Ja armoton ketutus!

basura

Puuhakas puhuja
Ajattelin et tänne vois sit avautua kun millon mikäkin ärsyttää.. Mä voin aloittaa ihanasta aiheesta nimeltä MIEHET!

Siis voi VITTU SAATANA!! (anteeksi taas yksi näistä aamuista...selitystä löytyy myös kohdasta epävarmuudet ja pelot) Aamulla kun heräsin ja olin sängystä nousemassa niin tuo pelle on TAAAAS jättänyt tyhjän 1,5l limsa pullon lattialle juuri siihen kohtaan mihin jalkani laskin, hyvä etten perseelleni lentänyt! Ite kun en juo limsaa (hyi) enkä muutenkaan mitään pullo juttuja kun ei kaljaakaan voi nyt juoda niin se ei voi olla minun jäljiltä. Ukko tietää erittäin hyvin missä meillä tyhjiä pulloja säilytetään, mutta EIII parhaimillaan kun oon imuroinut oon löytänyt 4 kpl tyhjiä limsapulloja milloin minkäkin alta. Kaiken hyvän lisäks se pullo kaappi on niin täynnä että kun sen yhden sinne laitoin niin kolme tippui lattialle..[:@] miks mun pitää se tyhjentää kun yhen ainutkaan pullo ei ole minun!?

Matkalla pullokaapille löysin stereoiden päältä lautasen joka oli täynnä kuivunutta ketsuppia (siis käsin kuivunutta ketsuppia on maailman ihaninta pestä <3). Sitten huomasin sohvalla miehen paskaset vaatteet (siis huoneistolla on koko 42 neliöö eli pyykki kopalle on matkaa n..3 askelta ja se sijaitsee samassa paikassa kuin vessanpönttö et aamu pisulla käydessään hän ois voinu ne sinne heittää..) vielä kun tuo koiranpentu on vielä vähän semmonen et kun jättää jotain esim vaatteita näkyville ja se jää yksin ne vaatteet on tuhottu..

Ja siis kaikki tämä ennen kuin ite pääsin sinne vessaan asti aamupissalle.. AAARGH!! sit laitoin palautetta tekstiviesti muodossa että nyt perkele niin vastaus oli että mene ite 6 töihin ja yritä siinä sitten keretä siivoomaan että kiitos kun taas tälläisiä viestejä töihin laitat.. SIIS VOI VITTUSAATANAPERKELEEN PELLE!! Ollaan 2v saman katon alla asuttu (ei virallisesti vaan käytännössä) niin oon aiheesta maininnut vähintään kerran viikossa ja vastaus on aina sama joojooo. Ja nykyään se on vielä se että kyllä hän omassa kämpässään siivosi (kun ollaan täällä mun kämpässä evakossa kun siellä on niitä näyttöjä yms niin ei tarvitse sitä siivota koko ajan vaan on vapaasti sitten käytössä) ja ei siellä muutenkaan olla voitu olla kun tuo samainen koiranpentu tuhoaa kämpän seiniä ym mukavaa niin halvemmaks tulee tämä vuokra kämppä tuhota kuin sen omistus asunto.. Oon sanonut että koti orja voin olla heti kun rupeet maksamaan siitä palkkaa ja mun ei tarvitse töissä käydä.

Ärsyttävää tässä on myös se että jos sen sit joskus saankin esim tiskaamaan niin se tiskaa jotenkin ihan oudosti että kaikki astiat on ihan tahroilla sen tiskauksen jälkeen ja se vetoaa sitten koko loppu kuukauden että hän on nyt tiskannut jo kerran ei sen tartte enää tehä mitään. Pyykkiä se ei ole tän 2v aikana pessyt kertaakaan ja kun lakanoita pitää vetää niin taas tulee tuhahdus ja kauhean kärsivä ilme. Mä laitan kaikki muut pyykit kaappiin ja vaan viikkaan miehen vaatteet ja tuon ne siistissä pinossa sen nenän eteen ja ainut mitä sen pitää tehdä on laittaa ne kaappiin (ihan ylä hylly, en yltä sinne) niin voi vittu mikä kiukuttelu siitäkin alkaa..[:@]

Se valittaa että hänellä on niin raskas työ..8h 5pvä viikossa metallimies, koneistaja, joitten työaikaan mahtuu n. 1h verran taukoja. Sillä autolla menee työmatkoihin n. 1h ja se loput päivästä makaa sohvalla. Mä käyn töissä pyörällä 45min yhteen suuntaan ja työtunnit on 4-9h väliltä vuorosta riippuen. Meillä ei alle 6h työpäivässä ole yhtään taukoa (siis ravintola-alalla keittiössä koko ajan jaloillaan) ja 8h päivässäkin vain 1x15min tauko... Ja mä kun tuun kotiin joudun siivoomaan (tai ennen jos meen iltaan) tiskaamaan, korjaamaan miehenkin sotkut ja pakottamaan sen vielä mun mukaan lenkille koirien kanssa että saan roskat vietyä samalla ulos kun se ei voi edes sitä aloitetta tehdä että lähdetään nyt lenkille vaan itse pitää aina siitäkin olla sanomassa..ja silloinkin tulee yleensä pitkiä tuhahduksia ja ärhentelyä.

Viikonloput meneekin sit niin että mä oon joka päivä töissä ja mies juo kaks päivää kaljaa ja kolmannen on rapulassa..I LOVE MY LIFE!!! Kaljan juonnista on ollut puhetta että kun vauva tulee niin tuo ei enää käy, että voiko se ryhdistäytyä että se ei voi joka viikonloppu lähteä juomaan? Niin joojoo..Jotenkin sit turvaudun vaan siihen ajatukseen että kun vauva tulee niin kuuluu pling ja miehelle olisi joku muukin tärkeätä kuin se perkeleen pullo. Toivottavasti näin sit käykin..Ehkä pikkusen kärjistettynä tämä teksti mutta hyvin pitkälle myös paikkaansa pitävä. huah.. kylläpä helpotti! vielä kun saisi ton rippakivenkin tajuamaan että täällä tarvittaisiin jo vähän apua että energiat ei riitä ihan samalla tavalla kuin ennen..
 
Kovin tuttua! Meillä on onneksi vielä kaksi asuntoo, miehen asunnossa käytännössä asutaan, mutta mulla vielä vuokrakämppä, ku on vuokrasopimus tammikuun loppuun asti. Ja on kyllä minun pään pelastus että on oma "rauhotusmesta" olemassa. Pinna meinaa välillä mennä niin riekaleiksi, juurikin asioista siivous, sohvalla rötkötys, koirien lenkitys, kaljan kittaus, ja uutuutena nyt tuo miehen röökin poltto..
Hyvinä päivinä ymmärrän ja on ihan järkevääkin, että kun oon nyt työttömänä, niin teen kotona sit enempi. Sellasina päivinä mielellään kokkaa ja siivoo ja puuhastelee, oikeen oottaa että mies tulee töistä kotiin.. Ja sehän saattaa iskee sitten saman tien se armoton vitutus, ku ukko lappaa ruokaa suuhun, heittää vaatteet mihin sattuu ja kellahtaa sänkyyn löhöömään, ai stana!! Jos ees vähä kiitosta.. Ja eihän se tajua sitten mistä mun raivarit johtuu, rautalangasta ku vääntää, niin joojoo, hyvää evästä oli, oikeen kiva kulta. Plaah, eikä sitä kyllä aina itekkään tajua, miten se mies vois miellyttää[:)]
Meillä väännettiin kans kättä tuosta kaljan juonnista, viikollakin kun meni aina sillon tällön janojuomana tölkki pari illassa. Se sai loppua heti kun plussasin. Silloin sanoin et viikonloppusin saapi ottaa, mut viikolla ei pisaraakaan, pientä äpinää tais siitäkin olla, mut loppu kummiskin viikolla juominen. Nyt kuukauden verran on ollu miehellä kaiken maailman juttuja, keikkoja ja muita, nii on vähän lipsunu tuo sääntö, mut kuhan nyt palaileepi jalometallista, nii sovittiin et syyskuu on sit ihan tipaton. Jos on kiltisti nii voin lipsua siitä [;)]
Nyt mun uutena huolena on tuo röökin poltto, ku polttaa niin sikana, ainakii sen askin päivässä. Niin kauheita kauhukuvia, miten saapi keuhkoahtauman, keuhkosyövän, ja kuolee pois, ja sit mää jään lapsen kanssa yksin. Taitaa olla seuraavan vakavan keskustelun aika.. Eli mää alotan rauhassa, sitten huudan ja raivoon ja sitten alan parkuun ja peiton alle piiloon..[8|] Meikäläisen keskustelu taidot on tyystin hävinnyt raskauden myötä!
Mut joo, ihanaa kun on vielä tää "omakin" paikka, sillon tällön kun käy yön täälä nukkumassa niin jaksaa taas. Ihan eri tavalla rauhottuu kun saapi olla ihan vaa itekseen koiruuden kanssa, käydä saunassa ja kahtoo ihan mitä tahtoo telkasta, vaikka niitä paskoja jenkkisarjoja[:D]
 
