Joulumassut, Heinäkuun löpinät

HENNAS: Olikos sulla eka raskaus menossa? Mulla ei mahaa ekasta näkyny ku vasta joskus viikolla 20 ja liikkeet suunnilleen samoihin aikoihin. Nyt olenki ihan ihmeissäni tästä mahasta ja liikkeistä ku viikkoja vasta 14+6. Tuntuu jotenki mahdottomalta, mutta maha on ja liikket tuntuu joten kai se on uskottava! [:)] Työkaverit veikkasivat kaksosia..[:D]

DIZA: Me asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja täällä on ultrat kunnallisia ja maksuttomia.
Olen nyt tästä raskaudsta käyny jo kolmasti ultrassa, kun oli alussa vuotoa ja kipua. Ja sitte ku takana se alkuvuoden keskenmeno.

Muuten en tiedä onko asiasta vilä keskusteltu täällä kun en ihan kaikkia kirjoituksia kerenny lukea, koska liityin vasta sakkiin, mutta mitä mieltä olette vuoden 2009 äitiyspakkaukesta? Otatteko pakkauksen?
Mä aattelin ottaa..ihan muuten kiva, mutta aika neutraalin värinen ja sitte sieltä puuttuu se kevytpuku, mikä oli viime pakkauksessa, jonka otin esikoisesta vuonna 2003. Tykkäsin käyttää sitä aikas paljon.

Mutta eipäs muuta tälläkertaa..täytynee lähteä lepämään..vieraita tulossa illalla ja siivotakkin pitäis.
 
HEipparallaa kaikki!

Tänään olen ainakin kolme kertaa kerennyt jo käydä lukemassa juttuja täällä. Vapaapäivä nääs ja vettä sataa. Nyt alkoi paistaa aurinko. Vois äkkiä lenkille lähtä käymään..:D Noista kestovaipoista; en ole koskaan edes nähnyt kenenkään käyttävän ja jotenkin tullu semmonen inhottava kuva niistä (joltakin saatu ehkä väärä olettamus). Voisin kokeilla nyt tälle ekalle lapselle aluks. Minun kotona ei ole ikinä käytetty kestovaippoja, niin ehkä tottunu siihen, et saa vaa heittää roskii ja ottaa puhas paketista.

Maarinen,
olen sun kanssa vähä samaa mieltä. En ole yhtään innostunut noiden perhevalmennusten ryhmätapaamisista synnytyksen jälkeen. En kyllä ennen synnytystäkään hulluna.

Vois kait alkaa pikkuhiljaa ostelee niitä lastenvaunuja ja muita välineitä. Olen vaan nii sekasin ko aika menee nopeeta eikä pysy perässä. Sape83, Minä ajattelin ottaa ton äitiyspakkauksen. Näyttää noi värit kyllä aika neutraaleilta, varsinki se puku. Taidan ostaa ihan toisenlaisen puvun.:D Mutta on siitä varmasti paljon hyötyä ekalle lapselle, ku edes jotakin tulee valmiiks.:)

Onko teillä tytöt mielialavaihteluja hulluna? Mulla on alkanut pikkusen tasottumaan tämä, mutta välillä sitä on niin äksyllä tuulella tai päinvastoin, ettei itekkää tiiä missä mennää. Toi on mun raskauden pahin oire ollu kyllä. Pahoinvointia vähä mut mielen kanssa taistelua kyllä melkoisesti.

Nii ja tervetuloa kaikki te uudet mukaan tulleet. Mukava lukea kaikkien erilaisia juttuja..:)

Päivänpaistetta tytöt! Ottakaa rennosti ja kuunnelkaa itsejänne!
 
Jee, paljon uusia! Eilen oli pakko käydä duunin jälkeen (klo 23 kulmilla) vielä kurkkimassa teidän kuulumiset, vaikka piti aamulla olla jo kuuden pintaan lähdössä takas työmaalle. Ah ihanuutta näiden vuorotöiden vuorovaihtojen kanssa! [:@] Tänään se sit kostautu, ja on vatsaa ja nivusia särkenyt niin kovin, etten ole yhtään asiakasta suostunu nostamaan vähääkään ilman nostolaitteita! Riittää, kun joutuu jaloillaan olemaan ja kyykyssäkin välillä ähistämään... [:(]

RK meillä on onneksi neuvoloita ihan tasaisesti kuukauden välein tässä alussa, ja sitten loppua lähestyttäessä alkaa olemaan useammin! Kunnallisessa käydään hoitamassa np-ultra, rakenneultra ja käsittääkseni lopputienoilla vielä synnytystapa-arvioinnin yhteydessäkin vielä joku ultra! Ja asuinkunta siis Espoo...

