Joulukuu syntymäkuukautena

Ei oikeestaan mitään ajatuksia, tätä on yritetty niin pitkään, ettei syntymäkuukaudella ole väliä. musta tuntuu että mikäli loppuun asti päästään niin tämäkin syntyy pari viikkoa aikasemmin, joten sitten tulee marraskuinen. :smiling-eyes:
 
Jännittävää, itse olen kesän lapsi ja suurin osa lähipiiristä viettää syntymäpäiviään keväällä/kesällä joten kiva että tulee juhlittavia loppuvuodellekin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Menee varmaan pimeä syksy tänä vuonna nopeasti odotellessa pientä ihmettä maailmaan :Two-hearts:
 
Mulla oli haaveena kesävauva, koska esikoinen on helmikuinen ja toinen marraskuinen. Sen jälkeen ajattelin, että alkusyksyn vauva, jotta voin olla kotona kun toinen lähtee kouluun. No asiat ei menneet kuten suunnittelin, ja nyt tulossa joulukuinen. Oikeasti kuukaudella ei ole mitään väliä, mutta toivottavasti lapsi ei aikuisena ole katkera syntymäkuukaudestaan, kun kaverit pääsee baariin paljon aiemmin.:rolling: (tämä oli vitsi!)
 
Täällä vähän samoja ajatuksia kun SannaMiialla. Esikoinen on maaliskuussa syntynyt ja itse olen keväällä ja oon aina aatellu etten ensisijaisesti haluis loppuvuoden vauvaa. Meille olikin tulossa jo heinäkuinen, mutta nt-ultrassa todettiin kuolemaan johtava sikiöpoikkeavuus ja raskaus jouduttiin keskeyttämään. Sen jälkeen ajatukset vähän muuttui siihen suuntaan että saisipa edes joku päivä vielä kokea raskauden. Ja ei me tässäkään kuussa mitenkään yritetty aikatauluttaa yhdyntöjä ovulaation aikaan, päin vastoin. Mentiin sellaisella no jos näin alusta kiertoa tärppää niin tervetuloa -asenteella. Siitä huolimatta plussa tuli ja siitä toki nyt pelonsekaisin tuntein iloitaan :red-heart:
 
Lähtökohtaisesti en ehkä pidä joulukuuta parhaana mahdollisena syntymäkuukautena, mut eipä se nyt toisaalta ole myöskään mikään kovin tärkeä asia. Ja hyviä puolia tässä on ainakin se, että loppuraskaudesta ei ole kesähelteitä ja jos (tai mun tapauksessa kun) vauva syntyy ennen joulua, niin saa jouluna vapaasti syödä graavilohta, juustoja jne. :Face Savouring Delicious Food:
 
Mä en ollut edes ajatellut että joulukuuhan tosiaan on siellä vuoden lopulla ja vaikuttaa just koulussa kun on sieltä nuorimmasta päästä. Itsekkäästi vaan iloitsin että ei tarvi pelätä joutuvansa jouluna synnärille:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mutta varmasti on hyvä kuukausi syntyä ja ihana kun saa siihen synkkään vuodenaikaan jotain iloista ajateltavaa:Hugging Face:
 
Ajatukset liittyy ehkä käytännön juttuihin. Talvella pitää eritavalla pukea pihalle ja vaunuihin. Elokuisen kanssa oli sellaiset asiat helpompia, mutta ei kiitos uudestaan loppu raskautta ja kuumaa kesää!!! :rolling:
Minulla on myös tammikuinen ja jotenkin muistot herää hänen odotuksestaan kuinka neuloin syksyllä villasukkia.
Itse olen syntynyt joulukuussa ja syntymäpäivä kuukautena ihan mukava. Juhlan tuntua jo valmiiksi. Minusta olisi myös hienoa jos sattuisi oikeasti syntymään itsenäisyyspäivänä kuten La nyt näyttää.. Siinäkin olisi jotain erityistä
 
Muokattu viimeksi:
mulla myös 6.12 laskettu, se olis ihana syntymäpäivä, mutta mä tuskin laskettuun asti pääsen tässäkään raskaudessa. Tosiaan käytännön asiana kesävauva olis helpompi, kun ei tarvitsis ulos pukeutua toppavaatteisiin. Vauvan kanssa lähdöt on aina muutenkin oma shownsa niin se on iso helpotus lähtöön kun ei tarvitse toppavaatteita pukea vauvan päälle.:smiling-eyes:
 
Lähtökohtaisesti en ehkä pidä joulukuuta parhaana mahdollisena syntymäkuukautena, mut eipä se nyt toisaalta ole myöskään mikään kovin tärkeä asia. Ja hyviä puolia tässä on ainakin se, että loppuraskaudesta ei ole kesähelteitä ja jos (tai mun tapauksessa kun) vauva syntyy ennen joulua, niin saa jouluna vapaasti syödä graavilohta, juustoja jne. :Face Savouring Delicious Food:

Täällä kans odotellaan jo joulua että saa herkutella taas juustoja ja graavilohta vapaasti :Smiling Face With Open Mouth jos siis menee edes lähelle laskettua aikaa…
 
Lähtökohtaisesti en ehkä pidä joulukuuta parhaana mahdollisena syntymäkuukautena, mut eipä se nyt toisaalta ole myöskään mikään kovin tärkeä asia. Ja hyviä puolia tässä on ainakin se, että loppuraskaudesta ei ole kesähelteitä ja jos (tai mun tapauksessa kun) vauva syntyy ennen joulua, niin saa jouluna vapaasti syödä graavilohta, juustoja jne. :Face Savouring Delicious Food:

Ihan samaa mieltä. :smiling-eyes: Esikoinen on syntynyt tammikuun alussa, ja hänen kohdallaan jännitettiin saadaanko lykätä käynnistystä uudenvuoden yli. Tämä pikkukakkonen olisi nyt syntymässä joulukuun alusta, mutta jos tämä raskaus menee yhtään samalla tavalla kuin eka, niin joulukuisesta saattaa hyvinkin tulla marraskuinen.

Kun on yhden kanssa sen pikkuvauva-arjen elänyt talviaikaan, niin en sen perusteella koe pukemisia ja lähtöjä hankalina. Esikoinen nukahti aina pukiessa, jospa toisen kanssa kävisi yhtä hyvä tuuri. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Enemmän tämä pukeminen on nyt taaperon kanssa teettänyt töitä, mutta se on sitten edessä joka tapauksessa jossain kohtaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä tossa laskeakelin, että jos tää toinen viihtyy syntymättä yhtä pitkään esikoinen, niin ehkä just ja just pääsen jouluaatoks kotiin. Mut jospa tää tulis sen 2 viikkoo ennen laskettua, mihin en kyllä hetkeäkään usko.

Tota vaatetus hommaa kans mietin, et kesävauvan kans oli niin helppo lähteä sairaalaatakin kotiin, kun enemmän huoletti, onko liikaa päällä. Ja nyt sit saa pukea hirveesti vaatetta. Mutta totta tuokin, vastasyntynyt on hippasen helpommin puettava kuin esim tuo meiän vajaa 9kk.
 
Ihan maailman paras keksintö on kaukalopussit. Niitä on sellaisia super lämpimiä. Että ehkä vähän säästää aikaa ja hermoja jos sujauttaa sellaiseen välillä kun on nopeita siirtymiä.
 
Ihan maailman paras keksintö on kaukalopussit. Niitä on sellaisia super lämpimiä. Että ehkä vähän säästää aikaa ja hermoja jos sujauttaa sellaiseen välillä kun on nopeita siirtymiä.
Tää on kyl totta. Esikoisella oli käytössä vaan hetken, kun meni hermot, kun kädet oli ”sidottu”. Mut tää talvivauvahan ei sitä vielä ymmärrä.
 
Ihan maailman paras keksintö on kaukalopussit. Niitä on sellaisia super lämpimiä. Että ehkä vähän säästää aikaa ja hermoja jos sujauttaa sellaiseen välillä kun on nopeita siirtymiä.

