Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Joo mittaaja on sama, tämä lääkäri siis. Voihan olla että on vaan "väärä hälytys", mutta parempihan nuo on tarkistaa kun jättää arvailujen varaan...
 
Mulla kans käyrä oli laskeva, mutta siis yläkäyrän yläpuolelta tultiin yläkäyrälle (h27+1 sf oli 27cm). Siihen mittaan vaikuttaa moni asia, mm vauvan asento. Äärettömän hyvä on kun tutkitaan hidastuman syytä, mut tosiaan oo aika skeptinen googlen suhteen koska tiedän että sieltä saat todella kauhukuvia itselles vaikkei mitään vikaa olisikaan.. muista että stressiä pitäis välttää :)

Meillä esikoisen syntymän jälkeen olin toivonut että eka päivä saadaan olla ihan keskenämme kotona. Saatiinkin olla ja kun vauva vaan nukkui koko ajan naurettiin miehen kanssa et olis sitä voinu tietty juoda kavereiden kanssa kahvejakin eikä vaan tuijottaa pientä.
Kantiksessa (K-Hks) on vierailijoita rajoitettu niin, että ainoastaan vauvan sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat ovat tervetulleita. Tädit, sedät ja kummin kaimat voi halutessaan tulla toki äitiä tapaamaan, mutta kanttiiniin, osastolle ei saa tulla. Tämä on peräisin äitien yleisestä toiveesta rajoittaa hälinää. Vaikkei huoneet ole kuin max 2 hengen huoneita, ei ole kivaa jos yrittää levätä ja naapurilla on tupa täynnä.

Itse toivon vieraita sairaalaankin ja kotiin kun päästään niin ehdottomasti meille saa tulla kylään jos vaan on terve, flunssaa en kaipaa. Rakastan sitä että on elämää ympärillä ja varsinkin kun on lapsia ennestään niin hekin kaipaavat varmasti muutakin kun sitä että äiti on vauvassa kiinni. onneksi on kesä ja läheisimmät ystävät asuvat ihan liki niin yhdessäolo on heti mahdollista. Sieluni silmin jo näen lämpöisen kesäpäivän, aamupäiväkahvit patiolla ja lapset leikkimässä pihalla... ja vauva rinnalla.. ja mansikoita.. jäätelöä.. ja ja ja :))  IHANAA kesää odotellessa :D
 
Jee, nyt olen minäkin viimeisellä kolmanneksella! Nyt mennään 28+2. Äkkiä se aika taas menee, enää vajaat 12 viikkoa laskettuun aikaan, uskomatonta!

Katjaana, mulla kanssa tuo sf-mitta menee alakäyrillä, vaikka kolmatta odottelen ja jotenkin odotin suuren suurta vauvamasua. Viikolla 26+1 se oli noin 20cm ja sekin oli arvio mitta, kun vauva oli ihan poikittain masussa. Ei oikein lääkäri saanut selvää, että missä on pää ja missä pylly emoticon  Ja viikolla 22 se taisi olla 16cm. Meillä lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan tuosta mitasta, kun muuten kaikki oli hyvin ja liikkeetkin tuntuu erinomaisesti. Mulla kanssa masuvauva asustelee "alakerrassa", harvemmin liikkeitä tuntuu "yläkerrassa". Seuraava neuvola käynti rv 30.

Muuten täällä voidaan edelleen hyvin, välillä kyllä häpyluussa poksahtelee (alkaa ne nivelet löystymään), kun kääntyy sängyssä, mutta onneksi ei särje.Sitä ei kyllä meinaa oppia, et pitäis näissä arkiaskareissakin ottaa rauhallisesti, kun aina pääsee kaamee väsymys "yllättämään".
 
Täällä on jakseltu nyt hyvin, selkäkään ei vaivaa enää kun ei tarvi töitä tehdä! Eli suosittelen lämpimästi saikun hakemista, jos yhtään selässä siltä tuntuu! Ostin tälläsen halvan tukiliivin mammaliikkeestä, tämäkin jo auttaa jos tarvii esim. isompia kauppareissuja kävellä + koiran lenkityksessä käytän! Ei rasitu toi alaselkä nii paljoo.

