Kuinka aikaisin pahoinvointi voi alkaa?

Anemwa

Oman äänensä löytänyt
Kuinka aikaisin raskauspahoinvointi voi alkaa? Tilastollisestihan se on pahimmillaan rv 5-9, mutta onko teillä alkaneet oireet jo aikaisemmin?

Edellisestä raskaudesta mulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia, niin en ole vertailupohjaa.

Enkä siis vielä tiedä olenko raskaana, kuukaustisten pitäisi alkaa ensi viikolla ke-to. Oireita mulla on kyllä ollut mm. vatsakivut(menkkakivut), herkistynyt hajuaisti ja veristä valkovuotoa on tullut nyt pari päivää, myös vatsa tuntuu kuin joku puhaltaisi ilmapalloa sisältä päin. Näitä samoja oli myös viime kerralla jo ennen plussaamista. Ja siis tiedän että näitä oireita voi olla (varsikin kun oikein kuvittelee :D ) vaikka ei olisikaan raskaana.

Mutta sitten tuo pahoinvointi...viime yönä aamuyöstä mulle tuli hirveä olo. Ajattelin että koska iltapala jäi huonoksi johtuu olo siitä että verensokerit on alhaalla. Kävin sitten jääkaapilla ja aloin syömään, kunnes siihen  tuli stoppi koska oli pakko rynnätä vessaan oksentamaan. Tämän jälkeen olo helpottui ja nukuin hyvin. Tänään aamulla ei ollut enää huono olo ja aamupala maistui normaalisti. Voihan tämä olla kyllä mahatautiakin, mutta oudoksuttaa vaan kun muita oireita ei ole. Mutta voiko raskauspahoinvointi alkaa jo näin aikaisin (rv 3+3)??

Ensi viikollahan sen sitten näkee alkaako menkat vai ei (ja vaikka alkaisikin niin taidan tehdä testin silti :D) 
 
Hei Anemwa!

Odotan esikoistani ja oma pahoinvointini alkoi 6. rv:lla ja helpotti n. 16. rv:lla. Ennen tuota 6. rv:ta minulla ei mitään selkeitä raskausoireita ollut. Voihan se olla, että sinulla on jo raskauspahoinvointia, mutta toki nyt on ollut kaiken maailman vatsatauditkin liikkeellä, että voisiko sellainen olla kyseessä?
 
Mulla alkoi viikkoa ennen kun menkkojen ois pitänyt alkaa...en edes tiennyt mistä johtui kunnes menkkoja ei kulunutkaa :D
 
Täällä alkoi esikoiselta pahoinvointi rv5+ ja loppui joskus rv 15+. kakkoselta taasen alkoi  rv6 ja loppui rv9 ku seinään.
Mites siellä loppuviimein kävi sitten, oliko pahoinvointi sitä ittiään?
 
Hei :)

Täällä alkoi esikoisen kanssa viikolla 8 ja kesti noin viikkoon 15. Nyt pelolla odottelen miten tällä kertaa käy.

Täytyy kyl sanoa, että se pahoinvointi ei ollut se pahin oire. Pahin oli aivan jäätävän raastava päänsärky, joka kesti yhtä kauan ja hormoneista johtuva mielialavaihtelu ekan kolmanneksen aikana. Kirjaimellisesti olin valmis repiin kaikkien silmät

Tällä kertaa onneksi tiedossa mitä odottaa pahimmillaan :D
 
Takaisin
Top