• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Kuinka kylmä on?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Kuinka kylmä teillä päin on nyt? Täällä Turun seudulla on -14 astetta. Ei mikään superkylmä, mutta silti liian kylmä minun makuuni. :)
 
Pohjois-Karjala -33. Nyt alkaa olla liian kylmä:coldfeet:
 
Muokattu viimeksi:
Anoppi kertoi kuinka oli ulkona vanhempien -alle kouluikäisten - lasten kanssa ja vauva mukana kärryssä -ja oli -37astetta...useita viikkoja koko ajan yli -30...Sisällä olo ei ollut vaihtoehto...

Mä muuten muistan kun itsellä oli huopikkaat (todellakin lämpimät vs moni muu nykyään käytössä oleva talvikenkä), nahkavillalapaset ja -joo- jäniksestä tehty pipo...Nyt laitoin omalle muksulle ensin kypärämyssyn (sellaisen paksumman) ja sen päälle vielä toisen pipon...ja tuplahanskat (ja kädet kuitenkin kylmät)...aika paljon vaaterumbaa vs yhdet kunnolliset.
 
Juuri mietin, että mikähän mahtaa olla taaperon pakkasraja. :eek:

Eikai taaperoille varsinaisia ohjeita enää ole, mut meillä ei taapero pääse ulos enää kun pakkanen lähentelee kolmeakymmentä. Paitsi jos meno on aivan mahdoton sisällä, ni pääsee iskän kanssa purkaa energiaa hetkeksi ulos illalla. Silloinkaan ei lähdetä peltojen keskelle hiihtämään, vaan ollaan omassa, suht tuulelta suojaisassa pihassa, ja vaan puolisen tuntia.
 
Meillä hämeessä on nyt -16 ja tuulee todella kylmästi.
Illalla seitsemältä oli -28:bag:
 
Meidän taaperon pakkasraja on - 15 astetta. Sitä kylmemmällä ei pysty riittävästi pukeutumaan tai lapsi ei pysty enää kävelemään. Rattaiden kyydissä ei suostu istumaan, missä olisi lämmintä ja suojaisaa. Meidän pihalla ei ole tuulelta suojaisaa kohtaa oleskella.
 
Ongelmakohtana on lähinnä nenä ja posket meillä molemmilla, muuten kyllä vaatetta löytyy. Pitäisi kai hankkia kommandopipot ja lähteä ryöstämään kioski. :grin Mulla on itsellä kyllä ihan mahdoton räkätautikin, mutta ajattelin josko se räkä olisi jäätynyt -30 asteessa. :wacky:
 
Takaisin
Top