Diza, jepa, itsekin aina höpöttelen teistä miehelle - kavereille en kai vielä (toivottavasti!) oo, nehän pitäis mua ihan pöhkönä! :D Yhelle yritin kertoa, kuin tärkeitä teistä on tullut mulle, mutta oli se silti vähän "vaikeeta" yrittää avata tätä fiilistä.

Miehelle on varmaan ollut "tärkeää" kuulla, että täällä muutkin pöhköt ikävöi puolisoaan jo ihan lyhyen eron aikaan! Musta tuntuu, et tää on meidän suhdetta vähän hiertänyt, kun mä oon itkusilmässä, jos mies tahtoo kavereitaan käydä kahvikupposen verran edes moikkaamassa... Mä en vaan jotenkin viihdy täällä meidän asuinpaikassa, kun ei oo itellä ketään tuttuja lähellä! Haluisin iltatee/lenkkiseuraa, mut ne vaatii aina suunnittelua ja säheltämistä julkisten kanssa... Nyt sit raskausaikana etenkin musta tuntuu tosi pahalta, jos mies kehtaa "hylätä" mut tänne himaan! Se on ens vkolla lähdössä kavereineen Saksaan (reissu varattu jo talvella) liki pariks viikoks, ja oli jo vähän huolissaan, et mitenhän mä täällä jaksan! Joko lähen itsekin jonneki, ku sattuu kolmen päivän vapaat, tai sitten ilmottaudun keikkalaiseks :D Ja onneks on sentään keskiviikkona teidän pk-seutulaisten kanssa tapaaminen sovittu <3

Mä kans kattelin noita valmennuksen ohjelmia, ja pohdin, et noinkohan siellä sit oikeesti pääsee keskustelemaan. Batcat, stadissako on vaan kolme tapaamista? Täällä naapurissa Espoossa on viis ennen ja x-määrä sitten jälkeen! Tosin kai sinne on sit kuitenkin mentävä, taisin vaan jo aiemmin vähän valitella, kun ne on miehen syysrutiinien kanssa vähän hankalasti! Tuo työskentelee "kouluarkiaikaan" klo 23-07, siitä kouluun n. 8-15 ja valmennukset ois aina 16.30-18.30... Jos siis tuo lähtee mukaan (vielä pohditaan), niin eihän se ehdi noina päivinä kyllä nukkua niin mitään! Sillä olisi kiva tietää, et onko niistä oikeesti jotain hyötyä...
 
Moi taas!

Kauheesti tulee juttua koko ajan tänne, niin että pitää olla jatkuvasti netissä, vaan eipä se haittaa [:)].

Mä haluisin kans tietää lisää noista kestovaipoista ja vähän tutustua niihin. Järjestäisköhän mikään liike sellaista esittelyiltaa kaikenlaisista tuotteista ja vaihtoehdoista tällaisille ensikertalaisille?!

Mut nyt pitää lähteä iltavuoroon, joten joudun jättämään teidät hetkeksi!

Mukavaa iltaa teille muille, mä lähden kantaan ruokaa ja kaljaa asiakkaille [:@].
 
Täällä taas toistamiseen. Jollain toisella palstalla hävettäis näin tiuhaan roikkua, mutta ei täällä! Olen siis evakossa kuistilla taas tuota liuotinpohjaista maalia. Niistän ja tuhisen. Kurkku ei enää niin kipeä kuin aamulla.

Taas kommentti
SannaKoolle. Tunsin itseni  KAMALAN hyltyksi ja ikävöin kun mieheni oli sunnuntain pikku kupilla kavereiden kanssa. Itkin ja vollotin, enkä saanut päiväunen päästä kiinni. Oikein piehtaroin itsesäälissä!
Enkä sitten osannut olla omiin kavereihon yhteydessä kun olin NIIN SURKEA JA YKSINÄINEN, että ei kait ne karerit olis minustakaan välittäneet. Niin ne kulmikkaat hormoonit pistää aikuisen tekemään naurettavuuksia.
Oikein nolottaa parin pä
ivän päästä.

Kestovaippa mielipide: Mies haluaisi, perusteena ekologisuus ja rahan käyttö. Minulle tuntuu ajatus kauhealta. Muistan vielä tuoreesti esikoisen karmean pyykkivuoren ja kestovaipat. Nyt ne on varmaan erilaisia. Mutta missä ajattelitte niitä kuivattaa? Me todennäköisesti asutaan silloin jo maalla, eikä siellä ole kerrostalojen pyykinkuivureita. En oikein viitsisi pitkin tupaa niitä harsoja ripustella. Ja talvipakkasella pyykkinarulla saa jäiset harsot SEKÄ RINTA TULEHDUKSEN! ( muistin tuonkin) Tämäkin saattaa tietysti muuttua vielä matkan varrella. Ps. harsoja saa siisjopa ikeasta sekä kankaita jokaikisestä kangaskaupasta.

Ainiin, kiitoksia Ailime kohtuamme se oli. Kuulostaa hyvältä. Ehkä sellainen alkuun. Voihan siinä tarjota sitten yksivuotis synttäreillä boolia aikuisille! Tai popcornia. Tai ehkä kuitenkin säilyttää legoja. Se iso ENENNENVANHAAN amme jäi aina jonnekin kiusallisesti jalkoihin pyörimään käyttökelvottomana.

Voi että. Tää flunssa tekee meikäläisestä jotenkin idiootin. Ammullakin sotkin ärsyttäviä kirjpitusvirheitä rivi tolkulla. Sanat sukassa. Jos päivän jotenkin, vaikka kontaten, loppuun jaksaisi sekoilematta. Illaksi mennäänkin sitte ihanasti maalle, sinne missä on ne pyykkinarut, puu sauna ja tuvassa iso pöytä.

jatkuu ...
 
Hei kaikille tänne! <3
Tajusinpa tuosa ku tonne vanhaan ketjuun kirjotin että ootte siirtyny tänne.[:D]
Tosiaan täällä kaikki hyvin, itellä ja vauvalla.[:)] Rakenneultrassa tänään
käyty, vauskilla painoo 241g ja meille tulee toinen POIKA.<3
Ja sen verran selailin et joku painosta puhunu, mulla tippunu toistaseks melkeen 3kg. *tuulettaa*
Ens vkolla seuraava neukku, saas nähä jatkuuko yhtä hyvin.[:D]
 
SannaKoo, tarkistin asian ja se olikin niin, että ennen synnytystä on 4 perhevalmennuskertaa (ei kolme), joista 4. on se synnytyssairaalavisiitti. Onneksi ei sentään 5! Ensimmäiset kaksi kuulostaa minusta aivan turhilta. Ensimmäisellä kerralla muistellaan omaa lapsuuttaan ja kuvitellaan kohdussa kasvavaa vauvaa... Hei ihan oikeesti, voin tehdä tuon kotonakin mieheni kanssa! Toisella kerralla sitten puhutaan parisuhteesta, seksuaalisuudesta ja vauvan hoidosta... Sama juttu, onnistuu ihan kotioloissakin. Kolmas kerta kuulosti hyödyllisemmältä kun siinä on aiheena synnytys ja synnytyssairaalavisiitille haluan ehdottomasti mennä. Synnytyksen jälkeiset tapaamiset on sitten taas asia erikseen... Ne vasta turhilta vaikuttavatkin! Mullakin liittyy noihin tapaamisiin asenneongelman (ja miehen kieliongelman) lisäksi myös aikatauluongelma. Ovat työtätekeviä varten aikatauluttaneet ne ystävällisesti neljän jälkeen arkipäiville, mutta ei se mua paljon lämmitä kun työpäivän päälle mun pitäisi olla vielä koulussa yhdeksään asti illalla... [8|]
 
 
Voi kauhia ku luen noita teidän ikävöintijuttuja!
Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä vajaa 5v ja siitä asuttu yhdessä 3v. Tästä 3vuodesta laskettiin kerran niin ollaan
oltu yö erossa joku vajaa 20 päivää. Ja kun mies tekee vielä kotona töitä niin ollaan jatkuvasti yhdessä.
No nyt se on lähdössä reissuun kolmeksi yöksi polttareita juhliin ja jään eka kertaa yksin raskauden aikana.
Ei paljon naurata etukäteen ja kiukuttaa jo nyt mut toivottavasti mä en nyt ihan vollottamaan ja mököttämään jää [:D]
Pelottaa etukäteen jo maholliset tunnevaihtelut [:)]
 
Kotidoppleri haetaan tänää postista <3
Mua vaan pelottaa et jos en löydäkkään ite sydänääniä ni tuleeko paniikki ja mitä sitten!
Pitääkö lähtä jonnekki ultraan tai neuvolaan. Pelottaa omat reagtiot jos ei mitään kuulu...
 
Mun rakenneultra vasta 10.8. Taidanpa kysyä pääsiskö aikasemmin, en oikeesti jaksa oottaa noin kauaa!
äh, työt häirittee... mut mukavaa päivää tytöt!
 
Sape83, joo mulla ensimmäinen raskaus menossa. Tai siis yksi km takana... Jotenkin tuntuu, että tulee vainoharhaiseksi, kun ei tiedä mikä on ns. normaalia. Kun ei ole mitään standardia, jota seurata. Onneksi ensi viikolla on neukkariaika.

Mietin tuota doppler-keskustelua, että ei sopisi tuo laite minulle. Paniikki olisi valmis, jos sykettä ei löytyisikään. [X(]

Äitiyspakkauskeskusteluun kommentoin sen verran, että omasta mielestäni on aika tylsän värisiä vaatteita. Ei oikeastaan minkään värisiä. Ajattelin, että kun se kevytpuku uupuu paketista kokonaan, ompelen itse. Käsitykseni mukaan paketissa on myös pari kestoa mukana...

Jos joillakin on ilmennyt totaalista riippuvuutta miehestään raskauden aikana, niin minä olen sitten varmaankin toista ääripäätä. Miehellä alkaa ensi viikolla loma ja lähtee aluksi viikoksi kalaan pohjoiseen. Ihanaa!  Unen laatu on ihan toista, kun saan nukkua sängyssä yksin. Tämä ei tietenkään tarkoita, että yhteiselo ei sujuisi tai yhdessäolo olisi kauheaa. Mieheni on kaikin puolin unelmamies! Kun saan olla yksin, nautin siitä!!![:D]

Sadepäivän iloa kaikille!
 
Huomenta taas ihanat naiset

Ihan ekaksi lempiaiheeseeni: Kestovaipat.
Zenna, käsittääkseni on kovin monenlaisia kestoja. On koottavia malleja ja vaikka mitä. Itsekin meinasin tyrmätä ne ihan siksi etten ollut kenenkään nähnyt käyttävän ja luulin että se on sellaista asettelua ja hankalaa. Kestovaippayhdistys (löytyy googlaamalla) lainaa eri malleja kokeiltavaksi ja tutustuttavaksi, jos etukäteen haluaa ensin foomailla. Nuo taskuvaipat, joihin pääsin itse tutustumaan, vaikuttivat vain niin käteviltä, että me päädyimme niihin. Niissä on kokonainen systeemin, vaipan näköinen, jonka sisään, ikään kuin taskuun, laitetaan imevä kangas. Imukangas ja itse kuorivaippa kuivuvat nopeammin, kun eivät ole ns all-in-one, joiden kuivuminen kestää kauemmin. Toivottavasti tämä nyt ei ole sitä kiellettyä mainontaa, mutta suomalainen firma on alkanut maahantuoda edullisia taskuvaippoja (hinnoissa on paljon vaihtelua). Merkki on Babyland ja sen googlaamalla saa myös firman yhteystiedot ja voi kysellä enemmän halutessaan. Itse kysyin tarjousta vaikka 15 kpl:sta ja hinta tippui jo 13e/kpl.

Onpa pk-seudulla paljon toimintaa valmennuksen nimissä, huh. Meille ei ole puhuttu vielä koko asiasta mitään. Ja luulenpa, että mahdolliset valmennukset ovat sielä 50-60 km:n päässä, joten katsotaan minkä verran tulee osallistuttua.

Iita, voi jee! Onnea, ihanaa kun eka meistä on käynyt nyt RU:ssa. Minä olen niitä myöhäisimpiä valitettavasti. Saan kuulla vielä monet kokemukset ennen kuin on meidän vuoro. (kk:n päästä)

Mielialanvaihteluista. Minusta on tullut käsittämätön itkupilli. Oli asia mikä hyvänsä, jos se jollain lailla liittyy minuun tai tekemisiini, itku tulee heti. Otan kaiken itseeni, ihan liian helposti, siltä tuntuu. Itken minä kauniistakin asioista. Kun vain vauva tulee sopivalla hetkellä mieleeni tai mies sanoo jotain nättiä, se on siinä, taas itketään! Missähän menee normaalin raja?

