Joulumassut, Heinäkuun löpinät

Morjes jälleen

Tanttu, teillähän on urakkaa ennen  vauvan syntymää! Mieluista varmasti [:)] Pääsee uusi tulokas aivan uuteen kotiin sitten, toivottavasti ennen syntymää kaikki on jo valmista, ainakin niin, että on vain pintasilausta vaille.

Juu, eilen pinottiin n. 20 mottia yhteensä ja jos vain puuntuoja ehtii niin tänään jatketaan. Oli niitä pinoja ilo katsella<3 Mies ihan sekosi, silmät vilkkui ja intoa riitti pitkälle iltaan pinotessa. Onhan se turvallinen tunne kun on millä lämmittää perheelle tupa. Huokailee tuossa nytkin sohvalla, että ihanaa kun puuta tulee! Laskee mottejaa montako vielä tarvitaan ja minkä kokoisia [:D]Suloista <3 Tänään pitäisi käydä työmaalla pyörähtämässä kasteluhommissa ja kaupassa samalla, muuten on jälleen rento päivä tiedossa. Omia puuhia pihapiirissä.

SannaKoo, onnittelut täysistä viikoista, eilenhän ne jo tulikin! Aika menee laukaten...

Sikainfluenssasta vielä, että naapuri informoi, että on suosituksena ettei käteltäisi Suomessakaan. Tämä vanhempi mies on itse sydänvikainen ja sanoi että hänen kaltaisilleen ja raskaana oleville se ei ole ihan pikkujuttu. Saasnähdä noinko sitä ihan normaalisti töihin sitten mennään? Onneksi on RU ja neuvola ennen töiden alkua, pääsen kyselemään tarkemmin. Ei vain tunnu hyvältä ottaa minkäänlaisia riskejä tämän rakkaan lapsen terveyden suhteen. Äippä huolehtii jo. [:D]

Näin muuten unta lastenvaatteista, mies toppuuttelee jo vaikkei mitään ole vielä ostettu! Juu u. EIkun päivän touhuihin.
Vointeja<3
 
 
Moi taas kaikille!

Se on sit perjantai ja kohta lähden töihin. Aikaisemmin on ollut puhetta vuorotyöstä ja töissä jaksamisesta. Teen itse tällä hetkellä tarjoilijan töitä ja täytyy myöntää, että jalat väsyy tosi helposti. En tiedä johtuuko se myös siitä, että mulla on turpoo nilkat joka päivä niin, että olen siirtynyt lenkkarilinjalle (seksikästä[;)]). Onneksi tätä rumbaa on vain elokuun lopulle ja sit palaan opiskelijaksi. Syksyllä voinkin sitten kulkea kumpparit jalassa kun muut kengät ei varmaan mahdu. Tukisukat kyllä jeesaa vähän, mutta onhan nekin kesällä niin superseksikkäät [:D]. Hauska ajatella, kun mä syksyllä menen Haaga Heliaan maha pytyssä ja kumpparit jalassa, kun muut tytöt sipsuttaa sievästi tiukoissa vaatteissa ja korkkareissa. No, mutta olempahan ainakin muiden huumorinaihe[:)]!

Tänään lähtään sit viikonlopuksi Hankoon. Muut sukeltaa ja mä olen kala kuivalla maalla, kun sukeltaminen on kielletty. No toivottavasti paistais aurinko, niin mä voisin paistatella päivää rannalla.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, mä palailen taas koneelle sunnuntai-iltana! [:D]
 
Hei vielä yks juttu!

Huomasin just, että 20 vkoa on tullut täyteen, joten eikös se ollut herkkujen paikka [:D] !!! Hangossa on yks aivan ihana leipomo-kahvila, joten taidan mennä sinne mässäilemään, kun muut sukeltaa [8D]!
 
Jahas, tuli 21 viikko täyteen tänään, vointi edelleen hyvä. Työpäivän päätteeksi pikkasen kolotusta vasemmalla alaselässä, lienee vanha iskiasvaiva, toiv ei ylly kovin pahaksi aikojen kuluessa, aamulla ei taas mtn ongelmaa [;)].

Ite en ole ostanut vielä yhtään vauvan vaatetta, enkä mtn muutakaan, siskolta sain aika hyvän läjän hyväkuntoista tavaraa ja vaatetta. Ihan niiitä peruspikkuvaatteita pitää varmaan alkaa sitte katteleen jos maanantaina näkee kumpi tulee, edelleen "poikastahan" me vähän odotellaan kyllä. Myös isompia tavaroita olen varovasti kartoitellut kavereiltani ja aika hyvin saankin sitten heiltä niitä ostettua.

Olen täsä eniten miettinyt tuota vaunuasiaa! MIkä on mielestänne paras vaunu tai parhaan mahdollisen vaunun ominaisuudet? Ja sitten kumpaan päädyitte; kantokopalliseen vai kantoppussilliseen vaunuun??? Ja miksi [8|][:)]
 
Heihou kaikille!

