Kiinnittymiskipu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko ehkä huomannut kiinnittymisen? Meiltä löytyy artikkeli, jossa kerrotaan miltä kiinnittyminen osasta tuntuu:

Kuulostaako tutulta?

Itse en usko esikoisesta tunteneeni mitään. Kuopuksesta luulin ovulaation olevan viikkoa myöhemmin kuin se ultran mukaan olisi ollut eli ehkä luulin kiinnittymistuntemuksia ovulaatioksi.
 
Mulla ollut joka raskaudessa kiinnittymisen aikaan pientä ruskeaa vuotoa ja kun testin tehnyt päivä vuodon jälkeen niin haamulainen ollut näkyvissä.
Myös menkkajomotusta ollut. Tiedä sitten onko liittynyt kiinnittymiseen mutta näistä merkeistä olen jo raskauden arvannut.
 
Mulla tuntui esikoisen kiinnittyminen todella hyvin, oli ihan semmoista vetämistä kohdussa useamman tunnin. Pari km raskautta, toisessa niistä tunsin myös kiinnittymisen. Kuopuksen raskaudessa oli tosi lieviä tuikkimisia kiinnittymisen aikaan.
 
Tutulta kuulostaa. Itselläni tuntui selkeitä menkkamaisia, mutta pistäviä kipukramppeja oletetun kiinnittymisen aikaan. Ajattelin vaan, että siellä se nyt porautuu kiinni 😄 Seuraavana päivänä testi näytti plussaa.
 
Mulla oli nyt torstain ihmeellinen tunnin kestävä sellanen ihmeellinen ja todella kipeä maha. Siis yhtäkkiä alko sellanen viiltävä olonen mahakipu kohdun kohdilla. Sitten torstain illal alko haalean kirkas verinen vuoto.
Plussaa en oo saanu testiin. En tiä mitä tää on. Voiko olla kiinnittymisvuotoa vai mitä
 
Mulla oli nyt torstain ihmeellinen tunnin kestävä sellanen ihmeellinen ja todella kipeä maha. Siis yhtäkkiä alko sellanen viiltävä olonen mahakipu kohdun kohdilla. Sitten torstain illal alko haalean kirkas verinen vuoto.
Plussaa en oo saanu testiin. En tiä mitä tää on. Voiko olla kiinnittymisvuotoa vai mitä
@_Ronja missä vaiheessa sun kierto menee tai dpo?
 
Dpo24 olisi kyllä tullut jo hyvän aikaa sitten plussa, jos on raskaana. Kuulostaa valitettavasti enemmän kiertohäiriöltä. Tai voisiko ovulaatio olla ollut myöhemmin? Ovulaation jälkeinen luteaalivaihe kuitenkin on useimmilla aina saman mittainen.
 
Kiinnittymiskipu bongattu, kp 17/32 ja dpo 6-7. 😰 Sellainen 10-15min kovaa menkkakipua, joka vetää etukumaraan raahustamaan. Ja järkyttävä limavuoto samalla ja alavatsan voimakas arka turvotus. Hetken jo epäilin et a) kohtu aikoo tyhjentää itsensä välittömästi siihen paikkaan, b) nyt joku on käymässä kiinni väärään paikkaan kuten tuubiin, c) joku aikoo kiinnittyä mun hermon päälle. Sellaista kuumottavaa repimistä. Veristä vuotoa en ole vielä bongannut, se kai tulisi seuraavana. Ehkäpä otan kupin rauhoittavaa teetä ja kuuman jyväpussin, ja hautaudun sohvaan. Onneksi kipu on jo hellittänyt, pientä kolotusta tuntuu välillä. Pystyasento provosoi tuota, makuuasento lievittää. 😥 Noh, mutta hyvä puoli voisi olla että testissä saattaisi kohta alkaa näkymään jotain. 🥲
 
Kyllä jomotteli tässä plussassa varmaan viikon verran (3 tai 4dpo lähtien) tosi kevyesti alaselkää. Vatsan puolella en tuntenut mitään.

