Kesäkuun keskustelut

Noniin... neuvolalääkäri soitti tänään ja kerto että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta :O thyroxinin alotan huomenna. Katoin että arvot on kyl ihan viitearvoissa, mutta sen verran alarajalla että alotetaan lääkitys.
 
Hyvä Sikurina kun huomattiin näin alussa :) Mulla löytyi myös kolmosen odotuksen alussa vaikea vajaatoiminta ja vauvaa seurattiinkin sitten erittäin tarkkaan loppuraskauden ajan. Terve tyttö syntyi :) Minkälaiset fiilikset sulla on itsellä? Mä muistan olleeni todella todella huolissani koko ajan, menin tyhmänä googlettamaan mitä hoitamaton vajis voi sikiölle tehdä :sorry: Älä sinä tee sitä virhettä!
 
No, kyllähän mä olen tätä jo googletellu :D mutta en vielä hysteeriseks heittäytyny. Uus juttu itelle kun ei lähisuvussa tämmöstä ongelmaa ole.. toki hoitajan koulutus alla, että jotain perustietoa pitäis löytyä :) Oireita ei oo ollu minkäänlaisia. Väsymystä joo, mutta arvelin sen johtuvan tästä maha-asukista. Toki varmasti osittain johtuukin siitä. Lääkäri sanoi, että lääkitys todennäköisesti lopetetaan jahka vauva on syntyny. Ootko Zeni saanu lopetettua lääkityksen?
 
No, kyllähän mä olen tätä jo googletellu :D mutta en vielä hysteeriseks heittäytyny. Uus juttu itelle kun ei lähisuvussa tämmöstä ongelmaa ole.. toki hoitajan koulutus alla, että jotain perustietoa pitäis löytyä :) Oireita ei oo ollu minkäänlaisia. Väsymystä joo, mutta arvelin sen johtuvan tästä maha-asukista. Toki varmasti osittain johtuukin siitä. Lääkäri sanoi, että lääkitys todennäköisesti lopetetaan jahka vauva on syntyny. Ootko Zeni saanu lopetettua lääkityksen?
Voi kun olisinkin, mutta tää on loppuelämän lääkitys :shifty: Nyt menee jo 175mikroa, ilman raskautta 150. Just kävin maanantaina otattamassa arvot ja hienosti oli viitteissä tällä annostuksella. Mulla alotettiinkin tosi rajusti, heti 100mikroa ja kontrollilabrojen jälkene nostettiin tohon 150. Kolmosen ja nelosen välillä pystyin laskemaan takasin tohon sataan, mutta nelosen jälkeen kun yritin laskea, niin alkoi niin kovat vajaan oireet, ettei voinut:dead:
Multa löytyi ennen diagnoosia koko oirekirjo; lihoin 10kg kahdeksassa viikossa, tukka irtosi tukkoina, silmät ja iho oli niin kuivia että oleminen oli todella vaikeeta, kynnet oli huonossa kunnossa, olisin nukkunut vuorokaudet läpeensä, mutta selvisin lopulta 12h yöunilla ja tunnin päikkäreillä, olin uupunut ja masentunut jne jne jne. Vois melkein kirjan kirjottaa oireista :p Mutta oli ihanaa kun lääkitys alkoi tepsiä, ihan kuin aurinko olisi tullut pilvien takaa esiin :happy: Jaksoin olla taas vaimo ja äiti. Oireetkin loppui melko nopeasti, mitä nyt paino jatkoi nousemistaan ja olin väsynyt, mutta odotin tosiaan kolmatta lasta, niin se selitti.

Meillä on suvussa useampi vajaa (ehe ehe :rolleyes:) ja miehen suvussa vielä enemmän, eli on odotettavissa, että jossain vaiheessa meidänkin tytöt (nyt 1v ja 2v) sairastuvat. Nyt jo on molemmilta otettu tsh ja t4v muutamasti, mutta onneksi vielä arvot hyvät.

Toivottavasti saat lääkityksen pois pikkuisen tultua :) Vaikka helppo sairaus hoitaa ja lääkkeet on halpoja, niin eihän tämä nyt mukavaa ole :coldfeet: Etenkään, kun noi hoitamattomuuden aikana tulleet kilot ei vaan sula :banghead:
 
Täälä on muitakin kohtalo tovereita sitten. Ei tartte ihan ainoona olla tän kilppiksen vajaatoiminnan kanssa :)
 
Mullakin on, ollu kohta 33 v ja lopun ikää syön. Nyt ollu vaa vähän arpomista kun välillä oksut tullu heti lääkkeitten oton/ aamupalan jälkeen et tuliko ne lääkkeetkin ylös? Mä oon välillä ottanu tuplalääkkeet sit mut en aina, joskun oon ottanu extrapuolikkaan.
 
Oon joutunu 10 v syömään ja lopun elämän kans joudun syömään. Mulla on poistettu kilpirauhanen kokonaan.
 
Takaisin
Top