No nyt jänskättää; Pulu77, onko tolla teidän Hangon sukellusreissulla jotain tekemistä sukellusseura Nousun kanssa?! Ja siis sääkin oot sukeltaja?! MÄ KANS! Tosin puuhaan perhesukelluksen ja meidän (Nousun) junioreiden kanssa enemmänkin, mutta sukeltaminen on mulle siirtynyt jo ihan pentuna verenperintönä iskältä :)

Tanttu, kyllä säkin vielä ehdit vauvakamoja haalia. Ja vaikka mies ei tahtoisikaan hankintoja ennen syntymää, niin onneksi äitiyspakkauksessa (jos sen otatte) on jo kivasti hypisteltävää ;)

Pranametri, niin nää vauvajutut siirtyy alitajuntaan. Ja eikös teillä ollut se kirppiskierroskin suunnitelmissa? Sieltä viimeistään palatessanne voisin kuvitella teillä olevan nurkat väärällään vauvajuttuja! ;)

Se ois taasen töihinlähtö eessä. Tänään taas iltaa, ja huomenna aamua. Onneksi on vaan 3 putkeen, sit yks vapaa ja 4 putkeen. Ja sit on miehen synttärit ja meillä puolet raskaudesta mennyt! Pääseepi leipomaan ;)
 
[:)] Aurinkoista Perjantai päivää!

Minä olen näköjään ottanut tavaksi lähteä aamusta laukkaamaan kunnon lenkin kaupungin suuntaan, ja samalla tulee tuhlailtua rahaa matkan varrella oleviin puoteihin (vaikka ei olisi tuhlailun varaa...ainakaan näin avokätisellä tyylillä...)
Jos sitten huomenna vaihtaisi suunnan pellon reunaa kohti...[8D]

Onneksi tulee viikonloppu ja pääsee puuhastelemaan miehen kanssa..mitä nyt sitten keksitäänkään. [:)]
Vielä olisi viikko lomaa ja tässä pyöriessähän se meneepi...reissut on jo reissuteltu.
Uimaan tekisi mieli vielä mennä, mutta en tiedä onko vesi viilentynyt nyt viime aikoina...levät on ainakin jo mereen tulleet.

Minulla on vatsa sen verran kasvanut tuohon rinnan alle, että olen huomannut tässä, että kun kumarrun niin vatsa jotenkin painaa niin, että sen vuoksi minulla pajahtaa ykä kurkunpäähän.
Ei mulla muuten mitään pahaa oloa ole tai semmoista, mutta tuntuu ilkeältä nieleskellä vatsansisältöä, joka pukkaa ylöspäin...koitan välttää kumartelua.[:'(]
Muuten vaivat on pieniä...hiki pukkaa pintaan pienestä. Verenkierto on vilkastunut, ja iltaisin sen varsinkin huomaa.
Olen aina ollut vilukissa, mutta nyt en voi nukkua peiton kanssa ja olen varsinainen kuumakalle.
Jalat on toisinaan ihan "tulessa"..välillä väsyneet, mutta kuumat ainakin. Pitää kohotella niitä tyynyjen kanssa.
Iskias vaivaa toisinaan jonkun verran, ja on tuskallista kävellä kun se on pahimmillaan.
Kyllä selkäkin tuntuu jäykältä ja vihloo, jos en liiku..että parempi vain liikkua.

Nyt tuli sieltä Kättäriltä jumppaohjeita ja niitä olisi parempi alkaa tekemään. Kohdunkannattajalihasten vahvistamista...
Aion nyt ainakin alkusyksystä pyöräillä töihin...katsotaan sitten miten jaksaa mitäkin.[;)]

Eipä tässä ihmeitä tällä erää...mukavaa päivänjatkoa! [:)]

 
Moikka moi!

Maanantaina meillä oli perhevalmennus. Meidän lisäksi paikanpäällä oli 2 pariskuntaa eli pieni ryhmä ollaan. Eka kerta oli semmoinen tutustumiskerta. Käytiin läpi mitä tuleman pitää eli ne kerrat kun valmennusta on, niin mitä ne pitää sisällään. Voi olla, että joidenkin mielestä valmennus on ihan turhaa, mutta me ajateltiin että voihan sieltä saada ihan hyödyllistäkin tietoa. Ensi maanantaina on sitten fysioterapeutti mukana.