Taku81.Kyllä soisi sinultakin jo pahoinvoinnin loppuvan. Itse kun muistaa mitä se oli. Myötätuntoisia ajatuskia täältä sinne[:)]

SannaKoo, hengessä mukana. En tiedä kuinka jaksaisi ikävän, jos mies olisi vaikka viikon reissussa.

Paino on yhtäkkiä lähtenyt vauhdilla nousuun ja itse hirvittelen lukemia, vaikka ne ei mitään huimia olekaan. En vain ole itse tottunut, ehtiihän tässä vielä tottua ja lisää tulee varmasti [:D] Jalkoja särkee varsinkin iltaisin, jos en ole käynyt kävelemässä päivällä, että näin.

Olenkohan muistanut nyt kaikkiin juttuihin vastailla? No, palataan asiaan, jos en.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Äitiyspakkaus, aiomme ottaa, kyllä. Meillä kun ei ennestään lasta ole, niin siinä tulee halvalla kaikki millä alkuun pääsee.  Pliisuhan se varmaan aina on, kun pitää miellyttää niin montaa makua, ja varsinkin tuo ulkohaalari, mutta toimiva se on ja sitäkään ei sitten tarvitse ostaa. Ihan kivoja vaatteita, ei siinä mitään. Enempi saisi mielestäni olla väriä, mutta jollekin toiselle sekään ei sopisi.
 
Äitiyspakkauksen otimme (ensimmäinen myös tulossa) ja ihan mukava pakkauksen sisältö oli kyllä ja varsinkaan kun ei tulevan pienokaisen sukupuoli ole selvillä niin pakkauksen vaatteet sopii kummallekkin, ulkohaalari on vähän turhan harmaan värinen mutta toimiva ja käyttökelpoinen. Vanupuvun puuttuminen ei haitannut sillä sen tilalla oleva villahaalari oli aivan ihana ja löysin hyväkuntoisen (oiskohan ollu 2007 vuoden pakkauksen) vanupuvun kirpparilta edullisesti. Pakkauksen sisältöä kun vertaa rahalliseen korvaukseen niin rahallinen korvaus on paljon pienempi kuin sisällön todellinen arvo.

Maajo
 
Tässä istuskelen ja odottelen lääkärineuvolaan pääsyä..jännittää ihan tuhottomasti, kun mieskään ei pääse tälläkertaa mukaan. Töissä kiirettä.

Eilen kun hehkutin niistä liikkeistä, niin tänään en ole tuntenut sitten ainuttakaan..kaippa vaavi on muuttanut asentoaan, kun on tilaa liikuskella, mutta hiljaisuus tuo kyllä lisäjännitystä ultraan menoon.

Edellinen raskaus kun päätyi keskenmenoon näillä viikoilla, niin olen ihan hermona että kuinkas nyt käy. Silloin juuri totesivat vaan ultrassa että sydän ääniä ei löydy..[:(]
No mutta ei sitä enää parene muistelemaan..eteen päin sanoi mummo lumessa vai kuin se olikaan! [:)]

Olen ollu tosiaan kahden vaiheilla siitä äitiyspakkauksesta..mut onhan siihen vielä aikaa.
Kestovaippoja en aijo itse käyttää, kun on ennestään lapsia ja pyykkivuori valtava niin taidan mennä ihan kertakäyttövaippalinjalla. Jos otan paketin ja jollakulla tarvetta kestovaipoista niin annahan osotteesi niin laitan ne näytevaipat tulemaan. Postimaksun voisin tietty velottaa, mutta muuten saa ihan ilmatteeksi jos tarvetta on.

Hyvät päivänjatkot kaikille! [:D]
 
moi taas kaikille.
 
