Kesäkuun pulinat

Jaiks...o_O mulla oli nla lääkärintark vähän tippunut, nyt vasta tullut nuo pari kg.
 
Mulla on neuvolan mittausten mukaan tullut 600g lisää painoa viikoille 17+1 mennessä. Nyt viikko 20 käynnissä ja en tiedä tän hetkistä tilannetta, kun puntaria ei oo kotio tullu hankittu. Ylipainoo on, joten oon tyytyväinen maltillisesta painon noususta... ainakaan ei tunnu, että kauheesti ois lisää tullut :smiley-bounce012 Huomenna rakenneultra :love017
 
Hassua että noilla viikoilla 2kg on turhan paljon! Ymmärrän et yli 5kg voi ollakin mutta että 2! Sehän heittää jo päivän aikana melkein niin paljon (jos käy aamulla ja sit illalla päivällisen jälkeen) :D mun siskolle tuli (BMI 22) viikolle 20 mennessä 5kg ja sanottiin että ihan ok, ei valiteltu. Hassua miten eri käytännöt näissäkin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juhannus menee miehen ja hänen kavereidensa kanssa mökkeillessä. Ainoa naisena ja selvinpäin olevana odotan erittäin mielenkiintoista jussia. Täytyy vaan ottaa virkkuut mukaan ja vauvanpeittoa virkkailla, niin ei tule aika pitkäksi. Alkoholittomia siidereitä/viinejä en ole kokeillut, mutta uusi Rose Pommac on tyydyttänyt tuon tarpeeni hyvin.

Torstaina on ensimmäinen neuvolalääkäri tulossa ja "laaja terveystarkastus". Mielenkiinnolla odotan, mitä se pitää sisällään, kun ystävälläni se oli todella suppea. Itselläni paino on edelleen -3kg painosta ennen raskautta ja ekasta neuvolakäynnistä. En ole yhtään huolissani, että paino ei ole lähtenyt nousuun, koska ylipainoa on hieman. Masukin on vielä kovin pieni.

Rv 18+1
 
No tuota... Rv 14+3 ei ollut tullut grammaakaan ja 17+3 se 2kg... Et tää siinä kai oli se isoin syy huoleen, ku niin vauhdilla tuli tuo. Sillon oli kyl hellettä, et ehkä siinä oli turvotustakin, koska tuo nousu tyssäs kyllä tuohon toistaseks. Mut kyl vähä tuli kurja olo ku alko tuon takia tenttaamaan painonhallintaa edellisissä raskauksissa ja lasten kokoja...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itselläni paino on ainakin tullut kertasysäyksinä. Ensin oli kauan paikallaan, sitten pari kiloa ja taas monta viikkoa pysyi siinä. Nyt en edes tiedä kun en ole punninnut :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Onpa inhottavaa, et moisesta ruennu OceanSoul neuvolassa naputtamaan :confused: Täällä on tosiaan tullu ainakin se 4 kg lisää ja yks kilo läsähti helleviikon aikana neuvolan ja neuvolalääkärin välissä. Sillon hoitaja vaan totesi, että taitaa vähän kerätä nestettä, johon sanoin, et kroppa on aivan nesteestä turpeena. Ei sanonut muuta. Täälläkin nyt paino pysähtynyt paikalleen ja turvotus helpottanut, kun helteet meni..
 
Mulla on kanssa aivan järkyttävät turvotukset välillä, illalla olen kun mikäkin pallo, jos on tullut syötyä yhtään huonommin. Siis aivan suorastaan paha olo, hyvä että henkeä saa kun tuntuu vatsa niin pinkeeltä. Yleensä onneks aamulla on taas jo parempi. Nyt meinaan alottaa salaattilinjan muutamaks päiväks, eilisilta oli niin jäätävä o_O Kiloja on tullut ehkä alle kilo ja nyt 17+1, mutta eipä niitä tartteiskaan tulla, ylipainoa on jonkin verran..
 
Heeei!! Tiistai!!! 19+0!! Enää viikko ja ollaa puolivälissä. Herranen aika! Ja enää viikko ja yksi yö ja on rakenneultra. Miten tää aika on taas hurahtanut tälleen?

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Ohhoh, teillä joillain poksuu jo puoliväli, jeeeee! :) Mulla 18+1, hitaasti mutta varmasti aika kiiruhtaa eteenpäin. Eikä siihen rakenneultraankaan ole enää kuin reilut 2 viikkoa.

Töissä on ollut Ale-kiireitä. Vielä muutama päivä sit olin ihan kypsä työntekoon, mutta tänään vilkaisin lämpömittaria ja ajattelin että Ihan Sama olla röissä kunnes loma koittaa :D

Pitäiskö muuten aloittaa tuonne "Suljetulle Osastolle" :)))) uusi esittelyketju meistä? Mä voisin sen tehdä. Olen vähän arka ollut täällä kauheasti kertomaan itsestäni, kun en edelleenkään ole julkistanut raskauttani koko maailmalle.
 
