Kaksosodottajat

Jommasta kummasta tai molemmista ryhmistä laittoivat mesellä viestin, mihin piti vastata. Kannattaa tarkkailla muut-kansiota, jos ei hyväksytä suoraan ryhmään. Etenkin tuolta odottajien ryhmästä olen saanut todella moneen asiaan vastauksen ja vertaistukea muutenkin.
 
Mä oon myös noissa Hellun mainitsemissa ryhmissä, aivan ihania ryhmiä molemmat :Heartred
+ lisäks oon Espoon monikot ja Helsingin seudun monikkovanhemmat ja monikkolasten imetys ryhmissä :)
 
Kiitos :)

21+2 menossa. Polilla oli yks nainen jonka kuulin olevan 28+ viikoilla ja sen maha oli saman kokoinen kun mulla :D

Okei, oot siis hiukan pidemmällä ku mietin et meidän pikkuiset oli rakenneultrassa rv 20+1 vasta toinen hiukan yli ja toinen hiukan alle 300g :Heartred

Mulla kans alkaa olla ihan kunnon masu jo, tää kuva on viime torstailta jolloin poksahti 20+0 :-)
Pyysin neuvolassa perjantaina et mittaa sf mitan ja se oli 24cm eli siellä mennään hienosti käyrien yläpuolella niin kun tietty tässä tapauksessa kuuluukin :-)
369c3c946197513df472b5a345e11937
0947a9f7fafb0b3a865782bae73c9025
 
Hyvää juhannusta kaikille!

Mäkin liityin monikko-odottajiin FB:ssä. Aika suuri ryhmä ja eri-ikäisiä lapsosia siellä mut toisaalta kiva lukea myös vauva-arjesta (vaikka se tuntuu olevan vielä valovuosien päässä).

Mua kiusaa taas harjoitussupparit ja ahdistun niistä vaikka ovat kivuttomia, ei vuotoja ja just tiistaina tarkistettiin et paikat on kiinni. Torstaina taisin riehua taas vähän liikaa töissä josta johtui sen päiväset kiristykset ja perjantaina jatkui sama homma, tosin aamun puuhastelut miehen kanssa varmaan aiheutti eiliset supparit. Inhaa joka tapauksessa. Vauvat potkii onneksi vähän väliä niin pysyn järjissäni.

Huomenna 22+0! Maanantain kelaneuvola siirtyi tiistaille ja ootan sitä kun kuuta nousevaa :)
Koko ajan kuvittelen et sit kun tää-ja-tää on ohi niin rauhoituin, mut ei näytä käyvän niin.
 
Mullakin oli hieno suunnitelma, että kun rakenneultra on ohi, niin rentoudun ja lopetan kaiken pelkäämisen. Osittain se onkin onnistunut, mutta nyt olen alkanut laskemaan päiviä siihen maagiseen rv 28, jolloin vauvoilla on hyvät mahdollisuudet jäädä terveinä henkiin ennenaikaisessa synnytyksessä. Jotenkin tämä huoli kulkee vaan mukana, vaikka kaikki onkin hyvin.

Mulla on menossa nyt rv 24. Olo on tosi hyvä ja jaksan vielä mainiosti töissä. Suurimmat vaivat on huonot yöunet, närästys ja nyt on alkanut jo vähän turvottaakin. Painoa on tullut +5 kg! Vauvat liikkuu välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta joka päivä kuitenkin. Silloin tällöin kuuntelen sykkeitä kotidopplerilla ihan mielenrauhan saavuttamiseksi :wink Ensi viikolla mulla on eka neuvolalääkäri ja se sokerirasitus.

Hankinnat on melkein jo tehty. Vaunut ostin tällä viikolla ja äitiyspakkaukset tulee ensi viikolla. Sitten on jäljellä enää pikkuhankintoja, kuten vaippoja, vaunuverhot, tuttipullot, tutit, jne.

