Joulu

Muikkis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jotkut tykkää, jotkut ei. Minä tykkään ja kovasti!
Haluankin kysyä onko täällä muita jouluihmisiä, jotka pitävät kovasti joulusta?
Niin hassua, kun se jonkun mielestä ehkä onkin, minä odotan jo joulua kovasti!
Olen aina tykännyt, en niinkään lahjojen takia, vaikka lahjoja onkin kiva ostaa,
mutta se tunnelma, tuokut, kynttilät, kaikki koristeet ja ruoka! Yhdessäoloa unohtamatta tietenkään :)

Tämä on minun ja mieheni viimeinen joulu kahdestaan ja odotankin, että saamme viettää tulevia jouluja lapsemme kanssa.

Mitä mieltä olet joulusta?
Mikä joulussa ärsyttää?
Entä mikä on sinulle se joulumielen tuoja?
Ajan mittaan voi laittaa ehdotuksia joululahjoista, reseptejä ym.
Ja ihan kaikkea jouluun liittyvää, nyt jo näin hyvissä ajoin emoticon


 
Joulu, juhlan aikaa...
Itsekin pidän joulusta, varsinkin jos on lunta maassa eikä sada räntää :D
Meille tää joulu on viiminen joulu erilään, koska itse vietän joulua sukulaisteni luona. Vielä en ole pakottanut miestäni mukana, mutta kun lapsi on tullut, niin saa luvan lähteä mukaani joulua viettämään :D

Paras joulumielen tuo, kun kutoo ja lukee kirjaa kotona. Se on jotenki pimeisiin iltoihin sopivaa :)
 
Minäminäminä!!! Rakastan joulua. Odotan sitä niin innolla! Olen aina rakastanut joulua, mutta varsinkin nykyään suuren osan siitä joulun ilosta ja odotuksesta tuo nuo lapset. Heitä on ihana seurata, kun he laskevat öitä jouluun, kirjoittavat joulupukille, leipovat pipareita ja torttuja. Jotenkin se lasten ilo ja onnellisuus on niin tarttuvaa, että rakastan joulua vielä enemmän kuin ennen lapsia.

Nykyään jouluissa on tärkeintä lasten joulukalenterit. Meillä on tähän asti ollut aina partiolaisten joulukalenteri sekä olen itse askarrellut sellaiset rasiat, joihin tonttu käy aina yön aikana laittamassa jotain. 

Tykkään leipoa ja lapset pitää (varsinkin) pipareiden leipomisesta, joten niitä meillä tehdään paljon. Viime joulunakin taisi tulla lähemmäs 300 piparia, mutta se ei haittaa sillä vietämme sukujoulua ja minä olenkin saanut useana vuonna tehtäväkseni viedä makeat tarjottavat. Juuri tällä viikolla ostin muutaman uuden piparimuotinkin.

Lahjojen paketointi on aivan ihanaa! Ostelen lahjoja pitkin syksyä ja sitten istun niitä paketoimassa, se on vaan niin mukavaa. Minulla on monia erilaisia papereita ja naruja ja muuta tilpehööriä millä paketteja koristelen. 

Oi, nyt aloin toden teolla odottamaan joulua tai edes joulukuuta. Lapset kovasti jo puhuvat mitä toivovat pukilta lahjaksi. Saa nähdä joko tänä vuonna pitäisi esikoiselle kertoa totuus pukista. Lapset on jo pari-kolme vuotta tienneet, että se on vaan pappa pukeutuneena pukiksi, mutta se johtuu siitä, ettei oikea pukki ehdi kaikkien luo. 

Innokasta joulun odotusta kaikille! emoticon
 
Mä rakastan joulua! emoticon
Se on aina ollut mun juttuni.Me ollaan tosi monta vuotta vietetty miehen kanssa kaksin joulut.Myös viime vuonna,koska esikoinen oli silloin vain 1kk ikäinen,eikä huvittanut/jaksanut lähteä silloin mihinkään.
Nyt tänä vuonna poikkeuksellisesti mennään viettämään joulu tuonne meitin perheiten tykö.Meitin vanhemmat asuu samalla kylällä aikas lähekkäin ja ollaan sovittu,että aatto ollaan mun kotona ja joulupäivänä sitten miehen kotona.
Miehen kotona ei oikeastaan ole mitään semmosia jouluperinne juttuja mitä jouluaattona 'kuuluu' ja koska mä olen tottunut tiettyihin juttuihin niin olen tuonut niitä myös meitin kahdenkeskisiin joulunviettoihin.
Mies viettänyt yhden joulun perheensä kanssa laivalla,johon mua ei saisi mistään hinnasta.Mieskin kyllä sano jälkeenpäin,että ei ollut mikään ihan mukavin joulu..
Niin ja syy miksi nyt mennään muualle niin ensi vuonna meitä on sitten yksi enemmän ja sitten tiedän,että haluan olla kotona.Vieläkun miettii sitä,että autoon pitäisi kasata muiden lahjat,2lasta,koira,matkatavarat jne niin huh parempi pysyä kotona. :)

