Joulumassut, Elokuun pölinät

Vai peräsuolesta synnytystapa-arvio?! Joo, ei tuu tapahtuu. Mulla ja Tony Halmeella on se yhteistä, että rektumi on kyllä Exit only! Ei edes miehellä ole lupa sitä aluetta sormeilla, ku en vaan saa siitä mitään kiksejä :D Tosin toivon, ja luulen, että toi on ihan legendaa, kyllä ne kai siitä ois palstoilla muutkin järkytyksellä puhuneet, eikös?? Mä oon käsittänyt, että tunnustelemalla ulkokautta ja joissain (ellei kaikissa?) kai myös ultrataan..

On kyllä tosi hassua, jos BMI vaikuttaa vakuutuksen saantiin noin vahvasti! Ehkä melkein voisin ymmärtää, jos lapsella todettaisiin sokeritauti tai joku, niin vakuutus ei sitä korvaisi, mutta eihän äidin ylipaino edes vaikuta yleensä mihinkään! Mua muutenkin vituttaa, että ylipainosta jauhetaan niin paljon; väittäisin, että itse painoindeksin mukaisella REILULLA YLIPAINOLLA olen varmasti terveämpi ja hyväkuntoisempi kuin moni muu normaalipainoinen, saatika alipainoinen! Että "toivottavasti" kieltävät sitten myös alipainoisten vakuutukset. Kyllä nyt vituttaa taas Pohjola, muutenkin ne on tässä säätäneet ja joudun sinne soittamaan toiseen vakuutukseeni liittyvissä asioissa. ARGH! Ärsyttää siis lähinnä Dizan puolesta, itsehän ollaan IF:ltä anomassa vakuutusta, jos nyt sit saadaankaan...

On se hienoa olla raskaana. Iltapalaksi saa syödä puuroa - ja jäätelöä! (ei tosin siis yhtäaikaisesti)
 
Piti vielä näin myöhäsellä tulla kirjoittamaan tosta vakuutusasiasta...mua rupes kans niin ärsyttämään toi, että vakuutuksia myönnetään painon perusteella. Keskustelin asiasta yhden ystäväni kanssa, joka sanoi, että myös häneltä oli tuo vakuutus evätty ylipainon takia Tapiolassa ja Pohjolassa. Mä säästän itseni turhalta nöyryytykseltä ja otamme vakuutuksen vasta vauvan syntymän jälkeen.
 
Ja ylipainosta muutenkin..neuvolassa lääkärin piti oikein kahteen kertaan tarkistaa kun ei meinannut uskoa, että esim kolesteroli arvoni olivat ihan normaalit..joskus tuntuu, että jos on ylipainoa niin pitäähän sitä myös olla laiska, sokeritautinen, verenpainetautinen jne...no joo..lähinnä mua rupes vaan kismittämään toi vakuutusasia.
 
Enpä ole koskaan kuullut, että tuo synnytystapa-arvio tehtäisiin peräsuolen kautta..täytyykin kysyä siskolta kun on 4 lasta tähän maailmaan pyöräyttänyt. Oon aika lailla samoilla linjoilla sannakoon (ja tony halmeen kanssa)..mun perärööristä ei mene mitään sisäänpäin..ainoastaan ulos.
 
Nyt hyvää yötä vaan kaikille eri muotoisille masuille ja niiden kasvattajille.
 
Huomenta!

Kävin jo aikaisin aamulla lukemassa jutut, mutta  varmaan joku päivitys menossa lauantaisin aamulla, koska silloin ei pääse kirjautumaan.
No niin, mistähän alkaisin?

Tuosta harmittavasta vakuutuspäätöksestä ensiksi. Kurja juttu. Vakuutusyhtiöt ja pankit ovat laitoksia, jotka haluavat tuottaa voittoa niin paljon kuin mahdollista. Eli jos hakee vakuutusta tai lainaa, sitä saa helpoimmin, jos on osoittaa ettei sitä oikeastaan tarvi lainkaan. He laskevat kaikki mahdolliset riskitekijät ja myyvät palveluksiaan sen mukaan. Terveyteen liittyviin vakuutuksiin vaikuttavat käsittääkseni myös suvun sairaudet, paino ei ole ainoa tekijä, jolla saatetaan evätä vakuutus. Ikävää että kohdallesi osui tuollainen Diza. Varmaan löytyy toinen vakuutusyhtiö!

Myy, älä huolehdi masun kasvusta. Kaikille se pullahtaa ennemmin tai myöhemmin [:)] Itselläni on jo niin iso (kun muuten olen laiha) että naapurikin epäili kuinka tota enää marras-joulukuussa vetää mukanaan... Ja olo on sen mukainen. Maha vaan on tiellä toisinaan. Mutta ihana maha anyway<3 Kestoilusta Hennas jo kertoikin niin tyhjentävästi, että eipä ole paljon lisättävää, muuta kuin että itse maksoin 20 taskuvaipasta 280e (kertakäytöt kuulemma tulevat ajan kanssa maksamaan n 1000 eurosta ylöspäin yhteensä). Ja nämä ovat yhden koon, eli säädettäviä mukulan mittojen mukaan.

Amppu, ihan samat tunnelmat [:D] Maha ON ISO. Just kokeilin ohuita sukkahousuja, jotka juhlia varten ostin ja tuumailen alkaako kiristää vaiko ei. Tuli ostettua koko 36-40 ja arvelin että kyllä nyt nelikymppiset mahtuu. Just ja just joo... Voi kun saisikin jonkun ottamaan sellaisen kuvan minkä tänne saa liitettyä. Yritin joskus jotain kuvaa tuohon nikin alle, mutta oli "liian iso"?

Painosta vielä sen verran. Kun ihminen on terve ja voi hyvin, jaksaa liikkua  ja on tyytyväinen omaan oloonsa, ei puntarin lukemilla juuri ole merkitystä.

Nimistä sitten. Täällähän jotkut ovat jo vihjailleet tai jopa paljastaneet nimivaihtoehtojaan. Kuinka monella on muuttunut jo moneen kertaan se suosikki? Meillä oli jo ennen raskautta nimiä ja etenkin sitten kun saatiin testistä plussa. Nimet tuntuivat niin oikeilta ja maailman parhailta ja varmasti pysyviltä vaihtoehdoilta. Vaan toisin kävi. Ties kuinka mones niin oikea ja paras versio on menossa[:D] Mutta sitten tuli yksi mieleen. Nyt kun tiedämme vielä että poika on varmasti tulossa, niin oli helpompi keskittyä poikien nimiin. Katsotaan pysyykö tämä nyt loppuun asti. Olen kuullut, että joskus etukäteen valittu nimi ei sitten olekaan vanhempien mielestä sopinut lapsen nähtyään.
Ainoa vaara siinä, että nimi on jo pitkään valmiina, on se, että me ainakin täällä keskenämme puhumme vauvasta nimellä,( samalla tulee kokeilleeksi miltä nimi maistuu) ja voimme vahingossa jonkun muun kuullen tehdä saman. Olisi kuitenkin kiva pitää nimi vielä ihan vain omassa tiedossa. Tällaisia ajatuksia nimistä.

