen viikon kipuilu ovulaatioon? Vai voiko kroppani valmistautua jo jotenkin raskautumiseen..? Tämä on siis ensimmäinen kerta, kun jotakin kipuja kierrossani on, ennen pillereitäkin.
 
Liitynpäs minäkin tähän ketjuun.. Jos tässä sais vähän jännitystä ja aikaa kulutettua, ettei vielä testailisi.
Pillerit lopetettu joulukuussa, menkat alkoi 22.12. Ovulaation paikansin kivun ja halujen takia 7. 1.
Vauva olisi todella toivottu, mutta ajankohtaa ajateltu vähän myöhemmin(tai mies toivonut vähän myöhemmin alkavaa raskautta ja minä vaikka heti [emoji16]) .
Nyt ollut viikon kaikennäköisiä oireita tai "oireita" [emoji16]
Viime viikon torstaina eli dpo5? tuntui omituisia lämpöaaltoja (ja jos nyt plussa tulee niin kuvittelisin sen kiinnittymiseksi) sen jälkeen on ollu tosi väsynyt olo, viikonloppunakin molempina iltoina jo kymmenen aikaan silmät luppasi niin että sänkyyn piti mennä, vaikka yleensä olen hirviä yökukkuja. Huulet on nyt viikon ollut tosi kuivat ja tuntuu ettei mitkään rasvat auta. Mahassa on ollut kaikenlaisia pieniä nippailuja ja vihlomisia , varsinkin äkkinäisten liikkeiden takia esim aivastelun. Koko ajan nyt ollut muutaman päivän aivan jäätävä nälkä..
Tänään alkoikin tuntua paine ja samantyylistä kipua alamahassa kuin menkkojen aikaan mutta lievempänä. Sekä tämän päivän on ollut koko ajan hirveän märkä olo ja vessassa onkin saanu juosta kattomassa että koko on alushousut punaiset. [emoji51] tässä nyt pähkäilen että testaisinko jo kohta vai malttaisinko oottaa vielä et alkaako ne menkat, luultavasti niiden pitäis alkaa 21.-23.
Oonkohan ihan vainoharhainen vai onko jollain ollut samanlaisia oireita ennen plussaa??
MUOKS 20.1 menkathan ne alkoi :sad001 ilmeisesti oli vain oireinen ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen :sad001
MUOKS 23.1 No nyt kummaksuttaa et oliko ne menkat vai mitä ihmettä. Perjantaina tuli vuotoa jonkun verran ja sen jälkeen nyt kolmatta päivää vaan ruskeaa tuhrua, tänään vaan enää pyyhkiessä. Ja limakalvot heittäyty ihan rutikuiviksi, eikä ikinä aiemmin oo ollut tämmöstä :/ ei auta ku oottaa et posti tuo tilatut testit että pääsee testaileen ja sen jälkeen soitteleen lääkäri aikaa jos ei tilanne muutu/testit ei näytä mitään..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top