Äitiyspakkaus varmaan otetaan, ainakin silloin jos tulokas näyttää ultrassa pojalta. Värit on kyllä vähän tylsiä mutt tyttöjen vaatetta jääny esikoiselta aika läjä eikä paljo mitään niitä mitkä molemmille sopii. Muutenkin on säästetty kaikki vauvanjutut niin onneks pääse helpolla hankintojen kanssa, ite en välitä sitten kun masua tulee enemmän kierrellä kaupoissa. Mielialan vaihtelua tms mulla ei ole ollut, ainoastaan eilen ku satuin katsoon kätilöt sarjaa itku tuli ku siinä synnytettiin kaksi kertaa terve vauva. Yksin en kotona tykkää pitkään olla mutta välillä ollut kyllä mukavaa rentoutua ku mies mennyt esikoisen kanssa vanhemmillaan käymään tms. Ainut mulla nyt että mitään en muista, dementia vaivaa...En mä viimekskään raskauden aikana erikoista mielialoissa huomannut mutta synnytyksen jälkeen kyll aikamoista. Menin ihan yliherkäks, itkin pienemmästäkin sanomisesta vaikkei edes pahalla kukaa ois mitää sanonu [:D] Tuntu muutenkin etten ollut ihan täysillä mukana missään, elin ihan omassa mailmassani alkuun. Vauvaa kyllä hoidin mielelläni kun se rupes sujumaan, kun kotiin tultiin laitokselta mies hoiti vaavin muuten mutta mä imetin. Oli ehkä vähän vaikeeta alkuun sen takia kun olin keisarinleikkauksessa ja ei pystynyt itse hoitamaan sairaalassa vauvaa kun meni lähes viikko että pääsin sängystä ylös [&o] Hitsi en taas muista mitä piti kirjotella, kai tää tässä tällä kertaa [:D]
 
heissuli!!
 
Kyllä täälläkin äitiyspakkaus otetaan, vaikka värit ois voinu olla himppasen iloisemmat. Täälläkin ollaan tultu siihen tulokseen, että kertakäyttövaipat tulevat käyttöön. Mulla oli vuoden verran hoitolapsena tyttö, joka noita kestovaippoja käytti ja mun mielestä ne vaan näytti niin tukalalta ja kuumilta lapsen päällä (varsinkin kesällä). Heillä oli käytössä jokin sellainen systeemi, että tuli villahousut vielä niiden vaippojen päälle. Tietysti onhan ne luontoa säästäviä ja ennenkaikkea rahaa säästäviä. Ja jos siinä äitiyspakkauksessa tulee muutama kestovaippa mukana, niin myös minä mieluusti lahjoitan ne jollekin joka niitä aikoo lapsensa kanssa käyttää.
 
Onko kellään muulla tuntunut nivusissa kipua?? Mulla oikein pakottaa jos pitkään kävelee..esim shoppailessa. Mutta kuitenkin vaan toista puolta..ja tuo selkä edelleen vaivaa. Onko nää nyt niiitä raskauden ihanuuksia[;)] Ja missä se hehku on, mitä luvataan tulevan kun on raskaana? Vaikka mies kyllä ihanasti sanoikin, että silmät hehkuu ihan uudella tavalla.
 
Mulle tuli tiistaina se kotidoppler..suosittelen lämpimästi kaikille! Ensin olin vähän epäluuloinen kun koko vehje näyttää lasten muoviselta lelulta..kuitenkin kun sitä kokeilin, niin ihanasti masusta kuului pienen etsimisen jälkeen kiivas sydämensyke ja vaavin liikkeet. Ihanaa aivan ihanaa!! minä kun en niitä liikkeitä ole vielä muuten tuntenut niin kiva kuunnella niitä dopplerin kautta ja tietää, että masussa kaikki kunnossa. Mahakin on ruvennut hurjana kasvamaan..läskiröllykkä alkaa silottua pikku hiljaa raskausmasuksi. RU olisi sitten vasta elokuun 7pvä..niin pitkä aika vielä..tahtois tietää kumpiko siellä masussa mellastaa.
Nyt päiväunille, eikös sadepäivinä pitäisi vaan nukkua ja levätä.
 
Oon vähän kateellinen sulle Pranametri tosta saunasta..mä oon aina rakastanu saunaa, mut täällä Helsingissä täytyy vaan tyytyä tohon joka viikkoiseen saunavuoroon. Aamusauna kuullostaa NIIIIIIIIIIIIN ihanalta.
 
Noniin, voikaahan kaikki hyvin!
 
HEI!!
 
mä oon saanu kaks tähteä tohon sivupalkkiin..jihuuuu!!!!! Ilo se on pienikin ilo........[:D]
 
Lääkärineuvola ohitte ja kaikki niinkun pitääkin! Kyllä elämä voi joskus olla ihanaakin..
terhituuli:Mulla alkoi liitoskivut, jos niitä tarkotat jo viikolla 9 ja ainakun kävelee tai istuu vaan paikallaan niin tulee tosi kipeeksi. Issias kans välillä ilmottelee ittestään. Joudun töissä oleen vuoroin kylmässä ja kuumassa..selkä ei yhtään tykkää tosta vaihtelusta. Kaipa ne niitä "iloja" on..[:)]

Hennas: Pahoittelut siitä km:stä, toivottavasti nyt kaikki menee putkeen. Musta on tullu kans ihan vainoharhanen tän nykysen raskauden kanssa. Ei millään meinaa osata iloita rauhassa, ku pelkää aina pahinta. Kerroin asiasta neuvolassa ja ne sano et jos mua alkaa oikein huolettaa jostain syystä niin voin aina käydä tarkistuttamassa sydänäänet neuvolassa..helpottaa tietää et ei oo sillai haitaksi kelleen jos vähän useemmin käy.

juu mutta eipä nyt muuta tälläkertaa..
 
