Kännykkä-, konsoli- ja tietokonepelit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pelaatteko konsoli-, kännykkä- tai tietokonepelejä? Entä mitä pelikonsoleita ja pelejä teiltä löytyy?

Meillä on Xbox One ja Play Station 4. Pelaan itse joskus Minecraftia ja Spyroa. Mies pelaa vain NHL- ja Fifa-pelejä.
 
Mies pelaa paljon Playstation 4:sella ja tietokoneella, en edes tiedä mitä.. jotain tappopelejä ainakin. Minä pelaan lähinnä puhelimella jotain ajantappopeliä, kuten candy crushia. :hilarious::smiley-angelic006 En jaksa mitään syvällisiä pelejä. Koululainen pelaa yleensä pleikalla Minecraftia tai Raymania jos on peliaikaa. Peliaikaa hänellä on tunti 3 x viikossa, jos ei onnistu munaamaan niitä, kuten nyt on toistaiseksi pelikiellossa. T. Natsimutsi :smiley-angry007
 
Meillä mies ainut joka pelaa, kännykällä. Minä en pelaa mitään, lautapelejäkin vain pakon edessä. Pelikoneita meillä ei ole.
 
Meillä mies pelaa joskus harvoin kavereiden kanssa ralli/mopopelejä..itse aika harvakseltaan enään pc:llä simsiä.. wii löytyy myös, sillä pelattu aikanaan kavereiden kanssa, viime kerrasta kyllä jo pidempi aika.
 
Meiltä löytyy perheen yhteinen Wii ja esikoisella on Nintendo Switch. Itse pelailen toisinaan Super Mariota tai Lego Harry Potteria ja jumppaan Wii Fitillä. Lapset pelailevat Mario Cartia, Minecraftia, Pokemonia, Skylandersia..... Meillä on paljon pelejä molemmille vehkeille :grinLapsilla on nykyään aika vapaat peliajat, kunhan ensin on läksyt tehty, huone siisti, ulkoiltu tietty aika harrastukset hoidettu, jne.
 
Olen ennen lapsia pelannut paljonkin erilaisia pelejä (eniten kaikkia rakenteluja ja simulaatioita, mutta myös arcadeja, first person shootereita ja ajopelejä) tietokoneella ja pleikkarilla. Myös Wii meillä on, mutta ollut hurjan vähällä käytöllä viime vuosina. Tietokone purettiin pois, kun vei paljon tilaa, eikä ehtinyt käyttää ollenkaan, pleikkaria ei muutossa enää uuteen asuntoon laitettu. Lähinnä tabletilla tulee enää pelailtua..
 
Meillä ei aikanaan ollut mitään muuta kuin lautapelejä lapsilla, myöskään tietokonetta ei ollut ennen kun pakon edestä hommattiin kun esikoinen meni kouluun ja osa läksyistä piti tehdä verkossa.

Lapset kun olit teini-ikäisiä meille tuli wii ja kännykät, mutta nekin oli pitkään sellaisia millä ei päässyt nettiin. Wiitä sai pelata viikonloppuisin.

Nyt ajattelin pitää saman tiukan linjan tulevan kanssa, en tykkää että lapset ovat naama kiinni pelikoneissa. Ulkona & sisällä voi tehdä niin paljon muutakin.
Mies pelaa jotain pelejä kännykällä ja mitään pelikonsoleita meillä ei ole.
 
Rakastan lautapelejä, mutta ei ole ketään niitä mun kanssa pelailemaan :sad001 Kaverien kanssa tulee nähtyä usein ulkona, tai sitten laitan ruokaa ja höpötellään ja pelit jää.
 
Ei kyllä kerta kaikkiaan jaksa kiinnostaa eikä aikakaan riitä. Super Marion kyllä muistan olleen tosi kiva peli. :)
 
En ole ikinä ollut kiinnostunut peleistä, muista kuin lautapeleistä siis. :) Esikoista kiinnostaa kyllä, mutta ei olla hommattu mitään konsolia, koska pelkään, että sitten saataisiin olla koko ajan tappelemassa peliajoista. Lapsi pääsee kuitenkin pelaamaan isällään ja mummillaan. Toisaalta välillä houkuttaisi hommata Wii, jotta voisi pelata niitä liikuntapelejä. :)
 
Mä rakastan myös lautapelejä ja hyviä ehdotuksia peleistä kahdestaan pelattavaksi otetaan vastaan. Trivial pursuitissa häviän aina miehelle ja Monopoly on tylsä ja pitkä kaksin pelata. Castle on meidän uusin valloitus ja Carcassonekin on ostoslistalla.
 
Meillä on joku pleikkari, mutta en pelaa eikä mieskään erityisesti innostu, lapsi joskus pyytää isää pelaamaan jotta saa katsella, itse ei halua pelata. Tabletilla lapsi on pelannut, kun on ollut kuumeessa eikä oikein muuta ole jaksanut. Muuten pelaillaan lautapelejä ja palapelejä. Itse tykkään Torni-pelistä, lapsi osaa jo suklaapeliä ja ongintapeliä.
 
Mä olen kasvanut kahden veljen kanssa pelaillen ensin Segalla ja sitten Playstationilla. Nykyisin mulla on teininiä saamani Playstation 2, jolla pelaan joskus nostalgisesti Sonicia ja SSX lumilautailupeliä. Kännykällä nollaan aivoja tai välttelen ajattelemista tai vain koomaan kun ei jaksa pelaamalla kaupunkirakennuspeliä, tai näitä tyhmiä palikka yms pelejä Candy Crushin hengessä. Liikenteessä pelaan jonkin verran Pokemon Go:ta.

Meidän lapsi alkaa olla jo niin iso ja kiinnostunut lautapeleistä että lautapeleistä on itsellekin iloa. Afrikan tähti ja Alias Junior on kivoja. Käärmeet ja tikapuut menee pieninä määrinä, toisinaan se tulee kyllä korvista ulos. Monopolya me harjoitellaan, mutta ei siinä ikinä päästä kovin pitkälle, kun lapsi kyllästyy.
 
Meillä minä pelaan Nintendo Switchiä usein lasten kanssa. Pelataan muun muassa Kirbyä, Mariota (useita erilaisia), Pokemonia, Raymania tai Ryhmä Hau-peliä. Isä pelailee tietokoneella omia pelejä pääasiassa ja koska hän myös itse tekee pelejä, niin hän testailee ja pelailee pelejä ihan laidasta laitaan ja kohtuullisen paljon. Minäkin tykkäsin pelailla ennen tietokoneella vähän enemmänkin, mutta tällä hetkellä ei ole oikein aikaa. Lautapelejä pelataan usein myös. Palaillaan sekä oman perheen kesken että välillä aikuisten peli-illassa.
 
Mun lapsuudessa pelattiin jotain pelejä tietokoneella ja sit pelailtiin jonkun verran myös lautapelejä. Meillä tällähetkellä on kimble suurimmalla kulutuksella :) sit tulee junior alias ja palapelit.
Esikoinen pelailee joskus tabletilla lähinnä pikkukakkosen pelejä.
Mies ei ole peleistä innostunut vaan puhailee ja rakentelee omin käsin mielummin asioita. Pelejä ei kiellä, mutta esim. Pelikonsolia tms ei meille ainekaan toistaiseksi halua.
 
Takaisin
Top