Meillä oli rakenneultra keskiviikkona :) Ensin arveltiin, että mitähän siitäkin tulee kun oli se sama kätilö kuin silloin niskapoimu-ultrassakin.. Siitä edellisestä ultrasta sen verran, että kuvaa nähtiin ehkä muutaman kerran ja juuri mitään tietoa ei kätilöltä irronnut :( Ja puhuikin vielä niin hiljaa ettei juuri mitään kuultukaan sen vähäisistä sanoista.. No mutta rakenneultra meni kuitenkin hyvin. Tietoa saatiin hieman enemmän, mutta edelleen puhe oli ajoittain melko hiljaista. Mieheni ei siis juurikaan kuullut mitään kätilön sanoista, mutta onneksi itse olin niin lähellä, että kuulin lähestulkoon kaiken. Sanottiin heti mennessä, ettei haluta tietää sukupuolta (mieheni on siis koko ajan ollut sitä mieltä ja ajattelin sitten itsekin, että en minäkään sitä kysy) ja kätilö sanoi, että ei kerro siitä mitään. Itse en olisi sitä huomannutkaan eikä kyllä miehenikään huomannut mitään merkkejä sukupuolesta. Joku tuossa aiemmin kyseli, että kannattaako sinne mennä jos ei halua tietoa sukupuolesta? Kyllä kannattaa. On vaan ehkä hyvä kertoa etukäteen, jos ei halua tietää. Kaikki oli siis kohdallaan ja mitat vastasi täysin viikkoja eli silloin oli RV 20+3 menossa. Laskettuaika pysyi samana eli itsenäisyyspäivänä. Saatiin mukaan 2 ihanaa kuvaa pikkuisesta :) Minulla on istukka kiinni etuseinämässä, joten liikkeitä en sen takia ole juurikaan tuntenut, niin tulipa mieleen ajatus siitä, että onkohan kaikki hyvin?? Mutta ultran jälkeen on ollut ihana fiilis, kun tosiaan tietää että kaikki on hyvin :) Siellä oli tosi virkeä pikkukaveri, joka moikkasi meitä :D

Tänään kävin neuvolakäynnillä ja puhetta oli pahoinvoinnista. Joinakin aamuina oksentaminen on niin rajua, että ihan verisuonetkin katkeilee kasvoista ja kaulasta :( Niin kävi taas tuossa keskiviikkoaamuna. Ja tänäkin aamuna taas oksensin, mutta en todellakaan niin rajusti kuin esim. keskiviikkona. Neuvolan täti sanoi, että voin kokeille Primperan suppoja aamuoksentamisen jälkeen, niin ei ainakaan sen pidempään ois huonoa oloa. En ole vielä hakenut niitä apteekista ja en kyllä haluaisi mitään ylimääräisiä lääkkeitä ottaakaan, kun joudun kuitenkin tuon pääkivun takia jo joitakin lääkkeitä syömään. Noo katsotaan nyt.. Pääkivusta oli puhetta sielläkin rakenneultrassa, mutta kätilö vaan tuumasi, että no toivotaan sen menevän pian ohi... Noo, sitä minäkin toivon. Ehkäpä se pääkipukin hieman hellittää, kun ensi viikon jälkeen pääsen stressittömämpien työtehtävien pariin. Toivossa on hyvä elää... :) Kuunneltiin sydänääniä tänään tk:ssa, oli taas hieman vaikeuksia löytää niitä, johtuen siitä istukasta. Kuitenkin äänet kuuluivat, välillä voimakkaammin ja välillä melko hiljaisesti. Hyvä kuitenkin, että ne löytyivät :)

Innoissani mietin tässä tulevia ostoksia. Pitäis varmaan jossain vaiheessa käydä katsomassa vaunuja yms. Kivaa, ihana rueta laittelemaan pikkuiselle kaikkea :) Saatiin tuossa viime viikonloppuna tulevalta kummitädiltä aivan ihanat valkoiset töppöset ja body! Meinas itku tulla, kun oli niin ihanat :D Huomaa miten herkillä sitä ollaan..

Mua kans huolestuttaa hieman toi sikainfluenssa. Olen töissä sellaisessa paikassa, jossa on paljon ulkomailta tulevia ihmisiä. Pitää vaan muistaa se käsihygienia, niin toivottavasti mitään ei tulis..

No mutta, nyt pitää lähtee syömään jotain, jos vaikka jo tässä vaiheessa päivää pysyis sisällä.. Tsemppiä teille kaikille :)

Palataan!
 
Helou!
 
Kauheesti täällä tapahtuu sillävälin kun itse on poissa. No, samoilla ajatuksilla näköjään täyttyy päivät täälläkin. Elikkä sikalenssu, vaunut, vauvan liikkeet, vaatteet...
 
Toiset neuloo puikot kilisten, se on ihanaa. Minä odottelen että saisin ompelukoneet huoltoon. Sitten singeri laulamaan ja mekkoja hengariin. Ehkä jos syksyllä rauhottuu, saatan kutoa jotain villahaalarin tapaista, mallia omasta päästä. Olen sen verran suunnitteluihmisiä, että valmiit mallit aina ahdistaa.
 
