Joko olette kertoneet ja kenelle?

Olemme kertoneet perheillemme, läheisille ja parhaille ystäville ja minun työpaikallani kaikki tietävät, mies ei ole vielä töissä kertonut kuin esimiehelleen. Facebookiin en ehkä halua laittaa mitään vielä pitkään aikaan.
 
Minä olen ihan avoimesti raskaana. Jos tapahtuu pahin rakenneultrassa, se on niin suuri suru, että sen keskellä mua ei kiinnosta tietääkö ihmiset mitä mulle on tapahtunut.
 
Täällä tämä raskaus on kyllä ihan julkista tietoa.. Lähimmille itse kerrottu, jotkut jatkanut sanan levittämistä, töissä puhunut.. Kaikki nyt ei varmaan vieläkään tiedä, mutta enpä taida alkaa kulkeakaan kyltti otsalla että juu raskaana ollaan!! :D myöskään Facebookiin en halua mitään laittaa..
 
Mun puolelta en ole vielä kertonut koko suvulle asiasta, vain vanhemmat ja sisko tietää. Suku asuu kaukana Itä-Suomessa, joten en näe heitä usein. En jotenkin jaksa vielä kertoa, kun toinen mummi tulee innostuu ihan täysin, mutta se on niin älytön höösääjä. Jos jotain menee pieleen vielä en kestä sen hössötystä siihen päälle. Toinen mummo on niin äksy ja se jo joulukuun alussa tivaili, että noh, millos niitä lapsia meinaa tulla, niin kävi ärsyttää. Ihan niinkuin niitä lapsia tilaamalla tulee :/ Jospa ru:n jälkeen, jos kaikki ok, soittelen sinne päin.. Miehen suku asuu lähellä ja tietää kaikki, mutta ne antaa olla rauhassa :)
 
Me ollaan nyt kerrottu koko lähipiirille. Jos rakenneultrassa ilmenee jotain, meillä on sitten surressa läheisiä ja tärkeitä ihmisiä tukena.

Mä kerroin omalle äidilleni iloisesta uutisesta np-ultran jälkeen, mies sen sijaan möläytteli heti plussatestin jälkeen tosi monelle ihmiselle vaikka pyysin että malttaisi vähän. Silloin kyllä kiukutti ihan järkyttävän paljon, mutta nyt ajattelen niin että onhan se hellyttävää että toinen on niin innoissaan.
 
Mitäs muuten ajattelette tuosta Facebookissa ilmottelemisesta?

Ite en ole laittanu suoraan mitään raskausjulkaisuita, mutta äidille annoin luvan julkasta, että hänestä tulee mummo (ilman mitään muuta tietoa siis). Olen myös joissain kommenteissa saattanu siitä sivumennen mainita, mutta tuntuu silti, että suurin osa puolitutuista ei ole mitään huomannu - tutummat jo tietääki. Blogissa myös kirjottelen ihan avoimesti, koska siellä en ole koko nimellä, ja vaikka Face-kaverit tietääki siitä, niin varmastikaan kovin moni heistä ei ole blogia lukenu (koska ei ainakaan ole tullu mitään onnittelutulvaa).

Mietin, että laittasinko rakenneultran jälkeen jonku julkasun, vaikka ultrakuvan kans, mutta olen vähän kahen vaiheilla. Toisaalta minua ärsytti, ko yks puolituttu raskausaikanaan julkasi tosi usein mahakuvia, ja ultrakuvia, ja nyt sitte vauvakuvia... Lähinnä siksi, ko ei itellä ollu vielä kokemusta raskaudesta eikä toisaalta niin kovasti kiinnostanu, ko kyseessä ei tosiaan ollu mikään lähin kaveri. Että ehkä harkitten sitä raskaudella "hehkuttamista" vielä sitte, ko ultra on ohi. :)

Vauvasta en halua laittaa mitään kuvia, sen olen jo päättäny. Lähinnä siksi, että julkisessa mediassa nyt liikkuu kaikenlaisia hörhöjä, ja vaikka julkasut oliski vain kavereille näkyviä, niin ei sitä tiedä, vaikka niittenki joukossa (tai kaverin kaverit) olis jotenki vajavaisia yksilöitä. En halua kuulostaa hullulta, mutta olen ajatellu sen niin, että jos ite olisin vaikka pedofiili, niin mistäs niitä "aitoja" lapsikuvia parhaiten löytäsinkään netissä? Huh...
 