Hyvinkäällä sairaalassa saa olla isä aamusta iltaan ja muut vieraat (ei mitään rajoitusta keitä saa tulla; kaverit, sukulaiset, tuttavat, kaikki sallittu) klo 18-19. Ilmeisen moni on jo haluumassa tulla sairaalaan katsomaan tulokasta ja kai se on ihan ok, kun ei se oo kun toi tunnin verran päivästä. Mut kotona halutaan olla sit hetki eka keskenään ja opetella sitä vauvan hoitoa ym., että sit vieraat saa kyllä ootella muutaman päivän ennen ku saavat tulla kotiin vierailee..

Täällä koettiin tällä viikolla ekat kipeet supistukset. Ei niitä tullu ku kahdessa päivässä yhteensä 4, mutta sekin vähän huolestutti. Mut ilmeisesti ei ole huolta, ne kun jäi nyt niihin 4 kertaan :)

Mäkin olen kummastellu noita neuvolakäyntien harvuutta, mutta katoin just netistä, että nyt rv 30 jälkeen niitä rupee olee parin viikon välein..
 
Mulla oli perjantai aamuna jännää, kun olin ylimääräisen käynnin lääkärissä. Neuvolapuolen terkka sanoi, että mun "menkkakipu" on supistelua ja halusi, että katotaan mikä on tilanne.

No konhdunsuu oli täysin kiinni ja pituus 2 cm eli lyhentnyt 1 cm, hieman oli pehmennyt mikä kuulemma normaalia tässä kohtaa. Vaavin syke oli hirveen korkee ja lääkäri kyseli tuleeko mulla edelleen lorahdellen vuotoa (ei siis verta vaan kirkasta nestettä). Halusi, että meen naisten polil tarkastamaan, et kaikki hyvin ja teki sähkösen lähetteen eli pääsin heti menemään.

"vauva" laitettiin käyrään ja mua ultrattiin sekä sisä, että ulkokautta. Kaikki oli erittäin hyvin eli vaavi vaan melskasi niin paljon, et syke korkee ja lapsivettäkin oli normaali määrä. Lääkäri mittaili niin nopsaan ja kun oli kontrollista kyse niin en itse pystynyt vaavia ultrassa ihailemaan : ( mut vaavi on ainakin tällä hetkellä raivotarjonnassa ja painoa hällä on 1600g, mun pikkunen : )

Tyksissä nyt lääkäri muutti lasketunajan takaisin alkuperäiseen eli 31.5 mut itse uskon kesäkuuta ennemmin :D niinkuin aloittaessa täällä foorumilla pyörimisen..
 
Damon: Hui, varmasti jännitti tuo käynti. :O Mutta onneksi kaikki oli hyvin ja vaikka pikkuinen ei malttaisi masussa enää pysyäkkään niin ollaan kuitenki jo tosi hyvillä viikoilla että varmasti vauva tälläpuolen selviäisi.  

riksuke puhui niistä kipeistä suppareista ja täällä kanssa ruvennu olemaan epäsäännöllisesti sellaisia että maha ei pelkästään enää vaan kovetu vaan tulee sellainen menkkamainen jomotus myös reisiin ja alaselkään. Tuo kohdunsuuntilanne tarkistettiin muutamaviikko sitten kun nuo supparit alkoi ja kaikki silloin oli kunnossa. Oikeastaan olisi ihanaa jo synnyttää. Ei meinaa enää jaksaa kantaa masua. Mutta toisaalta tuntuu että ei ole yhtään valmis vaikka siis toinen lapsi on jo kyseessä. Mielessä pyörii kuinka pärjään kahden pienen kanssa yksin kun mies töissä ja siis..... kaikkea. Luulen kyllä että kun se arki koittaa niin siihen sopeutuu. Ja onneksi mies pitää 3 viikkoa isyyslomaa ja sitten elokuussa vielä 4viikkoa kesälomaa. :)
 
Neuvolakäynneistä..mulla oli viimeks 6 vko tauko, nyt on rv 30+2 ja seuraava kerta on sit kahden viikon päästä.. sen jälkeen kuulemma pitäs alkaa vierailee 2 vkon välein neuvolassa..

Ihanaa kun on nyt kaksi vajaata viikkoa töitä...sehän tarkoittaa siis että enää 17 työpäivää ja toisaalta enää 68 pv laskettuun aikaan :) Aikas nopee loppupelissä tämä aika mennyt..

