Keskenmenon kokeneita

Heippa. Meillä kaksi vuotta esikoisen yritystä ja molemmilla yli 30 v ikää. Pitkältä on aika tuntunut odottaa onnistunutta raskautta
:rolleyes: Viime vuonna oli keskeytynyt keskenmeno rv 8+4, josta sain kohtutulehduksen ja kaavittiin lopulta. Tässä raskaudessa oireet loppuivat totaalisesti kun sikiö lopetti kasvunsa. No tänä vuonna ilmeisesti oli tuulimuna, kun meni kesken jo rv 5+6. Oireet olemattomat.
Nyt taas raskaana ja oireita on ollut vaihtelevasti. Tällä hetkellä flunssan kourissa ja nenästä vuotanut verta.. outoa..
Maanantaina on varhaisultra ja täytyy sanoa, että jännittää ihan älyttömästi saadaanko hyviä vai huonoja uutisia juuri joulun alla. Vauvaa on toivottu niin kovasti tässä perheessä. :Heartred

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja lämmintä joulunodotusta!!!

Oes: ehkä rv 6+4
 
Muokattu viimeksi:
Mietinkin, että tästä aiheesta olisi hyvä olla ketju! Minulla oli tuulimuna ennen esikoista, joka alkoi oireilla niukalla vuodolla viikko ennen nt-ultraa. Nyt sitten kaksi kuukautta sitten (lokakuussa) todettiin nt-ultrassa, että sikiön kehitys loppunut 8+6. Molemmissa lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja sain kohtutulehduksen ja jouduin kaavintaan. Jotenkin jännittää onko keho vielä valmis kun kaavinnasta on niin vähän aikaa. Toki tulihan minulle melkein heti kaavinnan jälkeen kuukautiset, joten kai tässä on ihan puhtaalta pöydältä aloitettu.

Ja tsemppiä kaikille, varsinkin juuri keskenmenon kokeneille ja onnea uuteen yritykseen ❤
 
Mulla todettiin tuulimunaraskaus kesä- heinäkuun vaihteessa, päivämääriä tai rv en muista koska oli niin järkyttävä kokemus..

Aloin neuvolapäivänä vuotamaan vähäisesti vaaleanpunaista/rusehtavaa vuotoa. Neuvolassa todettiin olevan normaalia alkuraskaudessa. Muutaman päivän päästä niukan vuodon kaveriksi tuli kovat kivut ja illalla runsas vuoto kera hyytymien. Päivystykseen. Kätilöopiston päivystyksessä todettiin tyhjä sikiöpussi ja sain 4kpl cyctotec lääkkeitä kielen alle laitettavaksi kotona+pari vahvaa särkylääkettä. Pahin kipu ja hyytymävuoto kesti n. 1 tunnin, lämmin suihku auttoi. Jälkivuoto loppui n. 1 vkon päästä, ja raskaustesti näytti negatiivista n. 3 viikon kuluttua.

Miehelle kokemus oli sen verran raskas että ei alettu heti yrittämään uudelleen. Nyt uudelleen raskaana, 6+3 tänään. Pelko on jatkuvasti läsnä tämän uuden raskauden kanssa, mitä jos käy sama uudelleen. Täytyy vaan yrittää pitää positiivinen mieli yllä ja mennä päivä kerrallaan.
 
Itsellä useampi epäonnistunut raskaus takana ja nyt taas uuri yritys. Olen ollut Keväthousu ihan samoihin aikoihin kanssasi Kättärin päivystyksessä. Toivottavasti tällä kertaa meillä molemmilla (ja kaikilla muillakin) kaikki menisi loppuun asti hyvin!
 
Halaus, toivon todella että meillä molemmilla (ja muillakin) menisi finaaliin asti.

Harmillista kuulla että on useampi epäonnistunut yritys taustalla. Halaus, sinulle halaus ja paljon voimia :happy:
 
Ootteko käyny päivystyksessä sillon kun keskenmeno on alkanu? Mulla oli eilen hetken kivuliaita alavatsakramppeja, jotka meni siis ohi noin kymmenessä minuutissa. No tuossa vessassa käydessäni huomasin vuotavani kirkasta verta ihan pikkusen. Pientä alaselkäsärkyä havaittavissa, aivan kuten aina kuukautisten ensipäivinä. Viikkoja nyt siis 6+3 ja pelkään, että kesken menee. Mutta auttaako missään päivystyksessä käynti..? Tuskin ne siellä mitään tekee, vai?
 
Useampi keskenmeno on takana. 2006 oli tulossa kaksoset mutta toinen meni kesken alkuraskaudessa, toinen onneks selvisi loppuun asti. 2015 maaliskuussa spontaani alkuraskauden keskenmeno rv 6+, 2015 lokakuussa jouduttiin keskeyttämään raskaus rv 19+4, ja viime heinäkuussa oli tuulimuna. Pieni pelko mukana nytkin.. oireet kyllä aika vahvat vaikka viikkoja vasta 4+1. Mutta keskenmeno jättää jäljet.. ei sitä koskaan unohda.
 
Ootteko käyny päivystyksessä sillon kun keskenmeno on alkanu? Mulla oli eilen hetken kivuliaita alavatsakramppeja, jotka meni siis ohi noin kymmenessä minuutissa. No tuossa vessassa käydessäni huomasin vuotavani kirkasta verta ihan pikkusen. Pientä alaselkäsärkyä havaittavissa, aivan kuten aina kuukautisten ensipäivinä. Viikkoja nyt siis 6+3 ja pelkään, että kesken menee. Mutta auttaako missään päivystyksessä käynti..? Tuskin ne siellä mitään tekee, vai?

