Kestovaippailijat

pilvikirsikka

Foorumin legenda
Syyskuunmammat 2015
Joulukuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Onko kukaan muu innostunut kestovaipoista? Me ollaan osakestoiltu, tosin nyt ollu hetken vaan kertsit käytössä, kun tuntui yhdessä vaiheessa että on kauhea härdelli päällä muutenkin ja oli pakko mennä sieltä missä on aita matalin. Nyt taas löytyis innostusta ja uskaltauduinpa just aloittamaan pienet hahtuvapöksytkin :)
 
Me kestoillaan muuten paitsi öisin ja pidemmillä reissuilla. Ihan hyvin on pieniäkin vaippoja jo tallessa uudelle tulokkaalle, mutta jotain ihan vastasyntyneen systeemejä pitäis vielä jossain vaiheessa hankkia.

En toki haluaisi ottaa kovasti paineita siitä että heti kestoilu onnistuis uuden pienen kanssa kun esikoinenkin on vielä vaipoissa. Varmasti voi arki ainakin aluksi olla haastavaa. Mutta osakestoilu olisi tavoitteena kuitenkin. :)

Voisin jauhaa vaipoista mielin määrin ku kukaan mun tuntema ei kestoile, lähinnä saa oudoksuvia katseita jos omasta vaipatuksestaan mainitsee :D
 
Mä en oo tuntenut kestovaippailua omakseni esikon kanssa, joten tuskin tuun kestoilen tän kakkosenkaan kanssa. Kuitenkin aika todennäköistä on, et mulla on sit ku tää syntyy, nii kaks vaippahousua. Vaikka alunperin haaveilinkin, et ois opettanu tyttöö kuivaks ens kesänä. Voi olla et ei ny onnistu ku tulee toinen...
 
Mä haluaisin ainakin osittain kestoilla, edes yhdellä vaipalla päivässä. :) Jos tuntuu meille sopivalta, ni ois kyl hienoa käyttää niitä mahdollisimman paljon. Samoin liinailu kiinnostaa ja perhepeti alkuun ym. :joyful:

Edellisen lyhyen raskauden aikana ehdin jo lukea liinailu- ja kestoilukirjan, oli tosi nielenkiintoista. Ens perjantain varhaisultran jälkeen vois alkaa taas syventyä siihen maailmaan, jos kaikki näyttää hyvältä. :shy:
 
Kiva kuulla Kurpitsakakku! Munkaan lähipiirissä ei oikein kukaan kestoile ja oon kans vähän outolintu :D

Miuku kannattaa ainakin kokeilla! Ei siitä stressiä kannata ottaa jos ei aina jaksa, tekee tosiaan sen verran kuin itsestä tuntuu hyvältä :)

Mä oon kans hurahtanut liinailuun ja kantamiseen muutenkin, täytyy varmaan tehdä niille ihan oma ketju :wink
 
Tuli tosta perhepedistä mieleen, et meidän ei ennen esikoisen syntymää pitäny nukkua ollenkaan perhepedissä. Noh, aika nopeesti sit kävi niin, et tyttö nukkuu ekan pätkän omassa sängyssään ja lopun yötä tissillä perhepedissä. Saa nähdä mitä käy ku tulee toinen, täytyy varmaan yrittää saada esikoinen omaan sänkyyn pysyvästi ennen toisen syntymää...
 
Mekin nukutaan perhepedissä. On tuossa kyllä pinnis sivuvaununa, mutta yleensä se oon minä joka siellä nukkuu :D En tiedä jatketaanko perhepedissä nukkumista vauvan tultua, mutta esikoisen vois koittaa saada siihen pinniksen puolelle nukkumaan. Olis enemmän tilaa.
 
Kyllä kestoilussa kannattaa muistaa, ettei tarvitse olla liian ehdoton. Ihan turhaan ottaa ylimääräistä taakkaa ja stressiä itelleen jostaki vaipoista :D edes yks kesto päivässä on jo hyvä!

