Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
 
Puhuttiin alusta asti, että mulla on suuri toive lapsesta ja kerroin, että toisella on mahdollisuus perääntyä - ei perääntynyt ❤️
5-6 kk ehdittiin touhuta ilman ehkäisyä ja kaksi viivaa ilmestyi (ekaa kertaa ikinä!).
Ovulaatiota en tikuttanut, mentiin täysin ajatuksella, että tiedetään mitä tässä voisi tapahtua ❤️
 
Odotan esikoistani ja olen ehkä vähän varttuneempi ensisynnyttäjä (38v). Mulla on ollu todella paljon ongelmia hormoonien ja kuukautisten kanssa ja nuorempana onkin todettu, että mahdollinen raskautuminen ei välttämättä käy luonnollisesti. Miehen kanssa käytiin keskustelua aiheesta ja käytiin hyvin läpi kaikki skenaariot ennen kuin päätettiin lähteä yrittämään. Aika pitkään myös totuteltiin ajatukseen ennenkuin päätettiin lähteä yrittämään. Rennolla fiiliksellä eteenpäin ja aateltiin et katotaan miten käy. Mulla ei ollu mitään käsitystä kuukautiskierrosta yms. Enkä aluksi mitään edes merkannu ylös niitä. Muutaman turhan testin jälkeen aloin seuraamaan ovulointia ja sieltä se sitten nakki napsahti. 😅 Ollaan tosi onnellisia asiasta. 🤗
 
Odotan esikoisiani. Kaveripiirin kokemuksien perusteella oletettiin, että yrittämisessä saattaisi mennä kauankin, etenkin kun molemmat ollaan jo siinä 35:n molemmin puolin. Kierukan poiston jälkeen kolmannella kierrolla kuitenkin tärppäsi, vaikkakin se raskaus meni kesken heti alkuaikoina. Välissä ei kuitenkaan ehtinyt uusia kuukautisia tulla, kun raskauduin jo uudelleen. Ovulaatiotestit olivat käytössä, vaikkakin oma kehoni antaa kyllä aika selvät merkit ovulaatioajankohdasta muutenkin. Mutta siis yllättävän nopeasti tämä kaikki kuitenkin on tapahtunut, mistä osataan olla kyllä kiitollisia.
 
Odotan esikoista ja ehdittiin yrittää pari kuukautta ennen plussaa. Olin odottanut, että siinä luultavasti menisi pidempään ja olin jo ostanut ovulaatiotestin valmiiksi seuraavaa kiertoa varten, mutta sitä ei sitten ehditykään käyttää 😄
 
Täälläkin ollaan tosi onnellisia ja edelleen hämmästyneitä siitä, miten nopeasti sitten tultiin raskaaksi 🥰
 
Meilläkin esikoista odotellaan ja tähän asti on ollut vaikeaa. Yritystä on ollut kolme vuotta ja kävimme läpi lapsettomuustutkimukset sekä yhden epäonnistuneen inseminaation, jonka jälkeen jouduimme pitämään taukoa hoidoista. Pari kiertoa sen jälkeen onnistuimmekin alkuvuodesta luomusti, mutta se meni kesken.

Olemme todella iloisia tästä toisesta raskaudesta ja toivottavasti tällä kertaa menisi kaikki hyvin loppuun asti 🤞
 
Takaisin
Top