Kertominen

Pakko varmaan juhannuksena jo kertoa mun perheelle ku ollaan menossa porukalla mökille ja olisi outoa keksiä selityksiä miksi en juo.
 
Meillä lähimmät ystävät/sukulaiset tietävät, kun olivat tietoisia hoidoistakin, niin ei olla pystytty valehtelemaan, kun tuloksia kyselivät :) Lopuille sitten jossain kohtaa, kun uskaltaa itsekin alkaa nauttia tästä.
 
Muutama ystävä sai tietää heti plussan jälkeen, samoin perheet. Muut kaverit ja sukulaiset sitten ultran jälkeen. Jos aika järjestyy sille hyvin, niin julkistus voidaan tehdä meidän häissä :)
 
Nonii mä oon möläyttäny! :rolleyes::grin Mun ja miehen perheet tietää siis :) on kyllä ihan hyväkin niin voi pyytää esim.neuvoloiden/ultran ajaksi lastenhoitopalvelua:) ja oltais tosiaan kerrottu joka tapauksessa vaikka menisi kesken.
 
Jonkunverran ollaan kerrottu, vaikka tosiaan vasta viikko sitten plussattiin :P
Mies on kertonu parille kaverille, ja ite oon omalle perheelle, ja yhelle kaverille. Laajemmin laitetaan uutista jakoon varmaan ultrausten jälkeen.
Hyvin positiivista suhtautumista on ollut tähän mennessä, ja uskoisin että on vastedeskin :)
Eipä sillä, veikkaan että tämä raskaus tulee näkymään jo suhteellisen aikasin, kun nyt jo tissit on huomattavasti turvonneet. Miehen täti arvas niistä mun edellisen raskauden, ennenku oltiin vielä kerrottu :grin

Tavotteena ois kertoa töissä vasta sitten elokuussa lomien jälkeen, ja mieluiten tietysti esimiehelle ensinnä. Mutta katotaan nyt jos sitä tulee nähtyä työkavereita kesällä, niin jos sitten arvaavat..
 
Mulla oli kanssa esikoista odottaessa yhtäkkiä niin muhkeat tissit että työkaveri oli niistä kuulemma arvannut :hilarious:
 
Meillä tiesi jo viikko plussan jälkeen mun sisko ja äiti ja miehen perhe. "Jouduin" kertomaan siskolle ja äidille, kun olivat täällä ja olisi ollut vaikea salata. He tietää kuitenkin siitä keskenmenneestä raskaudestakin. Tänään sai samat ihmiset ultrakuulumiset, mutta toivottiin, ettei vielä kerrota eteenpäin koko kylälle...

Pelkään töissä paljastuvani huonon olon vuoksi. Tänään jouduin lähtemään aikaisemmin töistä pois. Onneksi kohta on loma, niin saa olla rauhassa ja ehkä sen jälkeen ei haittaakaan, jos tulee ilmi.
 
Must on ihan kamalaa kun en uskalla kertoo kellekään vielä ku viikkoja niin vähän mut tekis mieli kailottaa kaikille et meille tulee vauva kun tän tekeminen kesti 9kk niin en oikein usko et voi olla totta ja haluaisin vielä varmistua ettei oo tuulimunaraskaus tai muuta ennen kertomista. Onneks täällä voi asiasta jutella mut silti kun liikkuu tuolla ihmisten ilmoilla niin tekee mieli kertoa ja en tiiä meneekö kauaa ku arvaavat kun juominen loppu seinään ja kesä täynnä kaikkia kekkereitä
 
Jokunen vuosi takaperin ystäväni paljasti, että raskautensa alkumetreillä kertoi olevansa "antibioottikuurilla virtsatietulehuksen takia", eikä siksi voinut normitapaan juoda muiden mukana.
Jos siis joku kaipaa pätevää selitystä kesän juhlien varalle... :P
 
Oltiin jussi miehen vanhemmilla.. Todennäköisesti mun turpea masu, kahvittomuus ja alkottomuus herätti epäilykset anopissa mutta hienotunteinen ihminen on eikä kysellyt mitään. Maanantaina on ultra ja sen jälkeen kerrotaan perheille jos kaikki on hyvin.

