Käsityövinkit

Hei vähän joudun vielä kysymään tuosta ohjeesta... [8|]
Ohjeessa sanotaan etukappaleista, että vasen alkaa 6 oikein ja 1 nurin. Sitten ruutukuviota loppurivi. Ja oikea etukappale tehdään vasemman peilikuvana, eli oikeaankin tulisi tuo 6 oikein 1 nurin reunaan. Missä tuo kohta oikein tuossa valmiissa työssä kun, kun en kuvista sellaista kohtaa nää. Vaan reunaresoreista mitkä ommellaan jälkeenpäin alkaa heti ruudut...
Ja tuolla ohjeen lopussa tosiaan kun tuohon oikean etukappaleen etureunaan käsketään tuo joustoneule tekemään, sitten "neulo toiseen etureunaan samanlainen joustoneule, mutta" siihen tehdään ne napinlävet. Mä kyllä kuvista ymmärtäisin että oikeaaseen kappaleeseen tulis ne napinlävet(kun kuvia kattoo ja napit on kii, on oikeanpuolimmainen kappale päällä...) ja vasempaan napit kii eli ei niitä napinläpiä.
Tätä kohtaa me nyt ei tädin kanssa oikein ymmärretty.
Että missä noi 6 o 1n kohta sijoittuu kun kuvasta sitä ei nää ja sitten nuo joustoneuleet etukappaileiden reunoihin.. Sama kai se nyt on kummassa etukappaleessa ne napit on ja kummassa napinlävet, menee vaan mulla pasmat ihan sekaisin kun kuva näyttää juuri päinvastaiselle. [:)] Vai tarkoittaako vasen etukappale niin, että se on vasen etukappale PÄÄLLÄ eikä kuvassa?

Miiuhoo juu, täällä mamma paahtaa menemään. [:D] Tuon takakappaleen sain kyllä aikapitkälle eilen illalla tehtyä.. Tenkkapoo vaan tulee kun ei ymmärrä mitä pitäisi tehdä.. [:D] Saa nähdä minkälainen huppari tulee...
 
Taas on täällä puikot heiluneet rivakkaan tahtiin ja tein sitten samantien kaksi samalla ohjeella - eri langalla tosin. Vihreä on joku villa-akryylisekoite ja valkoinen bambu-puuvilla. Ei muuten ollut miellyttävää neuloa tuo jälkimmäinen. Ainakaan minä en tykännyt. Ohje oli ihanan simppeli mutta jätin siitä napinlävet pois kun en millään ymmärtänyt mihin ne olisi pitänyt tulla mutta mun mielestä kietaisuneuleeseen sopiikin paremmin pienet solmimisnauhat. Ne noista vielä puuttuu, täytyy käydä ostamassa jotain ohutta puuvillanauhaa ettei tule kauheita mötiköitä vaatteisiin
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=9&lang=fi

Muuten ylipäätään tuolla sivustolla on tosi paljon vauvaneuleohjeita että sieltä löytyisi varmaan muillekin jotain mieleistä [;)]




 
Onpa suloisia miiuhoo ja varmasti tosi käteviä  ihan pienellä kun on kietaisumalli. Täytyypä käydä kurkkimassa noita sivuja [;)]
 
Tässä mun aikaansaannoksia. Tuosta haalarista tuli tosi iso taisi olla lankavalinta vähän väärä tai sit olis pitänyt osata vähentää silmukoita kun tuo on paljon joustavampaa lankaa kun normi villalanka...et katsellaan onko ens talvenakin vielä liian iso [:D] Ja napit siitä vielä puuttuu.


 
Mutta tästä tykkään sit kovasti. Se oli helppo tehdä ja tuli ihan kivannäköinenkin. Taitaa lähteä laitokselle sit mukaan. Ohjeet löyty Suuri Käsityö -lehden helmikuun numerosta. Ajattelin vielä sen pipon tehdä samoilla väreillä. [:)]


 
Nyt löytyi aivan ihana vauvamyssyn ohje! <3 Näitä pitää tehdä lisää!
Oli kyllä pariin kertaan mennä sormi kyynärpäätä myöten suuhun, mutta ymmärsinpä kuitenkin loppujen lopuksi! [:)]




 
Aivan ihana. <3 Ja näyttää tosi hyvän malliselta toi myssy. Sä oot näppärä käsistäs ku vähä välii saat jotai sulosta aikaseks.[:)]

Osaisinpa määki.. Onneks molemmat mummut heiluu kutimet kädessä ja sielt on tulossa vähä yhtä ja toista jo: housuhaalaria, mekkoa, nuttuja erikokoisia, myssyä, ja sit sellanen ihana kokohaalari syksyksi, mis on siis pitkät hihat ja lahkeet ja napitus eessä. Tarvii laittaa kuvia jahka saan niitä kotio. Voipi olla et tuovat vasta laitokselle..
 