Rempan jos saisi valmiiks ennen äitiyslomalle jäämistä niin loman voisi sit käyttää pikkuisen huoneen valmisteluun emoticon

Onko kellään itkuhälytintä jossa olisi kamera? Kokemuksia moisesta, onko hintansa väärti? Harkinnassa olisi, mut on aikas kivan hintaisia..Toisaalta voisi olla hyvä, niin voisi siirtää hyvillä mielin sitten lapsen omaan huoneeseen kun näkisi monitorista että hällä on kaikki hyvin :) Toki ensin pikkuinen nukkuu meidän makuuhuoneessa mutta suht pian olisi tavoite siirtää omaan huoneeseen..miehellä on niin epäsäännölliset työvuorot (tulee ja menee miten sattuu) et pian meidän perheessä ei sit nuku kukaan jos kaikki ollaan samassa huoneessa..
 
Takatalvista maanantaita! (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla).

Aamulla oli neuvola pitkästä aikaan. Sf oli 28-29 eli keskikäyrillä/vähän alapuolella mennään, syke 145-160, hemo oli noussut mukavasti 125:een ja painoa oli nyt tullut 50g/viikko emoticon
Viikkoja nyt siis 31+2, niin ja raivotarjonnassa näyttäisi pienoinen olevan ja pää vielä suht ylhäällä (siltä se tuntuukin kun pepullaan puskee rintalastaa).
 
Seuraavan kerran neuvola 2:n viikon päästä ja sen jälkeen lekuri kuun lopussa.
Ja sitten alkaa neuvolakäynnit viikon välein.

Täälläkin lasketaan jäljellä olevia työpäiviä ja niitä on enää 16. Tosin aattelin ottaa yhden palkattoman lomapäivän tuossa parin viikon päästä kun pitäisi hoidella henkilöllisyyspaperit kuntoon poliisiasemalla. Siellä nyt aikaa mennee mitä mennee, samana päivänä olisi myös perhevalmennus aamusta ja se syö työpäivästä muutenkin sellaiset 2-3 tuntia. Että eipä siihen kauheasti töille jäisi aikaa kun viideksi varasin raskaushieronnankin (90min)

Me ei aateltu itkuhälytintä hommata, ei ainakaan näin alkuun. Kämppä on suht pieni ja parvekkeella jos aiotaan nukuttaa niin mä taidan olla vieressä ottamassa arskaa emoticon Mutta eihän sitä tiedä mitä aika tuo tullessaan, varmaan kuitenkin ihan perinteinen hommataan jos niinkseen tulee.

Meilläkin olisi toiveissa toisen makkarin remontin valmiiksi saaminen. Pääsiäisenä olisi tarkoitus maalata ja tapetoida. Lastenhuonetta siitä ei tule vaan pienoinen nukkuu meidän vieressä, mutta vieras/työhuoneeksi se olisi tarkoitus saada ennen kesää.
 
Nyt kun on enää reilu kaksi kuukautta LA:han, alkaa jo vauva-arki putkahdella ajatuksiin päivittäin. Mietityttää, kuinka kaikki järjestyy, millaista on olla päivisin yksin kahden lapsen kanssa. Mies tekee enemmän töitä kuin koskaan, menotkin tietysti on noussut uuden kämpän, toisen lapsen ym myötä. Vähän jännittää, kuinka sitä lapsien kanssa jaksaa ihan yksin.. Onneksi on kesä ja liikkuminen ulkona helppoa, puistoissa on ihmisiä ja aurinko energiaa paljon! :)

 Olo on ollut muuten tosi hyvä. Masu kipeytyy helpommin nyt, mutta supistelua ei ole ollut yhtään. Iltaisin on vähän nuukahtanut olo, on pitänyt höllentää omaa tahtia aikalailla ja alkaa elää kiireetöntä elämää. Tekeekin hyvää. :) Välillä tuntuu, että voimat loppuu ihan yllättäen kuin seinään, ja sitten onkin jo niin lopussa että ihan itkettää. Siihen ei osaa vieläkään jotenkin varautua. Omaa oloa on helpottanut se, että olen jättänyt kalenterin melko tyhjäksi, tehdä saa silloin kun jaksaa ja haluaa.

