Joulumassut, Heinäkuun löpinät

Hei pitkästä aikaa!

SANNAKOO: Katoin sen vaunulinkin ja ne on mun mielestä aika lailla samanlaiset ku ne Bora breakerit mitkä ite ostin..Mä ainakin tykkään kovasti niistä. Matkahuollon kauttahan ne tulee kätevästi! :) Ne mun vaunut löytyy linkistä: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1524 jos haluat käydä kurkkaamassa..värityksen otin punaisena! Maksoin tajouksessa niistä vaan 299.

Mulla ei vielä ainakaan ole tullut alkumaitoa..ihmetyttää kun rinnat on niin kipeät ja turvoksissa välillä, mutta ei ole tullu vielä mitään. Imetin kahta ekaa lasta vaan 4kk kun maidon tulo vaan loppu. Ovat saaneet laitokselta asti lisämaitoa tuttipullosta ja harmittaa kun ei sitte ole luottanut omaan maidontuotantoon ku on kotia päästy. Sen takia varmaan tyrehtyi sitte kokonaan.
Nyt aattelin laittaa jo niihin esitietolomake toiveisiin että yritän pelkkää imetystä, jos maitoa riittää. Toivottavasti onnistuisi tällä kertaa :)

5 yötä vielä rakenneultraan! Ihan alkaa taas jännitys iskeä pintaan! Mulla tuottaa noi ultrat ihan hirveetä paniikkia joka kerta. Sitte jälkeenpäin huippufiilis kun kaikki hyvin. Se alkuvuoden kokemus missä todettiin ultralla että sydän ääniä ei vain ole on niin jämähtäny tonne takaraivoon. Siellä se oli muuten kehittynyt, mutta sydän ei vaan lyönyt enää..[:(]
Tämä raskaus on mennyt niin hyvin tähän mennessä että hieman toi paniikki lieventynyt, mutta silti jokainen ultra jännittää ihan tajuttomasti.

Sikiön liikkeistä kysysin vielä että niillä joilla ne tuntuu niin onko ne säännöllisiä vai onko pitkään että ei tunnu mitään?
Mä tunnen joka päivä, mutta vain silloin tällöin. Ja tuntuu et muutama liike ja sitte ei mitään. Varmaan kääntyilee niin et potkii johki sisään päin..toivottavasti. Odotan vaan joka päivä että ne vahvistuis ja lisääntyis, mutta samalta tuntuu vaan. No eihän noita viikkojakaan runsaasti vielä ole joten tiedä sitte..

Tänään alkoi muuten viikko 19! Puoliväli häämöttää..

Hyvää torstai päivää kaikille!
 
hennas, me onneksi satuttiin alkuvuodesta vaihtamaan auto, ja nyt tuossa pihalla köllöttelee uus farkkumallinen mondeo... sinne mahtuu vaikka paritkin vaunut ja viikon ruokasatsit ihan kätevästi ;) Eli en sen kummemmin aatellu mittailla... toki mahdollisimman pieneen tilaan ku vaunut saa taitettua, niin ei tuu orpo olo, jos joskus joutuukin käyttää vaikka jonkun kaverin autoa. Kiitos vinkistä kuitenkin, oon kans ite joissain asioissa just niin hölmö, etten tule ajatelleekskaan mitään tollaista!

Sape83, Olinkin joo varmistanut, että Matkahuollon saa kyl kuljettamaan, mutta lähinnä just se, et haluan itse käydä työntelemässä... Meillä kun molemmilla on pituutta 180cm tai yli, niin joutuu miettimään ergonomiaa aikalailla. Ja muutenkin haluan varmistaa, että jos uutena ostan, niin eivät oo mitkään ihan hepposet ja heiluvat, tai nitisevät.
Toivon täydestä sydämestäni, ja uskonkin, että teillä ultrassa todetaan eloisa ja iloinen pienokainen! Uskon, että sua jänskää, kun tuntuu itseäkin jännittelevän!