Nyt tämä veuhtominen töiden kanssa meinaa viedä voimat ja yöunet täysin. Aamusta iltaan suunnattoman väsynyt.Taitaa hemoglopiinikin madella rajoilla.
Teen enää tämän viikonlopun yökeikat ravintolassa ihmisiä laulattamassa ja se saa jäädä siihen.Sitten keskityn pelkästään piirtämiseen ja suunnietteluun.Niitä kun voi tehdä päivällä valoisan aikaan!!
 
Sain sitten minäkin kokea oksetusta ja vatsan väännettä ekaa kertaa tämän raskauden aikana. Edellisen yön juoksi horkassa vessan ja sängyn väliä.Luulin jo saaneeni sen sikalenssun.Kuume ei kuitenkaan noussu ja nyt lähes ok. Söin vissiin muutaman persikan liikaa ja kaikki ei ollu kunnolla kypsiä.
 
Tänään olen taas näin itekeskeinen. Vedän peiton silmille ja hautaudun omaan maailmaan odottamaan iltaa ja (yök) töitä.
 
Katon jonkun ihanan toiveunen....
 
 
Moro tytöt!

Minäpä tulen kiukuttelemaan tänne ko mieskää ei ole saatavlilla vasta ko sunnuntaina illalla. Ärsyttää nii suunnattomasti.. Siis.. Olen tekemässä niitä säärystimiä ja ihan innoissaan alotinki.. Sit sain toisen valmiiks ja kokeilin, et ompa hieno.. Sit aloin tekee toista nii hoksasin että täytyy lähtä ostaa lisää lankaa.. Ja sitten sainkin hepulin. Kiersin kaikki oulun liikkeet tänää eikä mistää saa tuota. Sit viimesest kaupast älyttii sanoo et sen teko on lopetettu.. Ärrrrrrrr...[:@].Siihen jäi mun säärystimet.. Onko kellää novita mambo- mustaa lankaa? Sit aattelin, että no etimpä suunnillee samanlaisen langan.. Nii ei missää edes melkee tuota lankaa.. On kyllä maailma mallillaa..:P

Jep.. Ja saman kauppareissun aikana alko mahaa sattuu nii juuttaan kipeetä että huhhuh.. Ja nyt äsken vasta hellitti.. Yritin kävellä muka rauhassa ja nätisti nii silti kävi kipeetä.. No, toivottavasti ei mitää pahempaa. Potki tuo vauveli ainaki vielä äske..:)

Jep.. Nyt siis alan tekee jotai muuta ku kutoo säärystimiä.. Vaikka oikee aattelin,että ihana sit alkaa kutoo kaikessa rauhassa sohvalla jne..

Moidot.. :):) Piristystä päivään silti kaikille, vaikka negatiivinen teksti oliki..:D
 
Nyt hyppään tylysti kaikkien muiden viestit yli, ja kommaan vaan Ampulle nopeasti, ennenkuin hilpasen saunan kautta petiin:

mulla on ihan sama, että miehelle tulee kiukuteltua ihan älyttömästi! Parka joutunut siitä kärsimäänkin ihan oikeesti tosissaan... eilen sitten taas jotain juteltiin, ja se sano, että yrittää olla sillain "välinpitämätön" kun tietää, etten mä tahallani, vaan on oikeesti sitten hormonit sekottanut mun pollan. Onneks sanoi ääneen, kun musta on tuntunut niin pahalta, että kiukun ollessa pahimmillaan mä vaan haluisin, että se tulee ja ottaa syliin ja pitää hyvänä, mutta mies taas mielummin vaan yrittää kuunnella ja antaa mennä toisesta korvasta ohi, ettei itsekin suuttuisi ja hermostuisi, etenkin jos oon sitä (pahan tapani mukaan...) jostain syyllistämässä. Onneks puhuttiin! Nyt sitten lupasin, että mä yritän sanoa sille, että nyt on pakko päästä syliin, enkä vaan loukkaannu, ku se ei tajua tehdä sitä. Ja mies lupasi yrittää muistaa tän, ja ottaa sit vaan syliin rauhottelemaan, vaikka tempovaa ja kiukkusta naista ei ehkä teekään mieli vaan halia :S

Nyt tosiaan poistun tuonne saunaan. Vartti sitten vasta kotiin pääsin töistä ja taas on aamulla seiskalta oltava paikalla... Ärsyttävää! Onneks tajusin jättää esimiehelle viestin, etten mä haluis ainakaan vloppusin tehdä noita seiskan vuoroja muutenkaan, kun joudun sähläämään noiden julkisten (huonosti kulkevien) kanssa itteni ihan poikittaissuuntaisesti paikalle

Hyvää yötä ihanaiset!
 
