Kastemekon tarina!!

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Eli ajattelin uteliaisuuttani aloittaa tällasen keskustelun.. Eli millainen kastemekko teillä on ja minkälainen tarina siihen liittyy??

Tämä mun mekko on mun mummon tekemä.. Teki sen minulle ku synnyin.. Eli ikää olis mekolla jo sen 27 vuotta... Kastoin myös oman tyttäreni siinä vuonna 2003 ja nytten sitten ajattelin vielä kastaa tämäkin tyttönen joka joku pv tuolta mahasta ulostautuu... Mekko on alkuperäinen ja se on mun vaatekaapissa roikkunu niin kauan kun muistan.. Oli jo hieman kellertäväks muuttunu mut onneks Candy pesukoneen erikoisohjelmalla (3h kesto) sai sen taas valkoiseksi.. :) Miettinyt oon monesti et olis kiva siihen brodeerata ketkä siinä on kastettu mutta haluan säilyttää mekon alkuperäisenä enkä tehdä mitään uutta siihen.. Sillä mietin et laittaisin ne nimet siihin liinaan jolla kasteen aikana pyyhitään vauvan pään.. Toivottavasti mekko kelpaisi tytöille sitten  vielä joku pv ku sen aika on niin pysyis vähän kuin perintönä...


 
Kannattaa kirjottaa ne nimet sinne puvun helmaan.

Mulla on äidin tekemä puku jossa o kastettu vuodesta -85 lähtiin melkein kaikki sisarusteni lapset myös ja muutama muukin lapsi ja oma tyttöni myös ja nyt harmittaa kun ei ole nimeä ylhäällä että ketäkaikkia siinä on oikein kastettu.
 
Mulla on kans perintömekko, jossa on kastettu ainakin äidin puolelta kaksi serkkuani, minut ja siskoni. Huolettaa vaan, kun mekko näyttää melko hauraalta, että uskallanko käyttää sitä vielä. Siihenkään ei oo harmikseni kirjotettu ketkä kaikki on pitäny sitä. En usko, että oli sillonkaan uusi, kun meitä kastettiin sillon n. 30 vuotta sitten (vanhempi serkku on syntyny v. 1977 ja mun pikkusisko, joka piti viimeks mekkoo v. 1984). Mekossa on siis edelleen punanen nauha. Pitänee lähtee ompelutarvikeliikkeeseen asioimaan... emoticon
 
Meillä on suvussa kiertänyt mun isoäidin tekemä kastemekko. Mekko on tehty vuonna 1935, kun isoäitini sai ensimmäisen lapsensa. Siinä on kastettu äitini, kaikki äitini sisarukset, mun sisarukset, mun sisarusten lapset, monet mun serkut (en tiedä ketkä kaikki) ja serkkujen lapset (en tiedä ketkä kaikki). Viimeksi siinä kastettiin mun tyttöni.
 
Teillä onkin Kaiko jo todella vanha kastepuku, varmasti arvoa on, ainakin tunne-arvoa :)

Meillä on myös "sukupuku", mun vanhin isoveli on siinä kastettu ensimmäisenä -73, sit mun isosisko, toinen isoveli, minä, mun pikkusiskot (2/3) ja omat lapset (2/3) ja kummipoika.

Toi on siis mun isänpuoleisilla sisaruksilla ollu ensin, sit kun mut on siinä kastettu, niin sen jälkeen jäi mun äidille ja siitä tuli sitten mulle :)

Haluttais kanssa nimet helmaan, kun vaan löytäis jonkun joka nätisti ne siihen kirjailis, kun ei taas haluta mitään koneella tehtyä jälkeä..

muoks. Niin ja ton puvun kanssahan oli "hauska", kun mun nuorempi isoveli oli viimesin poika joka tossa oli kastettu ennen meidän ekaa poikaa, väliä 83 - 07 :D
Ja siinä välissä kastettu 4 tyttöä :D
 
Takaisin
Top