Joulu!

Idapa

Näppärä viestien naputtelija
Varmaa kaikki miettii jo joulua ja lahjoja, mitä hommais kenellekki ja onkohan mieluinen. Meinaako laittaa joulua kottiin vai mitä. :-)
Joulua meinattii vietellä miehen porukoilla ja sitten siskon luona, jonne tulee mun perhe. Ainut kerta kun ollaa koko perhe yhessä, harvinaista herkkua siis :D
Tässä lahjoja yrittänyt miettiä ja siskolle ajateltiin perheen kanssa hommata tns laite, ku hänellä on selkäranka rappeuma ja tns laite on osottautunu hyväks vehkeeks :) ja miehelle miettinyt tämmöistä hierovaa istuinta autoon http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...n-tarvikkeet/Hierova-istuin-lammittava-39638/ lienekkö kellään kokemusta, että onko aivan rihveli vai hyvä hankinto? :) mies tekee istuma työtä niin tuo hieronta systeemi olis hyvä. :)
Sitte pitäski vielä isälle, äitille ja veljelle miettiä jottai lahjaa ! Kun tietäs mitä :D
 
Me vietetään joulu mun vanhemmilla ja seuraava päivä miehen porukoilla :) lahjoiksi annetaan molempien vanhemmille vauvasta teetetty taulu. Muista lahjoista ei ole tietoa.

Mitäs muuten muut meinasi ostaa vauvalle lahjaksi? Vai meinaatteko ostaa ollenkaan?
 
Me mennään miehen vanhemmille, jonne tulee miehen sisarukset puolisoineen, miehen isovanhemmat ja mun äiti. Viime vuosina ollaan sama sakki kutsuttu meille kylään mutta tällä kertaa ilmoitettiin jo ajoissa ettei järjestetä joulua meillä. Olisi ollut turhan iso stressi tähän vauvan syntymän jälkeen. Ensi vuonna sitten taas :) Tapanin päivänä mennään mun isälle syömään.
Tykkään kuitenkin joulusta niin paljon että aion laittaa joulua myös kotiin ja tottakai lapsetkin tykkää :)

Aikuisten kesken ollaan sovittu ettei osteta lahjoja. Jotain pientä on kuitenkin aina vaihdettu ja tänä vuonna isovanhemmat saavat taulun, jossa on jokaisesta lapsesta kuva :) kummilapsille olisi myös tarkoitus ostaa lahjat mutta ei sitten oikein muuten.
 
Siis mikä joulu? Kaikki energia on mennyt vauva-arkeen ja pimeät päivät eivät luo sitä joulutunnelmaa. Yleensä meillä on jo joulukuun ensimmäisinä päivinä jouluvalot ja koristeet, jopa kuusikin jo. Mutta tänä vuonna en ole ehtinyt jouluhössötykseen mukaan. Vieläkin osa joulukorteista on tekemättä. Ja vain miehelleni olen lahjat hankkinut.
 
Jostain luin, että kaksi viikkoa enää jouluun! Apua, joko se on niin pian! Vaikka mennäänkin vanhemmille joulua viettelemään, olis ehkä voinut vähän lahjojakin ostella etukäteen :) Mietin, että kyllä sitä sitten pikkutyypin syntymän jälkeenkin vielä ehtii. No, eipä ole tyyppiä näkynyt :D Tänään sitten hain muutamat lahjat kummilapsille, huomenna kun alkaa käynnistelyt.. Se pari viikkoa humpsahtaa varmaan niin ettei sitä huomaakkaan.
 
Mulla oli tarkoitus teettää joulukortit vauvan kuvasta, mutta ois pitäny tilata ne viimeistään 6. päivä ja neiti syntyi 7. päivä :p. No, ehkä se on ihan ymmärrettävää, jos meiltä ei tänä vuonna tule kortteja..
 
Kuka sanoo et jouluun on kaks viikkoa?? Se varmasti huijaa, eihän siihen voi olla niin vähän aikaa, eihän..?? :eek: just ajattelin tänään et vois pikkuhiljaa alkaan tekeen joulusiivousta, peseen tekstiilejä jne. Mut eihän tässä sitä aikaa niin kovin paljon tosiaan ole..! :D ja täällä kun tuntuu et kaikki aika menee tavallisen arjen pyörittämiseen, yritä tässä nyt jotain ylimääräistä sit tehdä.. :confused:
 
Me teetettiin ifolorilla kalenterit neidin kuvilla kummille, isovanhemmille ja tädeille, samalla tilattiin myös joulukortit neidin kuvilla. Nyt kun vielä ehtis ne laittamaan postiin ennen perjantaita. Hieman vaikea vaan kirjoittaa kun tyttö haluaa koko ajan olla sylissä.
 
Mun joulukorttirahat on jo monta vuotta menneet SOS-lapsikylille, niin myös tänä jouluna. Miehen kans on oltu yhdessä keväällä 10 v, joulut ollaan oltu sina erillään, omien vanhempien/sisatusten kanssa. Ei olla hullusti jouluihmisiä oltu ja puhuttu aina et sit ku on yhteisiä lapsia - niille sitä joulua tehdään. Tänä vuonna meillä on eka yhteinen joulu. Anopit hoitaa meille jouluruokia, minä oon ostanu meille ekoja joulukoristeita, ku ei oo ku jotain kynttelikköjä ennestään :D Melko jännää siis, omien prrinteiden luominen alkakoon!
 
