Kehon muutoksia...

piydeee

Silmät suurina ihmettelijä
Ootteko/onko miehenne huomannu mitään muutosta raskauduttua esim kohdun kaulassa? Tää on uutta ja ihmeellistä ni ei oikee tiiä miten reagoi, eikä googlettelemalla löydy tietoa.
 
Mulla rupes linea negra näkymään jo ennen plussaa. Miehelle siitä sanoin, et kato nääks säkin ja miksköhän toi näkyy. Niin totes "joo, kai nyt jos oot taas raskaana" :D
 
Olen taas miettiny häviääkö se linea negra ollenkaan, haaleana näkynyt vaikka esikoinen syntyi 10/15. Ehkä tummunut nyt lisää tai sit kuvittelen?
 
Täällä esikoinen syntyi 12/2015 ja kyllä se mulla ainakin oli ihan kokonaan poissa jo hyvän tovin. :)
 
Mulla nänni"piha" ihan muuttunut. suurentunut. finnejäkin tullut ja tuntuu että lähtee enemmän hiuksiakin.

Joo, tuo nännipihan suurentuminen oli muuten ensimmäinen merkki (menkkojen poisjäännin lisäksi), kun odotin helmikuista.
 
Ja välillä tulee niin pahat oltavat että nytkö pitää mennä tekemään tuttavuutta posliinin kanssa. Mutta onneksi ei vielä ole tarvinnut. Sitä päivää odotellessa. toivottavasti ei. 6+5
 
Täällä myös nännipihat ku lautaset! Ihan valtavasti suurentuneet.
 
Mielenkiintoiset kehon muutokset itselläni, kun mieskin kehunut entistä seksikkäämmäksi kun naiselliset kurvit korostuneet. Alavatsa on kyllä turvoksissa kokoajan, mutta muuten olen kaventunut ympäri kroppaa. Rannekoru puolet löysempi kuin ennen, poskipääluut, solisluut yms paistaa ihon läpi, sekä jenkkakahvat hävinnyt lähes kokonaan. Toivon ettei tällä kertaa tulisi muutenkaan paljon raskauskiloja, lähtöpainokin nykyisin vähän eri kuin tyttöä 18vuotiaana odottaessa.
 
Tissit turvonneet ihan hemmetisti. Nooh, ainakin mies pääsee hieman leikkimään niillä ennen kuin vauva varastaa ne itselleen :D
 
Mua melkein epäilyttää olenko edes raskaana (maanantaiaamulla kylläkin leffaviivat testiin), kun tisseille ei ole tapahtunut mitään. :p Viime kerralla olivat mielestäni tosi arat jo tässä kohtaa ja jossain vaiheessa myös turposivat väh. kuppikoon verran. Silloin en toisaalta tiennyt tässä vaiheessa (5+6) edes olevani raskaana... Ja joo, tiedän kyllä ettei raskaudet ole samanlaisia - kunhan ihmettelen. :wink
 
Tissiarkuus alkoi niihin aikoihin kuin hedelmöitys on ehkä tapahtunut. Vale-menkkavuotoa tuli puoli päivää suunnilleenn normaaliin kuukautiskiertoaikaan ja sen jälkeen muutamia päiviä pyyhkiessä muutaman kerran/pv rusehtavaa pientä vuotoa (kiinnittymisvuoto?). Rinnat kasvaneet ja arat. Etova olo alkoi 5+4 tilanteessa. Siinä tähän astiset muutokset :hilarious:
 
Mulla on nänninnipukat kasvanu ihan huolella. Ja ne nöpöttää aivan koko ajan. Mulla ei siis ole entuudestaan lapsia eikä näin imetystäkään ollut joten tämmöinen jatkuva nöpötys on mulle jotain aivan uutta :D Lisäksi nänninpäät on tosi kivuliaat koko ajan.
Rinnat on muutenkin turvonneet jo siten, että ensimmäiset (aiemminkin naftit) rintsikat on jo toivottoman pienet. Tai voin mä ne päälle laittaa mutta en liikkua koska sitten livahtaa ulos. Vielä en viitsi kuitenkaan uusia ostaa, koska jos nää nyt jo kasvaa (rv4+3), niin miksikä meloneiksi nää vielä muodostuu?? Ja nännikivun takia muutenkin pystyn käyttämään vaan kaikkein löysimpiä urheiluliivejäni, joten vielä senkään puolesta en ainakaan mene liiviostoksille...

Alavatsaa myös turvottaa ja näyttää niin kuin olisin ihan runsaasti pidemmällä raskautta.
 
Mulla rinnat turvoksissa niin pahasti että öisin hankala nukkua kun aina sattuu rintoihin :/
 
Sama täällä, rinnat tuottaa tuskaa. Kipeät ja kasvaneet. En tiedä onko muilla samaa, mutta mua jotenkin ahdistaa nämä isommat rinnat, olen aina toivonut että rinnat olisi normaaliakin pienemmät ja nyt oon hormoonihöyryissäni kylppärissä melkein kyynel silmässä katsonut kasvaneita tissejäni ja pelännyt, mitä kaikkea kamalaa niille tulee vielä jatkossa tapahtumaan. Vatsan kasvaminen ei ahdista yhtä paljon, koska mun vatsa pömpöttää aina muutenkin.
 
Mä oon toisaalta kauhuissani ja toisaalta innoissani rintojen kasvusta. Se kasvu siinä itsessän vähän kauhistuttaa, koska mulla on melko pienirintaisen ihmisen identiteetti, mutta se "täyttyminen" mua innostaa - mulla on siis taustalla voimakas lihominen ja laihtuminen (useita kymmeniä kiloja muutamassa vuodessa ensin ylös, sitten alas), jonka vuoksi mun rinnat on aika löysät ja riippuvat. Sitä siis odotan raskaudessa innolla, että mulla olis taas pitkästä aikaa "timmin" näköiset, täyteläiset rinnat, en niinkään sitä koon kasvua, joka vähän mietityttää.
 
Mulla rinnat turvoksissa niin pahasti että öisin hankala nukkua kun aina sattuu rintoihin :/

Sama homma täällä, nyt onneksi helpottanut tämä oire. Minulla aiemmin toinen rinta hieman toista isompi, nyt ovat sitten "tasapaksut" :joyful:
 
Sitä siis odotan raskaudessa innolla, että mulla olis taas pitkästä aikaa "timmin" näköiset, täyteläiset rinnat, en niinkään sitä koon kasvua, joka vähän mietityttää.

Mulla sama juttu! Esikoisesta oikein odotin, et nyt saan takaisin kunnon rinnat, jotka laihtumisen myötä hävisi, mutta eipä niin käynyt, kun maito ei ikinä noussutkaan. Et se niistä muhkeista rinnoista, samat riippuvat rukkaset edelleenkin. Ei siis odotuksia nytkään täyteläisistä rinnoista, saatikka täysimetyksestä edes kahden kuukauden ikään asti. :grumpy:
 
Takaisin
Top