Kotidoppler, kenellä on?

Ehkä ois parempi olla sanomatta mitään kun en itsekään paremmin tiedä, mutta minulle siis neuvolan hoitaja ja ystäväni joka on kätilö sanoivat molemmat että istukan virtauksista kuuluu se viuh viuh. Mutta se voi kuulua myös muualta. Ehkä jos olet epävarma niin kannattaa vaikka doppler valmistajan sivuilta etsiä niitä malliääniä ja verrata niihin?
Anteeksi jos aiheutin huolta kommentillani johon en edes vaivautunut etsimään faktoja vaan latelin vaan muualta kuulemaani. Itse uskoisin kaiken kuitenkin olevan hyvin jos se viuhke oli niin nopea, ja vaikka se olisikin ollut istukka, niin hyvähän se on jos hyvin viujkii sielöä, tuskin se siellä itsekseen toimisi ja ravintoa kuljettelisi jos ei olisi hyvää syytä toiminnalle! :)
 
Yhtäaikaa kirjoittelin kuin Lauruska... En minäkään ole ilman etsimistä löytänyt sykettä. Joku tais tässä ketjussa vinkata että rentona selällään maaten ja hi-taas-ti liu'uttaen edetään masulla ja yllättävän alhaaltakin voi näillä viikoilla löytyä. Ja reilusti liukkaria tai vesipohjaista geeliä. Ei ole kärsimättömän hommaa. Tsemppiä ja rauhallisia hermoja etsintöihin! :love2
 
Jeps, Tinjan ohjeilla :) Alota ihan sieltä häpyluun reunalta ja siitä hissukseen ylöspäin. Piä aina paikallaan iha reilun aikaa ni ehit kuullaki, menee nopsaan ohi jos vaa liikuttelet anturia :) Sit ku osuu kohalle, ni erotat kyllä varmasti omastas. Tsemppiä etsintöihin Lauruska! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Taidan myöhemmin vielä yrittää.. nuilla ohjeilla oon etsiskellyt :sad001 voiko anturia mahdollisesti painaa liia lujaa? En paina niin että tuntuis epämukavalta.. mutta kuitenkin niin että maha painautuu.. ja tinja79 et sä ole aiheuttanut mitään.. itse vain lietson streasiäni :sad001

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei sun viikoilla tartte sitä painaa, jos ei sitten ole kovasti rasvaa välissä. Mä en paina ollenkaan :) Sanottiinko sulle ultrassa istukan sijainnista mitään? Jos on edessä, niin et välttis kuule vielä moneen viikkoon sykkeitä kotona :) Älä ota stressiä, eiköhän kaikki ole ihan hyvin ja pikkune viuhtoo vaan karkuun sun dopplerias :)

Ja paljon hei sitä geeliä, sillee et liukuu kevyesti se anturi! Jos on liia vähä ni ei meinaa kuulua mitään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Istukka on takana.. en just nyt mut pari päivää sit oon tuntenu jo pientä hipsutusta... mut ääniä en saa kuulee :sad001

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sä et vaan oo osunu kohdalle tai sul on vähän "huonompi" doppleri tms. Yritä vaikka huomenna uudestaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on doppleri, joka on edullisimmasta päästä. Ei ole sykkeitä kuulunut tähän mennessä. Ultrassa totesi, että kohtu on kovasti taaksepäin kallellaan, eikä istukan sijainnista ollut puhetta. Huonot näkymät oli vatsan päältä. Oletan kohdun sijainnin vaikuttavan äänien kuulumiseen. En huolestu kun näin omin silmin Olmin joraavan :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
JA vinkkinä dobblerin kans, mitä hiljasempaa on nii itekki rauhottuu helpommin kuunteleen ja löytää vaikka kuuluis jostain selkäpuolelta. Kyllä Lauruska sen löydät ku maltat vain. :)

Mulla on vaihellu tuo jumputus todella monesti ja välillä en oo sitä löytänykkää, kerran jopa pieni karkasi toiselle puolelle kohtua mut kyllä se siellä on! :)

Rentoudut, ja sitte kun löytyy nii nautit siitä pienestä laukkaäänestä mikä löytyy! (itekki taisin ekat kerrat ihastella istukasta tulleita viuh viuh- ääntä.. :oops: )
 
Nii kai se on :) pelottaa vaa et jtn ois siellä masussa tapahtunut :sad001 mutta eiköhä kirppu ihan kunnossa oo.. vaikka siis hissukseen etenin ja juuri "oppien" mukaan. Mutta ehkä se ei kuulu vaan. Painatteko siis yhtään anturia vatsaa vasten? :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kokeilin nyt aamulla uudestaan ja kyllä sieltä se "junan jytke" kuului myös. Tosi alhaalta edelleen. Luulen että mulla on vähän eteenpäin kallistunut kohtu, tuskin muuten olisi ekassa ultrassa ehkä näkynyt niin selvästi vielä vatsan päältä. Kysyin siellä myös tuosta istukan paikasta, niin kätilö sanoi että istukka on niillä viikoilla vielä melkein "joka paikassa" kun kohtu on vielä niin pieni.