Meilläkin esikoinen nukkui perhepedissä pitkään, ihan käytännöllisyyden vuoksi. Mies olisi halunnut vauvan omaan sänkyyn ja myös äitini mielestä se ois ollu turvallisin vaihtoehto. Sanoin niille että sopii jos he hoitavat yöheräämiset :D helpointa oli kun vauva oli vieressä ja aina kun heräsi, tissi suuhun ja unet jatkuu. Nykyään yksivuotias poju ei enää yösyö, joten oma sänky on kiva, itelläki enemmän tilaa nukkua.
 
Mä oon ihan kestovaippaintona! Oon ollu jo monta vuotta etukäteen, hahaa. Oon jo googlannu kaikkia mahollisia juttuja. Haluaisin alkaa kirppareilta keräilemään jotain kokoelmaa, mut en oikein vielä tiedä, mikä olis hyvä merkki tai tyyli! Aika monissa paikoissa sanotaan, että oikea vaippatyyli käy ilmi sit käytännössä ja et se on aika lapsikohtaista...tiedä häntä!

Noi nepparilliset kiinnostaisi mua eniten. Tai ainakin sellaiset, että sen vaipan saisi koottua valmiiksi, eli all-in-one. Fuzzibunzit ois söpöimmät, mutta niissä on fleece-vuori enkä halua käyttää fleeceä, kun siitä irtoaa vesistöön pieniä muovihiukkasia. Onko muilla jotain suosikkeja? :)

Mun mies vannoo jo kantoliinojen ja -reppujen päälle! Hee. Ehkä mäkin pian innostun :)
 
Quenamama, sun teksti oki ihan ku mun kirjottama! :woot: Samaa mieltä myös noista fleeceistä!! Ultran jälkee alan sit tosissani hörhöilee! :wacky:
 
Hahaha ihana Miuku! Mahtavaa myös, että oot ajatellut sitä fleeceä. Nyt kun eka ultra on takana, päästätkö kestovaippahörhösi valloilleen? :D

Kiitos pilvikirsikka vinkistä, en ollutkaan tiennyt, että tuollaista toimintaa on olemassa. Ihan mahtavaa!

Liityin facessa Kestovaippakirppikselle ja siellä jengi myy niitä käytettynä ihan tosi edullisesti. Ehkä vähän myöhemmin uskaltaudun ostamaankin niitä.

Hassua, että vielä muutama vuosikymmen sitten kestovaipan käyttäminen oli sama asia kuin vaipan käyttäminen. Tosi nopeasti tilanne yhteiskunnassa muuttuu. Nyt kestovaipan käyttäjät on "kestovaippailijoita". Mutta tottakai kaikki saavat elää omalla tavallaan :) Hassua vaan ajatella.
 
Totta Quenamama! Mäkin anopille esittelin esikon odotusaikana kestovaippoja ja hän vaan päivitteli kuinka kaikkea sitä nykyään keksitään eikä nuo mitään pidä :rolleyes: Myöhemminkin on monesti antanut rahaa (tai ostanut itse) kertiksiä varten että saan ostettua "kunnon vaippoja pojalle" :rolleyes: Jännä asenne, vaikka luultavasti anoppi on itsekin kulkenut aikanaan harsovaipoissa ja onpa tainnut itsekin niitä käyttää silloin, kun poikansa on ollut vauva.
 
Meillä on mummot ja anopit ottanut hyvin vastaan kestot. Muistellut vaan millaisia oman aikana ollut ja ollut tyytyväisiä kehitykseen. Osa kesroiluna on menty. Yöllä kertis ja nyt muutenkin enimmäkseen kun mies on kotona.
 
Itseäni semisti kiinnostais toi kestoilu kakkosen kohdilla. Ekan kanssa en edes ajatellutkaa. Mut nyt vois edes osittain kestoilla. Tuleeko vielä pakkauksessa kestoja? Mulla on esikoisesta kaks tallessa jotka tuli äippäpakkauksessa.
 
Ilmeisesti 2018 pakkauksessa ei enää tule. Mut ens vuoden pakkauksessa pitäis olla! Niitä äp-kestoja liikkuu muutenkin halvalla ja mullakin suurin osa eri vuosien pakkausten vaippoja. Ja on ollu hyviä!
 
Niinpä.. Ilmeisesti liian vähän käyttäjiä :/ Mutta varmasti vaikeuttaa ihmisten kynnystä kokeilla kestoja, kun niitä pitäis jatkossa varta vasten ostaa!
 
Takaisin
Top