Täällä osakestoillaan vielä esikoisen kanssa, joka on nyt 17kk ikäinen. Kestot otettiin käyttöön vasta 1,5kk iässä, kun alkoi reisiin tulla vähän massaa lisää ja vaipat istuivat paremmin. Vastasyntyneellä kokeiltiin imse vimsen flanelleja ja niihin kuorta. Ei päässyt jatkoon huonon imun ja monimutkaisen laittamisen vuoksi. Ei toiminut meidän käytössä. Kertiksiä käytetään öisin ja tarpeenmukaan kyläillessä/ihmisten ilmoilla.
Taskuvaipat on meidän perheen juttu. Kuivuvat nopeasti, kun taskut ja imut ovat erikseen ja on helppo muokata imujen määrää vauvan/taaperon sen hetkisen erityksen mukaan. Kun täyttää valmiiksi, niin ei tartte kuin vaan laittaa päälle kuten kerttis.
Äp2014 oranssi totsbotsin taskuvaippa on yksi suosikeistani ja se menee jo pienellekkin vauvalle ja tälle elokuiselle hankinkin jo kasan niitä. On siis 3-8kg. 2-12kk iässä käytettiin Myllymuksujen vihreää taskua ja lilaa aio:ta, molemmat S-M 5-10kg muistaakseni. Nekin ovat jonkun vuoden äpvaippoja. Niitä olen ostanut niin uutena kuin käytettynä (netti)kirppiksiltä. Nämä ovat siis tarrakiinnityksellä ja miehen suosikkeja. Lisäksi koko aikana meillä on ollut kiinasta tilattuja (ebay) yhdenkoon neppivaippoja. Varsinkin nyt kovassa käytössä, kun siirryttiin L-koon vaippoihin vuoden iässä. Nämä L-koon vaipat on (netti)kirppiksiltä ihmisten itse tekemiä, mutta malliltaan samalaisia kuin nuo Myllymuksut, nepeillä ja tarroilla. Imuina on sitten mikrokuitua, itse ommeltuja, imse vimseä, ikean pikkupyyhkeitä (10kpl/3€ ja siirtävät nopeasti pissan hitaampiin imuihin) yms.
Ollaan kokeiltu myös Imse Vimsen taskuja ja aio:ta, mutta ne falskasivat esikoisella juuri niistä vuotosuojista. Pitäisikin laittaa ne myyntiin. Meillä ei ole kokemusta sisä- ja ulkovaipoista tai harsoista ja villahousuista.
Tarkoitus on siis osakestoilla tämän elokuisen kanssa ja aloittaa heti, kun totsbotsit ovat sopivan kokoisia. Katsotaan miten jaksaa kahta vaippapeppua kestottaa, mutta mitään stressiä en asiasta ota. Ja esikoisenkin kanssa ollaan välillä vaan menty kertiksillä, varsinkin alkuraskauden väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi.