Joulukuun jutut

Täälläkin omat vaatteet osittain käytössä, sama koko menee...rintsikat on ainoat mitkä kokoa isommat. Mammafarkut ollu käytössä pitkään....talvivaatteita ei ole, käytän miehen huppareita+kerrastoja jos tulee kovat pakkaset. Nyt menee oma takki, tosin ei mahdu kiinni jos villapaita/huppari alla:)
niin ja äitiyspakkaus tuli tosiaan haettua alkuviikolla, osa oli kyllä tosi ihania vaatteita:grin haalari oli kyllä iso, mutta tuskimpa sitä tarvii maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa:)
 
Talvitakkia olen itse pohtinut, siihen pitänee kehitellä vielä joku patentti tai käyttää jotain miehen ylisuurta tai ostaa alemyynneistä parilla kympillä joku, jolla pärjää tuonne maaliskuun loppuun. Mulla on enää yksi takki, joka sopii, mutta ei varmasti loppuun asti enää mene. Toppahousut menee vetskari auki ja henkselit olilla.
 
Minulla on esikoisen odotusajalta raskausvaatteita, niin nyt ei ole tarvinnut ostaa kuin yhdet housut lisää.. Selkeesti on nyt isompi vatsa kun sillon, menin myös omilla toppahousuilla vetskari auki +henkselit, mut tällä kertaa ei oo mahtunu enää kuukauteen. Onneks kaveri on ompelija yhdeltä ammatiltaan, teki yksistä ylimääräsistä toppiksista ja trikookankaasta minulle mammatoppikset! :king ne on ihan parhaat, pohjosen reissulla varsinkaan ei ois pärjänny ilman. Miehen lämpökerrastohousut on ollu hyvät siinä alla- oon laittanu "väärinpäin" jalkaan niin yltäny ylemmäs mahan päälle (oikeesti pepun puoli). Sillon pari vuotta sitten löysin joulualeista parilla kympillä sellasen kellomallisen ulkotakin, mihin sopii isokin maha sisään vaikkei äitiystakki olekaan. Se on ainoa mikä nyt mahtuu, mut se on musta villäkangastakki, niin sopii arkeen ja juhlaan. Onneks omat kengät sentään mahtuu vielä!!

Tänää tai viimeistään huomenna pitää kyllä lähtee vähän kattelee aleihin uusia vaatteita pikkusmurffille ja ehkä jotain myös pikkuoraville.. :p äiti tuli eilen meille kylään ja toi kyllä kassillisen vauvanvaatteita... mutta ne on sisävaatteita ja varmaan jotain pikkusia ulkohaalareita tarttis. Ne äitiyspakkauksen ulkohaalarit on tosiaan valtavia, sopii paremmin yli 6kk kun vastasyntyneelle. kivaa päästä hypistelemään pikkuruisia pehmohaalareita.. :love7
 
Huh, joulu tuli ja meni! Ja uuttavuotta kohti :)
Pakko kehasta noita meiän termiittejä, olivat pitkät lennot niiiin hienosti. Ei raivareita tms, tosi yllättävää. Kaippa ne jo niin isoja että viihtyy jo nätisti! Pessimisti ei pety :wink kiva palata Suomeen kun täällä oikea talvi ja lunta. Pojat sekos kun päästiin omaan pihaan: lunta on odotettu!

Mulla ollu käytössä samat kuteet ku normaalistikin (xs-s) ja ostin tuonne reissuunkin pari normipaitaa kokoa xs/s Vero Modasta ku kivoja uusia värejä ja niitten peruspaidat pitkiä ja peittää masun hyvin. Toki ihan kaikki housut ei mee enää masun takia...rv29 ja +10kg tullu.

Nyt muute reissusta palanneena huomaan että talvitakit ei meinaa mennä kiinni enää :/ ei oo aiemmin ollu loppu odotusta näin talvella ni tarvii kans joku raskaustalvitakki vissiin hankkia...
 
Ihan älyttömästi kasvanu masu parissa viikossa, ja siis vaan masu, eikä mitenkään muuten ole joulun aikana onneks laajentunu paikat. Alkaa jotenkin olla jo tiellä hankalasti... :/ En muista että viimeeks olis tullu näin yhtäkkiä tässä vaiheessa näin isoa mahaa, vaan vähän tasaisemmin.
 
Mulla on mennyt ihan omat vaatteet paitsi äitiyshousut on käytössä ku omat farkut kiristäis.. Kans huomannu et takit tuntuu ahdistavan ku laittaa kiinni mut onneks on sellanen viittamallinen villakangastakki siistimpänä ja mieheltä lainaan toppatakkia koirien kanssa lenkkeilyyn.
 
Vitsi että meillä taas kävi tuuri. Tää vanhin poika joka tos ennen joulua sairasteli. Ni nyt se sai enterokon. Nyt jännätään saadaako muutkin perheestä se. Ei ok kyl kovin ootettu sairaus. Aina päästy pälkähästä siitä. Poika lähti kyl mummolaan sairastamaan sitä. Uudenvuoden aattona pitäis hakee vissii kotiin toinen. Oli kyl rajun näköinen. Näppylät oli rajuja. Onneksi nielussa ei oo viel näppyi näkyny.

Itellä tuntuu kyl et nuha puskemassa kun nokka vähän kipee.

Aika kirpee pakkanen nyt ollu. Lapset ollu ulkona.Vaikka onkin kiva kun ei oo märkää loskaa joka puolella. Kohta sitä taas tulee.

Tänään ollu pienet liikahduksetkin tosi vaivalloisia. Viiltävät liitos kivut aiheuttaa supistuksia ja kävely kankeaa. Kävin kirjastosta lainaamassa mamma jumppa kirjan, jos sieltä löytyis jotai kivoi liikkeitä mitä vois harjottaa.
Just puhuin kaverin kanssa kun oon alkanut jännittää synnytystä sen kivun takia. Vaikka se meneekin varmasti ihan hyvin,mut taka alalla piilee se tieto et kipu kamala. Häpyluun kipu oli pahin mikä sattui viimeksi. En kuitenkaan pelkää synnytystä ja se on tärkeintä.
 
Mä en pelkää synnytystä ja oon jopa alkanut aattelemaan, että voisin yrittää mahdollisimman luomuna mennä. Mut jos sattuu liikaa niin kaikki lääkitys :D

Enemmän mua vähän jännittää se, että meneekö kaikki hyvin. Ehtiikö mies ajoissa, onko se niissä kertausharjotuksissa, kuinka nopea toimitus on, onko vauva perätilassa, mitä jos se mulla havaittu juoste kohdussa aiheuttaakin jotain ongelmia...
 
Itse synnytys ei pelota mutta se että irtoaako istukka tällä kertaa mietityttää... Samoin se että tuleeko taas jättivauva.
 
Mitenkäs meinaatte viettää uutta vuotta, onko perheessänne perinteitä vieton suhteen??:)

meillä ei ole oikeastaan kerinnyt muodostua perinteitä, viime aattona olimme kumpikin omien kavereiden kanssa ottamassa kuppia ja tapasimme torilla puolen yön aikaan ja siitä baariin. seuraavana päivänä teimme juustotarjottimen ja katsoimme telkkaria. Raketteihin emme rahojamme ole koskaan haaskanneet. Nyt onkin sitten tilanne se että aattona olis mulla vielä vapaa, mutta to pitäis aamuvuoroon ( jos nyt uskaltaa mennä, eilenki illalla niin vihlo alavatsaa). Kukaan kavereistani ei ole järkkäämässä mitään pippaloita, mihin vois mennä viettämään iltaa. Saa nähä meneekö siihen että mies tahtoo mennä kaljalle kavereiden kanssa ja minä katon telkkaria eväiden kera:happy
 
Meillä ois tarkoitus uuden huoden ilta viettää veljen perheen kanssa, herkutellaan ja pelaillaan (ollaan nyt useampi vuoden vaihde vietetty porukalla). Ammutaan parit raketit lasten iloksi ja sit tullaankin kotiin kun lapset tarttee saada nukkumaan ja mies lähtee yöksi töihin.
 
Me ollaan monena vuonna keräännytty kaverien luona isolla porukalla ja saunottu, syöty ja lähetelty raketit. Pari viime vuotta ollaan oltu kotosalla ja mies on mennyt nukkuun jo ennen puolta yötä ja mä oon käynyt yksin kattoon raketit ja heti nukkuun :P Heh.. Samoilla linjoilla varmasti tänä vuonna :)
 
Voi Nane, nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin ettei rokko leviä! :Heartpink kamala tauti... :sad001 Täällä lähipiirissä hirveesti vatsatautia, ja tän mahan kanssa kun on muutenkin tukala olo jatkuvasti niin en ihan heti sitäkään haluaisi.

Uusi vuosi ollaan kotona omalla porukalla. Mennään pikkusmurffin kanssa jo kuuden jälkeen ampuu ne parit raketit mitä ostettiin, sit saunaan ja nakki-ateria. Voi olla että mennään itsekin aikasin nukkumaan. Jos vielä valvotaan miehen kanssa puolilta öin, saatetaan mennä pihaan kattoo mitä naapurit pommittaa. Tykkään kyllä kattoo tulituksia... :smiley-bounce015
Ne on tosi kauniita ja romanttisia jos saa vaan seistä kattomassa oman smurffin kainalossa...
Parit uudet vuodet vietettiin minun sedän luona, ja se oli ihan älytöntä pommitusta!!! Ne oli hakenu patoja ja raketteja pakettiautolla useemman lastin, ja vaikka nelisteen ammuttiin useempi tunti, välillä vaan taukoa pitäen, kaikkia ei ees aina ehitty ampua. Ja roskaa oli jotain 5 jätesäkillistä jälkeenpäin. Sedällä on itserakennettu laukasuteline noin 8 raketille, ja niitä tais olla kaks... Oli se kyllä hienoa sillon kun ei vielä ollu lapsia ja pysty ottaa juhlajuomaa ja ampuu niitä itekkin ja välillä vaan seuraa kun muut ampuu nonstoppina puolikin tuntia erilaisia raketteja ja patoja.
 
Me lähdetään miehen vanhemmille maalle :) täälä stadissa on niin kökkö ilmakin et kivempi olla parin asteen pakkasessa ja touhuilla mehtässä!
Varmaan pari rakettia pitää ostaa, tai ainakin tähtisadetikkuja. Mummon pöytä notkuu maalaisherkkuja aina, varmaan viiniä ja juustoja yms viedään tuliaiseks niinkuin aina. Mennessä käydään lähes aina sellasessa ihanassa luomu-maalais-kaupassa ostamassa herkkuja vietäväks.

Ai että kun muuten teki hyvää ku kävin tänään mun luotto-hieroja/osteopaatilla! Sain kropan parempaan kuosiin ja varasin heti pari uutta aikaa tammikuulle. Ihanaa kun kylkisäryt ja lantiokivut helpottu heti! Ihan ku kiristävä korsetti olis poistettu keskivartalolta :cool05
 
Yleensä vietetään vuoden vaihdetta niin että kaverit tulee meille teen ruokaa ja saunotaan. Tänä vuonna oon ilonpilaaja ja pidetään poika kotona, saunotaan ja teen mulle ja miehelle kolmen ruokalajin menuun. :wink Alkuun valkosipuli-purjokeittoa, pääruuaksi pekoniin käärittyä härkää voisula kasviksilla ja kermaperunoilla, jälkiruokana olis sitten vielä tiramisukakku kun se on miehen lempparia :p
 
Raketit taivaalla on kyl kivoja.
Saas nähä tuleeko huomenna päivystys käynti taas. Poika raukka ihan ajoittuneet jalat.

Yleensä ollaan vietetty uutta vuotta kyläillen tai sit meillä. Ei kuitenkaan ammuta raketteja. Koirat pihalla olisivat vain ihan hädissään. Kyllähän sitä näkee muutaman raketin kotoonta kun yläkerran ikkunasta kattoo kylälle päin .

Hyvää uutta vuotta 2015.!

toivotaan kaikille helppoa synnytystä ja helppoja vaaveja.
 
Meillä uudenvuoden vietto miehen kanssa kaksistaan mökillä (tai jos koirat lasketaan, niin on meitä 4 :) ). Ostettiin kyllä raketteja, kun omat koirat ei ole paukkuherkkiä ja lähimmät naapurit on kilometrien päässä. Tarkoituksena syödä tortilloita ja varmaan pelata joulupukin tuomaa uutta I Know-peliä. Mahdollisesti myös katsotaan yksi vanha gunnareiden keikka fiilistelyn vuoksi. Ja minä mittailen sokereita...
 
Useimmille koirille raketit kyllä tosi stressaavia...mummolan koira lähes kuuro ni sitä ei paljo myöskään haittaa :D metsän eläimet voi olla eri mieltä....
Meil oli ennen kans koira joka ei hätkähtäny mistään, Amerikan Akita kun oli, ne ei mitään juuri yleensä kavahda :) ainakaan isoja petoja ja aseita. Kesti kipuakin kuin mielipuoli, karhunmetsästys/taistelukoira-rotu kun on
 
Meillä menee uus vuos niin et isäntä lähtee humppailee kavereidensa kanssa,mie lähen täs iltasella vielä tallille ja sit tuun laittaa itelle ja koiralle saunan lämpiimää,keitän nakkei,tuijotan töllöä ja käyn ajoissa nukkuu Aamuvuoro sit kutsuu huomenna.Enkä olis muutenkaa lähteny minnee,kun ei jaksa koko uus vuosi kiinnostaa.Raketit on ihan kivaa katseltavaa,mut itse en niihin rahojani tuhlaa :p
 
Takaisin
Top