Jännä hommeli, mulla ei vielä ole ollut mielentilanmuutoksia, niitä tässä odotellessa. mahtaa mies olla sitten ihmeissään. Muisti mulla kyllä pätkii. Edellen oon tuossa miettiny niitä vaunuhommia ja sain eräältä useamman lapsen äidiltä sellaisen selostuksen, etten melkeen tajunnut mitään ja lopen menin ihan sekaisin, pitänee lähteä vaan kierteleen eri liikkeitä ja testailla ite... Kuuma ilma vie kylä mehut mukavasti, tänään mennäänki mökille niin voi pulahtaa sitten järvessä välillä [:D]

Ystäväni kysyi joko pidän mahan tukivyötä, en pidä joten ajattelin kysellä että, mitä tietoa teillä niistä on, millon sitä pitäis alkaa käyttään?? Jostain syystä hän sanoi, että kannattaa alkaa aikasin käyttään...?
 
Sateista huomenta masunkasvattajat [:)]

On tullut taas paljon juttuja. Yritin jo aikaisemmin kirjautua sisään mutta yllätyt yllätys, systeemi tökki jälleen kerran. No, eipä tuota kauaa tarvinnut odotella että sain kirjauduttua, mutta ehdin laittaa ylläpitäjälle jo kommenttia..

SannaKoo, jee! Vihdoin pääsit tuntemaan liikkeitä. Odottavan aika on pitkä, mutta nytpä saat sitten alkaa kuulostelemaan joka päivä. Onnittelut<3 Ja kiva varmaan kun mies on taas kotosalla.

Rinkku, noista tukivöistä on ilmeisesti apua paljonkin, jos on selkäkipuja. Luin yhden uuden suomalaisen vauvakirjan (nimi tosiaan oli Suomalainen vauvakirja) ja siinä sanottiin vöistä myös sitä, että jos mitään erityistä tarvetta vyölle ei ole, ei sitä kannata alkaa pitämään, koska se kuitenkin myös puristaa ja saattaa vaikeuttaa veren ja nesteitten kiertoa, joten voi aiheuttaa turvotusta. Taitaa olla ihan yksilöllinen juttu sekin. Raskausasioissa jokainen joutuu kuuntelemaan omaa kroppaa. Mikä sopii ja on ehdottomasti hyvä juttu yhdelle, ei olekaan sitä toiselle. Vaunuista sitten. Koita ottaa hymyn kanssa tämä seuraava kommentti: Meillä se olennaisin kriteeri oli, että saamme ilmaiseksi käyttöömme yhdistelmävaunut joissa on irrotettava koppa [;)] Onhan ne hienot ja hyvät ja kunnon renkaatkin. Meillä kun ei körötellä asfaltilla vaan sorateillä ja aina ei ihan vimpan päälle ole edes aurattu. Sen verran sain vinkkiä (ennen kuin saimme nuo lainarattaat) että mitään liian pienirenkaisia tai sileärenkaisia ei kannata ostaa, niillä ei Suomen talvessa mennä (paitsi Helsingissä ja Turussa, joissa ei lunta taida tulla kuin joskus?) Ei kun kauppaan vain kokeilemaan, onnea matkaan vaunuviidakkoon!

Zenna, toi on todella harmillista. Kannattaisko johonkin käsityöihmisten palstoille laittaa myös hakua? Kai niitäkin netistä löytyy joka lähtöön. Toivottavasti saat vielä lisää lankaa [:)] Nykyään on ikävä kyllä lankoihinkin tullut sesonkomyyntiä. Ei voi luottaa enää siihen, että ostaa jonkin verran ja hakee tarvittaessa lisää, ei, vaan on ostettava mieluummin liikaa vielä, ettei vaan lopu kesken.

Piukku81, voi sinua raukkaa! Huhhuh mitä oksentamista. Ei voi kun toivoa kovasti voimia jaksaa päänsärkyjen ja oksentelun keskellä. Vauvahan sieltä on tulossa, joten helpottaa viimeistään synnytyksen jälkeen, jos yhtään lohduttaa <3

Ninoska, samanlaisia tuntemuksia täälläkin. Entinen vilukissa kuumottelee [:)]

Pulu77, onnea viikoista! Myös onnittelut muille joilla on viikot täyttyneet, meitä on jo niin iso liuta, että varmaan jotain menee välillä ohikin..Pahoittelut siitä.

