Kirjallisuutta

Nahkiainen

Oman äänensä löytänyt
Laitetaanko vinkit jakoon mitä kirjallisuutta olette raskauteen/synnytykseen/äitiyteen/perhe-elämään/lastenkasvatukseen liittyen lukeneet tai aiotte lukea?!

Olen keskittynyt lähinnä romaaneihin eivätkä lastenkasvatusoppaat ole juuri käsissä kuluneet (varmaan pitäisi)... Ohessa omaa suosikkilistaani siltä kevyemmältä osastolta:

Yösyöttö ja Tarhapäivä (Eve Hietamies). Aivan helmiä molemmat, tää (pääasiassa) ulvoi naurusta näitä lukiessa!

Vuoden mutsi (Katja Lahti ja Satu Rämö). Asiat turhia kaunistelematta :-D

Heikosti positivinen (Anna-Leena Härkönen). Enemmän tosin pidin Härkösen Onnentunnista.

Minä en sitten muutu (Minna Kiistala).
Ihan hyvä, mutta ei silti yllä samaan kuin yllä olevat.

Ja sitä "virallista" osastoa:

Suomalainen vauvakirja (toim. Matilda Katajamäki ja Outi Gyldén). Selkeä perusteos vauvavuoteen. Mieskin jaksoi (osittain) lukea ;-)

Hyllystä löytyy myös Wahlgrenin Lapsikirja, mutta se ei osunut eikä uponnut. Pari sivua olen lehteillyt Sinkkosen Pesästä lentoon, kirja lapsen kehityksestä kasvattajalle ja se vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
 


Mä olen ainakin itse lueskellut sellasen aika ison teoksen "Suuri äitiys kirja" Todella loistava. 
Kerrotaan todella  selkeästi ihmiselämän alusta vauvan hoitoon. Itse löysin todella hyviä vinkkejä/ohjeita tai asioita mitä en ole edes tajunnut ajemmin. Suosittelen lämpimästi =)
Ja tämä painos oli laajennettu ja päivitetty versio. 
Toimittanut Dr Anne Deans
 
Takaisin
Top