Mutta kyllä mua alkoi vähän mietityttämään näiden kotilaitteiden turvallisuus... Mistä sitä tosiaan tietää onko niiden käytöllä jotain pitkäaikaisvaikutuksia, vaikka niiden pitäisi olla turvallisia. Hmmm. Voi olla että myyn kapistuksen sitten kun liikkeet alkaa kunnolla tuntua, mutta näin alussa on kyllä kiva tsekata kerran pari viikossa miten mahassa voidaan.
 
Mä en paina ja oon normaalipainonen. Pidän tiiviisti mahaa vasten, mut en paina niin et masu painuis kuopalle yhtään. Välillä kuuluu tosi vaimeasti jos vauva on jossai kohdun perukoilla ja välillä taas tosi kovaa ku sattuu olemaan ihan holleilla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Harmittaa etten kuule vaikka mitä teen :sad001 ja juuri "neuvojen" mukaan... oon ite kanssa normaalipainoinen/hoikka.. mutta hmp silti :'(

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan kuunneltu dopplerilla nyt muutaman kerran ja joka kerta kuuluu eri ääniä :) Ekalla kerralla kesti tosi kauan ennen kuin syke edes löytyi, ja ihan väärästä paikasta sitä aluksi etsittiinkin! Lopulta se löytyi todella alhaalta, ja siellä kuului junan tuksutus. Toisella kerralla taas vain viuhviuh-ääniä ja kolmannella kerralla todella kovaa junan tuksutusta. Ilmeisesti just riippuu missäpäin vauveli liikkuu ja osutaanko istukkaan vai mihin. Niiden paikoista ei ole vielä tietoa kun np-ultra on vasta viikon päästä. Mutta se mikä mua on ihmettänyt on lukemat dopplerin näytöllä kun ne hyppii koko ajan edes takaisin. Välillä näyttö on oranssilla, piippaa ja näyttää 40, sitten menee normaaliksi 140-160 ja välillä ei näy mitään vaikka äänet kuuluu todella selvästi. Joku taisi jo aiemmin sanoakin, että ehkä kannattaa jättää tuo näyttö omaan arvoonsa ja keskittyä vaan kuunteluun...
 
Mulla kans tuntuu että se näyttö näyttää mitä sattuu... En tiiä johtuuko siitä että en pidä riittävän kauan anturia paikoillaan tai jotain. Miehelläkin se näytti oman sydämen kohdalta jotain 120-140, ei mitenkään voinu pitää paikkaansa.
 
Mulla näyttö näytti vasta eilen järkilukemia pitempään. Nyt 14+0. Ekan kerran kuului 11+2. Rasvaa on ja kohtu taaksepäin kallellaan ja tyyppi tykkää majailla kaiketi selkärangan tuntumassa (ainakin ultrassa sinne tunki koko ajan). Oma syke on semmosta hidasta viuh viuh ääntä. Pikkuisesta on mulla ainakin lähimpänä junan tuksutusta. Edelleen on kuulunut suht alhaalta, häpyluun läheltä. Kun kohdussa on tilaa, niin pikkuiset liikkuu. Aktiivisimmillaan syömisen jälkeen kun ite alkaa makailemaan. omituiset molskahdukset jne muut kummalliset äänet on usein liikkumisääniä. Niitä mä alkuun kuuntelin, kun ei syke kuulunut. Mulla nuo liikkumisäänet on kuuluneet 6-7cm päässä sykkeestä. Jos siis samalla kertaa on saanut kuuluviin molempia.
 
En saa kuulumaan, En jaksa edes yrittää... mutta tiedän että Hirmelillä on kaikki hyvin..(30.4) ultrassa käyty... Musta tuntuu että se doppler on niin huono... sykettä se ei näytä vaikka äänen saisin kuulumaan tai toisinpäin...

Siis kaksi kertaa olen saanut kuulumaan, mutta olen lihava



:thumleft Päätin kokeilla vielä kerran ja sieltäpä se ääni kuului :thumright ihan kuin olisi saapunut paikalle että kuulen :grin:grin n. 154-160 oli syke
 
Muokattu viimeksi:
Huippua Lauruska että vihdoin kuului! :love2

Vinkkinä noihin näyttöjen tökkimisiin, jos kuulette selkeästi vauvan sykkeen tykytyksen muttei näyttö näytä mitään, pitäkää sinnikkäästi paikoillaan ja lisätkää volyymia. Joskus sillä laitteella menee hetki ennen kuin noteeraa sykkeen. Jos tämäkään ei auta, niin pariston vaihto voi auttaa. Kaveri jonka doppler mulla on käytössä, joutui aika alussa vaihtamaan pariston tuohon, ilmeisesti siis niissä mukana jotkut kokeiluparistot joilla ei pitkälle pötkitä.
 
Hyvä Lauruska :) Eetula Musta tuntuu välillä samalta kun joskus hetken liikkeitä kuulee mutta sitten vasta itse sykkeeen :grin Hänen valtakunnassaan siis kaikki hyvin ja silloin hetken viittii paikallaan viihtyä... "Joo,joo täällä ollaan..." :p
 
Takaisin
Top