Mulla on ilmeisesti taaksepäin kallistunut kohtu, eli kohdun takaosa lähellä alaselkää, sillä taitaa selittyä?
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka pian seksin jälkeen olette tunteneet tuota kipua? Nimim. Ovulaatio lähellä,aamulla seksiä ja nyt illalla ihmettelin mikä hitto pistää alamahassa niin kipeesti pari kertaa 😅
 
Vauvakuumeilua nyt niin ettei housuissa pysy, pakko päästä purkamaan jonnekki! Luulen tunteneeni oviskipua 9 päivää sitten illalla. Eka, ja ainoa raskauden kannalta mahdollinen puuhailu 8 päivää sitten heti aamulla, alle 12h oletetusta oviskivusta. Varhainen raskaustesti tänään nega (muistin et oisin aiemminkin saanut clearbluella plussan näihin aikoihin niin malttamattomana testailin jo).

Sittenpä alkoi tänään iltapäivällä kova mahakipu jota kesti alle tunnin, selkää jomottelee. Nyt illalla kirkasta verivuotoa jonkin verran, täytyy seurailla kauanko kestää tai alkaako kivut uudelleen. Testit tietysti uusiksi myöhemmin mutta nyt maltan mielen hetken aikaa (ehkä :D). Lieneeköhän oli kiinnittyminen tämän kivun ja vuodon takana, apuaaaaa...jännittää ja mieli keppostelee. Help! :Grimacing Face:
 
Mulla oli viikko ovulaation jälkeen kahen päivän ajaa lievää menkkamaista jomotusta mahassa ja mietin sillon, onko kyseessä kiinnittymiskipu. Positiivista testi nyt täyttää, joten vissiin siitä oli kyse. Muulloin en ole huomannut vastaavaa jomottelua menkkojen lisäksi, paitsi ite asiassa sillon kun tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, silloin tuli menkkamaista kipua myös.
 
@Iiris92 Itsellä oli Dpo9 aikaa samanlaista. Tai vatsakivuksi sen sanoisin ja parin pvän päästä oli plussa. Ei ollut mitään vuotoja missään kohtaa.
 
Ehkä nyt sitten tänne kirjottelen ihmettelyjäni. Esikoisen kohdalla en muista oliko kiinnittymiskipuja. Kiinnittymisvuotoa oli jossain kohtaa ennen plussaa.
Eli eilen oli kummallista ovis/menkkamaista jomottelua alavatsalla koko päivän. Ja tänäänkin vielä vähän tuntuu. Vatsaa myös turvottaa ja mietinkin että voiko joku jättimäinen ilmakupla suolessa olla syypää. 😂 Tuntemus on kuitenkin erilainen. Ja olen aika varma että ovulaatio on ollut ajallaan 7-5 pv sitten. Olen jo pitkään käyttänyt kierron seurannassa Flo:ta, joka osaa aika hyvin ennustaa oviksen ja menkat. Mitä nyt joskus pari päivää heittää. Ja myös kehoni tuntien ovis oli tuolloin, vaikkei kipuja tällä kertaa ollutkaan.
Meillä ei ole siis ollut vielä mitään yritystä tulla raskaaksi, joten placebon olen jo sulkenut pois.🙈 Aloin vain yhtäkkiä miettimään voisiko olla raskaus. Ja ainakin ovulaation ajakohdan perusteella voisi olla kiinnittyminen.
Meillä on siis periaatteessa ihan pikku mahdollisuus tulla raskaaksi ehkäisykeinon takia. Koskaan ei ole kuitenkaan käynyt näin, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin🤷‍♀.
Vaikka ihan näin pian ei olla toista mietitty niin ajatus mahdollisesta raskaudesta ei tunnu ollenkaan pahalta. Todennäköisesti menkat alkavat kuitenkin ajallaan ja se oli vain se ilmakupla. Mutta kunhan mietin😅
 
