"Kaksosriski"

CJK-84

Oman äänensä löytänyt
Onko täällä muita joilla kulkee suvussa paljon kaksosia? Mulla ois tämä "riski". Toisaalta ois aivan ihanaa saada kaksoset, toisaalta ei, mut eipä sitä voi itse päättää.. Tervetulleita ovat kaikki, yksi tai useampi :)
Kaverilla on kaksostytöt on he ovat niin ♡ Alussahan se oli toooosi rankkaa, vielä kun molemmilla oli eri nukkumis ja syömisrytmi ja isompikin lapsi tarvitsi huomioo. Nyt tytöt on jo reilu 3v ja heistä on niin paljon seuraa toisilleen ja heillä on niin upea yhteys toisiinsa.
 
Meillä ei oo paljon kaksosia suvussa mun tietääkseni, mutta ite oon epäidenttinen kaksonen :) Ja meille on näillä näkymin tulossa kaksoset :D Rankkaa varmasti tulee olemaan ku "isommat" on syntyny 1/15 ja 8/16
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on suvussa kaksosia, esim pikkusiskot on kaksosia. Miehen suvusta tiedän että on meinannut tulla kaksoset, mutta lopuksi on vain yksi loppuun asti päässyt.

Eli riskiähän tietty on o.O
 
Isän isä on ollu kaksonen ja siskolla kaks raskautta on alkanut kaksois raskautena. Hällä ekassa raskaudessa tytöillä oli sama istukka ja olivat samassa sikiöpussissa. Toinen lapsista kuoli operaatioista huolimatta joskus rv 23 jälkeen. Toisessa tuplaraskaudessa molemmilla pienillä oli kaikki omaa. alkuraskauden ultrassa huomasivat että toinen pienistä oli juuri hiipunut. Sisko oli varsin tyytyväinen ettei tarvinnut enää silläkohtaa tarvinnut kokea uudelleen kohtukuolemaa.
Mullon kyl oikeesti tää masu jo niin iso et näinköhän siellä on tuplat...
 
Miehen puolelta ei käsittääkseni ole mitään vaikutusta kaksosiin. Kun naiseltahan ne munasolut, yksi tai useampi irtoaa:)

Mutta kaksoset olisi niin ihanat:) meillä ei ole siihen tosin mitään suurempaa riskiä.
 
Kaksosuus periytyy äidin puolelta :) Mun mielestä miehen kaksosuus voi vaikuttaa siten, että jos saa yhdessä tytön niin sitten tytöllä on taas "kohonnut riski" kaksosiin ku on perinnöllistä
 
Kyllähän yksi jo hedelmöittynyt munasolu voi vielä jakaantua kahdeksi evve. Muuten en sit tiiä miten kaksosuus periytyy..
 
Niin eli sillon olis identtiset kaksoset (jos munasolu jakautuu) mutta sehän ei taida olla mitenkään periytyvää edes
 
Takaisin
Top