On tää raskaus ihanaa aikaa :Heartred
 
Mullakin alkaa olla jo aika kivasti ostokset tehtynä ja pesä rakennettuna :Heartred
Pinnasängyt tulee ensi viikolla niin saa ne sitten paikoilleen makuuhuoneeseen ja vauvojen vaatteet pitää vielä pestä ja viikata lipastoon ja sit vaunut hakea, muuten alkaa olla suurimmat hommat tehtynä :-)

Mulla on alun pelkojen jälkeen ollut tosi luottavainen olo tämän raskauden suhteen, toki tiedostan edelleen että riskejä on ja ajoittain tulee huoliajatuksia, mutta olen jotenkin onnistunut laittamaan vaaleanpunaiset lasit päähäni ja nauttimaan täysin rinnoin tästä ihanasta ja ainutlaatuisesta ajasta :Heartred
 
Huh, mä oon vielä ihan alussa hankintojen kanssa. Eilen haettiin hoitopöytä ja yhden käytetyn kantoliinan olen hankkinut mut muuten tarttis ruveta tosissaan ostiskelemaan eikä vaan haaveilla :)

Jee, 154 päivää kasassa :Heartred
 
Onneks tässä on vielä aikaa vaikka kuinka paljon :-)
Mä noi isommat halusin hyvissä ajoin alta pois jos vaikka joutuisi vuodelepoon tms. niin sit ei tarvii niitä ainakaan stressata ja meillä kun on huimat 57 neliötä tässä kaksiossa, niin tällä viikolla hyödynnettiin loma siihen että saatiin varasto siivottua ja kämpässä tehtyä pieniä fiksauksia ja vietyä kamaa varastoon niin saadaan kaikki vauvojen tarpeet mahtumaan :p
 
Meillä noi hankinnat tehdään sitten kun pikkuiset ovat syntyneet. Riittää miehellä tohinaa. Kaksosvaunut meillä on jo valmiina isommilta ja tietysti äitiyspakkaukset tulevat etukäteen, mutta olen jotenkin niin skeptinen. Ne on avattu aina vasta syntymän jälkeen. Näin toimin myös kahden edellisen kanssa ja ihan hyvin saatiin kaikki tarvittava hankittua. Mies tietysti joutui ne hankkimaan, mutta valmiiksi oltiin yhdessä kaikki katsottu.

Meillä hankinta listalle kuuluvat kaukalot x2, kaukalopussit x2, kaukalokiinnikkeet vaunuihin, pinnasänky x1, babysensor x1, sitteri x2, vaipat, liivinsuojat ja mahdollisesti jotain pikkuisia vaatteita.

Vaatteita en koe tarpeelliseksi ostaa valmiiksi, kun en tiedä mittoja. Meillä tytölle oli 50cm iso syntyessään ja pojalle kaikki piti olla suoraan 62cm kun omaa isänsä pitkät raajat. Kaikki muut vanhat vaatteet olen hävittänyt paitsi sairaalasta kotiin tuloasun (ollut kaikilla sama).

Jotenkin epäilen että loppuun asti ei päästä, mutta toiveissa olisi ainakin rv32. Tämä siksi että silloin on mahdollista synnyttää lähempänä kotia. Nyt rv18+2 eli vielä on pitkämatka edessä.
 
Onko teillä muilla ihan seesteinen olo raskauden suhteen? Mä kun muutaman viikon sain rentouduttua ja nautittua raskaudesta, niin nyt ihan puskista olen alkanut pelkäämään kaikkea ja kehittelemään omia diagnooseja. Viimeisimpänä löysin raskausmyrkytyksen oireita, mutta sen lisäksi olen alkanut pelkäämään ennenaikaista synnytystä. Olen myös alkanut epäillä, kasvaako vauvat normaalia tahtia, kun tuntuu ettei maha ole kasvanut moneen viikkoon. Kuten tänään avoneuvolassa todettiin, kaikki arvot oli kunnossa, mutta silti vauhkoilen. Olisi ihanaa vaan nauttia. Onko teillä muilla mitään samantyylistä?
 
On. Välillä menee useampikin päivä rauhallisesti ja sit hermostunut taas jostain pienestä, joka varmasti johtaa ennenaikaiseen synnytykseen. Pitää malttaa mieli vielä n. +30 viikoille niin ehkä sit rauhoittuu (niin varmaan) :)
 
Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole yksin näiden vauhkoilujeni kanssa :) Mulla on rv 28 tällä hetkellä sellainen tavoite, jonka jälkeen voin taas hetkeksi hengähtää (ja keksiä uuden tavoitteen...heh). Tuo 28 kun on jo suhteellisen hyvä viikko synnyttää, jos ennenaikainen synnytys osuisi kohdalle.
 
Takaisin
Top