Meillä oli eilen kiva puunpinouspäivä taas. Nyt on yhteensä 26 mottia puuta ja vielä tarvitaan n. 14, että pärjätään ensi kesän alkukin vielä.
Illalla sohvalla istuessa alkoi masussa mylläys. Tunsimme molemmat käteen kunnon jysäykset ja vauva myllersi ja muksi [:)] Se on niin ihanaa! Hymyillen tunnustelimme mahaa. Tämä meidän vaavi se vain viihtyy oikealla enempi, minusta katsoen oikealla. Mistähän sekin mahtaa johtua?[8|] Maha on jo sen kokoinen, että kumartelu ei onnistu entiseen tapaan ja liikkuminen on hassua välillä [:D]
Meillä kävi eilen yllätysvisiitillä tämän talon entisiä tyttäriä kaksi kappaletta. Toinen jo 86 täyttävä ja toinen kai pari vuotta nuorempi. Kumpikin syntyneet tässä talossa. Siinä tuntui historia käsinkosketeltavana. Tämä talo (rakennus) on ensimmäisen kerran rakennettu 1889 ja se jälkeen samoista hirsistä hiukan pienennettynä siirretty muutama metri ja kasattu uudelleen 1923. Vanhempi rouvista oli syntynyt sinä vuonna kun talo siirrettiin. Kuulimme myös, että tila on aikoinaan ollut kauhean iso: 400 ha:ta! Kuusi torppaa ja paljon maata. Oli kiva kuulla juttuja ja tulihan siinä mieleen, että joku päivä ehkä meidänkin lapsi käy synnyinkodissaan muistelemassa ja etsimässä juuri sitä yhtä isoa kiveä jolla lapsena istuskeltiin. Mummelit kävivät tuolla heinikossa etsimässä kiveä...
Tässä talossa on heidän aikanaan asunut 9 henkeä, ihan näissä tiloissa missä me nyt asumme. Ja tämän saman pöydän ympärillä istuneet [:)] Ja me olemme välillä tuskailleet miten saamme yhden lapsen mahtumaan tupaan tavaroineen siinä vaiheessa kun haluaa jo oman nurkkauksen [:D] Taitaa mahtua juuri niin kuin pitää.
Tällainen historiikki meidän kodilla.

Tulipahan kirjoitettua jälleen pitkät jutut. Tänään on leppoisa päivä. Vähän saunotaan ja lueskellaan ja sellaista. Kivaa.

Iloista odotusta teille ja perheillenne
 
Kiitos Pranametri sympatiasta :) Niin, vauvahan sieltä on tosiaan tulossa niin ehkäpä tämä olotila helpottaa ainakin sitten synnytyksen jälkeen.. :D Toivoisin kyllä, että jo hieman aiemmin :)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!
 
Rinkku, ihan viimeistään nyt ku mahan kasvu alkaa tuntua selässä, niin aattelin itse hommata tukivyön. Jo aiemmin sitä suunnittelin... töissä kun joutuu paljon kumartelemaan ja seisomaan ja sähläämään, niin kovasti tuntuu, että sellasesta vois olla hyötyä :) Ja mä voin kyllä lahjoittaa puolet mun mielentilamuutoksista ja hormonimyrskyistä ;) Tai saat vaikka enempikin!

Pranametri, ihanaa historianhavinaa! Mulla vanhin elossa oleva sukulainen on isoäitini, s. 1933, joten meillä ei ole juurikaan sota-ajan tarinoita kuultu ja muisteltu... Muutenkin tiedän ihan säälittävän vähän suvustani! Tuollaisia vanhoja talosa stadilaispohjaisesta suvustamme ei löydykään, mutta musta ois niin ihanaa kuulla just jotain tuollaista tarinaa! Kesämökkitontistamme, johon mun vanhemmat rakensi 10v sitten omakotitalon ja jyräsi kesämökin, tiedän sentään jotain ja paljon oon nähnyt kuvia... Hauskaa jo nyt tässä mun eliniässä (23v) tapahtuneita muutoksia seudulla, paikka kun sijaitsee Espoossa Nöykkiössä, joka on tihenevään tahtiin rakentuvaa aluetta.

Kohta pitäisi suunnata nenu (tai auton nenu ainakin) kohti IKEAa... Jouduin kirjoittamaan ylös kaiken, mitä sieltä haluan, koska mies ei jostain syystä tahdo antaa mun tehdä heräteostoksia, tylsä! :D Vaan ehkä sieltä kerrankin selvitään sitten lompakonmentävällä kuitilla poiskin.

Ihanaa päivää, täällä etelässä ainakin paistelee arska niin lämpöisästi ja ihanasti, tainnut hellerajat paukkua taas pitkästä aikaa pariin päivään. Mulle riittäis vähempikin, mutta kai se on kiva, et kesällä joskus tätäkin tarjolla :)
 
Moikka taas, pieni piipahdus ennen päiväunia

SannaKoo, tuo lista voi olla ihan tarpeen [:D] Voisi kuvitella mitä kaikkea sitä alkaakaan tarvitsemaan kun näkee! Tuo historiikki on tosiaan tämän tilan ja talon, ei meidän kummankaan suvun. Olemme  vuokralaisia tässä töllissä. Mutta paikan tarina on tietenkin kiva kuulla tällaisen kerrostalolapsenkin ja tuo se tuntumaa siihen, että ihmisiä on ollut ja mennyt ja olemme jokainen osa jotakin tässäkin elämässä.

