Klexane ja raskaus

-miRi-

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2017
Hei! Onko täällä muita , jotka joutuvat pistämään klexanea raskauden ajan? Kokemuksia?
 
Mulla oli esikoisen odotuksessa käytössä isosta leikkausoperaatiosta ja liikkumattomuudesta johtuen.. olihan se aika tuskasta hommaa kireään vatsanahkaan sitä kirvelevää piikkiä tökkiä:shifty: mutta mitäpä sitä ei tekisi! sisko joutui lievän laskimotulpan takia käyttämään viimeiset 4 raskauskuukautta ja vielä synnytyksen jälkeenkin jonkin aikaa. Jännä nähdä kuinka tälläkierroksella käy..
 
Täälä joka raskaudesta tuttu :)

Vuodelevossa joutuu aina pistelemään.

Kalliita olivat ainakin silmin 2013 vielä, ei Kela-korvauksen piirissä. Eli ei kuulunut maksukattoon. Onkohan tilanne nyt muuttunut?
 
Mulla aloitettiin jo alkuraskaudesta ja suunnitelma on pistää sitä lapsivuodeaikaan asti. Mulla perinnöllinen laskimotukostaipumus eikä koskaan ollu tukosta. Aika monta piikkiä vielä edessä. Vähän hermostuttaa asia.
Miten vauva3 sä jouduit pistämään sitä? Menikö synnytykset ok? Vaikuttiko lääkkeen pisto esim Hammaslääkärissä käynteihin?
 
Ja tosta maksukattoasiasta vielä, olen ymmärtänyt ettei kuilu siihen mut tarkistan vielä asian. on muuten kallista. .
 
Mulla aloitettiin jo alkuraskaudesta ja suunnitelma on pistää sitä lapsivuodeaikaan asti. Mulla perinnöllinen laskimotukostaipumus eikä koskaan ollu tukosta. Aika monta piikkiä vielä edessä. Vähän hermostuttaa asia.
Miten vauva3 sä jouduit pistämään sitä? Menikö synnytykset ok? Vaikuttiko lääkkeen pisto esim Hammaslääkärissä käynteihin?

Ai siis minne pistetään?
Mahdollisimman läskiin paikkaan :D kainalo makkaraan, jos mahassa on makkaraa niin siihen.
Synnytykset on menneet ok. Jopa hätäsektiossa en vuotanut juuri ollenkaan vaikka olin ehtinyt olla vain 1vrk ilman.
 
Mä oon kaikissa neljässä raskaudessa pistänyt 12+0 asti. Mulla ei ole tukostaipumusta todettu mut keskenmenojen takia otettu tukilääkitykseksi. Vatsamakkaraan pistin. Ei ollut mitenkään hirmu kauheeta.
 
Käytin kuopuksen raskaudessa "ehkäisevällä annoksella" eli 1 piikki pv, koko raskauden. Nyt olin raskaana ja koskapa juu olin sairastanut jo embolian keuhkoissa ja tukostaipumus leiden V mukana, niin "hoitoannoksella" 2 piikkiä a`80 mg päivässä (siis aamuin illoin)
No siitä huolimatta meni kesken.

Mitä tarkalleen ottaen haluat tietää ko. hoidosta, minä tiedän siitä aika perskuleesti (valitettavasti)
 
Lähinnä Ajna koituko sulla mitään ongelmia siitä, muuttoiko veriarvot? Vuositko enempi synnytyksessä? Värjäsitkö esim hiuksia normaalisti? Kysymyksiä riittää..
 
Ei tullut mitään ongelmia.Hb oli matalahko,mutten tiedä johtuiko klexusta.Synnytyksessä vuoto oli niukkaa. hiuksia värjäsin eikä tapahtunut mitään outoo
 
Ok kiitos vastauksista! Joskus se voi laskea verihiutaleiden määrää veressä, multa ei ole kertaakaan sitä pvk ta raskaudessa katottu. mut aattelin pyytää että ottaisivat ☺ kerkesitkö muuten tuottaa klexanen ennen synnytystä?
 
Heippa! Mulla veritulppa pohkeessa kesällä 2014.. esikoinen siis tällä hetkelle suunnitteilla, kahden viikon päästä kapselista eroon ja jännäys saa alkaa[emoji33][emoji7]Yks keskenmeno takana sekä keskeytys pari vuotta sitten jolloin klexanea jouduin pistämään. Ja puhe oli silloin, että tulisi raskaana ollessa pistää[emoji31] hirveä neulakammoinen olen ja silloin aikaisemminkin nämä pistokset itkun ja paniikin kanssa sai vääntää[emoji51] vinkkejä?
 
Kaikkeen tottuu :rolleyes: ku ajattelee ettei ainakaan niitä tuloksia tarvi pelätä antaa mulle voimaa tässä asiassa. Ja tietenki pistoskohtien säännöllinen vaihtelu auttaa, ettei tuu kipeäksi nahka. Itse pistän vasemmalle ylös, sit oikeella ylös, vasemmalle alas ja taas oikealle. Eikä juurikaan oo jälkiä jääny.
Oon nyt pistelly kohta 3 kk, tympiihän se ja vielä olis piikkejä pistää seuraavat 5 kk o_O. Mut hyvän asian takia :p
 
Jatkan tätä ketjua, vaikka onkin jo pari vuotta vanha. Olisiko täällä ketään tuoreempia Klexanen käyttäjiä? Itse aloitin Klexanen (lisäksi Primaspan) rv 7+, takana useampi keskenmeno ja tutkimuksissa löydettiin raja-arvo jostakin verikokeesta. Tarkoitus pistellä rv 36 asti. Aluksi tuli mustelmia ja pieniä arpia, mutta nyt vajaa 2 viikkoa pisteltyäni ei jälkiä ole enää juuri jäänyt.

Minulla alkoi niukahko vuoto samana päivänä kun aloitin Klexanen, sitä jatkui ensin viikon, pieni tauko ja eilen alkoi taas uudestaan. Kenelläkään muulla tullut vuotoja Klexanen yhteydessä? Tietysti hermostuttaa aika paljon, mutta en tiedä onko syytä huolestua.
 
Takaisin
Top