Koska oikein on oikea aika?

  • Ketjun aloittaja vauvakuume93
  • Aloituspäivämäärä
V

vauvakuume93

Vieras
Tähän ei varmaan ole oikeaa vastausta, mutta... Milloin teistä on oikea aika hankkia lapsia? Itse olen aina halunnut suht nuorena lapsia, mutta kaikki tuntuu ajattelevan, että ensin pitää tehdä ura, hankkia omakotitalo ja olla naimisissa. No, itse olen vielä opiskelija, vuoden päästä valmistun ja työ on sellainen, että ei varmasti töistä ole pulaa. Mies on muutaman vuoden vanhempi ja töissä, että pärjäämme ihan hyvin, olemme kolme vuotta asuneet yhdessä ja tunnemme toisemme läpikotaisin. Vauvasta ollaan puhuttu vakavammin jo vuoden verran, itse täytän kohta 21 ja ihan hirveä vauvakuume ollut jo pitkään... Mutta olenko sittenkin liian nuori? Ei siltä tunnu, mutta kaikki ystävät epäilevät, kun olen vauvakuumeesta puhunut. :sad001

Itseäni mietityttää lähinnä, voinko opiskella raskaana, onko se kuinka raskasta? Ja tietenkin ennakkoluulot pelottavat. Kohdellaanko mua neuvolassa ihan surkeasti?
 
Silloin on oikea aika kun se tuntuu hyvältä teistä molemmista :) Itse sain esikon 19-vuotiaana, tosin alku oli vahinko, mutta maailman rakkain napero mulle! oikeaa aikaa ei ehkä muusta tiedä kun siitä että ITSE tietää jaksavansa!

Raskaana voi opiskella, siitä onko se raskasta vai ei, ei tiedä ennen kuin on raskaana.. jokaisella kun se on erilainen aika.. Toiset kärsii pahoinvoinneista ja muista krempoista ja toiset ovat elämänsä kunnossa.

Neuvolatkin ovat tapauskohtaisia, mutta ei ne enää iästä oikein mitään sano... Ei minullekkaan mitään sanottu vaikka olin nuori ja yksin odotin!

Tsemppiä pohdintoihin ja yritykseen sitten kun sen aika on :)
 
Itseeni ainakin suhtaudutaan neuvolassa ihan normaalisti, ja alku ja keskiraskauden jaksoin opiskella ihan hyvin (sitten valmistuinkin jo). :) Yksilöllistä toki, mutta nämä siis omakohtaisella kokemuksella.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app