Nyt vasta alkaa pikkuhiljaa tulla joulufiilistä! Varmaan kun ristiäiset oli viime lauantaina (6 päivä) niin se aika ennen niitä meni niitä suunnitellessa ja odotellessa. Nyt voi keskittyä vaan jouluun! Ajatus oli lähteä ens viikolla tekee jouluostokset mutta mä oon eilen ja tänään nettishoppaillut kaikki joululahjat! Kiitos Stockmannin, hobbyhallin ja cdon.com! :D Helppoa touhua kotoa käsin kk ikäisen vauvan ja 2-v taaperon kanssa! Paketit tulee joskus ensviikolla. Jää hyvin aikaa paketoida :wink Tänään laitoin myös vähän joulukoristeita/valoja! Sieltä se joulu hiipii...
 
Me mennään anoppilaan jouluksi koiranvahdeiksi kun he lähtevät etelän lämpöön. Meidän lisäksi saadaan seuraa lankomiehen perheestä sekä minun äitini että miehen isä tulossa ruokailemaan. Perhejoulu siis ♡
Mikä vähän ressaa on se että viikko pitää elellä "vieraassa" paikassa, että se tavaran määrä mikä pitää raahata mukaan.

Eilen piti ottaa vähän omaa aikaa ja jättää typy bondaamaan isukin kanssa. Tarkoituksena ostaa joululahjat kun ensiviikolla ei pysty miehen työvuorojen takia. No autosta loppu aukku. Onneksi apu löyty läheltä ja saatiin akkulaturi käyttöön. Tänään lähdetään sitten koko perheenä. Onneksi kaikki löytyy saman katon alta niin saa neitiä vähän riisuttua ettei kuumaverikkö tukehdu ja ei imetyskään jännitö kun lastenhoitohuone on niin täydellinen tuossa kauppakeskuksessa!
 
tttiuhti meillä ois kans viikonloppuna toi joululahjareissu edessä. Mua jännittää just toi imetys eniten!! En tiie yhtään millaisia imetyspaikkoja täällä kauppakeskuksissa on...
 
Mä kävin viikolla äitini kanssa joululahjaostoksilla. Vähän kans jännitti kuinka neiti viihtyy yms. Itse kun en kans osaa tuota julkista imetystä harrastaa. Kauppakeskuksessa taitaa olla vain kaksi kunnollista lastenhoitohuonetta, joista löytyy peräti yksi(!) nojatuoli.. minä en tietenkään niihin parempiin hoitohuoneisiin eksynyt vaan löysin ne, joissa oli kova tavallinen tuoli ilman käsinojia, no onnistuihan se silläkin tavalla.. :D muutenkin reissu meni ihan kivasti :)
 
Mä oon myös todennut netin erittäin toimivaksi vaihtoehdoksi joululahjojen hankinnassa tässä viime vuosina. Työssäkäyvälle äidille ihan pelastus...ja kotiäidille samaten. :)
 
Hihii, lunta ollu ennätys pitkää maassa ja mulle tuli jouluhöperyys! Vaihoin vähä järjestystä olkkarissa ja otin turhat roinat pois ja siivosin iha kunnolla ja pikkutarkasti :D sitte kuusi piti laittaa vaikkei ollu tarkotus ja kynttilöitä ja keittiöki on ny vihdoin nätissä kunnossa. Nii ja tietysti tuoksu juttuja pittää olla! Tää lähti vähä lapasesta :D tänää on lastenvalvojalle aika isyyventunnustuksee ja sitte pitäski suunnata prismaan kahtoo 1v8kk ja viittavaille 3 vuotiaalle lahjat. Mistä tuommone reilu 1v tykkää? :D vähä jäi viimetippaa tämäki! En pääse isolle kirkolle nii ussein ku matkaaki vajaa 50km :D
 
Mun 1v kummityttö rakastaa poneja ja dubloja. Samoin kaikki leikkikeittiö-jutut on olleet tosi suosittuja. Tosin tiedän tytöllä olevan leluja niin paljon että ostin noita poni-piirrettyjä pari dvd:tä hänelle ja 3v siskolleen.

2v serkkuni on taas tyypillinen poika, autot ja rakennuslelut on kivoja, joten dubloja ja pikkuautoja oli kuulemma pukilta toivottu.
 
Mä kiroon kohta koko joulun! Ei tän näin pitäny mennä että mulle jää lopulta vastuu että kaikki hoituu ajallaan ja hoidan sit vielä meidän muksun. Talo täynnä aikuisia ja kaikki oottaa valmista. Mies tekee sentää jouluruoat, mutt unohtaa että tässä olis vähän muutakin. Tais jäädä isoisovanhempien luona käynti ja huominen eletään kaaoksen kanssa. Ois ollu ihan kiva päästä neidin kanssa ulkoilemaan, mutta tais jäädä iltaan jos sinnekkään kun vieraita tulee. Hormonitha ne taitaa enimmäkseen nyt puhua, mutta ärsyttää niin!
 
Mulla on vähän sama fiilis, hiiteen koko joulu. Vaikka tänä vuonna ilmoitettiin ettei vietetä joulua meillä, olisi kiva jos täällä kotonakin olisi siistiä ja ei kävelisi paska eteisessä vastaan kun aattoiltana tullaan kotiin. Miestä tää asia ei tunnu paljon kiinnostavan.. Lisäksi olen yllättäen taas hoitanut kaikki lahjahankinnat yms. Kyllä hän on hoitanut hienosti perus arki askareet mut kaikki jouluun liittyvä on jäänyt minulle.
 
Takaisin
Top