Kesäkuun kuulumiset

Mä kyllä nautin lämmöstä, vaikka se jaloissa kieltämättä tuntuukin! Oon niin kova paleleen ettei mitään rajaa, saattaa joskus olleet helteelläkin sisällä villasukat jaloissa, kun viileä ilma virtaa lattiaa myöten, toisaalta nyt siis sitä ongelmaa ei ole, joten minä nautin! :) tsemppiä teille joille helle aiheuttaa ongelmia ja sen sellaista! :)

Tänään olen ollut ihan naatti....ystäväni häät oli eilen ja se oli pitkä päivä! Hyvin kuitenkin jaksoin koko päivän olla mukana riennoissa yöhön asti ja kun tiesi että tänään saa vain olla! :)

Jospa tänään vielä uimaan uskaltautuisi mennä lasten kanssa! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Heippa! Onko muut kuin Sirriäinen koittaneet tuota tukivyötä? Millaisia kokemuksia? Ajattelin sitä koittaa kun lauantaina pitäisi jaksaa olla jaloilla koko päivän kaason roolissa :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Miulla on Anita tukivyö ja omalla kohdalla ollut hyödyllinen, lenkkeily ja pyöräily ei ilman sitä onnistu.. :)

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kanssa toi Anitan vyö ja sit sellanen fysioterapeutin mulle tilaama , mikä pitää lantion kasassa (mulla on yliliikkuva/-venyvä ruumiinrakenne). Molemmista on apua omalla laillaan.
Mulla on ollut supisteluja aika paljon jo pari kk ja toi Anitan vyö jotenkin tuntuu helpottavan siihen kun vatsa menee kireeks ja alkaa sattua selkäänkin.
Nyt on parin viikon sisällä ollut muutama sellanen ilta, että ihan vaan kun nousee seisoon niin alkaa vatsaa kiristää tosi kivuliaasti. Yleensä oon päivällä sitä ennen vähän kävellyt (käynyt neuvolassa tai kaupassa bussilla) tai tehnyt ruokaa tai jotain muuta. En tiedä kuinka kauheeta olis ilman vyötä ja särkylääkettä, mutta molemmista on apua jonkin verran. Toki ainoo mikä OIKEESTI auttaa on lepo.
Mulla kyllä on toi vaiva aika ekstream, en oo muutamaan kuukauteen enää voinut kuvitella pyöräileväni tai meneväni koirien kanssa lenkille. Pilateksenkin jouduin lopettaa jo viimekuun alussa.

Mutta siis summa summarum, siitä tuskin ainakaan on mitään haittaa. Ja erittäin todennäkösesti se helpottaa oloa. Jopa sellasella jolla ei oo vaivoja voi helpottua vatsan kanssa oleminen.
Ehdottomasti suosittelen ainakin kokeileen.
 
Täällä kans Anitan tukivyö ja tykännyt kovasti :) muista ottaa tarpeeksi pientä kokoa, muuten vyöstä ei ole mitään hyötyä :)
 
Elokuu lähestyy... Kuinka moni tai onko kukaan vielä laittanut vauvalle juttuja valmiiksi? :p Siis pinnasängyn, hoitopöydän kasausta, vaatteiden pesut.. Eli onko vaaville jo kaikki valmiina? Tässä tämän päivän ohjelmaa mietin.. :wink :grin
 
Täällä on pienimmät vaatteet pesty ja viikattu makkarin lipastoon, pinnasängyn maalaan viikonloppuna, hoitotaso odottaa pinnistä, kaikki tarvikkeet on jo odottamassa ym. Pitää vielä hoitaa pullojen ym. Desinfioinnit, sitten alkaisi olla valmista kaikin puolin :D kehto on ollut paikallaan viimeisen kuukauden ajan jo..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei ole vielä mitään laitettu valmiiksi. Kaikki on jo aikalailla hankittuna. Tänään ajattelin pinnasängyn kasata ja pyykkiä pestä. Mutta voi olla, että kun mies tulee töistä, on makkari jo vauvaa vaille valmis jos liikaa innostun :grin
 
ei olla mitään tehty, vaatteet odottaa pesua ym. äitiyspakkauslaatikossa, muovipusseissa ja varastossa, pinnasänky on edelleen varastossa ym. oli miehen kans puhetta, että ensi viikonloppuna käydään varasto läpi ja haetaan sieltä tarpeelliset tavarat sisään. en aio kovin aikaisin pestä ja viikata vaatteita, meinaan viimeksi tein sen kaiken kuukautta ennen laskettua aikaa ja lopputulos oli, että jouduin tekemään kaiken uudelleen, kun tyttö meni yliaikaiseksi. kaikki hankinnatkin on vielä tekemättä, nekin menee heinäkuulle, kun tulee lomarahat.

oon sentään saanut tehtyä suursiivouksen ja pestyä ikkunat+verhot nyt kun vielä jaksoin ja pystyin.
 
Tukivyötä kokeiltu ny vajaa viikon ja lähinna vaa lenkkeilessä koirien kanssa mut siinä kyl tuntuu auttavan, jotenkaa ei oo ollenkaa samallalailla pistäny vatsasta mitä ilman sitä. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon pessyt jotain vaatteita valmiiks, mutta ei oikein mitään paikalleen voi laitaa, kun vauvan huonekin on vielä täynnä muita tavaroita. Meillä on takkahuone remontissa. Sit kun se on valmis me siirretään sinne työhuoneesta tavarat ja työhuoneesta tulee vauvan huone. Työhuoneen kaapeissa on miehen vaatteet ja sen muuta tavaraa ja nekin pitää saada pois muihin kaappeihin. Hommaa siis on vielä paljon. Pinnasänky on onneks vielä kasassa kun esikoinen muutti oikeeseen sänkyyn vasta keväällä ja ymmärrettiin olla purkamatta sitä. Hoitopöytä pitää kasata. En tosin tiedä että käytänkö sitä tällä kertaa ollenkaan. Katsotaan... Vaunut, koppa ja kaukalo pitää hakee autotallista. Vaatteita pitäis saada takasin vielä yheltä kaverilta, jolla on ollut lainassa jotain. En kyllä muita yhtään että mitä siellä on kun ollaan jo osa saatukin. Onneks on aikalailla kaikki jo hankittuna esikoisen jäljiltä niin eoo tarvinnut sitä stressata.
 
