Kumpi pojalle nimeksi?!

Naano91

Silmät suurina ihmettelijä
Hei, tarvitsen apua! Miehen kanssa jo päätettiin nimi, joka käy molemmille. Nyt kuitenkin olen alkanut epäröimään ja mies näkee, että mua häiritsee nimi. Eli eka nimi: Julius. Tykkään siitä toisaalta ja vauvaa ollaan kahden kesken kutsuttu Juliukseksi, mutta itseä miellyttää myös nimi: Joose, jota olen pitkään miettinyt. Se oli myös ensimmäinen jota miehelle ehdotin mut hän sanoo et joose kuulostaa siltä kuin sanoisi "joo, se" toisena nimenä olisi Joshua tai Matias, joka miehen toinen nimi ja tämän haluaisin. Joshualla ei merkitystä, se vaan sopisi Juliuksen kanssa. Julius Matias ei taas soinnu omaan korvaan

Tiedän, nämä on välillä rasittavia ketjuja mutta yrittänyttä ei laiteta!

Eli! Julius Joshua vs. Joose Matias


Olen kiitollinen vastauksista
 
Tunnen yhden joosen, nimi ei kuulosta tyhmältä kun sitä käyttää, ymmärrän kylläkin miehesi pointin:)
Mutta jos se on ainut mikä nimessä häiritsee, ei tarvitse olla huolissaan , nimeä kun käyttää ei tule edes mieleen joo se :)
Oma lemppari on siis joose matias noista kahdesta !:)
 
Minä tykkään myös enemmän tuosta Joose Matiaksesta, jotenkin ihanan erilainen ja tosi kivan kuuloinen nimi muutenkin. Ei sen puoleen ei tuo Julius Joshuakaan paha nimi ollenkaan, vaan sekin myös kivan erilainen nimi. Nää nimiasiat on itsellekkin tosi vaikeita. Me kans ollaan miehen kanssa pähkäilty kuukauden päivät meidän reilu viikko sitten syntyneelle pojalle nimeä ja ehkä pikkuhiljaa ollaan päästy yhteisymmärrykseen ainakin etsimisestä.:grin Tsemppiä nimivalinnoissa teille ja toivottavasti saatte tehtyä päätöksen nimen suhteen. :)
 
Julius Matias olisi minun valintani.

Samaa mieltä tuosta "Joo, se"-versiosta, eli lapsi saa lopun elämäänsä kuulla vitsejä siitä, miten pappi kysyi, että oliko lapsen nimi nyt se Pekka, ja vanhemmat vastasivat "Joo, se!".

Joshuan taas saa tavata Suomessa joka taholle, eikä kukaan siltikään osaa kirjoittaa sitä oikein. Jos aiotte asua englanninkielisissä maissa lapsen lapsuus- ja nuoruusaikana, niin sitten tuokin on toki hyvä vaihtoehto.

Jos Julius Matias kuulostaa hassulta, voi siihen väliin lisätä vielä kolmannenkin nimen, esim. Julius Aaron Matias, tms. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka monta.
 
Kiitoksia vastauksista, hyviä pointteja! Poikaa on kutsuttu alkuraskaudesta asti Anteroksi niin ehkä sen voisi ujuttaa vielä tuon Julius Matiaksen väliin
Ja tosiaan poika on syntynyt Julius Cesarin kanssa samana päivänä keisarinleikkauksella, mutta tämä hoksattiin vasta sen jälkeen kun oltiin päätetty nimi julius ja googlettelin vähän :D
 
Julius Antero Matias kuulostaa hyvältä sekin! Ja toki kannattaa aina valita se vaihtoehto, joka itsestä tuntuu parhaimmalta, vaikka internetin palstoilla ihmiset olisivatkin eri mieltä. Lapsen nimi on teidän perheen valinta. :)
 
Takaisin
Top