 Laitoin juuri Saran leikkikerhohakemukset menemään syksyä varten, kyllä se arki järjestyy varmasti sitten parhainpäin. :)

Itkuhälyttimistä: meillä on ollut Saran kanssa päivittäisessä käytössä nyt jo neljä vuotta Phillipsin hälyttimet ja ne on tosi laadukkaat. Suosittelen lämpimästi! Kantoalue on sellainen, että koirankin pääsee iltapissattamaan talon nurkalle. Ja pienetkin kääntymiset ym kuuluu, ei tarvitse stressata mitä makkarissa tapahtuu. :)

 
Talvista huhtikuun alkua kesämasuille! Täällä keskeisessä suomessa ainakin tupruttaa lunta ihan toden teolla!

Muuten olo on melko aurinkoinen, viikon ajan olen nyt rautatabletteja popsinut ja väsymys ja päänsärky alkaa vihdoin helpottamaan. Helpottavaa huomata, että väsymys tosiaan johtui vaan matalasta hb:stä ja korjaantuu näinkin helposti.

Mutta sitten ne liitoskivut, voi auh ja voih! Edellisisissä raskauksissa ihan satunnaisesti vihloi, mutta nyt sitten sattuu ja kunnolla! Eilen työvuoron päätteeks pääsin onneksi työkaverin kyydissä kotiin, en ois millään pystynyt kävelemään enää parin kilsan kotimatkaa :(
Työvuorot on menneet tähän asti ihan hyvin sinne puoleen väliin asti, mutta sitten alkaa vihlomaan ihan järkyttävästi. Sitten taas vapaapäivinä jos koitan ottaa rauhallisesti ja lepäillä alkaa alaselkää vihlomaan. Eli alaselän kipuun auttaa selkeästi liikkuminen kun taas liitoskipuja se pahentaa, eli tiedä sitten mitähän tässä kannattaisi tehdä :( Nyt onneksi pari vapaapäivää, mutta pääsiäiseks pitäs taas töihin mennä. Jotenkin vaan tuntuu niin tyhmältä jäädä saikullekaan kun vointi on muuten jo pirteämpi rautakuurin ansiosta. Kun vaan keksis keinon helpottaa noita liitoskipuja!
 
Tännekin saa pikku hiljaa siirtyä . Tänään olin neuvolassa/lääkärissä. hb oli laskenut niin kuin vähän veikkasinkin, verenpaine oli hieman korkea ja paino oli noussu pari kiloa sekä sf oli 26. Lisäksi hieman kertoilin omaa olotilaa ja aikaisempien supistusten takia laittoivat minut kolmeksi viikoksi saikulle sit olis vielä noin kuukausi töitä ennen mammalomaa. Pikkuisen sykkeitä sain taas kuulostella emoticon .

Tuleva muutto alkaa pikku hiljaa painaa päälle tavaraa ollaan jo etukäteen jonkun verran viety ja kolmen viikon päästä viedään huonekalut. Sit pitäis alkaa laittamaan tavaroita hiukan paikalleen et kaikki on pikkuista varten valmiina.

Onneks talvinen keli on jo vaihtunut kauniiseen aurinkoiseen keliin . Hyviä vointeja kaikille.
 

kiva että rautatabletit on auttanut. mulla ne ei auta, ja syön vielä vitamiineja kaupan päälle. väsymys vaan pahenee.

mullakin edellisissä raskauksissa vihloi vähän, ja todella harvoin. nyt saa kärsiä niidenkin edestä.

 
Mukavaa tiistaita kaikille. Täällä poksutaan ja 30. viikko lähti käyntiin :) Tänään soittelin neuvolaan että kuinkas tehdään sairasloman jatkon kanssa. Sairaslomaa on kyllä jäljellä ensi viikon tiistaihin saakka, mutta kahden viikon levon/jumpan/venytyksen/särkylääkkeiden/tukiliivin käytön jälkeen ei oo ollu ihan hirveitä paranemisen merkkejä joten tuskin tässä viikossa ihmeitä tapahtuu. Onneksi soitin sinne neuvolaan, luulin että ensi viikolla on lääkäri paikalla keskiviikkona, ja siis tarkistin että soitanko töihin ja sanon että saikku jatkuu ja keskiviikkona lääkäri kirjoittaa sitä lisää vai kuinka. Terkka sano et ei ens viikolla edes oo lääkäriä ja oli samaa mieltä selästä et se tuskin tulee paremmaks ennen kesää ja synnytystä. Menenkin siis jo tällä viikolla torstaina lääkärin pakeille. Tämä siis tarkoittanee sitä etten enää palaa töihin ennen mammiksen alkua. Melko huojentavaa, on yksi stressi vähemmän. Vielä kun saisi opinnäytetyön tehtyä ja koulusta paperit kouraan ennen vauvan syntymää niin hyvä olisi :)

Nyt taas ruuanlaiton kimppuun.
 