Kai tästä olisi alettava laittamaan itseään valmiiksi pikkuhiljaa juhlia varten. Tästä kuontalosta kun ei koskaan tiedä miten se sattuu asettumaan. Vähän jännittää myös se mahtuuko paita päälle.Kokeilin viikko sitten ja meni just ja just. Niinpä, viime tipassa tietenkin [:)] Onneksi paidassa on paljon elastaania[8|]

Iloa päivään kaikkiin masuihin ja masun kantajille!
 
Tervehdys kanssaodottajat!
 
Tulin taas tänne tuolta tammivauvojen puolelta kuokkimaan, kun koen teidän kanssa jotenkin eläväni enemmän samaa tahtia tämän odotuksen kanssa - laskettu aika on nipin napin ensi vuoden puolella, joten minäkin voin ihan hyvin odottaa joulukuista vauvaa.
 
Tänne kuuluu hyvää, kävin rakenneultrassa tällä viikolla, päiviä oli reippaat 20 + koossa ja meidän POIKAvauva voi hyvin ja kaivoi nenää ja on tosi suloinen :) Aluksi olin oikeasti vähän järkyttyneissä tunnelmissa, koska olin jostain syystä niin varma että tyttö tulee ja asennoituminen oli alkanut jo siihen suuntaan, sekä minulla että miehellä. No toisin kävi ja nyt sitte mietityttää kaikki tällaiset tosi ajankohtaiset asiat, että miten voin tietää miltä pojasta tuntuu esim. murrosiässä tai ekan tyttöystävän kanssa... Että se siitä "ei murehdita etukäteen" -elämänfilosofiasta sitte.
 
Muutamaan aiheeseen halusin ehdottomasti tulla kertomaan omia ajatuksia. Ensinnäkin olen siitä onnellinen, että nukun edelleen kuin tukki, mun vieressä saa melkein räjähtää pommi ennen kuin herään. Aamulla tosin olen huomannut puutumisoireita tai lonkkasärkyä, joihin olen yleensä herännyt. Mutta vasta onneksi ihan "ihmisten aikoihin", en varmaan koskaan ennen seitsemää.
 
Valkovuodostakin täällä oli hurjia juttuja, onneksi kaikki oli hyvin! Oli muuten hienoa saada lukea siitäkin asiasta täältä, kun ei ole niitä helpoimpia kahvipöytäkeskustelun aiheita.. Itellä nimittäin on myös todella runsasta ja välillä ajattelen, että voiko se olla tihkuvaa lapsivettä tms. Koska asun ulkomailla niin tällaisten asioiden kysyminen lääkäriltä on jo kielisyistäkin hankalampaa - tottakai, jos oikeasti huolestun niin kysyn mutta muuten huomaan vältteleväni "turhia" ja varsinkin jotenkin noloja kysymyksiä.
 
Yks syy, miks kovasti tykkään käydä lukemassa teidän juttujanne verrattuna tammiäitien juttuihin on paino [:D] Kun suurin osa tammikuisista on vasta pienemmillä viikoilla kuin minä, niin on järkyttävää näin 6-7 kiloa jo lihoneena lukea, kun heille on tullut max 2-3 kiloa lisää.. Tiedän, että painonnousu on ollut aika kovaa, onko kellään muulla tullut noin 22. viikolle mennessä näin paljoa (mulla alkaa huomenna 22. viikko)?? Mulla se onneksi on tullut tasaiseen tahtiin, ei mitään piikkejä. Ja ainakaan lääkärissä siitä ei vielä ole huomautettu, tosin sokerirasitukseen joudun/pääsen, miten sen nyt ottaa. Lähtöpainoindeksi jo ylärajoilla 24, sukurasitusta löytyy ja ikääkin tosiaan 31 vuotta. Hyvä että tekevät.
 
Heh, sitte pakko lisätä myös yksi aivot ei toimi -kokemus. Keittelin tässä yks päivä kahvia muiden askareiden ohella, täytin pannun vedellä, kävelin roskikselle (sellainen maassa oleva, jalalla auki polkaistava) ja kaadoin veden roskikseen. En vieläkään tiedä missä oikosulku tuli, ilmeisesti seuraavaksi oli tarkotus ottaa vanha suodatinpussi keittimestä ja heittää roskiin - no, sotkua tuli suht vähän ja naurut oli ainakin sen arvoiset [:D]
 
 Vielä tän metripostauksen loppuun pohdintaa aiheesta, joka täällä ei ehkä niin puhuta, koska valtaosa synnyttää Suomessa julkisen puolen sairaaloissa, jossa ainakin mun käsityksen mukaan luonnollinen synnytys tehdään aina kun vaan lääketieteellisesti se on mahdollista. Käyn itse yksityisessä sairaalassa ja olen ollut tähän mennessä tyytyväinen heidän palveluihinsa, siisteyteen, moderniuteen, henkilökuntaan jne. Täällä tietysti käytännöt joskus erilaisuudellaan Suomeen verrattuna ihmettävät, esimerkiksi lääkärillä käydään joka visiitillä ja ultrataan joka kerta, mutta välttämättä hän ei tee sisätutkimusta eikä veri- ja virtsanäytteitä tehdä lainkaan niin usein kuin rutiiniseurannassa Suomessa, esim. toisella kolmanneksella jos ongelmia ei omasta mielestä ilmene (tyyliin tolkuton väsymys tms) niin veri- ja virtsakokeet otetaan vasta siinä viikolla 23-24. Mutta nyt on ilmennyt sellainen asia, joka todella haittaa. Kyseisessä sairaalassa yli 90 prosenttia synnytyksistä tehdään keisarinleikkauksella. Siihen tietysti vaikuttaa potilaskanta: paikka on erikoistunut ongelmallisiin ja muuten erikoisiin raskauksiin ja nimenomaan on valmis tekemään keisarinleikkauksia ilman lääketieteellistä syytä - eli sinne myös hakeutuvat ne, jotka vain päättävät synnyttää vauvansa niin.
 
Sinänsä mua tuo ei mitenkään "moraalisesti" haittaa, kukin tekee tavallaan ja valitsee tiensä. Mutta kun olen itse päättänyt, että luonnollinen synnytys jos vaan mahdollista, kipulääkityksellä kylläkin. Eilen sitten juttelin sairaalassa noin kaksi vuotta sitten synnyttäneen paikallisen kanssa, hän oli halunnut luonnollisen synnytyksen. Hän oli kokenut, että ainakin oma lääkärinsä oli, jos ei nyt painostanut, niin ohjannut ajatuksia leikkauksen suuntaan. Kun ensimmäinen synnytyskäynniksi luultu käynti olikin päättynyt kehotukseen palata vielä kotiin tai tarjoukseen "toisaalta sinä voit nyt jäädä tänne ja meillä on tilaa leikata huomenna kahdeksalta ja saat lähteä täältä vauvan kanssa", ryyditettynä vielä sillä, että oma lääkäri ei sitten olisi tavoitettavissa luonnollisen synnytyksen alkamisen aikoihin (tyyliin kahden viikon loma tms). Siinä tilanteessa tämä esikoisen äiti oli valinnut leikkauksen. Hän ei varsinaisesti kadu koska kaikki sujui ja haava parantui hienosti mutta häntä harmitti se, että peruste leikkaukselle oli väärä.
 