Mä oon mietiskellyt, että ultrakuvan voisin EHKÄ laittaa naamakirjaan. :) Masukuvia tuskin laitan, ja vauvastakaan en varmaankaan. Käytän nykyään naamakirjaa muutenkin niin vähän.

Muistan, ku joskus ihmettelin yhtä tuttua joka laittoi mahastaan suurinpiirtein joka toinen päivä uuden kuvan. Eihän se multa mitenkään pois ollut, itse olen vain sen luonteinen etten montaa kuvaa viikossa viitsisi laittaa. :)
 
En ole vielä myöskään fb:hen laittanut mitään, mutta ru:n jälkeen on tarkoitus ilmotella. Mulla asuu monet ystävät ympäri maailmaa niin siellä on helppo kertoa kaikille, jotka eivät vielä tiedä. Pari masukuvaa varmaan laitan, tuskin maltan olla näyttämättä sitä ystäville :grin Sitten kun vaavi tulee ehkä kuvan tai pari laitan sellaseen kansioon, jonka laitan näkyväksi vain ystäville en niille fb tutuille, joiden kanssa harvoin oon tekemisissä. Luotan kuitenkin omiin ystäviin, ja jos kansiossa on rajattu yksityisyys ei ystävien kaverit näe niitä kuvia. En joo todellakaan tule olemaan yksi niistä, jotka laittaa monta kertaa viikossa uuden julkisen kuvan lapsestaan...ei ole mun juttu. Mulla on myös paljon ystäviä, joilla ei ole vielä lapsia, vaikka niitä haluavaisivat niin en halua olla koko ajan muistuttamassa heitä siitä.
 
Mä en aio laittaa Fb:hen mitään raskauteen liittyvää. Sama linja oli ekassa raskaudessa.
 
En minäkään kyllä aatellu facebookkiin mitään raskaudesta laittaa. Eipä sinne muutenkaan tule kirjoiteltua mitään.

Tänään tosin tuli ensimmäinen utelu raskaudesta, miehen kaveri oli nähnyt meidät jossain kaupassa vilaukselta ja mieheltä oli kysellyt mun vauvamahasta. Mitään ei mies mennyt myöntämään. :grin

Eli toisin sanoen kukaan ei vieläkään tiedä, vaikka yksi jo vahvasti epäileekin. :p
Mutta onhan tuota mahaa jo tullutkin, tänään kuitenkin tasan 21raskausviikkoa täynnä....
 
Voi kääk, mun piti kertoa töissä rakenneultran (joka on vajaan 2vkon päästä) jälkeen mutta tänään kun olin lenkillä, en ollut pukeutunut töissä käyttämiini mahanpeittovaatteisiin ja eiköhän yksi työtuttu tullut vastaan. Ei varsinainen työkaveri mutta töiden kautta tuttu. Musta tuntuu, että ne (oli vaimonsa kanssa lenkillä) hoksasivat mun mahan mut eivät sanoneet mitään, enkä mäkään niille.
Toivottavasti ei nyt mene mun työkavereilta kyselemään mitään, koska olin suunnitellut, että kerron koko porukalle rakenneultrakuvien kera ja tarjoan kakkukahvit, ehkä kakun jopa väriteemalla jos saadaan tietään sukupuoli. Nyt harmittaa jos tämä suunnitelma menee pilalle tuon paljastumisen takia.
 
Me laitettiin ultrakuva facebookiin! :rolleyes: Eihän se varmaan kauhean montaa kiinnosta ja jotkut saattaa ärsyyntyäkin, mutta jotenkin se tuntui hyvältä.. Ja mulla on joitain kavereita, joille en halua kertoa kasvotusten. Ne on semmoisia villiintyviä hössöttäjiä :p isälleni en halua kertoa myöskään kasvotusten, sillä emme ole väleissä. Ajattelin, että isän puolelta joku varmaan näkee ultrakuvan ja sitten raskausuutinen leviää. Kuulostaa varmaan tosi oudolta :grin
 
Noniin, nyt vasta kerroin parhaalle kaverille raskaudesta ja myös omat vanhemmat sai tänään tietää.

