Kotikonsteilla synnytys käyntiin

Ei ainakaan puutarhahommat auta mitään... kolmena päivänä touhuttu. Taikka tietty enemmänhän se mies on touhunnut ja minä tehnyt kevyitä avustushommia, mutta tehokkaasti ne on joka kerta imenyt musta kuitenkin kaikki mehut [&o][:D]
Ja olen yrittänyt joka kerta kun saunassa käydään, heitellä kunnolla ja käynyt sen yhden löylyn sijaan parissa löylyissä mutta eipä mitään ole alkanut tapahtua. Ja siivosinkin perjantaina, imuroin ja pesin lattiat sekä vessanpöntön ja lavuaarin. Nothing [8|] Mutta tulipahan siistiä niin sisällä kuin ulkonakin [;)]
 
no se, että koti on siisti noista touhuista taitaa olla ainoa tulos. viime torstaina tuli haravoitua, perjantaina päviä kaupungilla kuumassa, mittään ei ole tapahtunut. lapsi viikon ja 1 päivä yli, huomenna äitipoli. toivottavasti laittavat tapahtumaan, on nimittäin karsee olo, jalat kuinelefantilla, kädet tikustaa, ei tuntoa, laps vaan kasvaa, liekö mahtuu kohta pihalle normaalitietä. Lähikauppaan ei huvita poiketa, inhottaa ainaiset kommentiti vatsan koosta ja lasketun ajan kyselyt.hohhoijaa.
 
Tää teijän synnytyksen käynnistysyrityspiina rupee oleen samaa luokkaa kuin tuolla muualla himotaan tulla raskaaksi... [:D] 
 
ALKUPERÄINEN: starletti

Tää teijän synnytyksen käynnistysyrityspiina rupee oleen samaa luokkaa kuin tuolla muualla himotaan tulla raskaaksi... [:D] 


Niinnpä. Ensin tuskaillaan raskaaksitulosta, sen jälkeen raskaanapysymisestä, sitten synnyttämisestä, uhmaiästä, murrosiästä... Sitten tuskaillaan, kun se ei koskaan ole kotona ja lopulta pelätään, ettei se koskaan muuta omilleen...

Onko tämä järki-ihmisen puuhaa ollenkaan?????[:D] Rahanmeno tietenkin hirvittää koko tämän ajan...
 
Erittäin kevyt alavatsan hieronta erillaisilla luontaistuote öljyillä,myöskin alaselän ja jalkapohjien pehmeä hieronta samoilla öljyillä. ennen ja jälkeen saunan.
(oliiviöljyä tai perusöljykin käy)
joillakin toimii ja joillakin ei,
itse en ole sitä vielä kokeillut kun äiteeni vasta tänään asiasta mainitsi muistaessaan erään ystävänsä kohdalla toimineen tuon keinon ja aion kokeilla,jollei toimi niin saan ainakin raukean olon ja hetken hellyydessä miehen kanssa [:)]
 
Maanantaina oli sitten neuvola ja tuli puhkeeksi, että jokohan alkaisi syntyä vauveli ettei tarvis ens viikolla tulla neuvolaan. Mulla pari neuvolatätiä, jotka ovat miten sattuun aina ja tämä nuorempi sanoi ettei synnytystä voi mitenkään käynnistää itse. Se on hormonaalinen tapahtuma eli sen laukaisee tietty hormooni. Siihen ei auta siivous, seksi, tärinä, tulinen ruoka. [&o] Vauva syntyy tasan silloin kun sitä hormoonia alkaa erittyä. Joten pitänee kait odotella iiiihan rauhassa sitten. [8|]

Niin ja se vanhempi neuvolatäti ehdotti ajelua mukulakivikadulla tai yleensä tärinää, joka voisi auttaa alkamisessa. Hmmm....
 
aurinkopuuteri, ennemmin tuohon vanhemman sukupolven neuvolatätsyihin luottaisin kun nuoriin ja kirjatietäviin neuvolatäteihin. tai no kukin tavallaan [:)]
 