Mä taidan olla ainoa jolla on oikeasti tullut paljon painoa tän raskauden myötä.. :sad001 ekaks tuli joku 4kg pelkästään siitä että lopetin tupakan ja sit on tullu sen jälkeen vielä toiset 4kg enkä oikeasti edes syö kauheesti herkkuja.. on ehkä alkanut vähän ahdistaa kun tätä painoa vaan tulee ja tulee. No kaippa se sitten lähtee kun vauva on sylissä ja pääsee paremmin liikkumaan :) neuvolatäti ei sanonut mitään mun painosta :eek:
 
Voihan v...u! Täällä on kärvistelty kunnon kesäflunssassa lauantaista lähtien.. Silloin heräsin sellaisiin "kaktuksiin" kurkussa, että oksat pois. Sunnuntaina olikin jo sitten kaktusviidakko ja maanantaina ei tarvinnut edes ajatella töihin menoa, hyvä kun pääsi sängystä pois... ja samassa olotilassa ollaan edelleen. Eilen piti jopa käydä näyttään korvaa terkkarissa, kun sekin oli kipiä. Eihän mulla edes lapsena ollut korvatulehduksia. No ei nytkään vaan on röörit niin täynnä limaa, jotta...no nyt saikkuillaan kokovko. Kuumehan mulle ei sitten nouse, joten tässä saa sitten kärvistellä kunnolla...josko edes sunnuntaiksi paranis niin pääsis Tallinnaan käväseen :).

Mulle on painoa tullut se melkein 6-8kg, riippuu ajankohdasta ja turvotuksesta. Tisseihin varmaan ainakin parikiloa, sellaiset meijerit ne näyttää olevan. Jos ois mies matkassa mukana niin se olisi varmaan onnellinen :grin. Mä olin aika timmissä kunnossa ennen raskautta tai no rasvaprosentti oli minimaalinen ja liikuin todella paljon. Nyt kun ruokavalio on hiukan muuttunut enkä migreenien takia ole päässyt liikkumaan kunnolla(tai niin kuin haluaisin) niin ymmärrettävää, että painoa on tullut. Ps. niillä hampurilaisilla ja suklaalla ei sitten ole mitään osuutta asiaan :grin. Mut ei mulle ole mitään neuvolassa painonnoususta sanottu.

Jee, maanantaina rakenneultra. Saas nähdä paljastaako "tyyppi" salaisuutensa...:Heartred
 
Älä nassukka huoli, mulle on tullut painoa runsaasti. Viime neuvolassa (15+2) oli +6kg ja nyt en edes uskalla käydä kotona vaa'alla :scared001
 
Miulle on tullu maks. pari kiloa ja vkot 16+3. Mut oon oikein tyytyväinen, että on ees vähän tullu, kun oon ollu niin hoikassa kunnossa.
Myö ollaan oltu viime perjantaista asti lomareissulla (ihan Suomessa vaan). Ei oo kelit suosinu. Ihan huvittaa, että shortseissa ja mekoissa tulttiin, mutta heti seuraavana aamuna sai kaivella pitkkää päälle. Melkkeinpä ois kalsareitakin tarvinnu.
 
21+0 menossa ja painoo tullu nyt 2kg. Mulle sit taas neuvolassa oltiin sitä mieltä et sais enemmänki painoo tulla :eek: Lähtöpaino oli 58kg.
Mulle on viimepäivinä tullu ruokahaluttomuutta :/ välillä tuntuu ettei tuu nälkä lainkaan ja saa syödä väkisin :eek: tasottaa varmaa sitä alun mässäilyä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon kolmatta viikkoo kesälomalla, vielä ens viikko - ei oo järin aktiivista tää mun elämä kun koirat vie pihalle mutta muuten nyhrään käsitöiden parissa. Mietin, et mun kilot on voineet tulla ihan senkin takia niin herkästi, joku kolmisen kiloa on paino tänä aikana noussut (20+2) ja pohjalla ylipainoa. Mutta mua ei kyllä vois vähempää kiinnostaa keskittyä noihin kiloihin. Kyllä niistä sitten eroon pääsee. Tiedän, että se saattaa lapsen saannin jälkeen olla hankalampaa, mutta mä olen laihduttanut kerralla 20 kiloa aikoinaan - enköhän mä sellaisiin urakoihin pysty toistamiseenkin vaikka olis hitaampaakin!

Eilinen rakenneultra käänsi ympäri mein ajatukset, kun luultu poika onkin mahdollisesti sitten tyttö, Mutta kun tossa puhuttiin niin todettiin että eihän siinä oikeastaan mitään. Vaatetuksen puolesta vaaleanpunaista/vaaleansinistä vauvaa meille EI ole tulossa (vauvan vaatekaapissa nyt valkoisen lisäksi vihreää, oranssia, keltaista ja ruskeaa) ja mun vauvani voi pukeutua punaiseen ja siniseen oli se sitten kumpi tahansa :) Ainoastaan nimeä pittää miettiä, pojan nimi kun oli jo valmiina. Mun tyttönimilistaa mies kommentoi raskauden alussa, että siellä on monta hyvää (pojan nimiä ei löydetty ku yks), että eiköhän se sieltä irtoa. Mulla on yksi noussut suosikiksi tässä tosin viikkojen kuluessa niistäkin...
 
Hei onko joku löytänyt jotain sivustoa, johon olis listattu noita suomessa hyväksyttyjä nimiä? vai ootteko ihan kalenteria selaamalla etsineet. Kaikissa kalentereissa ei tietenkään kaikkia oo ja ois ihanaa, jos löytys joku selkee koonti-sivu. Ite en oo googlettamalla ainakaan löytänyt :computer012


niin ja hyvää Juhannusta kaikille kanssa odottajille! :smiley-angelic003 täällä lähetään mökille lipittämään lasten skumppaa ja rose pommacia!
 
Takaisin
Top