Mullakaan liikkeet ei tunnu kun kerran-muutaman kerran päivässä, eikä ne mitenkään kovin kauaa. Pari-kolme selvempää potkua ja jatkuu sellaisena vellomisena. Ja mm. eilen en tuntenut potkuja koko päivänä. Mutta en usko mitään olevan vialla, kun ei se tuo beibe kuitenkaan vielä niin järin iso ole, että kyllä sillä vielä on tilaa rehata sillainkin, ettei mulle tunnu :)

Meillä tänään täyttyi puoliväli! Ja sitten tietysti mies joutui lähtemään appiukon avuksi heti aamusta, eikä ehdi palata himaan ennenku mun pitää kohta suunnata töihin. Joudun niin taistelee vastaan, etten itse ota tota meidän kirjaa ja lue uuden viikon juttuja itsekseni ;) Tosin haluan kyllä niin kovin vaan miehen sylkkyyn painaa pään ja kuunnella, kun mies lukee meille ääneen.
Viikonloppuna sitten kakkukahvitellaan puolivälin kunniaksi, kerta sellaista saa harrastaa ;)
 
Lasten kanssa käytiin ensin kahvilassa sitte leikkipuistossa ja lopuksi vielä haettiin kaupasta jätskit sekä uudet vesivärit! Ihan kiva reissu kun jouduttu niin kovasti olemaan vaan kotosalla viime päivinä.

SANNAKOO: Kiitos lohduttavista sanoista! Ja kiva kuulla että liikkeet on muillaki samanlaisia. Oottepas te pitkiä sun miehen kanssa. Mulla ne vaunut mitkä ensin ostin on tosi korkeat ja ite ku en ole kun 165cm niin ne tuntu jotenki isoilta. Ostin ne netistä ja tosiaan harmitti kun ostin ilman kokeilua. Nyt sitte viisaampana kokeilin nämä toiset vaunut..ne on sopivan kokoset ja muutenkin ittelle sopivammat. Ja ihku väriset niinku oon varmaan sen miljoona kertaa maininnut! :)

Eipä tällä erää muuta!
 
Moikka moi piiiitkästä aikaa!

Me oltiin viikonloppuna Hangossa retkeilemässä ja tämän viikon olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän jutut joka päivä, mutta kirjoittaminen on tuntunut vaan raskaalta. Mutta nyt itse asiaan [:D]

Me saatiin maanantaina veljeltä käytetyt vaunut, vanna ja autoon turvaistuin, joka käy turvakaukalon jälkeen. Tuossa nuo vaunut on keskellä olohuonetta ja aina kun tulen kotiin, tulee sellainen jännä fiilis kun näkee ne. Jotenkin tuntuu paljon todellisemmalta tämä homma. Tuosta vaunujen koosta sen verran, että veli kertoi niiden vaihtaneen vaunut toiselle lapselle sen vuoksi, että ensimmäisissä vaunuissa oli iso koppa, joka ei ollut ikinä mahtunut autoon ja oli kuulemma mennyt hermot. Nämä vaunut mitkä meillä nyt sit on, niin ne on Carena -merkkiset ja niissä on isot ja leveät rattaat, jotka saa yhdellä napin vetäisyllä irti. Myös työntöaisan voi kääntää helposti. Käytännössä nämä on pelkät rattaat, joissa on todella paksu "makuupussi" ja vielä sellainen irtopäällinen. Veljen tyttö syntyi marraskuussa ja se nukkui päiväunet ulkona jopa -20 asteen pakkasessa ja oikein terve ja reipas tyttö onkin (kuulemma tätiinsä tullut [:D]). Joten kait se täällä Hesassakin luulisi riittävän. Meidän vaunut meni auton peräkonttiin rattaiden kera ja on helppo kun ei tarvitse irroitella mitään ylimääräistä. Lapsi kaukaloon ja vaunut peräkonttiin. Rintarepun haluun sit shoppailureissuja varten, kietaisuliina jo onkin, mutta reppu on helpompi.

SannaKoo, mainitsemasi sukellusseura ei ole tuttu ja emme kuulukan mihinkään seuraan. Mieheni on sukeltanut koko ikänsä ja kouluttanut sukeltajia ja kouluttajia, joten kun alettiin seurustelemaan niin jouduin itsekin heti sukelluskurssille [:)]. Itse en ole sukeltanut paljoa ja vähän oikeastaan harmittaa, kun tulee heti tähän alkuun välivuosi, mutta eiköhän harrastus jatku heti ensi kesänä (ellei seuraava lapsi ole jo tulossa [;)]). Mutta vauvauintiin kyllä haluaisimme, heti kun siihen vaan on mahdollisuus!

