Kummilapselle ristiäislahja

Tipsi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Otsikossahan tuo tulikin, eli mikä olisi mielestäsi hyvä ristiäislahja kummeilta? Kehys tai lusikka tuntuu niin tavalliselta ja tylsältä, mutta mitä muita kivoja vaihtoehtoja onkaan olemassa? Jonkun sellaisen haluaisin hommata, johon saisi sen kaiverruksen kuitenkin.
 
Tähän samaan voisi listata myös parhaita saatuja ristiäislahjoja.
 
Kaulakoru laatta + ketju...Esim. hopeinen armeijatuntolevy johon kaiverrus...Tai kultainen medaljonki johon saa kuvia sisälle tai sitten kultainen laatta johon kaiverrus...

Kynttilänjalka kaiverruksella, säästöpossu...Avata tili johon alkaa laittaa rahaa vauvalle aikuisuutta varten...Alkaa kerätä jotain astiasto-sarjaa...

Tytölle helmikaulanauha, johon ostaa lisäpituutta iän mukaan...

sormus kaiverruksella...

Tässä nyt muutamia ideoita...
 
Sitten on sellaisia "lahjapakkakkauksia", joissa on esim. helistin, rasia ensimmäiselle hiuskiuhkuralle ja toinen ensimmäiselle irronneelle hampaalle. Tähän tyyliin on myös junia ym. Kivoja minusta.

Koriste-esine, jonne saa laitettua kastetodistuksen säilöön.

Pullo, jonne laitetaan kastevettä. Ja näihin saa ne kaiverrukset.[:)]

Nämä tulivat mieleen, jos ei haluta lusikkaa tai valokuvakehystä, mutta kuitenkin jotain sinnepäin. Toivottavasti keksit mieleisen lahjan. Tunnearvohan siinä se tärkein on!
 
Mä itse pyysin pojalle sylikummiltaan sellaista "askertelupakkausta", johon saa painettua vauvan kädet/jalat ja sitten siitä tulee taulu. Kummitäti hankki sitten siihen sellaisen kaiverretun hopeisen laatan, ja saatiin vähän lisää ekstraa tohon perinteiseen jälki-tauluun :)
 
Kannattaa ehkä kysellä tulevan kummilapsen vanhemmilta onko heillä toivomuksia. Minä en ole ikinä toivonut kummilusikoita, ne sitten pyörivät jossakin nurkissa. Ei niillä oikeasti ole kiva syödä, hopeisilla. Mitään muutakaan hyllyillä pyörivää koristetavaraa en haluaisi, en tykkää säilöä kirjahyllyssä koriste-esineitä pölyttymässä. Korut ovat olleet kivoja, meillä kun on tyttöjä. Taulukaan ei ole huono idea, ja joskus on saatu vaatteitakin. Tässä minun näkemyksiäni.[:)]
 
.. avatkaa lapselle säästö-ym.ym. kummi/mummi/höpöhöpö-tili johon saa kilautella aina juhlan tullen ja muulloinkin. Kakskympii sillon tällön on tosi tarpeellinen raha. Varsinkin kun lapsi alkaa tarvitsemaan muutakin kuin niitä ihanan suloisia 50cm potkuhousuja!

  Esim. nyt kun tuo meidän tarvii 80cm konttausvaatetta, kenkää, lusikkaa, kippoo, kuppii, sadehousua, talvihaalaria... ja monenmoista, erilaista "virikettä",niin oispa kiva että olis millä sitä hankkis.

Tiedän myös yhen kummipariskunnan, jotka alkoi säästämään kummilapselle matkaa!!!!


Vaikka rahalahjaa ei oikeen osata aina arvostaa, niin silti! Meidän tytön kummit kustansivat vauva-vakuutuksen. Sekin on aikamoinen arvopaperi!
 
Komppaan sumaristoa, kysykää hyvät ihmiset vanhemmilta!

Mä olen kertonut aina suoraan lasten kummeille (joita on monta kun lapsiakin on jo viisi [:D]) mitä toivomme, mä mm. olen halunnut kaikille kummilusikan (me ei käytetä sitä vaan se on muistoesine). Kummit on saaneet keskenään päättää kuka sen hankkii, ja onneks fiksuina ovat muutenkin kyselleet mitä halutaan ettei mitään meidän mielestä hölmöä ole tullut.

Tästäkin ketjusta näkee kuinka toiset ei arvosta yhtään vaikka lusikkaa, ja toiset haluaa sen. Näin ollen fiksu kummi kysyy vanhemmilta niin ei mene pieleen [:)].
 
Viestin avauksesta on aikaa jo vaikka kuinka, mutta lisätään kuitenkin, jos joku muukin kaipaa inspiraatiota.

Meidän poika sai aikanaan lahjaksi sellaisen hopeisen kellon, jonka voi ripustaa seinälle tai sitten jalan kanssa pitää pöydällä. Jokaisen tunnin kohdalla on pieni kehys, johon voi laittaa yhden valokuvan. Meillä kelloon onkin laitettu kuva aina kuukausittain pojan kehityttyä. Siis kun kello on esim 6 niin sen kohdalla on kuva 6kk touhuajasta jne. Lisäksi kellon keskellä on kaiverrukset. Todella nätti on ja me ollaan tykätty kovasti. Hyödyllinen, mutta myös muistoesine.  :)
 
Me saatiin pituusmitta jossa on joka tasakymmenelle kuvan paikka. Ensimmäinen kuvapaikka on kun on 80cm pitkä, sitten 90,100 jne. Tosi kiva minusta ja siinä on myös kaiverruslaatat joissa on nimi ja syntymäaika.
 
Parille kummipojalle annoin taskukellon kaiverruksilla ja yhdelle nimilaatan kaulaan. Tytölle hankin puisen korurasian johon kaiverrutin nimitiedot ja yhdelle tein käsin ristipistotaulun tytön tiedoilla.
 
Vanha ketju, mutta kummeja ja lahjottavia vauvoja kyllä riittää vieläkin. Meidän poika sai muumiastiaston, mikä oli mielestäni kiva lahja. Ylipäätään hyödylliset lahjat, astiat, vaatteet jne on usein niitä halutuimpia. Suurin ilo taisi kuitenkin olla siitä että äitini järjesti ristiäisjuhlat kotonaan. Ei tarvinnut pikkuvauvan kanssa hankkia paikkaa, tarjottavia tai muutakaan kuin itsemme ja vieraat paikalle. :)
 
On ihana kun lapset on saaneet samoja kummilahjoja ko itse.Kummilusikka on mielestäni hieno perinne ja ihana kun muksut saa vertailla äitin lusikkaa omaansa.Meillä lusikkaa on koriste eikä käyttöesine, se on kuin pieni aarre jota nätisti välillä hypistellään:happy:

Perinteisten lisäksi nuo koristeelliset rasiat mihin saa ensimmäisen hiuskiehkuran & hampaan, tosi sieviä. Lähtökohtaisesti hankkisin jotain mikä oikeasti säilyisi lapsella aikuisuuteen asti, vaikka sitten olisi vähän "tylsäkin", ehkä muut lahjat kuten vaikka joululahjat voisivat olla niitä jotka enemmän palvelevat sen hetken tarpeita:happy: Eikö itsellesikin tärkein ole että kummilahjasi on yhä säästössä,ei niinkään mikä se on?:happy:
 
Takaisin
Top