Heippa!

Nopeesti tämä ilta tuli taas. Tosin päiväunilla vierähti sateen ropinassa kaksi tuntia.

Sape83, hei onneksi olkoon hyvistä uutisista! Kauheasti sitä jännittää kun on km takana. Vaikka tietää ettei pitäis hapuilla, mennä vaan. Minäkin jännitin jokapäivä viikkoon 12 asti. En uskaltanut edes samoja vaatteita pitää kun sillon. Nyt hyvin ja hyvin menee loppuun saakka. Niin sinullakin ja muilla kohtalosisarilla!

Taku81 raskausdementia vaivaa täälläkin. En ole ikinä pitänyt mitään muistikirjaa ja nyt kirjoitan muistisääntöjä tätä palstaakin varten. Ensin aloittaa jotain ja seuraavassa hetkessä kaikki on kadonnut muistista. Istun käsi mahalla etsimässä vauvan liikkeitä, enkä tiedä tästä maailmasta mitää.

terhituuli nivuskivut. Ikävästi risauttaa toispuoleisesti. Sängyssä saa kääntyä varovasti ja alamäet sipsuttaa pikku askeleilla. Automatkalla vasen nivus puutuu ja klenkkaan tovin ennenkuin se aukeaa. Toivottavasti ei tulisi suonikohjuja. Viimeks tuo nivus puutuminen pamautti pohkeeseen kipeän kohjun.

Raskaushehkusta olen tullut siihen tulokseen, että se on kauniimpi ilmaus punakkana puhisevasta odottajasta. Siinä sitä on hehkua kun mahan kanssa kiihkeän seksin jälkeen kampeaa janoisena ensin jääkaapille sitten pissalle ja nukahtaan suu auki, tukka märkänä olohuoneen lattialle onnelisena ja saaneena.

Äitiyspakkaus otetaan tähän taloon.siinähän on tosi paljon kampetta. Väreistä en valita. Noin neutraaleja voi helposti pirteyttää vaikka millä. Ei varmaan jää monenkaan pikkuisen ainokaisiksi vaatteiksi tää Kela-muoti.

Ps.luulin että ryhdyn möhlimän tuon tikkerin kanssa, mutta taisi onnistua. Piti laittaa kun kaikilla muillakin on.
Mies tosin avusti... viimeks osti auton kun jäi koneelle ilman vartiointia rakentamaan tuota tikkeriä. Ja tikkeri jäi silloin puolitiehen.

Enää ei pysy hereillä. Hyvää yötä porukat ja mahat!
 
Huomenta pallomahat!

Puuro tulossa ja tee hautumassa, mies tiskaa ja kissa leikkii. Sellainen aamu meillä. Ja 20. viikko alkoi [:)] Näin pitkällä jo!! Yksi mitä olemme harmitelleen, etenkin kultaseni, että näissä"luukuissa" ei enää ole mitään sanottu isälle pitkää, pitkään aikaan. Onhan tuossa Vauvan odotus kirjasessa sen tään jotain. Onkohan olemassa (varmasti on) hyvää kirjaa juuri odottavaille isille? Onko kellään sattunut silmiin tai muistissa?

Maarinen, kuinka maalle olette muuttamassa? Me ajattelimme vaippakuivatusta lämmitettävään karjakeittiöön, jossa on vesipumppua,huussia ja pesukonetta varten pidettävä lämpöä. Toinen vaihtoehto saunapäivinä on viedä saunaan kuivausteline.