Itselleni tuli tästä paljon ajateltavaa. Koska olen varma, että jossain vaiheessa synnytystä ajattelen joka tapauksessa, että olenko hullu, miksi kärsin tästä kivusta ja kestänkö tätä ylipäänsä, niin jos sairaala on paikka, jossa henkilökunta on tottuneinta leikkauksiin ja jättää potilan valittavaksi synnytystavan eikä rohkaisekaan kestämään "kun ei kerran tarvitse" niin eikö tilanteessa helposti tule tuskissaan vaan toivottua leikkausta normaalin jatkamisen sijaan? Sitäpaitsi huomaan jo nyt itsessäni ajatuksen heräävän, että miksipä ei? Siistiä ja minulle helppoa, varataan aika ja käydään leikkauttamassa ja lähdetään kotiin vauvan kanssa? Itse en näistä tuntemuksista pidä senkään takia, että hyvin tiedän luonnollisen synnytyksen edut ja haluaisin sen kokea. Ilmeisesti joudun nyt kiertämään ja soittelemaan täällä yksityissairaaloita ja kysymään heiltä luonnollisten synnytysten osuutta kaikissa synnytyksissä jne. Ei ole luottavainen olo mennä synnyttämään alateitse sairaalaan, jossa normi on leikkaus... Olen jopa kuullut, että eräässä toisessa hyvässä sairaalassa täällä painostettiin hitaasti mutta normaalisti sujuneessa synnytyksessä leikkaukseen, koska se olisi ollut sairaalan resurssien ja lääkärin aikataulujen mukaan parempi. Hirveä ajatus.
 
Huokaus, vähän raskas olo tästä. Olen asunut 10 viime vuodesta valtaosan ulkomailla ja en ole sitä katunut. Nyt kuitenkin tuli sellainen olo, että kylläpä olisi nämä itselle täysin uudet ja pelottavatkin asiat helpompia, kun voisi toimia itselle tutussa ympäristössä (olen nykyisessä kotimaassani asunut vasta puolisentoista vuotta), äidinkielellään ja ihmisten joukossa, joiden mentaliteetti näiden asioiden suhteen on samanlainen kuin mihin itse on kasvanut.
 
Miten sinulla, Ailime, samanlaisia mietintöjä/kokemuksia? Itse asun eteläisessä Euroopassa, en halua maatakaan paljastaa, kun tuntuu että nämä piirit ovat niin pienet ja sitten joku tunnistaisi, enkä voisi jutella täällä avoimesti esim. niinkin tärkeistä mutta ehkä jossain yhteyksissä hieman noloista asioista kuin ilmavaivat ja valkovuoto...[:)]
 
Kiitos, jos joku jaksoi lukea, helpotti jo kirjottaakin. Jos ajatuksia/kommentteja, niin luen tietty tosi mielelläni!!!
 
Voikaa hyvin ja nauttikaa potkuista, täällä niitä esiintyy ainakin joka päivä ja vähän joka vuorokaudenaikaankin.
 
Moikka mammat!

Terveisiä täältä muuttolaatikoiden keskeltä... Vielä on kauheasti pakattavaa, mutta eiköhän tämä romukasa tastä pikkuhiljaa tule pakatuksi. En malta odottaa sitä että päästään viimeinkin muuttamaan. 5.9. olisi siis tarkoitus muuttaa. Pääsin valitsemaan vauvan tulevaan huoneeseen kivat maalit, ja illemmalla menen teipillä merkkailemaan mitkä värit tulee minnekin, ja mies saa sitten hoitaa maalailuhommat. [:)]

Flunssa on nyt kutakuinkin ohi, ihanaa voida taas hengittää kunnolla! Tsemppiä teille kaikille jotka vielä podette sitä.

Diza: Hui tuota sinun kokemustasi! Onneksi oli kaikki loppujenlopuksi kuitenkin kunnossa! Uskon, että varsinkin näillä myöhemmillä viikoilla, kun kuvittelee kaiken jo sujuvan helposti ja hyvin, tällaiset asiat säikäyttävät äkkiä. Pitää itsensäkin koputella puuta aina välillä, ja toivoa että sen vaikean alun jälkeen kaikki menee kuitenkin loppujenlopuksi hyvin. Valkovuodoista sen verran vielä, että on ne mullakin lisääntyneet. Tai siis ennen raskautta mulla ei ollut kummemin mitään huomattavaa valkovuotoa, ja ekaa kertaa elämässäni nyt raskauden aikana olen joutunut käyttämään pikkuhousunsuojiakin! (Too much info? [;)]) Ihmeellisesti se keho kyllä reagoi raskauteen...

Niin, ja olen samaa mieltä sun kanssa noiden allergioiden suhteen. Itsellä nimittäin puhkesi vasta aikuisiällä allergiat, vaikka kissat ja muutkin eläimet ovat kuuluneet kuvioon koko mun elämäni ajan. Viime vuonna mulla todettiin kohtalainen kissa-allergia (+ hankala siitepölyallergia). Tosin, meillä on kyllä nytkin kissa (josta en jostain syystä saa oireita), ja kaikenlaista pölyä pyörii jaloissa riesaksi asti, kun olen niin laiska siivoamaan... Miehellä on puolestaan pölyallergia. Saa nähdä, miten käy vaavin... Mutta kissasta ei olla kyllä heti luopumassa, se on kyllä todella tärkeä perheenjäsen! Mutta sitten en osaa sanoa, mitä tehdään, jos vauvalla todetaan allergia. Sormet ristissä toivon että kissa ja vauva pystyvät asumaan samassa huushollissa.

Kestovaipoista: mä kanssa kovasti haluaisin alkaa kestovaippailijaksi, mutta koen tämän todella hankalaksi, kun en tiedä mistä voisin näytteitä käydä hakemassa tai ostamassa. Enkä sitten uskalla kerralla ostaa isoa kasaa, jos koenkin, että ne ei ole meidän juttumme. Hankalaa, hankalaa. Olkaa onnellisia, että äippäpakkauksen mukana tulee edes ne näytteet! Mutta kyllä mä kuitenkin varmaan päädyn tilaamaan niitä jostain (sillä en todellakaan osaa sellaisia ommella, kuulunhan siihen peukalo keskellä kämmentä-porukkaan tekstiilitöiden suhteen).

Oih, ja voih! Mäkin niin haluaisin äippäpakkauksen... Se on vaan jumalattoman kallis, jos sen tilaa, joten se taitaa kyllä jäädä väliin meiltä. [:(]

Ninoska, en tiedä lohduttaako, mutta mullakin on tosiaan noita kiloja kertynyt jonkin verran tässä. Nyt hivon kaiketi jo yhdeksättä lisäkiloa. Kätilö sanoi, jotta ei mitään hätää! Sanoi vielä, että ei kannata vertailla omaa painonnousua muihin, sillä kaikkien raskaus on erilainen. Mulla esim. ei ollut missään vaiheessa pahoinvointia, ja ruoka on maistunut hyvin koko raskauden ajan. Eli mulla nousi alussa paino aikalailla. Nyt se kätilö ennusteli, että ensi viikon lopulla saattaa painonnousu jo alkaa hidastumaankin. Saas nähdä, kuinka käy! [:)]

myy2: Tervetuloa joukkoon!!