liitynpä mäkin tähän nalkutuskerhoon, täällä on sentään muitakin jotka ymmärtää [:D]

basura: ootko yrittäny sellasta, että korjaat vaan omat jälkes ja jätät miehen paskat lojumaan ja sen pyykit pesemättä? (meillä on nimittäin tämä toiminut)
luulis että siinä kohtaa kun alkaa siltä vaatteet loppumaan, niin alkais tekeenkin jotain kun huomaa ettet vaan yksinkertasesti viitti vaivautua tekeen mitään sen hyväks, jos sekään ei viitsi ees yrittää.
ja onhan se väärin sua kohtaan, että sä joudut tekeen aivan kaiken.[:@]

meillä ei oo oikeestaan koskaan ollu ongelmia siivoomisen kanssa, että kumpi tekee ja mitä tekee, työt on siis jaettu. mä yleisesti ottaen pyyhin pölyt, siivoilen pöydät, ja muuta paikkojen järjestelyä + pesen pyykkiä ja vaihdan petivaatteet. mies saakin sitten hoitaa tiskin, imuroinnin, roskien viennin ja saa itte korjata leväällään olevat vaatteensa pyykkikaappiin. meiltä löytyy myöskin 2 vessaa, kun kaks kerroksisessa rivitalossa asutaan, niin mies pesee myös toisen vessan ja mä sen toisen (meillä on tavallaan omat vessat, niin ei tarvi miehelle siitä vessan istuimesta nalkuttaa kuinka hän jättää sen aina ylös).

mutta siinä tosiaan meinaan menettää useinkin hermoni, kun töistä tullessaan hän viskoo vaatteitaan pitkin nurkkia ja jättää ne juuri niille paikoille pölyttymään juuri niin pitkäksi aikaa kunnes sitten suunnilleen huudan hänelle pää punaisena, että nyt saatana siivoot vaattees tuolta lattioilta. joskus saattaa tehdä sen ilman että tarvitsee mitään sanoa, ja sekin juuri siksi, että häneltä alkaa vaatteet loppua ja ne tarvii pestä. ja kun niitä tulee sitten pestyä ja jos jostain kumman syystä ei ole vaatteet kerenny kuivumaan seuraavaa työpäivää varten, niin syy onkin sitten mun, kun vaatteet on vielä kosteita![:@] se ei varmaan oo kyllä mun vika, että vaatteet ei kuivu sen nopeammin ja juuri siihen hetkeen mennessä kun hän niitä tarvitsisi[:@]
pyykkien kuivuttua kun viikkaan hänen vaatteensa, en suinkaan laita niitä hänen vaatekaappiinsa, vaan jätän ne kylmästi suoraan siihen ovien eteen, että saa siis itse laittaa vaatteensa kaappiin. joskus hän ymmärtää tehdäkkin niin, mut usein ne myös jäävät juuri siihen paikkaan mihin olen ne itse laittanut odottamaan kaappiin laittamista.