Sitten pää tyynyyn
 
Paljon on tullut juttua viime kerran jälkeen.[:)]

Rinkku: Mä hurahdin ihan tyystin pari päivää sitte vaunuihin. Meillä oli jo vaunut, joihin en ole ollut kovin tyytyväinen kun ne on niin isot ja siksi meille hiukka epäkäytännölliset. Laitoin ne myyntiin ja eilen ostin sitte uudet vaunut. Ne on mielestäni ihanat!! Väritykseltään punaiset. Miehen kanssa ostettiin yhdessä ja tuumittiin että ei se haittaa vaikka tuliskin poika. Mun lempiväri on punanen ja ihastuin ihan täysin niihin vaunuihin. Ne oli vaan 299 tarjouksessa meillä täällä, vaik netissä myydään 399 ja 489.
Bora breaker Lux merkkiset. Tukevat mutta kevyet ja näppärät![:D]

Meillä taitaa olla kohta kaikki isot hankinnat hommattu. Sitteri on ennestään, kaukalon ostin työkaverilta, toisella työkaverilla ois hoitopöytä myytävänä ja pinnasänky saadaan mun äidiltä. Vaunutkin siis on..kohta puuttuu enää vaan se kaikkista tärkein eli vaavi![:)]

Paranametri: Sä oot kyllä ahkera! Ja hyvä kunto, kun jaksat niitä puita pinota niin paljon! [:)]
Itellä on niin epätoivonen olo kun reväytin ton selän töissä niin ei pysty paljo mitään enää tekemään kun alkaa sattumaan selkään. Täytyy varmaan ostaa se tukivyö että pärjää loppuraskauden.

Onnittelut vielä kaikille rakenneultran käyneille terveistä pienokaisista! En tahdo enää pysyä kärryillä kuka on käynyt ja kuka ei. [:)]
Piukku81 ainakin viime kerran jälkeen!

Hyvää sunnuntaita kaikille äideille!
 
Hihihih... Pranametri, ei toi ukko päästäis mua enää varmaan edes ruokakauppaan, jos ei oo listaa asioista, mitä tarvii ;) Ehkä nää mielialavaihtelut alkaa vaikuttaa jo shoppailuunkin - tai sitten tää on mun salainen tekosyy, ja oon vaan aina käyttäytyny kaupassa näin!

IKEAsta ei tarttunut vauvalle tosiaan mitään, mut käytiin vähän kattelemassa ja ihmettelemässä valmiiksi... Hassua, että jopa siellä pinnasänky maksaa 99€! Ja tajusin, että alkaa tossa ens kevät-kesän kulmilla varmaan tarviimaan sit jo syöttötuoliakin! Vai missäs vaiheessa ne muksut sellaista sit kaipaakaan...

Samalla tuli mieleen, että onko kukaan nähnyt, että missään myytäisiin ihan mini-henkareita, että sais vauvanvaatteetkin kivasti roikkuu? Lastenhenkarit on vähän ehkä isoja joihinkin... Tietty uutena ostaessa jotkut vaatekaupat antaa henkarit mukaan, että ehkä niillä muutamalla sitten pärjäilee :)

Mä olin tänään reipas työpäivän jälkeen, ja kävelin tuolta Kauniaisten keskustasta himaan. Matkaa tulee himpun yli 2km. Arvatkaa kauanko meni? Hittovie, 25min! :D Ihan naurettavaa! Tosin viimeinen puol kilsaa vei kyllä varmaan puolet, kun alko kolottelemaan... Ja päivän jo ollut pystyssä ja jalkojen päällä, ja välillä selkä ja nivuset jo kiukutellu, et ehkä toi "hyvänä päivänä" menee vielä pariinkymmeneen minuuttiin. Sen kanssa ehkä voin elää ;)
 
Mooi!

Piukku81, nytkö teillä jo alkanu perhevalmennukset. Meillä alkaa vasta syyskuun puolessa välissä.. Aika huvittavaa, miten eri paikoissa asiat onki nii erillai.. No eipä siinä, minä en jaksais alkaa lamppaamaan niissä.. Jotenki tuntuu turhalta. Saa nähä käydäänkö niissä, ainakaan kaikissa.. :D

Ihanaa ko porukka on alkanu ostelee vaunuja yms yms. Minä olen katsellu kaiken maailman nettisivuja ja ettiny, et millaset haluisin. Minä tykkään enemmän sellaisista, jotka ei herätä huomiota ja passaa joka paikkaan ja tytölle ja pojalle... eli siis mustista tms..:D

Pranametri, huippu lukea tuo sun historiikki juttu. Minä olen aina haaveillu kuunnella jotai tuollee just. Varsinki sota-ajasta ja sitte et mite on asuttu joskus yms yms.. Mun pappa ja mummu on eläneet sota-ajalla, mutta pappa kuoli 6 vuotta sitte.. Mummu ei hirveenä kertoile mitää, eikä pappakaa kauheena. Kyllä mä muistan, et se olis joskus kertonu jostai pommikoneista ja mite ne lensi aina ja kuulu hirveitä ääniä jne. Pitääpä joskus sillee vaivihkaa kysyy mummulta, et kertoisko se jotaki.. Onhan se sota varmasti nii hirvee kokemus, ettei sitä haluu muistella kauheena..