Pranametri: Olittepa kaukaa viisaita, kun aloitte ottamaan masukuvia jo aikaisessa vaiheessa! Mulle tuli tuo mieleen vasta eilen, vähän kyllä harmittaa... No, eilen ukko sitten leikki paparazzia, ja otti kuvia jos jonkinlaisesta kuvakulmasta. [:D] Saatan jopa rohkaistua, ja laittaa kuvan mun pömpöstä tännekin... Ja nimistä vielä sen verran, että meillä oli sekä tytölle että pojalle nimi mietittynä jo valmiina. Tosin nyt yritetään vielä miettiä pojalle toista nimeä, kun mun mielestä sillä pitää olla ainakin kaksi nimeä (itselläni on kaksiosainen etunimi, ja lisäksi vielä toinen nimi). Mies ei kummemmin toisesta nimestä vissiin välitä (itsellänsä on vain yksi nimi), ja antaa siis mun miettiä sitä toista nimeä rauhassa. Ajattelin, että olisi kivaa antaa sille toinen nimi suvusta, mutta etunimi on sen verran hankala, että siihen sopivaa toista nimeä on suvun nimistä hankala löytää.

Marianna: Sen verran voin ainakin sua komppailla, että useasti mietin, kuinka ihanaa (ja paljon helpompaa) olisi, jos voisin synnyttää Suomessa. Juuri nämä kielijutut ja muut pyörii useasti mielessä. Vaikka olenkin jo lähemmäs kymmenen vuotta asunut ulkomailla, ja vaikka muuten puhunkin sujuvaa englantia, ja hyvää hollantia, voi olla, että siinä sekavassa synnytystilanteessa pukkaa oma kieli päälle. Olisi kivaa, jos kätilö ymmärtäisi, mitä meikäläinen yrittää siinä sitten mongertaa.

Täällä Hollannissa on sitten taas niinpäin, että täällä suositaan luomusynnytystä (mielellään kotona, ilman mitään epiduraaleja sun muita). Missään nimessä mä en halua kotona synnyttää, ja mä valitsinkin juuri siksi sellaisen kätilöklinikan, joka suorittaa synnytyksiä vain tietyssä sairaalassa. Lisäksi heillä on paljon ulkomaalaisia synnyttäjiä, joten ovat paljon joustavampia epiduraalin sun muun suhteen. Viimeksi kätilön luona käydessäni mä varmistelinkin, että annetaanhan mulle varmasti epiduraali, jos sitä tarvitsen/pyydän.

Mutta miten sulla, Marianna, oisko sun mahdollista lähteä Suomeen synnyttämään? Mä harkitsin sitä ensin, mutta meille se ei vaan millään sopinut suunnitelmiin.

Hooh, tulipa paljon tekstiä, toivottavasti jaksoitte lukea. [:)]

Tämä mamma lähtee nyt takaisin pakkailupuuhiin! Mukavaa sunnuntaita!
 
Moikka äitit!

Täällä on elämä lähtenyt pyörimään enemmän hymyn puolelle kuin sen tuhannen masennuksen. oon vähentäny töitä rutkasti ja ruvennu harrastamaan kaikkea.. Ihanaa nauttia odottamisesta ja hyvästä mielestä, sitä kun ei hirveenä tähän mennessä oo ollu.. Mies lähti just rolloo, sillon huomena tentti siellä.. Lukee oikeustiedettä näes. Ja minä päätin lähtee sinkkutyttöjen kanssa rilluttaa..:D

Tuosta painosta puheen ollen. Meillä ei ole puntaria, mutta tuntuu jaloissa ja nilkoissa että painoo on alkanu tulla.. Painoin sillon lähtiessä 49kg.. Hulluna vaa jalat kipeenä ko alkaa painoo tulla. Itse en koskaa oo ollu ylipainoinen, enemmän alipainoinen. Oon kuitenki huomannu, että ylipainoisille ollaan monessa tilanteessa tylyjä. Tietty jo haukkuminen läskiks ottaa lujille, tietty laihalla luikuks sanominen tuntuu ihan samalta, vaikka ajatellaan sen olevan vähä niinkö kohteliaisuus.. Mut musta tuntuu aika hullulta, et tiettyjä etuuksia tai vakuutuksia ei saa koon takia.. Huhhuh. On maailma kyllä mallillaan, sanon minä..

Onko muilla tullu jotai kumman viettiä alkaa kutomaan tai ompelemaan jotaki? Minä teen just parhaillaan neulepaitaa vauvalle, ja sit oon tehny lapaset ja kaulaliinan ja teen vielä tossut ja pipon.. Kääk ja mitä vielä..:D Ihan hulluna oon kutomiseen ja koko ajan selaan lehtiä ja kaikkea..:D Sainki synttärilahjaks semmose toooodella hyvän lehen missä oli ainaki 5 tai 6 ihanaa ohjetta..

Mt tsemppiä porukalle!
 
Sunnuntaita eukot

Marianna, voi järkytys! Siis miten nykypäivänä voi olla euroopassa tuollainen käytäntö enää missään sairaalassa!! Alatiesynnytys on aina se ensimmäinen tapa jolla lähdetään  synnyttämään, jos mitään terveydellistä estettä äidillä tai vauvalla ei ole. Kun puukko laitetaan nahan alle, on aina olemassa riskejä, joita ei kannata turhaan ottaa. Voi tulla kiinnikkeitä ja äiti ei toivu yhtä nopeasti kuin alatiesynnytyksen jälkeen jne. Huh, voi luoja... Onneksi sinulla on järki päässä ja osaat ottaa tämän huomioon jo nyt. Eipä käy kateeksi sinun osaasi. Juuri kun on paljon muutakin mitä miettiä ja mihin valmistautua, niin saat vielä tuollaisenkin taakan niskaasi. Toivon että saat joko tuossa ko sairaalassa tai muualla synnyttää ihan rauhassa tilanteen mukaan eikä valmiin sairaalan aikatauluihin sopivan tavan pakottamana. Paljon tsemppiä sinulle ja perheellesi<3

Ailime, jaksamista muuton kanssa, se on ilman vatsaakin kovaa puuhaa. Sittenpä voi rauhassa keskittyä vauvan odotteluun uudessa kodissa[:)] Ollaanpa Hollannissa edistyksellisiä kotisynnytyksessä. Suomessahan se on mahdollista jos löytää kotiin tulevan kätilön ja suostuu toimimaan tämän ehdoilla. Tarkoittaa että jos kätilö arvelee tulevan ongelmia, on mentävä sairaalaan.

