Joko äitiyshousuihin?

Pullahiiri

Näppärä viestien naputtelija
Maalismammat 2017
Miten on... millä viikoilla vaihtuu pöksyt?
Tai paidat?
Myös minun puolesta saa vinkata mistä hyviä ja kivoja äitiysvaatteita?
 
Ens viikolla itse täytyy kauppaan marssia. Taidan ostaa vaan isommat collegehousut. Itse mamma vaatteet on ainakin netissä selatessani järkky ylihintaisia. Tietysti jos joku tietää halvan verkkokaupan josta saisi noita mamma paitoja reilusti alle 50 niin vinkit vaan kehiin.
 
Mulla on edellisestä raskaudesta kaikki tallella ja siirryin jo mammafarkkuihin. On ne vähän isot vielä mut ahdistaa tavalliset farkut. Ite oon tilannut kaikki h&m:ltä kun ovat halpoja ja ovat mulla ainakin kestäneet hyvässä kunnossa. Näillä mennään vielä tänä raskaus :) ainut uusi hankinta taitaa olla mammatoppatakki sit talveksi. Viimeksi pärjäsin omalla kun poika syntyi kesällä ja vatsa alkoi kunnolla näkyä vasta kevättalvella, ehdin siirtyä kevättakkeihin ennen kuin maha alkoi olla liian iso toppatakkiin. Nyt ei taida olla mitään mahiksia pärjätä onalla takilla :D
 
Mulla tosiaan jo rv6 asti ollut mammafarkut käytössä :) Ne oli jo valmiiksi jäänyt esikoisesta. Viime raskauden pärjäsi ihan vaan kaksilla h&m:n mammafarkuilla ja niiden kanssa käytin tunikoita ja mekkoja. Yhtään äitiyspaitaa tms mulla ei ollut. Mulla ei ollut myöskään muutakuin äidiltä lainattu isompi toppatakki talvella pihahommia ja lenkkeilyä varten. Muuten sit käytin toista siistimpää toppatakkiani, vaikkei se enää kiinni ihan lopuksi mennytkään :D
 
Esikoisesta ostin vain yhdet farkut töihin, muuten menin haaremihousuilla, collareilla ja sitten oli neljät äitiyssukkahousut, millä viiletin viimeiset pitkät viikot. Niitä pitää siis ostaa nyt ja paljon, sekä tavis villapaitoja ja neuleita niiden kanssa käytettäväksi :)
 
Mulla kohtu alkaa olee sika iso ja omat farkut painaa.. Taitaa jäädä se puoleen väliin selviäminen haaveeksi ja aika kaivaa äitiysfarkut esiin. Varmasti ostan uudet paremmat housut myöhemmin! :)

Mä en esikoisen aikaan ostanut ollenkaan uusia paitoja, omat venyi tarpeeksi hyvin. Enkä maksa mansikoita niistä vaatteista, kun perus 10 euron topit menevät hyvin.

Mä kuljin takki auki mahan kanssa viime talvena.. Poika syntyi helmikuussa.
 
Mulla onneks takit tilavia, menee varmasti tämänkin raskauden :) Mammapaitoja en osta, pitkät halpistopit (5e henkkamaukalla) ja siihen päälle trikoopaita jos pitkähihaista tarvitsee. Villatakkeja ja miehen vanhoja huppareita noiden lisäksi. Mammahousuja pitäs kirppareilta katsella, edelliset jo laitoin kiertoon.
 
Mä siirryin kans äitiysfarkkuihin jo rv 8. Piti ostaa uudet mutta äkkiä löyty hm:ltä. Syynä varmaan se, kun en oikein omista mitään löysempiä housuja ja tuossa vaiheessa farkut jo puristi liikaa. Toki kotona edelleen collarit käytössä.
 
Niin ja raskauspaidat mulla on ollut käytössä koko ajan edellisen synnytyksen jälkeenkin eli kohta 3v :D Farkutkin oli siihen asti kunnes hajosivat. Uusia paitoja pitää varmaan jossain vaiheessa ostaa. Paitavarasto muutenkin uusimisen tarpeessa.
 
Äitiysfarkut olleet käytössä jo ties kuin kauan, nyt 11+0. Oon tosi mukavuudenhaluinen enkä halua, että housut painaa mahaa jos muutenkin on huono olo ja turvottaa. Äitiyspaitoja en oo vielä käyttänyt kuin kerran, ja ne vielä jää pussille. Omat takit jo ahdistaa. Pitäis hankkia joku kiva syystakki, joka kävisi sitten myös ensi keväänä synnytyksen jälkeen, kun maha ei ole vielä palautunut :happy:
 
