Kilot poksahtelee!

Rv 30+1 ja kilojen tulo on kerta kaikkiaan pysähtynyt! Nyt on pitkään ollut jo 14,5-15kg, siis ainakin 6 viikkoa. Ei kyllä haittaa yhtään. Esikoisesta myös alkoi puolenvälin jälkeen hidastumaan rajusti. Silloin ajattelinkin, että mulla tulee sitten se 27kg, jos tahti on samanlainen alusta loppuun! No onneksi ei kuitenkaan...
 
Hidastuispa mullakin. 30+2 ja viikko sitten oli +16kg. :?
Ei tartteis kauheasti enää tulla. Ei kyllä auta taas asiaa tää mökillä jatkuva syöminen :D
 
vko 27+5 ja kiloja 7kg.. vielä on matkaa esikoisen 16kiloon, mutta hyvässä "vauhdissa" ollaan vaikka vähempikin riittäisi tällä kertaa :D
 
Tänää neuvola ja painoa tullut 11.2kg :confused:
Onneks vauhti hiipunut nyt kun kuukaudessa tullut vain 800g :)
 
En ole viitsinyt punnita itseäni raskauden aikana muuta kun neukussa, mikä on pakko :p viime neuvola oli 1.6. Eikä painoa ole tullutkaan kuin +8kg ja rv 33 menossa! :-)
 
Mulla rv 30+6 ja painoa tullut 15kg. Aikalailla, mutta edellisiin raskauksiin verrattuna samaa vauhtia. Nyt oli tullut enää reilu 300g/vko. Aiemmin yli 500g. Että tämäkin hyvä :) tavoite olis että raskauskilot jäis siihen 20kg:een, mutta en kyllä mitään laiduttele vaikka menis ylikin :)
 
Mulla on tilanne tosi tylsä painon suhteen. Suunnilleen tippa linssissä tuun neuvolasta kun joka kerta kuuntelen saarnan siitä ku paino ei nouse ja nyt viimesen kuukauden laskenu yhteensä n. 600 g. Oon lähtötilanteessa normipainoinen. Painoa tuli 2 kg, ja nyt jäljellä +1,4 kg. Siis oon rv30. Mut mä en tiedä mitä tekisin. Saan aamulla syötyä mut nälän tunnetta ei oo enää ollenkaa. Illat vietän ämpärin kans että oksentaako vai ei neki vähät mitä oon saanu syötyä. Vauva ja masu onneks on kasvanu! Oon yrittäny sanoa että pääasia on että vauva kasvaa, minä kyllä pärjään tai pakko pärjätä ku enempää en saa kurkusta alas. Mut silti tympii ku joka kerta petyn itsekin ku painoo ei oo tullu ja taas sama saarna! Onks muita joilla sama tilanne että huono-olo palasi takaisin?
 
Sisuna, tosi ikävä tilanne sulla, mutta onneksi vauva sentään kasvaa. Äidin hyvinvoinnistahan ne kilot ja ravinteet on ensin pois. Ootko kokeillut, voisiko palannut pahoinvointi johtua närästyksestä? Joitakin vuosia sitten meni useampi kuukausi lääkäreiltä keksiä, että mun huonovointisuus ja ruokahaluttomuus johtuivat vatsahapoista, kun kaikki jumitti ajatuksessa alkuraskaudesta iän ja sukupuolen takia.

Ihmettelenpä tässä hieman omaa painoani. Olin näköjään viime viikolla kirjoittanut painoa tulleen 11kg, mutta nyt tilanne on rv 31+2 ja 9,5 kg. Joko oon laskenut ihan omiani tai paino on oikeasti laskenut 1,5 kg viikossa. Täytyy vähän seurailla tilannetta tarkemmin. Voihan tuon verran tietty heittää turvotuksilla ja ummetuksella. Mua ei haittaisi painonnousun hidastuminen yhtään, mutta putoaminen ei olisi hyvä juttu. Etenkään yli kilo viikossa tahdilla.
 
Kiitti Lilala! Kyllä mää pari Rennietä syön päivässä mutta niillä oon mielestäni närästyksen kanssa pärjännyt. Neuvolasta kyllä määrättiin jtn vahvempaa mutta en oo vielä hakenut. Aion kyllä kokeilla ja noutaa ne jo tänään! Ei tää väkisin syöminen oo kyllä mistää kotoisin enkä oo tämmöseen tottunu ku aina on ennen ruoka maistunu!

Älä ihmeessä Sinä Liluna päästä nyt itseäsi ainakaan laihtumaan jos vaan pystyt syömään. Ei se laihtuminen oo oikeen kellekään terveellistä raskausaikana... Tietysti jos sulla on ollu turvotusta ja se on hävinnyt niin se voi vaikuttaa, mutta seuraa tosiaan tilannetta!
 
Viime neuvolasta oli tullut lisää 7,2 kg (2 kuukaudessa) ja kaiken kaikkiaan nyt tullut se 11 kg. Rv 30+6 oli tuo tilanne siis.
Jospa ei hirveästi enää tulisi, paukkuu muuten ihan uudet kymmenet :/
Aikaisemmissa raskauksissakaan ole painoa ollut näin paljoa, toki lähtötilanne ollut vähemmän.

Rv 31+1
 
Mulle oli viime neuvolaan 30+2 mennessä kertyny 10,3 kiloa, pitäs nyt varmaan yrittää hillitä tuota herkuttelua mut oon ajanu ittenu epätoivoseen sokerikoukkuun ja makeeta tekis mieli joka päivä :confused:

Nyt siis 31+0 menossa.
 
Aika vähäsenä pysynyt kiloilut tässä raskaudessa pahoinvoinnin ja närästyksen tiimoilta, mahatauti vielä verotti entisestään, nyt 33 + viikkoja ja kiloja vaan +5 kg.. No ehtiihän tässä vielä kiriä :)
 
Rv 33 ja 8kg tullu. Pitäs ruveta vähä vähentää nuita herkkuja, mutta ei vielä! Pakko saada lättyjä! :D
 
En kestä kun teillä on tullu niin maltillisesti (lue: todella vähän) painoa. +19kg. Rv 32+3
 
+14,5kg ja rv 33+5, eli tulee sitä tännekin ja ihan hirveällä vauhdilla vieläpä nyt!
 
Rv 32+6 ja +9 kg. Viime viikot paino on jostain syystä laskenut hitaasti, vaikka syön mielestäni ihan normaalisti ja päivittäiset herkut päälle. Ehkä kadonnut paino on lihasta sillä en voi enää liikkua normaalisti.
 
Takaisin
Top