Nyt on juhlat juhlittu, siskon häät ja kivaa oli. Tänään vain on väsynyt olo, mutta eipä tässä ihmeempiä minulta tänään vaaditakaan. Mieheni veti melkein maratoonin kävellen, 36,5 km. Hatunnoston arvoinen suoritus, ei onnistuisi nykyään minulta, eikä olisi kyllä onnistunut ihan tosta noin vain edes viime kesänä. Söimme juuri ja nyt nukuttaa, toivottavasti uni tulee, se kun ei ollenkaan varmaan enää päiväsaikaan.

Lokoisaa sunnuntaita
 
Moi tyttelit!

Huomenna alkais koulu ja viimeinen viikko töissä. Viikko on muutenkin täynnä ohjelmaa, mutta parasta on ehkä ku keskiviikkona alkaa MAMMAJOOGA!!! [:)] En oo koskaan aikaisemmin joogannut ja nyt ajattelin saada siitä ensimmäisen kosketuksen näin maha pytyssä [:D]. Kurssin lopussa on 3h luento synnytyksestä ja kuinka joogasta on apua mm. hengitystekniikassa ja rentoutumisessa. Odotan kovasti kurssia!

Mut nyt nukkumaan ja huomenna klo 8 kouluun [:D]. Hyvät yöt kaikille!!! Pistän mahan seinään päin niin saan nukkua poikien keskellä [;)]!
 
Vastaanotetaan ylimääräistä valkovuotoa!!!! Täällä siis homma toimii ihan toisinpäin; ennen ollut runsastakin, mutta nyt etenkin viimenen kuukaus tuntuu, että mähän olen ihan rutikuiva! Limakalvot alapäässä kutiavat herkästi ja pari kertaa seksiä harrastaessa mies on ollut ihan kummastunut, kun on joutunut tekemään jotain sen eteen, että mä kostun :D Muutamana päivänä oon jo miettinyt, et mä käyn ostamassa liukkarituubin ja otan sen laukkuun mukaan, jotta voin "voidella" paikkoja aina vessassa käydessä.... hohohoooh :D

Ailimelle tsemppiä muuton kanssa! Oon niin kade teille, jotka pääsette beiben kaa uuteen kotiin - ja ennenkaikkea pääsette laittamaan sille beibelle omaa huonetta!

Pranametri, mahduitko sitten lopulta juhlapukusi paitaan ja sukkiksiin? :)

Pulu, jos joogassa tulee puhetta, että miten raskaanaoleva sais käytettyä palleaansa paremmin, niin jaathan sen tiedon kanssamme?? Mä oon ennen hengittänyt pallealla pääosin, mut nyt joudun keskittyy siihen ihan eri tavalla, eikä se kaikissa asennoissa onnistu... ois vaan tietyt asiat niin paljon helpompia, ku ei tartteis luottaa pelkkien keuhkojen hengityskapasiteettiin :)

Nyt pitäisi kaivautua peiton alle. Piti tulla ihan vaan kääntyy koneella, et sain kirjotettua tervehdystekstin opinto-oppaaseen, joka pitäisi saada painoon kuulemma heti alkuviikosta. Ai mitennii hoidan asiat viime tipassa?? Mun tuurilla tajuan lähteä synnärilleki sit siinä vaiheessa, ku huomaan ylimääräisen silmäparin tuijottelevan mua haarovälistä :D
 
"Mun tuurilla tajuan lähteä synnärilleki sit siinä vaiheessa, ku huomaan ylimääräisen silmäparin tuijottelevan mua haarovälistä :D "
 
Hehee, vähänkö tipahdin tälle!
 
Hirveästi tullut taas tarinaa kaikilta. Mukavaa kun on aktiivisia kirjoittelijoita ja juttua tulee, kun itse olen tällainen kerta viikkoon koneella tyylinen. En muistakaan kaikkea mitä on kirjoiteltu ja kuka, mutta aika kauhealta kuulostaa tuo etelä-euroopan meininki, että keisarin leikkaus on se suositeltu ja siihen jopa panostetaan. Suomessa on musta niin turvallista mennä synnyttämään kun tuntuu, että aika pitkälti äidin ehdoilla mennään. Harmi vaan kun Tammisaarta ollaan sulkemassa ja synnytykset siirtyvät isoihin laitoksiin. Itse ainakin mieluummin synnyttäisin pienemmissä yksiköissä kuin isossa sairaalassa joutuen jakamaan kätilön huomion useiden muiden synnyttäjien kanssa. Toisaalta, en kyllä uskaltaisi kotonakaan synnyttää, kun jos joku sitten meneekin vikaan niin sairaalassa on apu lähellä.
 
Nimistä: meillä on tytölle ja pojalle nimi valmiina, mutta saa nähdä sitten kuinka se sopii tulokkaalle kun sen näemme. Toista nimeä olemme miettineet myöskin, mutta siitä tuntuu pojan kohdalla olevan vielä erimielisyyksiä ja tytölle ei olla keksitty ollenkaan. Tuntuu, että pojalle on muutenkin enemmän kivoja nimiä tarjolla kuin tytölle. Mietittiin nimiasioita alkuraskaudesta enempi, nyt se on hieman jäänyt. Puhutaan tulokkaasta yleensä vaan nimellä vauva tai tyyppi.
 
Muutenkin jotenkin tylsä vaihe menossa. Tai onhan se tietty ihanaa kun tuntee pienen liikkeet selvemmin ja maha kasvaa kokoajan, mutta muuten tuntuu aika odottelulta vaan tämä olo. Että ei oikeestaan ole mitään enää odotettavaa kuin joulukuu. Tulispa se jo pian! Ehkä senkin takia tuntuu niin tylsältä, kun oon tottunut olemaan aika paljon menossa koko ajan ja nyt sitten on pakko ottaa vähän iisimmin, niin tuntuu, että on liikaa tunteja päivässä.
Ilmoittauduin muuten mammajumppaan, joka alkaa tossa parin viikon päästä, niin sitten on taas jotain puuhattavaa. Nyt oon vaan säilönyt puutarhan tuotoksia ja pyöritellyt peukkuja. Tein muuten aika hyvää kesäkurpitsapikkelsiä viikonloppuna, njam! Onneksi kausikin alkaa pian, niin on sentään kotipelit joita voi käydä kattomassa, vaikka varmaan aiheuttaa aikamoisen syyhyn päästä itsekin pelaamaan.
 
Huomaa kyllä, että kunto on kamalasti huonontonut ja olo raskautunut. Käytiin sunnuntaina koiran kanssa Lemmenlaakson luontopolulla hieman käppäilemässä ja ei me kävelty metikössä kuin reilu tunnin verran, mutta ihan oli jalat väsyneet kun autolle päästiin. Ylämäissäkin rupes kyllä henki loppumaan ihan kiitettävästi, mutta toisaalta sellaista kinttupolkua on hieman hankalampi painella kuin hiekkatietä. Entisenä hyväkuntoisena olen ihan järkyttynyt tästä valtavasta muutoksesta. Musta on tullut sellainen huohottava ja rauhallisesti lyllertävä pallero. :) 
 
Mutta, palailen töihin! Voikaa hyvin!
 