meillä on kans useasti puhuttu tuosta oluen juonnista. monesti oon sanonu, että alkaa ryhdistäytymään ja aikuistumaan ajoissa ennen kun vauva kerkee syntymään, koska lapsi tarvii isän eikä semmosta rilluttelija-isää, joka käy vähän väliä kuppia ottamassa ja tulee kotiin millon itseään lystää.
sillontällön kun miehellä menee sitten hermot tästä asiasta puhumiseen, niin sitten saankin syyt niskoilleni, että yritän muuttaa häntä liikaa, ja yritän estää häntä näkemästä kavereitaan. (hänen kaverit ei siis oikeen muuta teekkään kun ryyppää vknloppuisin, ja tietenkään mieheni ei heitä muuten nää kun lähtemällä itsekkin ryyppäämään) kun sitten vihdoin ja viimein pääsimme jonkinlaiseen sopimukseen, niin sitten alkoi taas se rutina että kun ei voi lähteä enää baariin. kotona saisi ottaa kyllä olutta jos mieli tekisi, mutta senkin täytyy jäädä pois lapsen synnyttyä.

itsehän en siis käy töissä nyt ollenkaan, joten mies meidät molemmat ja koiran elättää (asutaan virallisesti yhdessä). mua kuitenkin sattuu ärsyttämään hänen satunnaiset hemmetin pitkät työpäivät (parhaimmillaan lähtenyt klo 7 aamulla töihin ja tullut kotiin klo 22.30, hän tekee siis töitä mainostoimistossa mainosten tuottajana yrityksille) ja tottakai juuri näinä päivinä on ollut mun vuoro tehdä ruokaa. okei, tykkään tehdä ruokaa jollekkin, mutta en itselleni. kun mies sitten illalla tulee kotiin, kun olen jo mahdollisesti mennyt peiton alle katselemaan telkkaria, niin eihän se sitten koske edes koko ruokaan.[&o] ärsyttävintä tässä on se, että kun jätän ruoat niin, että niitä on helppo ottaa, niin hän jättää ne yöksi juuri siihen mihin oon ne itse jättänyt, ja ne siinä sitten kuivuu yön aikana niihin valmistusastioihin kiinni.[:@][:@]
 
basura: ennen pitkää sun miehen on pakko ryhdistäytyä. jos nimittäin jättäisit sen vaatteet pesemättä, niin siihen ei paljon tarvita et ne alkaa tosissaan haiseen niin pahalle, ettei sekään halua vetää niitä enää päällensä, miehet kuitenki hikoilee naisia enemmän ja se hien hajukin on todella pistävä (ainakin meillä menee näin). kyllä se sen sitte huomaa kun alkaa puhtaat bokserit ja sukat loppuun ja kaikki muutkin puhtaat.
mä veisin asian ainakin niin pitkälle, etten ensimmäistäkään vaatetta miehelle pesis ennen kun se alkais itekkin tekeen jotain. onhan ne epäsiistit jos ne lojuu pitkin kämppää, mut olis vaikka sitten siellä pyykkikaapissa haisemassa.
myös ennen pitkää miehes kyllästyy siihen epäsiisteyteen, jos pulloja lojuu siellä täällä, jos on tähän mennessä tottunu siihen että sä pidät kaiken siistinä.
istutat miehes sohvalle ja pistät sen kuunteleen. annat paukkua mitään kaunistelematta että se varmasti tajuaa mitä sä siltä odotat. jos ei muu auta niin käytät kovia otteita, ja vaikka sitten sanot sille että jos se ei rupee korjaan omia jälkiään siitä hetkestä eteenpäin, niin et sinäkään siihen enää rupee, että saa sitten käyttää niitä paskasia ja haisevia vaatteitaan.
 