Huh, nyt voi huokaista syvään ja palata normaaliin päivärytmiin kun lääkärin tekemä ultra onnellisesti ohi eikä meidän vaavissa ollut mitään vikaa <3
Normaali kokoinen; ei mikään suuri(jota pidän myöskin ihan hyvänä asiana), kasvu hiukan keskikäyrän alapuolella mutta vastaa hyvin viikkoja joita on nyt siis 31+4, lapsivettäkin oli aivan normaali määrä :) Se miksi sf-mitta on alempi on se että hän on jo laskeutunut loppuraskauden raivotarjonta asentoon, joka yleisempää uudestaan synnyttäjillä, mutta meillähän vasta eka tulossa niin sanoi vaan että mulla on hyvä joustava lantio, hyvä synnyttäjän lantio :D eli siitäkään ei mitään haittaa ole että hän viihtyy sielä alahaalla! Ainoa "haitta" on se että hyvin usein pissattaa, sanoin lääkärille että joo huomattu on...
Että ei muuta kun kuluttaan viimeistä paria kuukautta hyvillä mielin ja odotteleen että se kevät vihdoin tulis ton lumen alta jota tuli toissapäivänä armottomasti... ihanaa loppu odotusta kaikille <3
 
Sinkse: Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin! Useinhan kyse on väärästä hälytyksestä, mutta tietenkin sitä ehtii jo ajatella kaikkein pahinta.
 
Hieno homma että kaikki hyvin Sinkse!

Täällä on ensimmäinen pienoisen potkuista johtuen (tai täysikuusta) huonosti nukuttu yö takana. Aloitti rumban joskus 1:n aikaa ja jatkoi ainakin kolmeen. Eli ehkä sellaiset 3 tuntia unta. No rumbatkoon jos siltä tuntuu, sai varmaan virtaa eilisestä pitkästä kävelylenkistä :D

Edelleen lasken jäljellä olevia työpäiviä, tänään tosin tuli vähän haikeakin fiilis viimeistä päivää ajatellessa. Olen kuitenkin ollut samassa paikassa 8 vuotta ja nyt sitten ainakin parin vuoden tauko työelämään edessä. Olen onneksi kehitellyt tekemistä äityisvapaan ajalle. Monen monta asiaa listalla, mutta tehtäviin kuuluu myös ehdottomasti päivittäinen lepo.

Isyyspakkausta olen alkanut kerryttämään miehelleni. Eilen sain postissa isi syöttää -tuttipullon ja pienoisen opaskirjan, lisäksi on hankittuna jo kumihanskoja, hengityssuojia, korvatulppia, ns. silmälaput, kännykkäteline (ihan vain syntymäpäivälahjaksi). Näiden lisäksi aattelin hommata esiliinan jollain tekstillä ja muutaman vaatekappaleen pienoiselle niin ja suklaata sekä pienen pullon viskiä. Sellaisen pakkauksen mies saa syntymäpäivänään toukokuussa :)

Mukavaa pääsiäispyhiä kaikille :)
 
Mahtavaa Sinkse että kaikki kunnossa! :))

Tuo isyyspakkaus olisi kyllä niin ihana mutta taidan sitten kun vauva on syntynyt niin jotenkin muistaaa miestä. :)

Meillä kanssa olisi muuttopuuhat sitten kesällä, voi tosin olla kyllä melko väsynyt olo kun vauva silloin kuitenkin vasta syntynyt. Se hyvä puoli tässä kuitenkin on että muutetaan vasta vauvan synnyttyä että jaksan sitten itse(ei ainakaan masu ole tiellä eikä nivuset kipuile) paremmin pakkailla ja olla muuttoapuna. 

Täällä varmaan kanssa vauva jo laskeutunut lähtökuoppiin kun hikka tuntuu nyt aivan tuolla häpyluun tuntumassa. Tosin närästys on ollut aivan kamalaa taas ja muutama yökin tullut valvottua sen takia. Mutta tiistaina on neuvola ja katsotaan sitten että mikä on tilanne. 