Todellakin! Me lähdettiin synnäriltäkin tammikuisen kanssa sisävaatteissa ja kaukalopussissa, toki oli pipo ja lapaset ja villasukat ja valmiiks lämmitetty auto. Harmittaa ihan, että möin jo eteenpäin sen meidän hyvän kaukalopussin!
 
Mä olen aina ajatellut, etten ikinä "tekisi" lasta joulukuulle. Säälinyt aina niitä, joilla loppuvuodesta synttärit (mm. Isäpuolen synttärit 26.12 ja hänen ollut aina tosi vaikea saada juhlijoita synttäreilleen.)

Sit aloin vähän yllättäen odottamaan nuorimmaista. La oli 31.12 (molempien ultrien mittojen mukaan tosin vasta tammikuun alussa) ja toivoin tosi kovasti, että menis tammikuun puolelle ja uskoinkin menevän. Esikoinen syntynyt maaliskuussa ev 40+0.
Vasta talven lähestyessä tajusin, että tässähän on todellinen riski synnyttää jouluna. Se ois ollut mun mielestä pahin mahdollinen aika syntyä. No ei hän onneksi silloin tullut, mutta joulukuun puolella kuitenkin, 27. päivä. Synnytys alkoi vielä lapsivesien menolla, joten toivo valui sen mukana pois.
No kaikkein tärkeintähän se on, että vauva on terve eikä asiaa enää siinä vauvakuplassa mieti.
Ollaan kuitenkin saatu jo nyt 2 vuoden ajan todeta, että heti joulun jälkeen synttäreiden järjestäminen on tosi haastavaa (toki tässä tää korona lisänä vielä, jota moni myös tuntuu käyttävän tekosyynä.) Ekoille synttäreille ei olisi tullut kukaan, peruttiin ne. Toisille synttäreille vaikutti tulevan porukkaa, mutta kyselin päivää ennen juhlia ihmisten perään ja suurin osa taas perui, vaikka pidettiin juhlat vasta 30.12 No saatiin synttärit kasaan kuitenkin.

Oon toivonut kevät- tai syysvauvaa kuten varmaan moni ja kevätvauva olikin tulossa, mutta meni syksyllä kesken rv 11. Siitä lähtien yritetty ja alun perin oli tarkoitus jättää väliin nää kuukaudet, joista la menisi loppuvuodelle, mutta mitä enemmän asiaa mietin sitä enempi alkoi tuntua siltä ettei sillä ole enää mitään väliä. Näen, että joulukuinen ois jopa parempi kuin tammikuinen. Mulla kuitenkin vaikutti olevan ovulaatioton kierto, eikä toivoa ollut tässä kierrossa ollenkaan. Liityin jo vauva 2023 ryhmään. Sit yllättäen huomasinkin olevani raskaana, kun testailin ovista (joka vaikutti testien mukaan olevan tulossa myöhässä, mutta olikin raskaus.) Laskettu aika todennäköisimmin 18.12. Toivon todella, ettei jouluna synny, mutta kai siitäkin selvitään jos näin kävisi. Sitä ajatusta ehkä helpottaa se, että oon päättänyt että synnytän kotona (mikäli ei esteitä tule.)

Nuoremman isä ja hänen sisko on myös syntyneet joulukuussa, eli ainakin vertaistukea tulevat saamaan.
 
Mä olen aina ajatellut, etten ikinä "tekisi" lasta joulukuulle. Säälinyt aina niitä, joilla loppuvuodesta synttärit (mm. Isäpuolen synttärit 26.12 ja hänen ollut aina tosi vaikea saada juhlijoita synttäreilleen.)

