Kesäkuun keskustelut

anhe

Tietävä tietäjä
Heinämammat 2014
Tammimammat 2017
Toukomammat 2018
Kesäkuun yleinen keskusteluketju.
 
Näin unta, että heräsin ja olin jo synnyttänyt tytön. Olin ilmeisesti ollut tajuttomana koko synnytyksen ajan ja sit kun heräsin vauvalta leikattiin juuri napanuora. Vähän siinä ihmettelin, mitä on tapahtunut ja sit aloin vaan ihmeissään hoitelee uutta vauvaa. Yhtäkkiä vauvaa tuli katsoo ihan ihme tyyppejä, jotain random kansanedustajia jne. laughing7
 
Mä taas näin jotain unta ultrasta (puhuttiin siitä juuri miehen kanssa eilen, kun tavallaan haluaisin alkuraskauden ultraan, mutta ei raaski). Sitten siellä unessa jäi epäselväksi on siellä yksi vai kaksi vauvaa :O
 
Näin unta, että heräsin ja olin jo synnyttänyt tytön. Olin ilmeisesti ollut tajuttomana koko synnytyksen ajan ja sit kun heräsin vauvalta leikattiin juuri napanuora. Vähän siinä ihmettelin, mitä on tapahtunut ja sit aloin vaan ihmeissään hoitelee uutta vauvaa. Yhtäkkiä vauvaa tuli katsoo ihan ihme tyyppejä, jotain random kansanedustajia jne. laughing7

Mie näin ekaa odottaessani loppuraskaudessa unen että tein isovanhempieni keittiössä sukupuuta, kun mieheni tuli paikalle tuohtuneena. Hän oli vihainen, kun en ollut paikalla synnytyksessä, kun keskityin vaan sukupuuta tekemään, ja mieheni oli joutunut synnyttämään. Koska hän oli niin vihainen minulle, mieheni ei suostunut kertomaan oliko vauva tyttö vai poika.
 
Mä näin viimeyönä unta et yks kaveri on raskaan ja oli kirjottanut faceen siitä.. aamulla piti käydä ihan tarkistamassa asia :D
 
Unet raskausaikana voi kyllä olla huikeita :D muistan et oli jo viime raskaudessa. Nyt tietty mietin, et meinaako jotain, et synnytin unessa tytön. Viimeksi näin unta pojasta ja sen jälkeen tuli poikaolot ja lopulta poikavauva.
 
Mahtavia unia :D mies juuri tänään kyseli että mitä jos ois kaksoset.. täytyy sanoo et se ois aika kamalaa.. :D siis lähinnä siks että oon ajatellut kahden lapsen olevan sopiva määrä.
 
On kyllä hyviä unia teillä. :)
Mä olen ukolle ilmoittanut omivani vauvan et se on sitten mun niin tuo alkoi nyt hieroon kauppaa et jos siellä mahassa olisikin kaks niin saisiko hän sitten hoitaa edes toista.. :p Annoin vastaukseksi varman "ehkän". :happy:
 
Juuri kävin kans lueskelemassa salaisen ryhmän ohjeita ja eihän mulla kriteerit täyty vielä hetkeen.. :eek:
 
Musta tuntuu, että tää viikko on menny ihan kauheen nopeesti! Vaikka eka ajattelin, että ihan tuskaisen hidas viikko, kun miehelle on tämä viikko töitä lomien välissä ja ensi viikolla on odotettu ultra. No onhan sitä ei niin odotettuakin tiedossa, appikset tulee sunnuntaina ja mä en just nyt näiden pahoinvointien ja väsymyksen takia ihan jaksais passata...
 
Onko kenelläkään kokemuksia vatsan ja rintojen rasvauksen hyödystä raskauden aikana? :) Mä ajattelin kokeilla ja nyt jo aloitettu rasvaus aamuin illoin bepancarella, kun sain mun siskolta ton pullon joskus ihan normi rasvaksi, mut nythän se pääsee sitten oikeeseen tarkoitukseensa :D
 
Juuri kävin kans lueskelemassa salaisen ryhmän ohjeita ja eihän mulla kriteerit täyty vielä hetkeen.. :eek:

Joo, ei mullakaan. Mietin vaan, et jos kaikki häipyy sille salaiselle puolelle, ni miten täällä sitten saa itellä kriteerit täyttymään :D Itsekseen täytyy varmaan pulista.
 
Onko kenelläkään kokemuksia vatsan ja rintojen rasvauksen hyödystä raskauden aikana? :) Mä ajattelin kokeilla ja nyt jo aloitettu rasvaus aamuin illoin bepancarella, kun sain mun siskolta ton pullon joskus ihan normi rasvaksi, mut nythän se pääsee sitten oikeeseen tarkoitukseensa :D

Mä rasvaisin viime raskaudessa öljyllä koko kroppaa ahkerasti kun on atooppinen iho ja ei tullut raskausarpia kuin synnytyksessä navan ympärille, onneksi nekin niin haaleat etteivät juuri erotu. Uskoisin että auttaa oikeasti, olen itse jo aloittanut rasvauksen, tällä kertaa luomuvoiteella. Käytin myös jotakin luomuöljyä alapään ihon pehmittämiseen, ei tainnut auttaa tai sitten vauva oli vaan sen verran mun kokoon nähden iso että joutuivat leikkaamaan, 3tikkiä tuli. Oli tarkoitettu välilihan pehmitykseen...
 
Kiva kuulla, että on ollut apua :) Mä luulen, että mulle tulisi raskausarpia, niin ajattelin kokeilla niiden ehkäisyä. Jospa auttaisi yhtä hyvin kun sulla :)
 
Rasvauksesta ei ole apua, riippuu ihan ihotyypistä tuleeko arpia vai ei. Kolmessa ensimmäisessä en rasvannut ja ei ainuttakaan arpea. Nelosesta tuli taas lopussa öljyttyä kahdesti päivässä (sairaalassa otettiin käyrää ja geelinä oli ceridal öljy) ja arvet vatsassa ja imetysaikana tuli rintoihin. Ei rasvauksesta mitään haittaa ole, tietenkään, mutta ei se valitettavasti arpia ehkäise.
 
Mä käytin viime raskaudessa bepanthenin raskaus arpi voidetta ja bio oilia. Ei tullut arpia :) rintoihin tuli, mutta ne ei haittaa. Voihan niitäkin toki rasvata, miehet varmaan mielellään siinä auttaa :D
 
Rasvauksesta ei ole apua, riippuu ihan ihotyypistä tuleeko arpia vai ei. Kolmessa ensimmäisessä en rasvannut ja ei ainuttakaan arpea. Nelosesta tuli taas lopussa öljyttyä kahdesti päivässä (sairaalassa otettiin käyrää ja geelinä oli ceridal öljy) ja arvet vatsassa ja imetysaikana tuli rintoihin. Ei rasvauksesta mitään haittaa ole, tietenkään, mutta ei se valitettavasti arpia ehkäise.

Aijaa :eek: Suvussa meillä ei kyllä raskausarpia oo kenelläkään, että jospa sekin vähän auttais. Silti kyllä jollain tapaa haluan uskoa rasvauksen auttamiseen ja en jätä päivääkään välistä :D
 
Takaisin
Top