Nyt taas muisti pätkii mitä ootte kirjoitelleet, mutta pitänee hieman vouhkata. Mä varasin meille ajan ensi maanantaille 4D-ultraan [:D]!!!! Mies ei päässyt siihen rakenneultraan ja muutenkin se oli niin nopea käynti, vain 15 min, niin halusin näin kesäloman alkajaisiksi lähtä katteleen jälkikasvua [:)]! Sieltä saa kuulemma DVD:n mukaan ja varmaan 3D kuviakin. Mukava mennä yksityiselle, kun saa rauhassa katsella mitä itse haluaa!!! Eikä mikään kuiva kätilö ole mäkättämässä, mitä katsotaan ja kuinka kauan [:@]!

Mut nyt mä lähen päikkäreille, että jaksan illalla kuunnella kännisiä baaritiskin takana! Vielä kun kk:n jaksais ni sit se työurakka ois ohi. Onneksi on elokuun alusta 2 viikkoa lomaa ja lähtään Lappiin lepuuttamaan hermoja [:D]!

Heissan!
 
Vielä pikaisesti tänne!

Onnea Amppu, lisää poikia! Jännä, kun mullekin sanottiin, että istukka on takaseinämässä, mut mä aloin tuntee liikkeitä vasta viikko sitten. Ja mun ultraaja ei puhunut mitään vauvan koosta. Niin mun tuuria [>:]. No mut maanantaina saadaan varmaan katsella ihan tarpeeksi ja toivottavasti se ois sit hereillä ja temmeltäis oikein kunnolla, ni pääsis vähän fiiliksiin, ennen lomalle lähtöä [:D]!

Mut nyt töihin, moido!
 
Pulu77, vauvauintiin itsekin himoitsen jo ihan hurjasti! Ja sitten sen jälkeen onkin auvoisaa aikaa perhesukellukselle, joka on nykyään ihan hitti! Eli 3-6-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen tarkoitettua vesipeuhulatyyppistä, mutta eroaa sillä, että siellä otetaan pikkuhiljaa myös perusvälineet mukaan hallintaan. Ja 6-vuotiaat kun meillä ryhmästä lähtee norppiin (eli yli 7v snorkkelisukellusryhmiin) niin ne ovat jo paljon taitavampia perusvälineiden kanssa kuin monet (ellei jopa suurin osa!) laitesukelluksen peruskurssin aloittavat aikuiset! Oon itse vetänyt näitä ryhmiä nyt viitisen vuotta, treenit sunnuntaisin Oulunkylässä. Jonot on vaan hurjat, että jos tällainen kiinnostaa, niin kannattaa alkaa varailla paikkaa ryhmässä jo 1-2-vuotiaana, että pääsee sit heti aloittaa. Stadissa toimintaa vetää ainoastaan meidän ja Urheilusukeltajien yhteinen tiimi (siis Ogelissa), seuraavaksi lähinnä on sitten Tuusulassa. Tosin jos saadaan vaan ohjaajia enemmän kurssitettua, niin ollaan haaveiltu erottaa seurojen yhteistyö kahdeksi irralliseksi, että saadaan enemmän toimintaa, kun tulijoita tosiaan pursuilee! Tästä kaikesta voin kertoa toki lisää, jos kiinnostaa. Oon aivan rakastunut sukeltamiseen, isin mukana ihan pikkuskidinä aloittanut tollon -93, kun oon itse ensimmäisen kurssin käynyt. Ja syntynyt oon -85, eli aikas junnuna laji vei jo mutkin ;)
Mistä muuten varasit 4D:n ja teitkö ollenkaan hintavertailuja? Mäki haluisin, mutten oo vielä kilpailuttanut... jos siihen kuitenkin päättäisi sijoittaa :)

Jee, ihanaa Amppu! Kivoja ultrakuulumisia, ja onnea pojasta! Lisää poikakuoroa tänne, hihih ^^ Vaan mikä ihmeen syksy?! Kesä on nyt parhaillaan :)

Meilläkin ultra jo ensi viikolla, hurjaa kun tää aika rientää! Mutta on siihen silti vielä niin kovinkovinkovinkovin monta päivää!
 