Viime raskaudessa maha tuli niin myöhään vasta esiin että taisin käyttää mamahousuja vasta jostain 30 vkolta eteenpäin. Ja kun oli kesällä raskaana niin topit, teepparit, hameet ja väljät shortsit oli helppoja. Muutenkin armollinen löysähkö kesämuoti oli helppoa raskauden kannalta! Ainoa mitä ostin oli H&M mamahousut ja äitiystakin nekin kierrätettyinä sekä vissiin yhden mekon ja pari paitaa. Tänä talvena joutuu varmaan jonkun takin hommaa, masu ei kyllä varmaan tuu mahtumaan oman takin sisään ehkä.. täytyy arpoa sitten lähempänä ja kun näkee miten tämä toinen raskaus nyt pullahtaa.
Nythän tuo masu on kyllä iso iltapäivästä eteenpäin, mutta viime kierroksella tämä turvottelu vaihen loppui jossai rv 13-14 kohdalla.
Mama licious on kivaa mallistoa ainakin välillä, ja niitä löytää myös käytettyinä (huutis).. Henkka maukkakin toimii, vaikka normisti sitä merkkiä en käytäkään.
 
Eilen 11+6 vaihdoin mammahousut, ihan viime hetkillä. Tavallisista tuli maha ihan älyttömän kipeäksi ja ponnarit oli jo käytössä. Takkitilanne mietityttää, vetskarit jumittaa jo mahan kohdalta. Pitänee miettiä mitä sen kans tekis. Mut juu, ostin siis mielettömän kivan äitiysvastepaketin kirppispalstalta, oon niin onnellinen :). Ei tosiaan tarvii enää muuta kun ratkasta se takkipulma.
 
Kyllä se on äippämalli laitettava jos farkkuja mielii käyttää. pitää koittaa miten istuuvat jos sen korkeen tuubin siittä taittais alas, tuntuu muuten inhottavalle vielä.
 
Mulla on kolmet mammahousut (hm:ltä) ja parit leggarit. Ollut käytössä jo monta viikkoa (varmaan 8+ viikosta) koska mäkin oon aika mukavuudenhalunen ja jos vähänkin kiristää niin koko päivä menee pilalle. Mahaa ei sillai vielä oo ulospäin havaittavissa mutta kyllä toi alavatsa sellanen kova möllykkä jo on. :smiley-angelic006
 
Mua alkaa ahdistaa heti alusta asti jos mahaa puristaa joku, joten farkkuja en oo juurikaan käyttänyt nyt raskauden aikana. Mulla on käytössä yhdet löysemmät kesähousut, mutta nyt kun päästään mökiltä kotiin niin täytyy kaivaa äitiysfarkut esiin. Musta tuntuu että toi maha pullahti lauantaina oikein kunnolla esiin :)
 
Onhan turvotus välillä aika kova, mutta ei onneksi ole vielä tarvetta äitiyshousuihin. :grin
Esikoista odottaessa ei varmaan maha pullahdakaan alussa niin helposti. Tiukimpia farkkuja en ole edes yrittänyt päälle, mutta normifarkut menee vielä ihan normaalisti. Jotain hyvää siinäkin, että nykyajan housut ovat vyötäröltä ihan liian isoja... On kasvun varaa.:p
 
Täällä vaihdettu mammahousuihin joskus vko 10 jälkeen. Joku kysyli hyvää paikkaa ostella..zalandorilla oli tosi kivoja trikoopaitoja myös edullisesti..tilasin pari.yhdet venyvät mammapöksyt ostin h&m:ltä. Ja ostin jo talvitakin jollyroom alesta:wink..säästin niin huiman summan että ostin jo..!uutena kun maksavat satasen kummankin puolen. Ja joskus käytetyistä pyydetään liikaa..!eiköhän se ole myös raskauden jälkeen lopputalven päällä.:woot:
Nyt en tartte enään mitään..kätevää on myös laittaa normi toppi ja neuletakki..nyt kun on syksy-talvi odotus:)
 
Mulla menee odotus suht samoihin kun esikoisesta (syntyi tammikuussa) eli talvitakkia löytyy. Henkka maukalta kanssa kaikki ä.vaatteet mitä on. Kolmet farkut ja noin 4 äitiyspaitaa. Masu tuubeilla pärjäsin viimekskin ja ajattelin pärjätä nytkin. Normi toppeja ja tuubi alle,toimii! :)
Ä.housuihin vaihdoin joskus rv10 paikkeilla ku alko kirraamaan...
 
Täällä piti jo kolme viikkoa sitten jättää töissä suorat housut ja puolihameet kaappiin. Jotkut farkut menee vielä, mutta iltapäiväturvotuksen vuoksi siirryin mammafarkkuihin pari viikkoa sitten ja paljon mekkoja + leggareita niin on mukavampi olla.
 
Tällä viikolla kävin nt-ultrassa ja heti sen jälkeen kävin ostamassa parit mamma farkut ja mamma legginsit.Olen tämän viikon käyttäny äitiyshousuja ja sanon että tykkään! Ihanimmat housut mitä olen koskaan piettäny,ei purista! :) rv12+6
 
Takaisin
Top