Sit aloin vähän yllättäen odottamaan nuorimmaista. La oli 31.12 (molempien ultrien mittojen mukaan tosin vasta tammikuun alussa) ja toivoin tosi kovasti, että menis tammikuun puolelle ja uskoinkin menevän. Esikoinen syntynyt maaliskuussa ev 40+0.
Vasta talven lähestyessä tajusin, että tässähän on todellinen riski synnyttää jouluna. Se ois ollut mun mielestä pahin mahdollinen aika syntyä. No ei hän onneksi silloin tullut, mutta joulukuun puolella kuitenkin, 27. päivä. Synnytys alkoi vielä lapsivesien menolla, joten toivo valui sen mukana pois.
No kaikkein tärkeintähän se on, että vauva on terve eikä asiaa enää siinä vauvakuplassa mieti.
Ollaan kuitenkin saatu jo nyt 2 vuoden ajan todeta, että heti joulun jälkeen synttäreiden järjestäminen on tosi haastavaa (toki tässä tää korona lisänä vielä, jota moni myös tuntuu käyttävän tekosyynä.) Ekoille synttäreille ei olisi tullut kukaan, peruttiin ne. Toisille synttäreille vaikutti tulevan porukkaa, mutta kyselin päivää ennen juhlia ihmisten perään ja suurin osa taas perui, vaikka pidettiin juhlat vasta 30.12 No saatiin synttärit kasaan kuitenkin.

Oon toivonut kevät- tai syysvauvaa kuten varmaan moni ja kevätvauva olikin tulossa, mutta meni syksyllä kesken rv 11. Siitä lähtien yritetty ja alun perin oli tarkoitus jättää väliin nää kuukaudet, joista la menisi loppuvuodelle, mutta mitä enemmän asiaa mietin sitä enempi alkoi tuntua siltä ettei sillä ole enää mitään väliä. Näen, että joulukuinen ois jopa parempi kuin tammikuinen. Mulla kuitenkin vaikutti olevan ovulaatioton kierto, eikä toivoa ollut tässä kierrossa ollenkaan. Liityin jo vauva 2023 ryhmään. Sit yllättäen huomasinkin olevani raskaana, kun testailin ovista (joka vaikutti testien mukaan olevan tulossa myöhässä, mutta olikin raskaus.) Laskettu aika todennäköisimmin 18.12. Toivon todella, ettei jouluna synny, mutta kai siitäkin selvitään jos näin kävisi. Sitä ajatusta ehkä helpottaa se, että oon päättänyt että synnytän kotona (mikäli ei esteitä tule.)

Nuoremman isä ja hänen sisko on myös syntyneet joulukuussa, eli ainakin vertaistukea tulevat saamaan.

En mä jotenkin jaksa uskoa, että joulukuussa syntynyttä aikuista enää hirveästi harmittaa:rolling::rolling:(minua ei edes lapsena) Olen syntynyt loppuvuodesta ja meillä on miehen kanssa hääpäivä myös siellä. Ei haittaa yhtään.
Juhlathan voi pitää vaikka etukäteen alkukuusta, jos haluaa sukua paikalle.
 
En mä jotenkin jaksa uskoa, että joulukuussa syntynyttä aikuista enää hirveästi harmittaa:rolling::rolling:(minua ei edes lapsena) Olen syntynyt loppuvuodesta ja meillä on miehen kanssa hääpäivä myös siellä. Ei haittaa yhtään.
Juhlathan voi pitää vaikka etukäteen alkukuusta, jos haluaa sukua paikalle.
Mä oon kans aatellu, et ei aikuisena enää harmita. Isoin harmitus ehkä mopokortti/ajokorttiin liittyen, kun on viimeisenä saamassa kulkupeliä alle. Toki, nykyäänhän voi ajokortin saada jon17-v, niin ei sekään enää iso harmistus.
 
En mä jotenkin jaksa uskoa, että joulukuussa syntynyttä aikuista enää hirveästi harmittaa:rolling::rolling:(minua ei edes lapsena) Olen syntynyt loppuvuodesta ja meillä on miehen kanssa hääpäivä myös siellä. Ei haittaa yhtään.
Juhlathan voi pitää vaikka etukäteen alkukuusta, jos haluaa sukua paikalle.

Jep, ehkä sitä jotenkin turhaan pelotellaan, että on sitten tylsää kun on joulu ja synttärit niin lähekkäin. Oon itse syntynyt marraskuussa, enkä muista koskaan siitä kärsineeni, en oikeastaan edes silloin kun kaverit sai ajokortit ennen mua. Tuskinpa tuo joulukuu niin paljoa marraskuusta poikkeaa.
 
Takaisin
Top