Uuh, terveiset töistä! Pieni hetki koneella ennen kun saa unen päästä kiinni.

Oon käynyt Femedassa gynekologilla ja varasin suoraan sinne tuon ultra ajan vertailematta hintaa! Kallishan se on kuin piru, mutta tässä en nyt halua tinkiä. Yks tuttu oli käynyt siellä, joten soitin suoraan sinne ja sain ajan minkä halusinkin. Nyt on vielä hieman rahaa irroittaa tällaiseen, mutta syksyn tullen opiskelijan budjetti ei taida ylimääräisiä ultra-aikoja kestää.

Hyvät yöt, nyt taidan kömpiä ukon viereen, ku piilarit päässä jo sumentaa niin mukavasti!
 
Huomenta

Amppu, onnittelut terveestä lapsesta ja tiedosta että poika on tulossa. Sehän se jännittää, että näyttääkö mitään vaiko ei. Meillä on vielä viikko aikaa tuohon ultraan, mutta ensi perjantai-iltana olemme mekin sitten viisaampia, toivottavasti.

Pulu77, olipa hämmästyttävän lyhyt rakenneultra teillä?! Miten muilla? Kuinka kauan olette saaneet katsella vauvaa? Kai se vähän riippuu siitäkin näkyykö kaikki helposti mitä pitääkin näkyä.

Sape83, vaikka tunnen liikkeet jo tosi hyvin, voi olla välissä päivä että mitään ei juuri tunnu. Minulla on se istukka edessä ja se vaimentaa tosi paljon. Potkut tuntuu kun vauva tökkii sivulle päin ja nykyään kyllä sisään päinkin tuntuu. Enempi sellaisia kunnon pyllähdyksiä kuin siellä mentäisi ihan ympäri. Ja tuo maha on oikeasti ihan kummallisen näköinen kun vauva viihtyy jostain syystä edelleen oikealla puolella.

Olin eilenkin mustikassa ja en tiedä johtuuko parin päivän kykkimisestä vai mistä, mutta oikealla puolella on nivunen tosi kipeä ylös noustessa ja kyykkiessä. Onhan näistä varoiteltu, mutta nyt tuntuu että se on ollut yhtä mittaa eilisestä. Täytyy ottaa rauhallisesti..

SannaKoo, juhuu! Puoliväli sielläkin sitten ylitetty [:)] Tässä sitä sitten ollaan ja päivät vähenee loppua kohti. Onpa sulla pitkäaikainen harrastus, varmasti vie mukanaan myös pikku-uimarin aikanaan.

Meille on tullut nyt tarve haalia kaikki kamat mitä ollaan saamassa, että ollaan sitten valmiita kun vauva tulee. Päivät ja viikot vain hupenee hirveää vauhtia, huh huh. Täällä päin on nuo rallit nyt viikonlopun ja meidänkin tiellä näkyy muutamia ääliöitä kiitämässä. Kun yleisö muistaisikin, että he ovat vain yleisöä, eivät rallikuskeja [>:] Saa pelätä että ehtivätkö väistää kun soratiellä tulevat keskellä tietä vastaan!

Semmoista. Iloista odotuspäivää kaikille tänäänkin [:)] Meillä vaihtui TAAS viikko.
 
Viikko pyörähti 22:ksi, niin se aika rientää=) Luulen että loppua kohden se tuntuu sitten vaan hidastuvan tuo aika ;). Mullakinon ollut vasemmalla puolen nivusessa pientä kipua, mutta sehän lienee normaalia kun alkaa kroppa pikkuhiljaa valmistautua...?

Mulla on enää 2 viikkoa Turkin matkaan, jänskättää vähän , että miten reissu menee mutta ennen sitä on viikko työharjotteluakin. Meinasin ihan kahdeksan tunnin päiviä tehdä harjottelussa mikäli vaan vointi antaa myöten. Reissun jälkeen siellä pitäisi ainakin 8 viikkoa jaksaa. Onko teistä kukaan tehnyt nyt pitkiä automatkoja tai lentoja? Mulla vähän jänskättää miten jaksan autossa istua, kun täältä Rovaniemeltä ajamme ensin Hki:iin ja siellä sitten lennolle. Mennessä matka on pätkitty mutta kotiin tullessa pitäs paahtaa koko homma saman päivän aikana, iik!
Ootteko kuulleet muuten meille suunnatuista turvavyönohjaimista? Kaverini vaan jotain mainitsi aikoi lainata minulle omaansa muttei sitä löytänyt...