Ehkä nyt sitten tänne kirjottelen ihmettelyjäni. Esikoisen kohdalla en muista oliko kiinnittymiskipuja. Kiinnittymisvuotoa oli jossain kohtaa ennen plussaa.
Eli eilen oli kummallista ovis/menkkamaista jomottelua alavatsalla koko päivän. Ja tänäänkin vielä vähän tuntuu. Vatsaa myös turvottaa ja mietinkin että voiko joku jättimäinen ilmakupla suolessa olla syypää. 😂 Tuntemus on kuitenkin erilainen. Ja olen aika varma että ovulaatio on ollut ajallaan 7-5 pv sitten. Olen jo pitkään käyttänyt kierron seurannassa Flo:ta, joka osaa aika hyvin ennustaa oviksen ja menkat. Mitä nyt joskus pari päivää heittää. Ja myös kehoni tuntien ovis oli tuolloin, vaikkei kipuja tällä kertaa ollutkaan.
Meillä ei ole siis ollut vielä mitään yritystä tulla raskaaksi, joten placebon olen jo sulkenut pois.🙈 Aloin vain yhtäkkiä miettimään voisiko olla raskaus. Ja ainakin ovulaation ajakohdan perusteella voisi olla kiinnittyminen.
Meillä on siis periaatteessa ihan pikku mahdollisuus tulla raskaaksi ehkäisykeinon takia. Koskaan ei ole kuitenkaan käynyt näin, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin🤷‍♀.
Vaikka ihan näin pian ei olla toista mietitty niin ajatus mahdollisesta raskaudesta ei tunnu ollenkaan pahalta. Todennäköisesti menkat alkavat kuitenkin ajallaan ja se oli vain se ilmakupla. Mutta kunhan mietin😅
Jännittävää! Voi hyvinkin olla kiinnittymistä 🤗. Mulla itsellä heitti arvio todennäköisesti oviksesta ja uskon vahvasti että koin eilen illalla kiinnittymiskipua. Oli myös menkkamaista tuntemuksia koko eilisen ja tänäänkin vielä, lisäksi turvotusta vatsalla. Eilen illalla tuli sitten kohdun alueella pistelyä, jollaista ei ennen ole ollut. Pistoksia tuli muutamia n. tunnin aikana, ja sitten loppuivat kuin seinään. Aamulla sitten kun heräsin, niin vessassa pyyhkiessä paperiin tuli rusehtavaa vuotoa, myöskin ihan vaan sen kerran. Aloin tietysti heti ajatella, että olisko tuo sittenkin ollut mulla kiinnittyminen ja ovis olisikin ollut myohemmin mitä luulin. Jänniä aikoja 😅.
Mulla pitäisi kuukautisten alkaa perjantaina, mutta toivon todella että jää tulematta 🙏🏼.

Kerro säkin miten sun tilanne etenee 😊. Meinaatko testailla jokusen päivän kuluttua?
Mä tein tänään ja jonkinlainen haamujen esiäiti tai viivanpaikka piirtyi testiajalla päiväpissasta 2h pidätyksellä.
 
Jännittävää! Voi hyvinkin olla kiinnittymistä 🤗. Mulla itsellä heitti arvio todennäköisesti oviksesta ja uskon vahvasti että koin eilen illalla kiinnittymiskipua. Oli myös menkkamaista tuntemuksia koko eilisen ja tänäänkin vielä, lisäksi turvotusta vatsalla. Eilen illalla tuli sitten kohdun alueella pistelyä, jollaista ei ennen ole ollut. Pistoksia tuli muutamia n. tunnin aikana, ja sitten loppuivat kuin seinään. Aamulla sitten kun heräsin, niin vessassa pyyhkiessä paperiin tuli rusehtavaa vuotoa, myöskin ihan vaan sen kerran. Aloin tietysti heti ajatella, että olisko tuo sittenkin ollut mulla kiinnittyminen ja ovis olisikin ollut myohemmin mitä luulin. Jänniä aikoja 😅.
Mulla pitäisi kuukautisten alkaa perjantaina, mutta toivon todella että jää tulematta 🙏🏼.

Kerro säkin miten sun tilanne etenee 😊. Meinaatko testailla jokusen päivän kuluttua?
Mä tein tänään ja jonkinlainen haamujen esiäiti tai viivanpaikka piirtyi testiajalla päiväpissasta 2h pidätyksellä.
Sun vuoto kuulostaa tosi tutulta, mitä muistelen. Jos sitäkin alkaa itsellä tulla niin sitten varmaan alan tosissaan uskoa raskauden mahdollisuuteen🙈.
Eiköhän mulla jossain vaiheessa lähde testipaketti kaupasta mukaan. 😂En vain liian aikaisin viitsi testailla. Menkkoihin kuitenkin vähän yli viikko vielä aikaa. Viimeksi taisin saada pari päivää ennen varsinaista alkamisaikaa plussan, mutta katsotaan. Oon kyllä liian kärsimätön🙈. Jos siellä joku pieni ihmisen alku on niin hän onkin sitten pieni yllätyslapsi. Saa nähdä😅
Jos sulla näkyi haaleana niin parin päivän päästä saattaa olla jo tummempi jos hormonitasot nousee 🌈🤗
 
Takaisin
Top