Mä kohta haluaisin tehdä laatikot pakkaseen,mutta ensin täytyis pakkanen siivota,että mahtuis.Teen siis laatikot mukaan otettavaksi,koska en todella mene vain valmiiseen pöytään vaan teen sapuskaa sinne myös. :)
Joululahjoja on jo ostettu joitakin.Kohta nekin voisi paketoida.Joululevyjäkin tekisi mieli jo kuunnella...
Tule joulukuu ja joulu pian! emoticon
 
Täällä kanssa joulua rakastava! 
Me vietämme joulun minun vanhemmillani. Johon kuuluu illalla ensimmäiseksi joulusauna! sen jälkeen syömme ihan parasta kinkkua ja joulupukin vuoro on illan päätteeksi :) 

Tarvin kortti vinkkejä, kertokaas joku? :)
 
Täällä myös tuleva äiti joka rakastaa joulun tunnelmaa, kynttilöitä ja erityisesti RUOKAAA!! :)

Vietämme yleensä joulua molempien vanhempien luona. Yleensä aatto toisen luona ja joulupäivä toisen luona. Onneksi molempien suvut asuvat lähellä niin ei tarvitse matkustaa kuin noin 60km maksimissaan.

Mutta usein joulumme ovat sujuneet myös töitten merkeissä kun ravintola-alalla ollaan ja tänä jouluna vietämme Lapissa töitten merkeissä, joten pakko iloita eräänlaisen jouluperinteen loppumista ja ensi vuonna sitten alkaa uudenlainen.
 
Täällä kans yks joulufriikki. Oon aina tykännyt joulusta mutta jostain syystä tämä joulu tuntuu jotenkin erityisen tärkeältä. Äiti joutui mua vähän toputtelemaankin, kun meinasin jo piparkakkutaikinan pyöräyttää viime viikolla. Kaupoissakin jo näyttää olevan joulu tullut, ihanaa!
 
Voi ihanaa, kun täällä on muitakin jouluhörhöjä!
Ajattelin, että tulee varmasti paljon negatiivista kirjoitusta tämän otsikon alle...
Mutta yllätyin positiivisesti.

Mä itse olen jo vuodesta 2008 kirjoitellut  Joulun Taikaa  -foorumille
ja jutellut (pitänyt erilaisia päikkyjä yms) siellä 'kanssasisarien' kanssa joulusta ja
kaikkesta muusta siihen liittyvästä ja vähän sen ulkopuoleltakin.

Mä itse pidän kovasti joululehdistä ja mulla onkin kertynyt jonkin verran joululehtiä
tuonne, joita on kiva sitten syksyn pimenevissä illoissa lukea ja tunnelmoida.
Ja itseasiassa tänään poikkesin Tiimarissa katsastamassa millainen oli korttitarpeiden valikoima,
mutta sain pettyä. Aika huono valikoima, mutta toivotaan että se paranisi joulua kohden

Tänään myös annoin itselleni luvan kuunnella muutaman joululaulun netistä.
Ja se jos mikä herättää joulufiiliksen ja hetkellisesti tulee suuri joulun kaipuu...
 
Ihanaa, itse tykkään kovasti joulusta ja laittaa kotiin kaikkea jouluista verhoista lähtien, nii ja sitte sitä sapuskaa <3 
Mut saapi nähdä nyt vielä että millä mielellä sitä joulua valmistelee kun tää väsymys ei ota laantuakseen :/ typerää nukkua päivästä toiseen tekemättä edes kotihommia :( 
Mutta joulua kyllä vietetään...sukulaisillakin käydään kahveilla jne. mutta se joulun tunnelma siihen pääsen käsiksi vasta sitten kun on lunta maassa, kynttilöitä, joulumusiikkia ja niitä perinteisiä vatsa täys ruokaa ja sohvalle löhöömään katselemaan telkast niitä joka jouluisia ohjelmia.
 