 
Moi kaikille taas ja erityisesti meikäläisen tilanteeseen kommentoineille! Tuli parempi olo, kun sai täällä purkaa tuntojaan ja vielä kivoja ja kannustavia vastauksia. Ailimen vastaus tietty auttoi erityisesti, jotenkin rohkaisevaa kuulla, että muillakin pitkään ulkomailla asuneilla tulee tässä tilanteessa epävarmuutta ja että saattaa joutua itse tekemään töitä sen eteen, että sopiva paikka synnyttää löytyy. Kiva kuulla, että olet löytänyt itsellesi mieluisan paikan, johon voit luottaa.
 
Mä olen myös päättänyt, että tän alkusokin jälkeen alan nyt selvitellä asioita ja hylkään tuon sairaalan itsestäänselvänä vaihtoehtona. Onneks mulla myös on pari suomalaista äitituttua täällä, jotka on synnyttäneet sekä Suomessa että täällä - voi saada hyviä vinkkejä ja vertailua jne. Voin sitten tulla taas kertoilemaan miten sujuu, eiköhän asiat tästä vähitellen järjesty, vaikka vähän epätoivoisia ja pelokkaita fiiliksiä välillä tulee - jopa niin ääripään tuntemuksia, että ehkäpä on hormoneillakin osansa pelissä [:)]
Muuten Ailime - olen miettinyt tuota äitiyspaketin "hankkimista" siten, että pyytäisin tulevilta isovanhemmilta yhteistä etukäteistä joululahjaa - Jos on ostajia enemmän niin hintakaan ei olis kovin korkea ja saisi juuri mitä toivoo - olisikohan sinulla sama mahdollisuus?
 
Kiva oli kuulla myös, että muillakin painoa tullut ja siitä ei olla kovasti huolissaan oltu neuvolassa. Mullakin valtaosa ainakin kiloista on siellä missä pitääkin, rinnat ja vatsa kasvaneet, tosin huomaan, että reisiinkin tullut ylimääräistä jonkin verran.
 
Nyt pitää keskittyä taas vaihteeksi työhön, kirjotellaan taas ja voidaan hyvin!
 
Hiiulihei ja uus viikko väsymyksen kourissa!
Täytyy kyllä mittauttaa keskiviikon neuvolassa hemoglobiini, väsy on kokoajan [&o]

Marianna: aika railakas juttu, eikö jokainen keisarinleikkaus oo riskileikkaus... Ainaki näin kerrotaan about jokapaikassa.
Sama juttu ku briteillä, heidän mielestä ihan ookoo juoda raskausajan, kunhan ei kirkkaita vedä vaan pelkkiä limuviinoja.
Huh, on meillä Suomessa aika turvallista olla.

mammajoogaan määki haluaisin! Just eilen oli äipän kans puhetta et se olis ihanaa.
Täytyy alkaa ettii mistä Oulusta löytyis paikka jossa harrastaa...

Laitoin sitte ihan ystävällisesti vastikkeen Pohjolaan kielteisestä vakuutuspäätöksestä.
Kerroin vaan lopuksi että pankki ja vakuutukset menee vaihtoon ku tällasta syrjintää harrastavat.
Pitkän tarinan laitoin terveydentilasta ja kuureista mitä oon käyny läpi laihdutusklinikalla ennenku tulin raskaaksi.
Ja kysymyksen "Minkä tutkimuksen mukaan äidin ylipaino voisi vahingoittaa sikiötä"?
saa nähä mitä sieltä tulee vai tuleeko mitään [:)]
Noh, täytyy jokatapauksessa laittaa hakemusta muuallekki.

No mutta mukavaa viikonalkua kaikille masuille! [8D]

PS. oottako huomannu että tuonne tullu "laskettu aika kesäkuussa 2010"-osio!!!!
heh, me ollaan ihan vanhoja tekijöitä jo [:D]
 
Ihanaa maanantaita!

Tai eihän maanantai ole koskaan ihana... [;)]

Diza aplodit urheudesta vastustaa erästä rahankeruulaitosta!!! Olen huomannut, että en tosiaankaan niele enää ihan kaikkea kakistelematta ja kyselemättä. Päätöksiin pitää aina löytyä perusteet! [:@]

Tuik jos sulla tuntuu olevan vuorokaudessa liikaa tunteja, niin voisitko lähettää niitä minulle? [;)]  Mulla tuntuu tunnit loppuvan heti alkuunsa. Viikonloppuna keräsin ja säilöin sieniä, tein KURPITSAPIKKELSIÄ [:)] ja pesin ja vahasin autoa. "Tyhjät" ajat ompelin ja neuloin ja aloitin tyhjentämään vaavin makuuhuoneen kaappeja, että saisin jo hankittuja tavaroita pois vaunuista, jossa ne on olleet säilytyksessä. [8|] Kävin muuten taas Kontista hakemassa ihanaisia pikkuvaatteita. Ihania ja suloisia! Ongelmana se, että itselläni on tunne, että mahassa möyrisi poika, mutta kun ei tiedetä sitä sukupuolta... Meinaan aina ostaa vaatteita, joissa on ralliautoja yms. [:D] Ostin kyllä sellaisen lyhytlahkeisen haalarin, jossa oli edessä Puuha-Peten kuva ja nimi. Toisaalta miestä sanotaan Peteksi, joten ehkä se menee sillä selityksellä tytölläkin...[;)]

Tuosta painon noususta. Itselleni on tullut alkutilanteesta vasta pari kiloa lisää. Välillä tuntuu, että onko tämä normaalia ja huolestuttaakin. [X(] Kaikki on ilmeisesti mahassa, koska huomasin, että housut, jotka mahtuivat vielä viikko sitten jalkaan, jäivät nyt kymmenen senttiä edestä auki. [:D] Nähtiin oman äidin kanssa ensimmäisen kerran kuukauteen ja hän oli ihan järkyttynyt, miten iso maha oli! Pikkusisko ei sattunut olemaan kotona ja laittoi myöhemmin viestiä, että mahaa pitää tulla näyttämään hänellekin. [:)] Pahinta/parasta oli kuitenkin se, että äitini oli jo innoissaan lähdössä mukaan synnytykseen. [8|] Kiitti sulle ei! Sanoinkin miehelle, että kuvittele sitä synnytysseuruetta, kun meidän lisäksi salissa olisi huutamassa kummankin anopit!!! Painajaismainen ajatus!!! [:'(]

Vointeja kaikille!

ps. Olen käynyt "salaa" seuraamassa elokuisten edistymistä vauvarintamalla. Ovat päässeet jo aika hyvään vauhtiin. [:D] Meidän vuoroon ei ole enää kovinkaan kauan...
 