Sairaalakassin meinasin tässä ruveta pakkaileen jo kun kuitenkin enää se vajaa 8 viikkoa laskettuunaikaan ja nyt on ruvennut supistelemaan kunnollla ja kipeästikin välillä. Täytynee asiasta mainita neuvolassa josko katsoisi nuo paikat taas että onko ruvennut pehmenemään.Tosin en kyllä odota että vauva maailmaan saapuisi vielä ennen laskettua kun esikkokin meni viikolla yli. 

Hyvää pääsiäistä kaikille!  emoticon
 
Aiim täällä sama homma, kyl noita työpäivii laskeskellaa ahkeraa ja tosi vähiin ne vaan käy :) Meidän pienoinen on kyl ollut niin uskollinen omalle ja äitin rytmille tammikuusta saakka. Joka päivä sama rumba käydään läpi eikä yöllä ole herätellyt minua, mä niin toivon et säilyy loppuun saakka..

Minuu kyl hieman pelottaa että tylsistyn tuossa äitiysloman aikana..Siis kun ei mulla ole paikkakunnalla sukulaisia eikä kavereita niin vähän mietityttää et miten saa päivät kuluu ja toki olisi kiva joskus aikuisten seurastakin nauttia..noh aika näyttää miten menee..

Eilen hain äitiyspakkauksen postista ja sen sisältöö miehen kaa ihmeteltii.. Voi että on pikkasia ne vaatteet..Nyt pääsiäisenä alkaa huone menee takaisin kasaan niin eiköhän ajoissa valmistu ja pääsis vihdoin noita tavaroita laittelee paikoillee..On se vaan aina ihmeellistä kun vanhaa taloa lähtee purkaa..Alkuu aateltiin vaan et pinnat uusiksi  mut onneks tuli kaikki revittyy auki..

Toi isyyspakkaus on kyl tosi hauska idea, jaksaisikohan sellaisen väsätä..

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Tänään käyty siellä ylimääräisessä neuvolalääkärissä. Mitään kummempaa mittausta ei otettu, paino ja verenpaine tsekattiin ei muuta. Tosiaan lääkäri kans sitä mieltä että ei tää mun selkä/liitosvaiva tuu helpottamaan joten kirjoitti saikun äitiysloman alkuun saakka. Sen verran todettiin olleen apua levosta että se sellainen paineen tunne jalkovälissä on helpottanut, enää vaan kipua selässä ja lantiossa.

Ihanaa möyryntää ja punkeemista on masussa tosi usein päivän aikana. Aamulla heräsin itse puoli kahdeksan aikaan ja oli hauska huomata että vauveli vielä nukkui, vasta lähempänä kasia alkoi venytellä :D  Iltaisin ja yöllä kolmen aikaan on myös kovat jumpat menossa. Ihana <3

Poika sano mulle tänään et "nyt sä oot äiti mulle kaikista rakkain, mut sit kesällä oot vaan toisiks rakkain ku Elmeri on kaikista rakkain... eihän se haittaa??"  Totesin hymyillen että ei haittaa. Se on kans niin mainio tapaus, ja odottaa pikkuveikkaa todella innoissaan. Joka päivä juttelee masun läpi vauvalle ja aamulla ja illalla annetaan hali ja suukko :D
 
Hyvää pääsiäistä kaikille! Ihanaa, kun on loma! :) Vaikka täällä sataakin räntää, on mukavaa, kun saa köllötellä hyvällä omallatunnolla sängyllä tyttären kanssa piirrettyjen ja herkkujen kera. :) Masuasukki viihtyy mahassani jostain syystä edelleen poikittain, peppu on oikean kylkiluun alla ja samalla sintti hipeltelee (ilmeisesti sormilla) toista kylkeä. Tuntuu aika metkalta. ;) Viikonloppuna on tarkoitus käydä taidenäyttelyssä ja isovanhempien luona, mukavaa. Ensiviikolla on neuvola, kivaa, kun edellis kerrasta onkin yli kuukausi! Aika harvakseltaan näitä tarkastuksia on. Onneksi on olo ollut tosi hyvä, pientä väsymystä vain. Ja painokin on alkanut nousta ihan kivasti, kuukaudessa tullut nyt 1,5kg. Kyllä ruoka tuntuukin maistuvan! :)
 
Takaisin
Top