Aivan ihana tuo Mimmun villapaita. Jotenkin tosi pirtän raikas.. [:)]

Miiuhoo sain tädin tekemän tollasen melkein samanlaisen myssyn kun olit tehnyt! [:)]

Tässä nyt sit kokoonsaatu mun neuloma ruutuhuppari. Napit puuttuu vielä. [:)]


 
Tosi söötti ja valkonen on kyl nii ihana väri neuleissa. Sopii kaikkeen. Se on niin juhlava ja puhdas. Toki värikkäätkin on ihanii.. [:D] kuten
Mimmun tekemä vihree villapaita. Ja viel ku se on niii pieni. Kaikki neuleet sulosii. [;)]
 
Ja käypähän tosiaan kumpi tahansa tulee. [:)] Voihan sitä sit neuloa jonkun pirteen neuleen syksyks.. Syksyä piristämään. [:)]
Nyt aloin ihan vaan helmineuleella neulomaan pientä vilttiä tosta samasta langasta. Virkkaan siihen sit reunat. Tädiltä sainkin kahdet pienet villasukat, tosiaan sellasen miiuhoon neuloman tapaisen myssyn ja pienen villatakin. Se takki on ihan vastasyntyneelle! Tuo mun tekemä on ehkä loppukesästä sopivampi. Ja miehen mummo neuloi jo jouluksi pienen villatakin ja myssyn. Että eiköhän näillä tämä alku sit pärjätä ja seuraavaks tarvii jo isompaa kokoa. [:)]
 
Hieno tuli, Lyydia~!
Mulla tuppaa kaikki neuleet olemaan ihan kaikkein pienintä kokoa - ihan siitä syystä, että en malta neuloa kauempaa, mitä isommat koot ehkä vaatisivat [:D] Onneksi meidän tuleva mummo minun puoleltani neuloo jo jotain 70cm haalariakin [:D]
 
miiuhoo tein mäkin ton sillä pienimmän ohjeella, mutta lanka oli ehkä paksumpaa kun siinä ohjeessa, joten siitä tuli vähän isompi sitten. Hyvä vaan sit kun tätikin antoi sen pienen takin, niin on tuo odottamassa sitten kun vähän kasvaa.. [:)]
 
On pitänyt jo monta kertaa laittaa tänne kuva miun käsitöistä  [:)] Eli oon ommellut tälläsiä taskuvaippoja nyt tällä kuosilla viisi kappaletta, päällä brPUL ja sisällä coolmax.


 
Aloin nyt sitten viimein tekemään imetystyynyä, jollaista neuvolahoitsukin suositteli. Löysin netistä ohjeet, mutta loppujen lopuksi piirsin "kaavan" vapaalla kädellä ja mittanauhaa apuna käyttäen. Mutta täytyy sanoa, että tuolla lattialla pyöriminen kynän, saksien, nuppineulojen ja kankaiden kanssa on ihan törkeen hankalaa [&:] Supisti vähän väliä ja kroppa ei taivu ja selkä tulee kipeeksi ja kaikkee muutakin kökköä. [8|] Eipä tarvitse hirveästi näköjään ompelukonehommia tehdä, kun tuo kappaleiden leikkaus ja piirtäminen on noin kamalaa. Onneksi mulla on yksi työ entuudestaan kesken; kankaat on leikattu ja nuppineulattu. Ompeluhommat vaan lähinnä puuttuu.
Mutta jos joku haluaa väkertää tuollaisen, ohje löytyy täältä;
http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike1fompele.html
 
Aivan syötävän sulosia nuo EevaLiisan tekemät taskuvaipat[8D]
Mitäs ajattelit käyttää/laittaa imuksi sisään? Harsoa?
Voi kumpa itselläkin olisi ompelukone ja sitä osaisi käyttää, niin voisi tehdä vaikka samallaisen imetystyynyn kuin miiuhoo. Aina itse tehdyssä on paljon enemmän tunne arvoa kuin kaupassa ostetussa [:)]
 
peukku miulla on iso läjä imuja eri materiaaleista! Harsoja, bambua, froteeta, flanellia, villapötköjä jne... eli melkeimpä ihan kaikkea mistä voi imuja tehdä [:D] Kokeilen ja koitan löytää itteä miellyttävät ja sitten niitä lisää. Olen saanut monelta pitkän linjan kestoilijalta vinkin, että noi taskuvaipat kandee täyttää kahdella eri materiaalilla, esim. harsoa plus joku pötkö esim. bambua. Imuteholtaan noin paras. On miulla muutama sisävaippakin plus villikset, mutta jotenkin tuntuu enemmän omalta noin taskuvaipat!
 
EevaLiisa hyvältä kuulostaa kyllä imuvalikoimasi. Varmasti noista saa tehtyä joka tilanteeseen sopivan yhdistelmän [:)] Itseä epäilyttää osaisinko kuitenkaan täyttää oikein ja entäs jos ne imut on aina jossain reunassa mytyssä [&:] Nopeasti kuivuminen on kyllä taskuvaippojen paras etu ja tosiaan nuo on kyllä niin nättejä että! Itsellä on eniten noita sisävaippoja, joihin on ommeltu se imuosa kiinni niin ei pääse liikkumaan ja toisaalta ulkona takapihalla kesäauringossa kuivuminenkaan tuskin tuottaa kauheaa ongelmaa. [:)] Mutta kokeiluhan se lopulta näyttää mihin mieltyy[:)]
 
Peukku tosiaan, ja lisäksi säästää mojovasti! Kaupoissa maksaa vissiin 50€. Mulla toistaiseksi hinta 1,20€ (=vetoketjun hinta). Kankaat oli vanha lakana sisäpussiksi ja päälle rikkinäinen, kauniin sininen verho. Styrox-pallot maksaa Etolassa muistaakseni n. 11€/säkki. Niitä menee varmaan 1-2 säkkiä joten siltikin jäädään iloisesti plussalle [:)] Täytteet täytyy rahatilanteesta johtuen ostaa sitten ens kuun vaihteessa [8|]
 
Takaisin
Top