Olo on helpottunut nyt kun edes muutama tietää, samalla jotenkin jännittynyt jos kaikki meneekin pieleen niin joutuu sitten senkin kertomaan. Tosin, eipä tätä raskautta enää oikein pysty peittelemään. Eiköhän tästä nyt eteenpäin saa muutkin kaverit ja sukulaiset tietää sitä mukaan kun nähdään tai tieto kulkee..
 
Mulla on nyt jo sen kokonen maha että ihmiset arvaa jo. Viikonloppuna tuli jo naapureilta kyselyjä asiasta. Nyt tuota palloa ei saa edes takin alle piiloon vaan tossa se on esillä. :)
 
Mä otin viikonloppuna uikkarissa aurinkoa pihalla ja naapurien ilmeistä näki, että katsoivat mahaa mutta ei kukaan kehdannut sanoa mitään.

Tiukoissa vaatteissa tästä mahasta ei voi kyllä erehtyä, on niin pallo jo.
 
Me kerrottiin joskus raskausviikolla 17 kummanki vanhemmille, jotka sit on "parhaansa mukaan" levittäny tietoa suvulle. Mulla tietää siis jo kaikki pikkuserkutki asiasta.

Töissä koitin pitää salassa, mut sit tein ite pienen mokan. Yks kollega on nimittäin kans raskaana ja hälle sitte kerroin omasta tilastani. Unohdin kuitenki mainita, etten oo kertonu työpaikalla vielä ku esimiehille, joten seuraavana päivänä kollega oliki jo kertonu kaikille. On ollu vaan hieman hämmentävää, kun vähän tuntemattomatki työkaverit on tullu kyselemään tai utelemaan.

Tän kaiken lisäks oltiin viikonloppuna lähdössä miehen kanssa lenkille, jollon naapurin juorukello pamahti eteen ja kysy:" Nooh, millos syntyy?". Eli nyt tietää varmaan kaikki naapuritki...

Hieman harmittaa, et täst on tullu niin julkista tietoa, sillä mä en hirveesti tykkää olla esillä henkilökohtasine asioineni. En haluais tehdä raskaudestani niin suurta numeroa, mitä muut on tähän mennessä tehny. En kestä mitään hössötystä ja ylimäärästä huolehtimista, enkä jaksais puhua kaikille vaan raskaudesta.
 
Me kerrottiin heti plussaamisen jälkeen vanhemmille ja parhaimmille kavereille. Tämä siksi, että olisi ollut sitten tukijoita jos olis mennyt kesken. Muille ollaan kerrottu vasta nyt.
 
Siis mua niin v*tuttaa!!!:mad::angry5:angry4

Oon kertonut itse tasan YHDELLE ihmiselle mun raskaudesta. Parhaalle kaverilleni.

Muut ovat sitten saaneet ihan itse huomata, mutta siis edelleen on tosi paljon kavereita jotka eivät tiedä.

Mun oma äitini otti asiakseen juoruta mun raskauden niin sukulaisille kuin jokaiselle vastaantulevalle. No v*tuttihan se, vaikka tiesin niin tapahtuvan.

No miehen äiti juorusi vielä nopeammin kun asian tietoonsa sai. Nyt asia oli silleen puolihuolimattomasti hänen facebook seinällään!!:mad::mad::mad::mad:

Siis mikä ihmisiä vaivaa kun pitää toisen henkilökohtaisia ja yksityisiä asioita juoruta ja kirjoittaa vielä naamakirjaan?!
Luulisi tajuavan sanomattakin ettei tämä mun raskaus ole mikään juoruamisen aihe, koska ei me siitä itsekään olla kerrottu. Paitsi siis minä yhdelle kaverilleni ja mies möläytti yhdelle omalleen!

Oikeasti mikä aikuista ihmistä vaivaa kun ei ymmärrä kunnioittaa tuon vertaa toisen yksityisyyttä. Ei siinä sitten mitään olisi jos itse olisin kertonut suurimmalle osalle kavereistani tai mennyt facebookkiin kirjoittelemaan, mutta kun en tosiaan ole.

Tulipas romaani, mutta ei ole sitten aikoihin näin vituttanut....:violent006
Mies kyllä sanoi laittavansa äiteellensä viestin ettei meidän asioita huutelisi, varsinkaan naamakirjassa....
 
Takaisin
Top