Joulu on ehkä vuoden yks parhaimmista hetkistä :) Se tunnelma ja kaikki ne joulun värit ja tuoksut.. ai että ja lanttulaatikko :D ihanaa!
Joulupukin kuumalinja pauhaa aamusta asti :) ja mä tykkään herätä jouluaattona jo tosi aikasin kun se päivä menee niin äkkiä. Meillä myös aika perhekeskeinen joulu johon kuuluu ruoka, lahjat, sauna ja haudalla käynti :)
 
Joulu emoticon Mä oon nyt jo ihan fiiliksissä. Pistin vähän "talvivaloja" jo sisälle eilen ja mies pitää mua hieman hulluna. Koitan hillitä itseäni ja vasta marraskuun puolella isken uloskin noita valoja emoticon

Odotan kovin joulukuuta. Mukavaa että tässä välissä on miehen synttärit (no huomenna jo kylläkin) ja mun synttärit sitten joulukuussa (ja niistä on sitten enää 2 viikkoa jouluun)! Ihanaa kun pääsee tekemään ruokaa ja leipomaan ja nauttimaan ja saunomaan! Ehkä tänävuonna voisi hommata kuusenkin kun saatiin tuo keittiöremppa valmiiksi ja olisi niin sopiva tila kuuselle.

Tää on meidän ensimmäinen yhteinen joulu miehen kanssa. Hän on mennyt aikoinaan aina joko oman äitinsä luokse syömään tai exän vanhemmille. Mutta ei ole tehnyt mitään ruokaa oikein kotiinsa. ... Ja miehen kotona ilmeisesti syödään paljon valmisruokia. Oi että! Noh, mä olen viettänyt yleensä joulun ihan kotonani aikuisseurassa. Ja usein on ollut ystäviä/sukulaisia mun luona syömässä. Ja teen kaikki ruoat tietenkin itse, nautin siitä. Oih. Kohta pääsee tekemään jouluruokia.

Odotan kyllä jo aika paljon niitä "lapsijouluja" joita tämän vuoden jälkeen on sitten elämässämme :)
 
Oi minä rakastan joulua! <3 Vietetää aina joulu Aadan mummulassa (minun vanhemmillani). Siellä katotaan aamulla aina lastenohjelmia, niitä ihania jouluisia ja joulupukin kuumaa linjaa. Sitte kello 14 aikaan mennään JOULUSAUNAAN :) kynttilöillä valaistuun saunaan siis. Saunan jälkeen, kun ruoka ollaan katettu mennään, aletaan syömään ihana jouluruoka (nyt kyllä jää graavilohet ja lohisalaatti syömättä, MUN LEMPPARIT :-( ! ) Ja sen jälkeen hetki vielä jouluohjelmia ja rauhottumista ja sit illalla ekaa kertaa Aadalle joulupukki tulee :) Oi että ootan sitä niin innolla! :)
23 päivä yleensä rauhotutaan kuunteleen joululauluja ja koristellaan kuusi. Se tuo sen jouluntunnelman ihanasti. :)
 
Täällä kans ajateltiin laittaa parvekkeelle jouluvalot ensi kuussa.
Havujakin voisi hakea...
Ja joulukuusi, meillä se seisoo olohuoneessa jo ainakin viikkoa ennen aattoa.
Siitä sen tuomasta tunnelmasta ja kauneudesta, sekä tuoksusta on niin ihana nauttia emoticon

Joululahjat ovat sillä lailla hyvällä mallilla, että kaikki on mietittyn suurinpiirtein,
paitsi miehen isä. Se on niin vaikea lahjottava!
Muuten kyllä saa olla lahjojen miettimisen suhteen levollisin mielin!
Paketointi on ihanaa! Mä ostinkin jo IKEAsta pari rullaa lahjapaperia,
ruskeaa ja punaista sellaista vanhahtavaa paperia. Siihen vielä paperinarua, niin voi ihanuus! :)

Mua ei haittaa kalat, koska niistä en tykkää. Kinkkukaan ei maistu. Pienen palan saatan maistaa, sellaisen suullisen verran. Laatikot on ihan parhaita, kaikki salaatit, nam!
Ja riisipuuro. Sitä ajattelin tehdä tänään ekan satsin.
Eilen leivoin vaaleitapipareita sokerilla ja kanelilla koristeltuina.
Viime vuonna olin varsinainen glögiholisti
Joululehtiä odottelen kovasti kauppoihin saapuvaksi!
Kotilieden joululehden tilasin tänäKIN vuonna suoraan kotiin kannettuna.
 