Kun verta alkoi vuotamaan kuin esterin p*****stä soitin kättärille ja suosittelevat tulemaan näytille. Aikaisemmin kun oli kotona kestettävät kivut ja vuotoa vain hetkellisesti / vähäisesti ja soitin niin kehottivat kotona seuraamaan tilannetta. Ei ne hirveästi pysty siellä tekemään muutakun kivunlievitystä ja todeta keskenmenon jos semmoinen on tapahtunut. En usko kylläkään että ne pois käännyttää jos päivystykseen menee soittamatta. Tsemppiä ja toivottavasti vuoto on vain alkuraskauden normaalia vuotoa ja menee ohi. :flower
 
Itse en käynyt päivystyksessä.. Kuten ylhäällä sanottiin niin kivun lievitystä voi antaa...
Mulla ei kivut ollu kovia menkka kipuja pahemmat..
 
Mä kävin oikeastaan vaan toteamassa päivystyksessä. Vielä elättelin, että ois ollut väärä hälytys..
Toivottavasti Elieenava muu syy vuodolle.
 
En lähtenyt käymään missään, jouluna varmaan muutenkin kiire. Ja vuoto on nyt loppunut, hiukan jotain kramppien tapasta tänään, mutta muuten rauha maassa. Edellinen meni kesken juurikin samana päivänä (6+3) kun nyt tuli vuotoa. Sillon kyllä tiputteli viikon verran ennen varsinaista km:a joten yllätyksenä se ei tullut. Mutta silloin ei ollut kyllä niin minkäänlaista kipua. Noh, perjantaina varhaisultraan katsomaan onko siellä elämää.
 
Täälläkin km takana. Varhaisultrassa viikolla 8+1 alkio vastasi viikkoja 6+2 eikä sykettä löytynyt. Jäätiin odottelemaan vielä, viikon päästä tuosta syke löytyi mutta se oli liian hidas. Pari päivää siitä vuoto alkoikin ja viikon päästä todettiin menneen kesken. Lääkkeet sain vielä kotiin, pahinta niissä mulle oli se miten sekaisin laittoi vatsan. Kyllähän se suretti mutta selvittiin siitä aila rauhallisin mielin, raskaus oli silloin meille yllätys ja ajateltiin myös ettei se alkio vain ollut elinkelpoinen. Toivotaan parempaa onnea tällä kertaa kaikille :Heartred
 
Kirjoittelin tänne alku kuusta ja epäilin keskenmenoa, koska vuotoa on ollut pitkään. Viime viikolla löytyi kohdun ulkopuolinen raskaus:sad001
Nyt seurataan kuinka hcg laskee tai nousee. Edellisessä mittauksessa oli nousussa.
 
Täällä myös meni tämän elokuisen pikkutyypin alku kesken. Ihan alussa, viikolla 6. Nyt jo vuoto loppunut, aiemmin on kestänyt useamman viikon, mutta on ollut viikkojakin enemmän.
 
Piipaapöö ja anneliina olen niin pahoillani, kovasti jaksamista molemmille :Heartred
 
Moikka. Uusi jäsen täällä oon.. Keskenmenon koin elokuussa 2016..viikkoja taisi olla takana 6 . ultrassa en ollut miehen kanssa kerinnyt käymään tai edes neuvolassa.. Silti oli tosi kova paikka kummallekin :sad001
Nyt joulukuussa tein plussatestin ja laskujen mukaan nyt viikkoja 7(kohta 8!!) takana... :) toivottavasti tää pysyy matkassa mukana!
 
Huh! Tänään kävin varhaisultrassa ja sieltä löytyi jopa odotettua isompi sikiö sykkeen kera! :) Viikkoja nyt siis 8+0 eikä 7+2. Verinen vuoto johtunee siis esikoisen synnytyksessä revenneestä kohdunsuusta. Josta muuten kukaan ei ennen tätä päivää maininnut sanallakaan, mutta kyllähän mä sen olen tuntenut. Muutenkin ompelivat alapääni aivan päin h*lvettiä :D
 
Hei! Plussasin ekan kerran elämässäni lokakuussa - 16. Alku meni niinkuin pitikin. Ei vuotoja tms. Käytiin varhaisultrassa yksityisellä, jossa todettiin alkio ja sydämen syke. Viikot silloin 5+6. Siitä päivä ja alkoi tuhruvuoto joka vain voimistui. 6+4 tapahtui varsinainen km. Kävin ultrattavana ja kohtu tyhjentynyt. Tiputteli vielä muutamia päiviä. Kontrolliultra oli siitä viikon päästä. Uusi limakalvo oli alkanut kasvamaan. Eli ns. täydellinen keskenmeno. Lääkäri kuitenkin käski odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Ei sanonut kunnollista syytä. Masennuin tiedosta totaalisesti ja kun vielä varoitteli että mulla saattaa olla pco. Mulla siis pitkä kierto, niin senkin takia oltais haluttu heti alkaa yrittämään. Soitin äitipolille, ja sanoivat että mitään syytä odottamiselle ei ole. Saa alkaa yrittämään heti. Kroppa ei kuulemma raskaudu jos siihen ei ole valmis. No tässä sitä nyt ollaan rv 8+2. :happy: Eli tärppi kävi heti siitä km:n jälkeisestä kierrosta. Älytön pelko oli alussa ja vähän vaihdellen edelleen. Huomenna ultra. Hui! Ihanasti vielä tälle samalle lääkärille joka totesi keskenmenon ja käski odottamaan kuukauden. Toivottavasti ei suutu meille. :nailbiting::grin

Paljon tsemppiä meille kaikille km:n kokeneille. Toivotaan että nämä raskaudet sujuu hyvin loppuun asti. :)
 
Takaisin
Top