Nyt kyllä haluan uskoa iiiihan mihin vain [:D] että saataisiin pieni nyytti maailmaan. Alkaa tämä hoivavietti jo olla niin kova täällä. [:)]

ALKUPERÄINEN: KiviPeikko

aurinkopuuteri, ennemmin tuohon vanhemman sukupolven neuvolatätsyihin luottaisin kun nuoriin ja kirjatietäviin neuvolatäteihin. tai no kukin tavallaan [:)]
 
Nuo kaikki kelpaa kyllä mulle! [:D]
ALKUPERÄINEN: KiviPeikko

Petihommia,saunomista ja hierontaa. [:D] kaikkea peräkkäin ja usein [:D]
 
[:D] ihan sama homma täälläkin. jos vaikka sais liikettä tuohon meitin naperoon,alkaa oleen aika kypsä tähän odottamiseen,varsinkin kun ei nää helteet tunnu helpottavan,inhottavaa joutua käymään suihkussa 5 kertaa päivässä ja vaihtamaan paitaa sitäkin useammin mikä tietää taas kamalaa pyykkivuorta [8|]
 
Totta KiviPeikko! on tämä kuumuus vähän liikaa, mutta toisaalta tätä kuin sadetta ja kylmää. paljon sulla nyt siis viikkoja? mulla kaksi päivää laskettuunaikaan eli toivotaan syntyvän pian. [:)]

Muuten! voisiko olla synnytyksen alkamisen oireita se, että suoli tyhjenee vauhdilla ja vetistä? tänään olen käynyt jo useaan kertaan tarpeella ja tuntuu ettei kohta ole mitä tulla enää ulos. Normaalisti käyn sen yhden kerran päivässä. Mitään mahatautia en usko olevan kun muuten en ole kipeä tai mitään.
 
Juu toisaalta tätä mieluiten ko ikuista vettä ja harmautta,valokuvausta harrastavan kannalta kivampi näin [8D] mulla viikkoja 38+3 .. eli ensiviikkolla pitäisi lasketunajan mukaan tuleman (jos ei tosiaan tahdo mennä pitkäksi). tosin mulla on ollu jonkin verran jo painetta alhaalla ja supistuksia tullut jonkin verran,harjotussupistuksia ja kunnon supistuksia. eli ei toiv menis kovin pitkää aikaa enää [:)]
 
Et varmaan joudu odottelemaan enää kauaa. Toivotaan ettei kumpikaan jouduta. Kyllä meinaa jännittää, että millasta siellä sairaalassa on, kuka kätilönä, miten ne kivut kestää ja tietysti vauvan selviäminen siitä urakasta.

Jännäksi menee nämä päivät!
 
Ainoata mitä itse jonkin verran jännitän on se imetys,ei ole kyse siitä ettenkö halua imettää,tietenkin haluan mutta jos joku hoitaja tms tulee rintoihin koskemaan ja näyttämään KÄDESTÄ PITÄEN MITEN ASIA HOIDETAAN niin joudun kyllä puremaan hampaita yhteen ja lujaa, jopa pahimmassa tapauksessa joudun kieltämään ko. henkilöä koskemasta rintoihin. valitettavasti liian arka alue itselläni [:@] upsis poikkesin hieman asiasta mutta haitanneeko tuo aivan kamalasti ? [8|]
 
http://www.vauva.fi/artikkeli/synnytys/659/synnytys_totta_ja_tarua

Tässä tällainen linkki, jonka löysin. Jokainen saa tietysti uskoa näissä asioissa mihin tahansa, mutta joskus tuntuu, että vanhan kansan vinkit ovat hyvin aikansa eläneitä ja nimenomaan nämä vanhan polven kätilöt niitä viljelevät nuoria helpommin, kuten Aurinkopuuterin kokemus oli.
Toisaalta näillä vanhemmilla naisilla taas on paljon kokemusta erilaisista synnytyksistä. Kaikella on siis puolensa. Mutta kyllä tuntuu, että mitä vanhempi kätilö, sitä enemmän alkaa tulla näitä "kirves sängyn alle ja poikaa yrittämään"- tyyppisiä harmittomia ohjeita.

Tuskinpa näistä vinkeistä ja uskomuksista siis mitään haittaa on, mutta ei varmaan hyötyäkään. Jos tekee mieli siivota, saunoa ja harrastaa seksiä, niin hyvähän se vain on.[:D] Yleensähän jännittyneet ja hermostuneet ihmiset siivoavat muutenkin, rentoutumisesta en tosin tiedä, kuinka helposti käy... Ehkäpä tässä voisi ajatella, että syy-yhteys näiden kolmen S:n ja synnytyksen välillä on, mutta vain niin, että synnytyksen lähestyminen saa uskomaan, että nämä S:t auttavat.

Tällä hetkellä mullakin on vatsa sekaisin, mutta se johtuu ihan varmasti tästä helteestä. Eilen se oli lähes ummessa, tänään on toiminut senkin edestä. Ihan tavallista hellereaktiota mielestäni. Oon juonut tosi paljon vettä ja syönyt vähän huonosti. Mutta koska synnytykseni varmaan käynnistyy seuraavien kolmen viikon aikana, niin voinhan nyt uskotella, että kroppani valmistuu synntykseen sillä, että vatsa on sekaisin. Tai sitten voin sanoa, että synnytys jännittää ja vatsa on siksi sekaisin. Kaikki on varmaan osittain totta.[:D]

Vähän sama kuin nämä ruokavaliot ja raskaaksitulot... Uskokoon ken tahtoo.[;)]
 
Samoilla linjoilla olen kuin Quara.. hormoonien avulla tähän tilaan ollaan päästy joten eiköhän niistä ole kiinni  millo synnytys alkaa..

Ainahan se aika kuluu nopeammin jonkun tekemisen parissa, oli se sitten siivoamista, saunomista tai mukulakivikadulla ajelua :)
 
Kyllä sitä jo näillä viikoilla haluaa yrittää kaikkensa ja uskoo, että mikä vaan voi synnytyksen käynnistää [:D]
Olo on mahottoman tukala ja oon melkeen kotona vankina ku ei jaksa enää kävellä edes lähikauppaan.
Tänään ollut painetta tuolla alavatsalla ja selkää jomottanu, mutta kun ei supparin supparia oo tänään tullu, ni kyllähän ottaa aivoon [:@] Noh, tästä suivaantuneena menin äsken pesemään meidän pikku koiran ja siitä sitten itse suoraa saunaan.. kokeillaan tepsiikö [:D]
Tsemppiä kaikille muillekin jotka vielä odottelee maailman ensi-iltaa oman vauvan kohdalla![:)]
 
Ei auta täällä ainakaan mikään. Kaikkea on kokeiltu, paitsi tota kuuma-kylmä suihkua. Muutaman päivän on tehny mieli käydä järveen pulahtamista kokeilemassa, muttei viitsis paikkojaan palelluttaa ja ottaa VTI:tä riesaksi.
Täälläkin mennään yliajalla(ma oli laskettu) mutta suppareita ei ole kuulunut yhtään.
Bebesin sivujen ohjeilla oon saanu vauvan onneksi laskeutumaan!!:) Eli istunut fysiopallon päällä aina kun mahdollista. Maha alkaakin oleen jo vähän hankalan alhaalla.
Täällä ei kävelykään tuota ongelmia, mutta ei myöskään tulosta... Syntyy kun syntyy.
 
Sitten ihan vastakkaista, eli meillä yritettiin mun pääsykokeiden takia pitää lapsi sisällä lasketun päivän yli. Ajateltiin ihan vitsillä, että jospa nyt varmuuden vuoksi vältetään saunaa ja seksiä. Siivoaminen nyt ei olisi muutenkaan tullut mieleen. Eikä nyt erityisemmin liikuttukaan missään.

Paskat se mitään auttoi. Lapsi lähti syntymään kaksi päivää ennen laskettua aikaa ja oli maailmassa päivän etuajassa.[:D] Eikä kyllä varoitellut itsestään mitään.
 
Takaisin
Top