Nivuskivuista tai mitä ovatkaan. Löytyy täältäkin. Kyllä raskaana olevalla on sitten oloja ja tiloja joka lähtöön. Tuntuu milloin missäkin. Tämän alati kasvavan vatsan kanssa on opeteltava ihan uudet asennot tehdä milloin mitäkin. Kumartelu ja sängystä ylös nouseminen vaativat ihan eri lihaksia kuin ennen. On tämä vatsa silti aivan upea, ihana, ihana kumpu [:)]

Minusta on tullut melko saamaton ihminen. Tarkoitan sitä, että aika kuluu ihan vain ollessa ja tuumaillessa rittäin rattoisasti. Hoidan tietysti kasvimaata ja kasvihuoneen, mutta niille nyt ei tässä vaiheessa paljon tarvitse tehdä, kunhan korjaa satoa. Talvella ja itse asiassa jo viime kesänä suunnitellut muutamat pikkuprojektit ovat edelleen listalla, odottamassa päivää tulevaa. On maalit ja pensselit paria tuolia varten, sekä leivinuunia ja hellaa varten kalkkimaalit. Vaan ei tekijää [:D] Ryhtyminen vaatii liikaa näemmä. En edes lenkille ole osannut lähteä itsekseni. Mieskulta taittoi nilkkansa eikä hänestä nyt ole lähtemään ja hän on se joka minua on nyt liikuttanut ja siitä olen todella kiitollinen. Muuten vain kasvaisin sohvalla.
Sen verran pitää itseään kiitellä, että villapaita jota keväästä asti olen neulonut ja makuuttanut milloin missäkin, on nyt edennyt hurjaa vauhtia. Vielä on toivoa saada miehelle paita syksyksi. Vauhdittajana on se, että en anna itselleni lupaa alkaa tehdä vauvalle mitään ennen kuin tuo on valmis.

Sape, kiva kun kuulee että kaikki on ok. Sitä itsekseen kuitenkin miettii miten siellä masussa menee.

Ei tässä tämän enempää nyt. Saiskohan kammettua itsensä tänään suolle tutkimaan mitä lakoille kuuluu...Ennen kuin naapurin eukko ne kaikki vie nenän edestä [;)]
Leppoisaa odotusta itse kullekin
 
Terhituuli: Joo, doppleri tuli meillekki.... ja tätä mie pelkäsinki! Joku 30min etittii ääniä eikä löydetty kuin tosi vaimea jumputus.
Nyt sitten en oo varma että onko heijastusta mun omasta sydämestä vai mikä se oli. Tosta navan vasemmalta puolelta löyty.
Tosin, ku kuunteli omaaki sydäntä niin aika heikosti kuuluu. Kun tota rasvakerrosta on aika railakkaasti tossa masussa ni kai se sitten vaimentaa, toivottavasti. Mies vaan tyyneesti laitto dopplerin laatikkoon ja sano et "kokeillaan viikon päästä uudestaan".
 
Aamuyöstä heräsin tosi rajuun tisukipuun. Mulla menee tuossa vasemmassa tisussa iso suoni joka näkyy että menee nänniin asti.
Se on vieläkin ihan kosketusarka. Tissisuoniveto? [:D]
Täällä on koettu nyt ihan peräpukamista(joo, ainut vaiva mistä mies ei halua kuulla) suonenvetoihin kaikki raskausvaivat.
Tosi kovia "kohtukipuja" jatkuvasti, tosin nyt vähenemässä.
Liitoskivut on oikeen herkullisia... varsinki pitkän kävelyn jälkeen [:@]
 
Vaihdoin sitten rakenneultranki aikasemmaksi. Nyt se 27.7 ja neuvolatäti meinas että ei välttämättä näy sukupuoli mutta ei se haittaa. Kunhan sieltä löytyy terveen näkönen pötkäle.
 
Ja äitiyspakkauksesta: Me otetaan se ehdottomasti, ei edes olla mietitty vaihtoehtoa ettei otettas.
On siinä esikoista varten kummiski tosi paljon tavaraa ja ainakin ku kaveria haastattelin niin tosi laadukkaita ja ihoystävällisiä noi tuotteet tän vuoden paketissa....
 
No naiset, kertokaa nytte.... pitääkö mun oikeesti huolestua kun ei halpisdopplerilla löytyny kaverin sydänääniä??
En tiä kuvittelenko vaan mutta olin taas tuntevinani liikettä kun menin nukkumaan...
Tänää lähetään festareille kolmeksi päiväksi et ei paljon naurata jos siellä täytyy jonnekki päivystykseen lähtä panikoimaan [:(]
 
Hmp... yhtä huolta tämä pienokaisen odottaminen... Nyt täytyy yhtyä äipän sanoihin ja sanoa että "tieto lisää tuskaa ja ei SILLON ENNEN voitu ees kuunnella"
 
Takaisin
Top