Kokoarvio

Oho aibe,ihme et antavat kasvaa vielä jos nyt jo yli 4 kilon! Ja miksi alkavat käynnistämään just ennen pyhiä? Mulla oli kokoarvio eilen 3660 ja toinen lääkäreistä olisi jo alkanut käynnistämään ettei liian isoksi kasva mut erikoislääkäri olikin eri mieltä ja nyt odotetaan sinne laskettuun aikaan asti ja sit vissiin käynnistävät jos ei tuu ennen sitä.
 
Mulla piti kyllä arvio aika nappiin. 37+5 3,7-3,8 ja syntyi 38+6 4040g. Ja eikös nuo kasva sen 200g/viikko loppuvaiheessa :)
 
Mulla arvioivat vaavin olevan päältä kokeiltuna ja ultrattuna sen 3,9-4 kg, no hän oli syntyessään 3650g. Eli muutaman satasen heitto oli tuos. :)
 
Mulle se lääkäri sanoi ettei vauva enää 38 viikon jälkeen kasva niin paljoa kun viikkoina ennen , meinas ettei mun vauva ehdi kasvaa valtavaksi vaikka menisikin yli. Ja tosiaan se ultra saattaa heittää varsinkin mulla kun eivät saaneet sitä vatsanympärystä tarkasti mitattua
 
Mulle lääkärit selittivät että ensisynnyttäjälle käynnistys voi olla niin rankka, että kroppa ei välttämättä jaksa tehdä enää lopussa töitä. Eivät kuitenkaan uskalla enää antaa viikkoa enempää kasvaa, siksi käynnistävät ennen pyhiä, jos ei lähe spontaanisti tulemaan. 4,5 kiloa rajana, että tekevät sektion.
 
Mun siskolle kävi niin että vauva arvioitiin n.4.5 kiloiseksi ja hänelle sanottiin ettei teollisesti tuotetut supistukset olisi enää riitävän kovia että voitaisi käynnistää. Päättivät leikata mutta lapsi syntyikin spontaanisti ja painoa oli huikeat 4.6 kiloa. Sisko sanoi että se oli jotain ihan hirveää ne supistukset mitkä tuli. Hänellä tämä oli jo 3 lapsi joten tietää mistä puhuu ja mihin vertaa. Sen takia pelkään kanssa sitä isoa lasta kun ne kivut on aina pahempia mitä isompi lapsi kyseessä :eek: en halua pelotella, mutta kannattaa varautua...
 
Meillä kokoarvio heitti aikalailla. Ultrassa viikolla 38+1 eli kolmisen viikkoo sit arvio oli 3,3-3,4kg, eile enne vaavin suntymää kätilö arvioi vaavin olevan 3,8kg, paino oli kuitenki syntyessään 3370g ja viikolla melkee yli la:n mentiin.
 
Synnytyssalissa kätilö arvioi vatsan päältä painoksi 3400 ja pieni painoi 3360 :) aika hyvä arvio minusta :D
 
Meillä kolme päivää ennen synnytystä ultrasta kokoarvioksi 2900g ja saliin saapuessa kätilö tunnusteli päältä ja sanoi että kyllä tämä kolme ja puolikiloinen on! Noh, ei ollut, onneks. Tuossa vajaassa kolmessakin kilossa oli jo pusertaminen!
 
Tuolta marraskuisista huutelen.. Meillä arvioitiin ultralla lääkärineuvolassa 39+3 painoksi 3500g ja seuraavana päivänä synnärillä myrkytysepäilyn yhteydessä 3680g. Vauva syntyi lopulta joulukuun puolella 41+1 painaen 3490g, eli pieleen meni arviot :p. Parhaiten paikkansa piti alakäyrällä majaillut sf-mitta, jonka perusteella vauva olisi la:na ollut noin 3200g.
 
Pieniä vauvoja suurimmalla osalla. Ihan epistä et mun täytyy se reilu 4 kiloa taas pusertaa o_O mut ihan mielenkiintoista sit nähdä miten lähelle tuo arvio osuu :)
 
Kylla mullekin tulee taas 4 kiloinen. Ei oo arvioita viime aikoina tehty, mutta mututuntuma on sellanen. Esikkokin oli 3980g.
 
Painoarvio rv 38+1 oli 3660, ja vauva syntyi rv 39+2 ja painoa oli 3990g. Aika pieleen meni kun en usko että tämä viikossa olisi kasvanut yli 300g varsinkin kun just olivat sanoneet ettei vauva enää vikoilla viikoilla kasva paljon! No, hyvän kokoinen hän on ja olen siitä onnellinen , ei kuitenkaan jättiläinen vaan ihan on vauvan näköinen :):p
 
Mulle sanoi kokenut katilo tanaan painoarvioksi kasituntumalla 3545g ja ultralaitteen mittojen perusteella 3521g. Sanelukoneeseen se saneli tuon oman arvionsa, joten aika kokenut taisi tosiaan olla. Vitsaili viela, etta kyllahan se vaaka antaa synnytyksen jalkeen viela oman arvionsa...
 
Meidän kohdalla arviot heitti todella paljon, kun ottaa vielä huomioon ultrien määrän! Arvio oli 3500g ja poitsuhan painoi 2885g. Lääkärit oli hieman ihmeissään pienokaisen koosta, istukka oli kuitenkin todella hyvässä kunnossa.
 
Eikös yleisellä tasolla puhuta kuinka vauvojen syntymäpaino on noussut nykyaikana tms?

Kun tuntuu että kovin pieniä tai "normaalin" kokoisia syntyy eniten kun tota syntyneiden listaa katselee..?
 
Takaisin
Top