Joululahjavinkkejä aikusille

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Koska itsellä lyö taas kerran tyhjää, sen suhteen mitä annan perheelle joululahjaksi kyselen aikuisille sopiva joululahjavinkkejä. Me annetaan joka vuosi sisarusteni, mieheni ja äitini kesken toisillemme pienet joululahjat.

Kerätään siis tänne vinkkejä aikuisille suunnattuihin joululahjoihin. Ehkä joku muukin voi saada ideoita. :)

Me ollaan annettu joskus ainakin seinäkalenterit, kynttilöitä (käteviä kun voi polttaa pois), vaatteita (hieman riskialtista jos ei tunne toisen makua, sukat on riskittömiä) ja lahjakortteja. Esim. jalkahoito tai hieronta lahjakortti ilahduttaa monia. :)
 
Minä olen ostanut tähän mennessä mm. yöpuvun, kirjan, dvd-boksin, toppahousut, collegehousut, paidan, pipon, ihonhoitotuotteita jne. Osa vielä toki puuttuu. Juurikin vanhemmille, sisarukselle ja miehelle. Olen ostanut mitä ovat toivoneet, joitakin itse keksittyjäkin on mukana.

Mietin/kuuntelen mitä sanovat muuten vaan joskus, voi kunpa olisi sellainen tai onpa nää tuotteet kalliita, en raaski ostaa tai hitsi minulta puuttuu ulkohousut. Sitten laitan muistiin ja sieltä löytyy hyvät ja mieleiset lahjaideat.

Perheelle ei ole vaikea ostaa, kun heidät tuntee niin hyvin. Esim. Tiedän, ettei mieheni osta uusia ulkohousuja itse itselleen, joten voin huoletta ostaa ne ja antaa vasta jouluna.

Parhaita on käyttölahjat, jotka kuluu ja tulee tarpeeseen, eikä ole koristeita tai kivan näköisiä hyllyntäytteitä. Lahjakortit ovat myös huonoja, koska silloin antaja ei valitse lahjaa, vaan saaja. Sopii tosin sen puolesta jollekin vieraammalle ihmiselle. Ja toki joku kasvohoito on niin kallis, ettei sinne muuten voisi mennä, jollei joku muu maksaisi sitä. Tarkoitan tuolla lähinnä esim. vaatekaupan lahjakortteja.
 
Minä teen lahjat yleensä itse. Aikuisille villasukkia ja lapasia, virkkaan tiskirättejä, peittoja. Omakotiasujalle ja mökkeilijälle sytykeruusuja. Syötäviä lahjoja teen myös, suklaata, kuivattuja tai säilöttyjä sieniä jne.
 
Me ei kauheasti aikuisten kesken lahjota toisiamme, mutta jotain olen yleensä vanhemmilleni antanut ja välillä jotain pientä myös veljilleni. Lisäksi mummini saa lahjan ja toki miehen vanhemmat. Miehen kanssa vaihdetaan runsaammin lahjoja.

Tänä vuonna ajattelin tilata äidilleni merinovillaisen pannan (vai mikä on sellaisen headwrapin suomenkielinen vastine?) ja tuubihuivin. Yksi puolituttu tekee näitä, ja olen tykännyt itsekin käyttää.

Usein ollaan hommattu lähipiirin aikuisille joku lapsiin liittyvä lahja, esim. seuraavan vuoden kalenteri lasten kuvilla, hiirimatto, taulu tms.
 
Tuo lapsiin liittyvä lahja onkin hyvä ajatus. Joskus ollaan sellaisia harrastettukin. Nyt olisi tosi helppo kun lapsella on päiväkodissa kuvaus piakkoin niin voi samalla tilata isovanhemmille jotain. :)
 
Tekisipä aikuisetkin listoja joulupukille niin olisi paljon helpompaa keksiä joululahjoja! :,D

Meillä on vielä paniikki, että mimmoisia lahjoja annettaisiin. Yksi hyvä on koota herkkukori/koreja. Itsetehtyjä lahjoja ajateltiin, myös käytännöllistä pientä kuten vähän hienompaa hygieniatarviketta kuten suihkugeeliä, shampoota, vartalovoiteita jne. "Vähän hienompia" saa esimerkiksi tilaamalla Lushista. :)

Yhtenä jouluna kokosin kaikille lahjan saajille pientä kivaa (erikoisia karkkeja/herkkuja ja Lushista saippuoita jne). Jos rahatilanne sallii niin teen saman tänä vuonna. :P
 
Takaisin
Top