Täälläkin yks jouluhullu! Mä oon ostanut jo äidilleni ja siskolle joululahjatkin. Ja kovasti ootan että tästä hiirenloukusta muutettas ehkä isompaan ennen joulua et sais ostettua kaikkea verhoja ym juttuja mut en usko et se asunto tosta noin vaan löytyy. Joten tänne ei tuu kun ikkunaan jouluvaloja ja parvekkeelle kataja(?) missä jouluvalot :p
 
Täälläkin yks jouluhullu! Mä oon ostanut jo äidilleni ja siskolle joululahjatkin. Ja kovasti ootan että tästä hiirenloukusta muutettas ehkä isompaan ennen joulua et sais ostettua kaikkea verhoja ym juttuja mut en usko et se asunto tosta noin vaan löytyy. Joten tänne ei tuu kun ikkunaan jouluvaloja ja parvekkeelle kataja(?) missä jouluvalot :p
 
Joulu on aivan ihanaa aikaa <3 Ja tämän jolunu kruunaa ihana vatsa ja vauvan liikkeet <3
 
hei! mietin näin suurena kalaruuanystävänä, että oisko teillä ideoita miten valmistaa kalaa jouluna. tykkään ihan hirveesti graavikalasta, mutta kun nyt ei saa sitä syödä niin oisko ideoita muuhun kalaruokaan? ois kiva tehdä jotain vähän tavallisesta poikkeavaa...

odotan ihan hirveesti joulua, ihan senkin takia että ihanan pitkä loma+ihana perhetilanne+ihana kotijoulu tiedossa+ tyttö odottaa jo itekin joulupukkia ja ymmärtää asioista jo niin paljon et voi touhuta ihan erilailla tänäjouluna hänen kanssan. <3

katotaan aamulla joulupukin kuumaalinjaa ja tehdään jouluruokia yhessä ja leivotaan :) ja sit kuusi pitää hommata ja lahjat ja koristeet ja jouluvalot oih! ja toivottavasti ois luminen joulu niin sais ulkoilla kauniissa maisemissa :)

odottaa ihan hirveesti joulua<3
 
Jos kaipaat Jezzi vaihtelua joulukorttien askarteluun niin kannattaa kokeilla decoupage:ta jouluserveteillä :) En tiedä, onko tuttu tekniikka, mutta käytännössähän se tarkoittaa sitä, että leikataan serveteistä irti kuvia, poistetaan ne ylimääräiset paperikerrokset niin, että jää vain se kerros, jossa kuva on ja kiinnitetään vesi-erikeepperi-seoksella (sivellin on tässä hyvä apu). Pohjaksi käy oikein vahva pahvi tai sitten semmoinen pieni ohut taulupohja. Itse tein viime jouluna kumpiakin ja tuli tosi näyttäviä vähällä vaivalla :)

Minäkin tykkään ihan mahdottomasti joulusta, ihana kun on valopilkku talven keskellä <3 Taas on alkanut hiipiä pintaan se tuttu neulomis- ja värkkäämisvimma. Viime jouluna onnistuin tekemäänkin yllättävän monta lahjaa itse, saa sitten nähdä, miten tänä vuonna käy :) Meillä on yleensä vietetty joulua niin, että olemme aaton iltaan asti miehen vanhemmilla ja siirrytään sieltä sitten yöksi minun vanhemmille. Ihaninta on varmaan juuri yhdessäolo kummankin perheiden kanssa :)
 
Tässä ehkä idea kalaruualle vaihtoehtoa...

Kun omasta mielestä mitään ruokaa ei kuulu raskauden takia kauhistella, koska ennenkin syntynyt terveitä lapsia vaikka ei ole mitään erikoisia ruokasuosituksia, mutta esim. itse valmistanut lämminsavulohesta erilaisia salaatteja. Tai loimulohesta.

Esim. Riisiä, purjoa pieneks silputtuna, herneitä, tilliä silputtuna joukkoon, sekä sitten lohta.
Maustat oman maun mukaan suola/pippuri tms..

Mut se, että Suomessa vois saada suomalaisesta kalasta listerioosin on niiiiiin pieni prosentti. Joten en panikoisisi jos sitä graavilohta pienen siivun syö jouluna. :)
 
Kaksi kuukautta
Vaikka mulle joulu on jo lähes koko joulukuun, ja se odotus on hienointa.
 
Takaisin
Top