Mulla ois vielä 3 vko töissä ja sit 3 vko lomaa. Yritän, että kertoisin vasta loman jälkeen. Ois jotenkin noloa jos joku sit arvais ennenku on ite julkistanut asiaa. En usko että masu pysyy salassa enää kuuden viikon päästä.
 
Huomasin tänään että maha pömpöttää jo nyt ihan eri tavalla kun ekakerralla. Tällä menolla ei kyllä kauaa salassa pysy :P
 
uhhuh, mulla ei meinaa mennä enää työhousut kiinni :rolleyes::hilarious: meillä on vielä tosi kapea vyötärö niissä niin nappi pidettävä jo suosiolla auki :grin
 
Eile kerrottiin miun vanhemmille ja sisaruksille. Annettiin heille kortti, jossa lukee "pulla on uunissa, arvioitu valmistumisaika on helmikuussa" :D halusin sen antaa isälleni luettavaksi kaikille ääneen, mutta hän olikin ihan hiljaa ja luki sen ensin itselleen ja sitten vasta muille :D tuli kyllä kaikille ihan puun takaa! Siskoni ilmeisesti järkyttyi kun oli loppuillan melko hiljainen, mutta hyvin nukutun yön jälkeen jo alkoi jutella ja innostua asiasta :wink ja tulevat isovanhemmat oli jo heti tiedon jälkeen intopinkeinä :D
 
Täällä alkaa olla olot sellaset, et huomisen ultran jälkeen, jos kaikki hyvin ni pakko joilleki kertoa :bag: vähä vaikee keksiä ei tarttuvaa tekosyytä sille miks makaa pääkainalossa sängynpohjalla :facepalm:
 
Nyt juhannuksena oli pakko kertoa omalle perheelleni raskaudesta(äiti,sisko perheineen ja veli perheineen) olisivat ihmetelleet kun en juo alkoholia. Äiti heti sanoikin et oli arvannut kuulemma näki miun silmistä sen ? Muille lähimmäisille ajateltiin kertoa vasta ensimmäisen ultra niin jälkeen.
 
Mies on niin tohkeissaan, että ei pysty parin kaljan jälkeen olla puhumatta :happy090
Eli isännän lähimmät kaverit tietää ja anoppi miehineen.

Mun kaksi ystävää tietää. Muutaman viikon pinnistelen vielä.
 
Hienoa miten ootte läheisimmille kertoneet :) Mun raskaudesta ei miehen lisäksi tiedä kuin mun sisko. Mulla oli eilen eka ultra yksityisellä ja syke sieltä löytyi (nyt 6+4), mutta siltikään en tiedä uskallanko jo kertoa ja kenelle, ettei tulisi sitten pettymyksiä, jos kaikki ei menekään nappiin.. Moni odottaa meiltä vauvauutisia, mutta muutamalle tiedän että vauva voi olla jonkinmoinen järkytyskin, ja sen takia huomaan että mulla saattaa olla ennemmin kynnys saada kakistettua asia ulos kuin että ois vaikeaa pitää se sisällä! :S En tiedä oikein oonko itsekään kunnolla sisäistänyt tätä.. :) Moni on sanonut tässä että kertoo muille sitten ultran jälkeen, tarkoititteko juuri tätä alkuraskauden ensimmäistä ultraa vai vasta nt-ultraa?

Onneksi täällä voi purkaa näitä epävarmoja tuntojaan, kiitos siitä! :)
 
Meillä ei tiedä vielä miehen lisäks ketään, odotellaan ainaki siihen np-ultraan asti. Ehkä sit toisella kolmanneksella olis jo varmempi olo kertoa. Takana keskenmeno ekalla kolmanneksella..
 
auriga, mä olin ajatellu et ar ultran jälkeen kertoisin, mut viikkoja (tai päiviä) oliki vähän vähemmän ku omassa mielessä (nyt 6+6) ni ei nyt vielä oo tullu kerrottua ku yhelle kaverille ja toiselle siskolle.. oon kyl oksennellu nyt päivittäin ja sea band-rannekkeet on kädes koko ajan, joten eiköhän muutki kohta arvaa :angelic: 1.neuvola ja nt-ultra on elokuun alussa, varmaan sen jälkeen kerrotaan niille jotka ei ole hoksannu ennen sitä.
 
Takaisin
Top