Tickereistä vielä, jos haluaa sellaisen facebookkiin niin mihin se "osoterimpsu" pitää silloin liittää?
 
Heippa!

Piti tulla kommentoimaan tuota pranametrin kirjoitusta vauvamahan toispuoleisuudesta, sillä se on kyllä aika vinkeän näköinen kun maha on tois puoleinen, sillä minullakin maha on suurimmaksi osaksi toispuoleinen oikealle puolelle. Niin ja sitä piti kysymäni että onkos pranametri tietoinen vanhasta sanonnasta joka menee näin "tyttö majailee vasemmalla puolella ja poika oikealla"? Harmi kyllä en voi sanoa, että pitääkö tuo paikkaansa kun pienokaisemme ei RU:ssa sukupuolta näyttänyt ja miehen kanssa päätettiin ettei kysytäkkään enää ja onkin sanottu ultraajille ettei haluta tietää (ultrat otettu rv30+1 ja rv32+4), joten hekään eivät ole sitten kertoneet jos ovat jotain bonganneet.

Ihanaa odotusta kaikille!
Maajo
 
Mulla noi nivuset on ollu kipeenä jo kuukauden lähes yhtäsoittoa... aina ku istuu tai makaa puolki tuntia aloillaan ja nousee ylös, niin johan vihloo! Yöllä pissille mennessä könkkääminen on jopa vaivalloista... että jos Pranametri siellä säteilee vaan kykkiessä, niin mä voin kyl vaihtaa koska vaan ;)

Rinkku, mulla teki tuskaa reilu parin tunnin bussimatka... mutta toisaalta omalla autolla ku on liikkeellä, niin pystyy ottaa sen minuutinkin jaloittelutauon ihan erilailla. Ja jos siellä pissillä ravataan yhtä usein kuin minä täällä, niin varmasti onnistuu :) (niin, saishan bussissaki jalotella, mut en jotenkin "kehtaa" ellei oo ihan pakko)

Sit ois vapaa viikonloppu (nää on kesän aikana ollu harvinaista herkkua, ku vuorotyöläisenä vapaat sijottuu usein arkipäiville), mies siivoili jo vähän kotia alkuunsa ja aattelin ite antaa oman panokseni hommaan. :)
 
Heips!

Tulipas sitten perjantaina ostettua vaunut :) Päädyttiin sitten emmaljungan yhdistelmiin ja samalla ostettiin myös turvakaukalo sekä sitteri. Rahaahan sinne kyllä paloi, mutta kun löytyi molempia miellyttävät jutut niin arveltiin sitten laittaa ne. Tavarat on vielä säilytyksessä liikkeesä, josta ne ostettiin kun ei viititty vielä ottaa niitä meidän kaksioon.. Ja löytyipäs kirppikseltä lauantaina pari bodya, yöasu ja aivan syötävän suloinen pipo vauvalle, kaikki aivan ku uusia. Ei malttanut mamma olla ostamatta niitä :D Pari kirjaakin löytyi ja hintahan oli yhteensä vaatteiden kanssa vaivaiset 4 euroa! Hyviä keksintöjä nuo kirppikset :)

Minulle sitten iski viikonloppuna kamala kurkkukipu :( Nenä on ihan tukossa ja vuotaa koko ajan ja tietty päätäkin särkee (se ei oo kyllä mitään uutta..) Tuntuu et ihan ku pää ois jossain puristuskoneessa :( Saattaapi olla poskionteloissa tulehdus ja korvatulehdus, aika vahva epäilys ainakin on. Kuumetta ei onneksi ole ollut, ainakaan vielä. Noo täytyypi seurailla olotilaa. Pitää ainakin yrittää jaksaa olla töissä, mut oma terveys ja vauva on kyllä tärkeämmät, että sen mukaan mennään.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Aurinkoisin terveisin,

Piukku81 ja vaavi
 
Takaisin
Top