Joop, tuli sitten vastikkeeseen seuraavanlainen vastaus:
 
"Hei![/align] [/align]Hylkäyksen syy on ylipaino. [/align] [/align]Mikäli haluat keskustella tarkemmin vakuutuksen hylkäys-päätöksestä, voin antaa yhtiömme [/align]lääkärille soittopyynnön. Hän soittaa sinulle ja kertoo tarkemmin ratkaisusta.[/align] [/align]Saanko sinun puhelin numerosi sekä kerrotko onko tiettyä aikaa ja päivää milloin lääkäri voi ottaa[/align]sinuun päin yhteyttä."[/align] [/align]Totah... mitähän tuo auttas jutella lekurin kanssa jonka tehtävä on tehdä rahakkaita päätöksiä firmalle...[/align] [/align]Voi jestas, nyt kyllä kiukuttaa niin että voisin jonnekki lehden yleisöpalstalle jo kirjotella...PRKL!![:@][:@][/align]
 
Heippa taas

Pulu77, voi miten ihanaa että pääset joogaamaan! Nautihan sydämen kyllyydestä. Itselläni on aivan liian pitkä matka yhteisiin harjoituksiin ja oma harjoitus on jäänyt minimiin joogan osalta, valitettavasti. Jotain toki saan tehtyä ja aina hyvin tyytyväinen olo jälkeenpäin. Minusta on tullut niin saamaton olento...tuntuu ainakin,vaikka onhan sitä tulut liikuttua ihan kunnolla, turhaa tulee vertailtua aikaan ennen raskautta.

Amppu, meille kävi kissan nimen kanssa niin, että annoimme oikein ajatellun ja merkityksellisen, hienon nimen sille. Yhdessä tilanteessa vain mieheni suusta livahti osuva kutsumanimi ja se sitten jäi päälle.

SannaKoo mahduin kyllä vaatteisiin, mutta tiukkaa teki sukkiksien kanssa, kun piti miettiä mistä haluaa että pursuaa [:D]

Tuik, vai tylsä vaihe menossa [:)] Kyllä se loppujännitys kohta hiipii sinunkin liiveihisi, usko pois. Meistä tuntuu, että on kauheaa ajatella ääneen jäljellä olevaa aikaa, hirvittää vaikka ihanaahan se on. Jossain vaiheessa tässä loppukesästä mies tokaisi että tulisi vaikka jo ettei tarvitse sitten enää jännittää sitten voi vain toimia ja katsoa kuinka homma lähtee käyntii. Nyt on meno vähän toinen. Vaikka oma olo onkin jo välillä lievästi sanoen tukala vatsan kanssa ja liikkuminen tulee ähinän kanssa, niin mielelläni vielä kypsytän itseäni vauvan tuloon. Kesäkurpitsapikkelssi on niin hyvää! Meillä tulee kesäkurpitsat syötyä pannulla paistettuna. Ei sinun kuntosi ole huonontunut, kyse on siitä, että meillä on niin paljon enemmän verta kierrätettävänä ja painoa päällä, että sydän ja keuhkot saa tehdä tosissaan töitä. Ottaen vielä huomioon, että vatsa vie jo tilaa keuhkoilta ja hengittäminen on siksikin työläämpää.

Diza, ymmärrän ketutuksesi hyvin, asia kun kohdistuu sinuun niin henkilökohtaisesti. Toivon että tilanne vielä järjestyy parhain päin. Varmasti se, että kerrot tehneesi jo niin paljon töitä painosi hallitsemiseen, tuo oman lisänsä harmia mukana. Kun se ei riitäkään tässä tilanteessa vakuutusyhtiölle.

Hennas, huvittavaa tuo että äitisi on ilmoittautunut mukaan synnytykseen. En mitenkään huolisi omaani mukaan. Siitä ei tulisi kuin tappelu. Neljä lasta synnyttäneellä olisi aivan liikaa neuvoja..huh mikä ajatuskin jo.

Me olimme tänään kaupungissa ostoksilla. Saatiin hankittua pari öljypatteria varalle, jos tulee päivä jolloin ei ehdi lämmittämään tai saa pidettyä jonkin minimilämmön yllä. Synnytys oli miehellä mielessä ja kyllä se vapauttaa vähän liikkumaan. Meillä kun on se perinteistä perinteisin puulämmitys. Divarissa piti toki käydä, mies kun on kirjafriikki, kaikki klassikot lukenut ja osaa minulle lykätä aina hyvän kirjan toisensa jälkeen käteen. Myös digikameraan investoimme ja siirryimme siinä asiassa tälle vuosituhannelle[:D] vielä kun maltan lukea ohjeet ja opetella sitä kunnolla käyttämään. Näissä asioissa olen hiukan miesten kaltainen; ensin kokeillaan ja vasta pakkotilanteessa luetaan ohjekirja läpi. Jos vain onnistun, niin laitan mahakuvan tänne! Oletteko huomanneet kuinka vauvamasu herättää hymyn ihmisten kasvoille<3 Kävimme myös isolla kirpparilla tarkoituksena katsella vauvanvaatteita ja voi hyvänen aika niitä löytyi ja mihin hintaan! Muistan SannaKoon joskus hehkutelleen kun tuli kirppikseltä kassit pullollaan ja rahaa vielä lompakossakin. Niin kävi meillekin. Aivan ihania värikkäitä ja lähes uuden veroisia potkareita ja vaikka mitä suloisia tuli ostettua. 50cm-70cm, alkuun päästään näillä ja tosi hyvin. Minä ihan sekosin sinne hyllyjen ja pöytien väliin [:D] Ensin tuli ostettua Prismasta ihan uudet kauniit ruskeansävyiset haalari ja pitkähihainen paitamainen body, onpahan jokin uusi vaatekerta. Huvitti vain verrata niiden hintaa, vaikkeivät kalliita olleetkaan, näihin pariin muovikassilliseen. Mielessäni vain kiitin kovasti sitä joka oli ostanut nämäkin uusina ja laittoi kiertoon. Mieheni löysi kirkkaan vihreän potankin [:)] Ihania ihania vaatteita ja tarvikkeita.
Täytyy sanoa, että päivä kaupungilla vie kyllä voimia vaikka siellä hyvin jaksoinkin. Onneksi tuli uni tällä kertaa kun kotiin tultiin.

Hyvää vointia ja sitä rataa
 
Olipas paljon kirjoituksia, jotensakin sain kollailtua ne lävitte, vaikka pitäs oikeasti olla kollailemassa tenttikirjoja!! Turkin reissu meni mukavasti, sellanen rapiat 40 astetta tosin oli aika tarpeeksi ja kiva oli kotiinkin sitten lähteä, mukava reissu kaikinpuolin. Ennen lähtöä mulla alkoi nokka vuotaa ja totesin, että jahans, lunssa siis. Noh, perillä en siitä sitten enää kärsinytkään mutta auta armias ku päästin suomen koneeseen niin simmut ja nokka vuoti kilpaa. Nyt silti olin ihan normi pvän työharkassa ja tokihan olo voisi olla parempi mutta ei se ihan surkeakaan ole , joten jaksamisen mukaan mennään. Kaikki tarjoaa nyt mulle sikainfluenssan vaihtoehtoa mutta näillä näkymin sanoisin, että tuskinpa se nyt ihan sitä on kun vointi on näinkin hyvä ja kuumetta ei ole, eikä yskää ja mitä muuta siihen nyt tarvittiinkaan [:)]. Vauva potkuttaa entiseen tahtiin ja masu ihan tömähtelee välillä kunnolla. Maha tosin alkaa olla tiellä ja jos jotai tipsahtaa lattialle niin onpas kiva sitten koittaa niitä ähertää ylös tän mahan kanssa... mitähän se on sitte kuukauden päästä!?!? [:D]

Ai niin, paljonko sitä ylipainoa sitten pitää olla että saa kielteisen päätöksen vak.yhtiöistä??
 