Meillä ei ole valmisteltu vauvan tuloa vielä mitenkään. Eilen havahduin tilanteeseen, että isompien sisarusten hoitokuviot pitäis varmaan alkaa miettiä/sopia valmiiksi tulevaa lähtöä ajatellen. Sululaisetkin kun asuu 600km päässä. Äitiyspakkauslaatikko on edelleen purkamatta ja vanhat vaatteet tarkistamatta vintillä, toivottavasti eivät ole joutuneet hiirten pesäaineksiksi. Ehdittiin myydä 2.jälkeen melkein kaikki tarvikkeet pois, joten vaunut, kaukalot ym. pitäis vielä hankkia. Ajattelin odottaa heinäkuun loppuun, ehkä elokuullekin kun la vasta elokuun lopussa. Ehkä pitäis jo jotain valmistella, jotta alkais tajuamaan vauvan tulon paremmin...
 
Täällä on varmaan biologinen kello mennyt siihen asentoon, että vauva on tulossa pian. Yöt menee katkottaisilla unilla. Aamulla herää ajoissa (ei vain nukuta sitten enää). Sitten päivällä tuntuu, että täytyy saada päiväunet, mitä en ole harrastanut, kuin viimeksi yläasteella!!! Jotenkin hassua, kun tätä on ollut jo oikeasti jonkun aikaa :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Munkin on ihan pakko ottaa päivätorkut nykyään. Ekalla kolmanneksella saatoin nukkua kolmekin tuntia putkeen päiväunia, minkä lisäks vielä pitkät yöunet. Nyt riittää sellaset puolen tunnin / tunnin torkut, mutta ilman ei tuu kyllä mitään... Jännää, miten tokalla kolmanneksella unentarve sitten väheni, ja nyt on lisääntyny taas. Mä oon aamuvirkku ollu aina, mutta nykyään nukuttais välillä kyllä pidempäänki.
 
Moikkelis !

Mulla on nyt se tilanne ettei mitään muutosta painoon ole tullut 2 viikkoon.. Nyt menossa siis 30+6 . Painoa tullut semmonen 6 kiloa ja viimeset 2 viikkoa välillä jopa tipahdellut puoli kiloa. Vatsa kyllä kasvanut ja olo on tosi ähkyinen. Seuraavaan neuvolaankin aikaa vielä pari viikkoa. Tää on hassua kun ensin pelkää painoa ja sitten on kauhuissaan kun sitä ei tule o_O

Turvotus kyllä vaivaa joka pv ja siitä paino heilahtelee 1-3 kiloa per pv, mutta nyt tarkoitan aamupainoa tuolla itse painonmuutoksella.

Selkä on ruvennut kramppaamaan :confused: Muuten ihan jeeeees :grin

Tsemppiä kaikille !! :gen014
 
Täällä alko tänään vapaat. Nyt ensin puoltoistaviikkoa ylityövapaita ja sitten suoraan äitiyslomalle 30.6. Ihan käsittämättömän hämmentynyt olo, kun tässä istuskelen aamukahvilla. Unohdin tosin eilen töistä lähtiessä laittaa puhelimeen ja meiliin poissaoloviestit, joten on sentään jo pari työpuhelua ehtinyt tähän aamuun tulla läpi. Ihan hyvä, ei tuu liikaa vierotusoireita heti alkuun :wink

Mutta saa nähdä, tosiaan ylitöitä kertynyt tässä kevään aikana sen pari viikkoa (kaikkia en siis ehdi edes pitää pois), joten hieman tuntuu oudolta ajatukselta tää kaikki edessä oleva vapaa-aika....
 
Juuh.. ei tartte miettiä painonvähyydestä... Nythän se pomppas jo uusiin lukemiin... Blääh ja Jee samaan aikaan :grin

Pallea kyllä kramppailee - taitaa kaveri kaskotella kylkiluiden alle koko ajan o_O
 
Mites hei muuten alkoholi ruuanlaitossa? Vältättekö kokonaan vai miten? Mun tekee ihan hirveesti nimittäin mieli poronkäristystä, mutta siihen menee valmistukseen kuitenkin se pullo olutta, niin en tiiä, pitäiskö vaan olla ilman. Alkoholihan kai haihtuu kuitenkin jo 80 asteessa, mut tota tulee tohon niin paljon, että tuntuu eri asialta kun joku risottoon menevä desi valkoviiniä tms.
 
Alkoholi haihtuu joo. En käytä ite alkoholia ruokaan jostain syystä, ihan pariin harvaan joskus valkkaria mutta ei vaan koskaan tuu laitettua / tehtyy ruokia mihin laitettas.. Mut ei pullo olutta kuumennettuna tunnu missään. Etkä sä varmaan kaikkea yheltä istumalta syö? :grin Desissä viiniä on erilailla alkoholii kun pullossa kaljaa, melkein 3 kertaa enemmän voltteja. Anna mennä vaan.
 
Takaisin
Top