Alkoi himottaa hulluna sinne rakenneultraan. Täytynee siis varmaa huomena varata aika. Saa nähä mihi asti se menee.. Nii ja huomenahan onkin seuraava neuvolakin.. Kiva mennä pitkästä aikaa käväsee siellä ja kuuntelee sydämen tykytystä. Vaikka tiedänhän minä, että ainakin vielä vauveli on hengissä.. Niin kovaa mylläystä aamulla taas oli että huhhuh.. Aina, kun oon yksin ja vauveli alkaa potkii, nii vaivun semmosee kummaan onnelliseen tilaan ja alan itkeä ja nauraa ja höpötää iha mite sattuu.. On nii mukava jotenki tuntea sen kaikki pyörähdykset ja potkut..:D Vaikka olis kui huono päivä ja olisin itkeny ja möykännyt, nii silti, ku saan olla rauhassa vauvan kanssa, nii olen sen hetken ainaki siinä onnellisessa olossa..

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Oulussa ainaki paistelee välillä aurinko..:)

Ps. Pakko oli vielä lisätä, että vähä olis siisti sitte ku kaikille on syntyny vauvelit, tietää miten kaikilla menee jne..:D
 
Zenna, eiköhän me täällä höpötellä vielä vauvojen syntymienkin jälkeen ;) Ainakin porukka tällä hetkellä on niin koukussa, et tuskin tästä vertaistuesta ihan heti kukaan tahtoo luopua :)
 
Huomenta kaikille!

Kaunis kasteinen aamu jälleen ja me olemme lähdössä vähän hommiin ensin ja sitten mansikoita keräämään naapurin mansikkamaalta, jota itse ei ehdi tyhjentää. Nam. Ja sitten: TA-DAA! Mieheni villapaita tuli vihdoin valmiiksi ja pääsen keskittymään vauvanvaatteisiin [:)] Aion kyliltä katsoa, josko siellä yhdessä putiikissa myytäisi merinovillalankoja, ne ei kutita, ja haalia tarpeeksi niitä. Ainakin karstattua villaa myyvät, mutta saas nähdä onko lankoja ja mitä maksaa...

Amppu, sama juttu, sinisiä kiemurtelevia juovia rinnassa!

SannaKoo ja Zenna, eiköhän me vielä synnytystenkin jälkeen kirjoitella, se olis kyllä kivaa. Jos vain kerkee [;)] Niin ja Sanna, aikamoinen hinta pinnasängystä. Eiköhän käytettynä löydy ihan yhtä hyvä ja edullisemmin. Laita sana kiertämään töissä ja joka paikassa. Kerrot äidillesi niin varmasti tulee kaikkien tuttujen vintit koluttua.

Sape83, pakko tunnustaa, etten kyllä koko ajan ollut mukana pinoamisessa, mutta yllätin kyllä itseni sillä kuinka paljon jaksoin. Tuntui itse asiassa melko hyvältäkin välillä kyykistellä ja saada vatsalihaksillekin töitä. Ruuan jälkeen ei kyllä kyennyt mihinkään vaan torkahdin sohvalle ja palasin hommiin vasta myöhemmin. Harmittavaa tuo selkäsi revähdys. Kun selkä on kipeä, ei mistään oikein tule mitään eikä mikään asento ole kovin miellyttävä. Nyt vain tarkkana sitten töissä, että saat loppuajan olla ilman kipuja!

Minulla sitten täyttyi taas kilot. Puntari näyttää että ekasta neuvolapunnituksesta olisi tullut 5,4 kg lisää. Illalla puntari näyttää sitten jo ihan jotain muuta [:D] Vatsan kanssa on alkanut olla välillä hankalaa. Ilmavaivoja on, mutta ne ei tahdo tulla pihalle ja sitten on masu piukea kumpare. Eilen oli just hankalaa, eikä kävely auttanut ainakaan heti. Illalla  vasta alkoi helpottaa. Pitäisköhän kokeilla jotain apteekin tuotetta vaivoihin?

Nyt pesulle ja pukemaan, oih ja voih, odotan sitä lankojen  valitsemista<3 Malli on jo valmiina (ensimmäinen siis). Pehmoinen haalari, jossa on kohokuvioita, köynnöksiä jotain.
Leppoisaa päivää kaikille
 
Takaisin
Top