Vielä vähän asiaa tälle illalle..

Rinkku moi ja kiva kuulla että reissu meni kaikinpuolin hienosti!

Sitä piti vielä tuumailla, että vein kelaan tänään äitiysrahahakemuksen ja siinähän kysyttiinkin työstä poissaolostakin, vuosilomakin. ENhän minä sitä siihen hätään muistanut että mitkä ne päivät tarkalleen oli, joten en laittanut mitään... Onko muilla ollut edessä sama ja mitä teitte? En myöskään sairaslomia laittanut, niitä ei kai suoraan kysyttykään. AJattelin, että kyllähän ne kysyy jos jotain epäselvää ilmenee.
Jaksoimme käydä vielä kävelemässä ja tekee niin hyvää kintuille, ei tarvi sitten nukkumaan mennessä niin paljon kärvistellä ja hinkata kylmägeeliä pohkeisiin.
Onnistuin kokeilemaan kuvien laittamista koneelle, joten mahdollisesti huomenissa koitan latailla tänne mahakuvan, sittenpä pääsette kommentoimaan onko oikeasti iso vai tuntuuko se itsestä vain [:D]

Hyvää yötä ja kauniita unia
 
Mäkin kävin KELAssa hoitelemassa paprut kuntoon, ja olin kanssa ihan hölmistynyt niiden papereiden kanssa. En muistanut, koska ollaan muutettu miehen kanssa saman katon alle, tai edes miehen sotua... Noh, kiva täti tiskin takana jeesaili. Onneksi opiskelijana tartti tietää ainoastaan, koska on arvioitu valmistumisaika, ja noilla muilla lomilla sun muulla ei oo mitään väliä. Pienenä yllätyksenä tuli, että tulot katottiin vuoden 2007 tuloista, kun jostain luin, että 6kk ennen mammalomalle jääntiä vaikuttaa! Noh, samapa tuo, minimillä sitä varmaan joka tapauksessa tällasena sosiaalialantaapertajana mentäis.

Täällä on taas tarinaa, kuinka ahkeria te ootte olleet. Huh, hiki tosiaan tulee teitä lukiessa :) Onneksi mulla menee ihan kausittain toi ahkeruus, niin voin sitten taputella itteäni päälaelle, että kyllä mäki välillä. Ja mun äiti on maailman huonoin kodinhengetär, mä sentään osaan ees vähäsen leipoa ja tehdä hyvää ruokaa ;)

Nyt yritän pikapikaa väsäillä miehelle eväät töihin, jotta ei parka nälissään joutuis olemaan. Itse täytin masuni jo teellä ja munavoi-karjalanpiirakoilla ystävän käydessä kylässä. Nomnom!

JA OI, AINIIN!!!! Tänään tulin töistä ja asioilta kotiin ja mieskin sattui olemaan samaan aikaan hereillä koulusta tultuaan. Köllittiin sitten sängyssä ja vauva alkoi riehua, laitoin miehen käden vatsani päälle ja nyt vihdoin sekin sai tuntea ne potkut! Tuli taas niiiiiiiiin perheolo ja onnen kyyneleet! Muutenkin meidän ylivilkas pikkufutari on taas tänään ollut vauhdissa, ei oo tainnu muistaa nukkua just yhtään...

hennas, mä myös oon tuumaillut tota painon nousemattomuutta. Mä oon edelleen alle lähtöpainon, mutta kuten neuvolatätikin mua lohdutellut, niin lähtöpainoa oli sen verran reippaasti liikaa, että ei hätää vaikkei nousiskaan! Kunhan syö ja kumpu kasvaa, niin kaikki on vallan hyvin :)

Huomenna olisi vapaapäivä ja illalla edessä palstan pk-seutulaisten kanssa treffaus! Ihanaa! Jännää nähdä, kuinka hurjasti ollaan kaikki taas turvottu!
 
Moi

Jospa ne sieltä kelasta sitten kyselee jos jotain epäselvää on [:)] Lajittelin juuri vauvanvaatteet koon mukaan ja järjestin kaappiin. Tyytyväisenä myhäilen ja vähän katselin sillä silmällä mitkä sitten pukee yhdistelemänä päälle [:D]
 Mukavaa tapaamista teille PK-laiset!

Olen yrittänyt pitää tämän mammavaatehankinnan minimissä ja luulenpa että mitään en enää hanki. Housuja on tulossa serkulta ja veljenmorsiamelta vaikka kuinka monet ja eilen ostin H&M:ltä alennuksesta mammahupparin. Onko se sitten tätä perinaismaista koon tarkkailua vai mitä, kun on tottunut osteleen kokoa S ja nyt menin ostamaan kokoa XL mieheni lempeällä suosituksella, niin tuntui hassulta. Huppari on nyt yksi lempivaatteistani, ei purista ja tuntuu hyvältä päällä. Toinen lemppari on mieheni vanhat verkkarit... Meillä on pituuseroa 22 cm, joten onhan nuo puntit hieman pitkät. Mutta kun vetää housut mahan yli, saa puntit sullottua villasukanvarsiin, eikä niihin kompastu. Eläköön löysät kuteet!

Taidetaan eilisen aktiivisen päivän jälkeen pitää tänään vähän sohvapäivää. (aamulla kyllä jo jumpattiin) Mieheni löysi pari DVD:tä joita tänäänkin voisi katsella. Toinen on se Pingviinidokumentti, kuulemma hellyyttävä<3

Äsken oli olevinaan joku tärkeä juttu mielessä, mutta enpä enää muista[8|]
No se ainakin, että ostin eilen myös suloista sinisen kirjavaa lankaa sukkia ja muita sellaisia varten [:)]

Iloa päivään!
 
SannaKoo: Tämmösen löysin kelan sivuilta:
"Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos työtulosi ovat kasvaneet merkittävästi. Päiväraha voidaan laskea tuoreiden tulojen perusteella, jos työtulosi ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % suuremmat kuin verotuksessa vahvistetut ja palkkakertoimella korotetut työtulot."
 
Me kikkailtiin tuo silleen kun perheyrityksessä oon et nostettiin mun palkkaa pari kuukautta sitten =)
 
Meillä ei mies tunne potkuja olleskaa [&o]
Muuten potkut on välissä ihan järettömän kovia ja nyt melkee menny niin et joutuu välissä hyssyttelemään
vauvaa et vois rauhottua (ihanku jotai auttais [:)]).
hmp... kai ne kohta tuntuu uloski päin tai sit mies ei tiä mimmosta sieltä pitäis oottaa vaikka yritän kertoa.
 
Pranametri: se pingviinileffa on ihan <3
Varaa paljon nenäliinoja viereen [;)]
 
Rinkku: sanotaanko näin että useampi kymmenen kiloa liikaa...
 
 
 
Takaisin
Top