Meillä on miehessä kaikkia noita samoja oireita. Mä tein itte niin että en enään edes sen jättämää roskaa oo siirtänyt roskikseen. Oon ajatellut että vielä ennen kun vauva tulee niin olkoot sekasta ja paskasta jos ukko vaan sillä oppii että siivoominen ei ole yksin mun työtä!![:@] Ymmärrän kyllä että se käy töissä ja mä oon nyt työttömänä, tottakai mää sille ruoan laitan siks kun se tulee töistä ja teen nyt yleisimmät kotityöt.. Mutta siihen loppuu mun siivoilut kun ei viitti enään roskaa viedä roskikseen vaan jättää sen just siihen kun koira paskansa. Ja sit meillä kun tuo mies polttaa sätkiä niin tupakan resuja on ympäriinsä, mikä ei TODELLAKAAN käy päinsä kun vauva tulee[:@] presupusseja se ei osaa roskiin heittää eikä tyhjiä kaljapulloja viedä pullokaappiin. Näihin asioihin niin lopen kyllästyneenä oon päättänyt vakavasti että en koske mihinkään mitä se jättää jälkeensä.. en edes imuroi ennen kun on kerännyt omat sotkunsa mun imurin tieltä!! Ja kyllä se oikeesti on auttanutkin, se saa jo kerran kuukaudessa siivousinnon ja sillon siivotaan yhdessä[:D]
Toi kaljan kittaaminen meillä ollut myös riidan aiheena. Pitää kuulemma saada mennä vielä ennen kun vauva syntyy. Siitä tehtiin myös kompromissi, toinen päivä viikonlopusta on meidän aikaa ja toisen päivän saa mennä miten tykkää[:D] Kauhee riita siitä tuli alkuunsa, mutta pitkän keskustelun jälkeen ymmärsi että ei meidän suhde voi hyvin jos me ei anneta sille aikaa myös. Sitten kun vauva tulee voi olla että kahdenkeskisethetket on vähissä. Se mua raivostuttaa ihan tosissaan kun illa ja sen tyhmillä kavereilla on joku vitun yleisoletus että kun mä oon raskaana niin oon myös automaattisesti kuski[:@] Siitä on varmasti kaikista pahimmat riidat tullut, se että toinen ottaa ei mun mielestä tarkota sitä että mun tarvii sitä kattella saatika valvoo ja kuskata kokoajan!! VITTU[:@] Ja sitten kun itse haluan baariin lähtee niin sit se on ihan kamalaa ja hirveetä.. enhän mää voi baariin mennä kun oon raskaana, mutta enkyllä todellakaan aikonut luopua karaokesta ja bailaamisesta masun takia, se kun tuntuu tykkäävän viihteellä käymisestä ja baaritkin on nykyään savuttomia :D Oon aina sanonut et ei baariin kännään tarvi mennnä siellä kun voi olla selvänäkin ihan yhtä hyvin!
 
basura: nyt on oikee suunta!![:)] miehille saa yleensä rautalangasta vääntää että siivoominen ei oo yksistään naisten homma. jos rautalanka ei riitä, niin täytyy hakeee sitten vaikka ratakiskoo ja vääntää asia sen kanssa perille. mustakin yleisesti ottaen tuntuu siltä, etten osaa enää mitään muuta kun nalkuttaa, mutta se toimii ennen pitkää.[:D]

gugu: meillä tehtiin kanssa kaljan juomisesta ja baarissa juoksemisesta semmonen kompromissi, että mies itse sanoi ja päätti rauhoittuvansa jo alkuvaiheessa. hän myöskin itse keksi, kuinka monta kertaa saisi vielä baarissa käydä, jonka jälkeen hänen täytyy rauhoittua ennen kun vauva syntyy. kaljaa saisi siis vielä ottaa kotona kun baarissa juokseminen on loppunut.
baarikertoja hän valitsi itselleen 3. asiasta lyötiin kättä päälle, ja lopuksi sanoin hänelle, että kun nämä 3 kertaa on käytetty, oletan ja odotan että hän tosissaan rauhottuu. asia oli sillä ok.
sitten kun se viimeinenkin kerta oli käyty, alkoi hän ruikuttaa kun ei voi enää lähteä baariin kavereita moikkaamaan.[&o] pahoitin asiasta mieleni, koska hän halusi rikkoa sopimuksemme.[&o] kyyneleet alkoivat väkisin vyöryä pitkin poskia (tässä vaiheessa mies menee niin avuttomaksi ja vaikeaksi, ja sanoo että älä nyt itke kun hän ei jaksa kattella semmosta) ja muistutin häntä sopimuksesta. hän muisti sopimuksen, mutta meni hiljaiseksi kun vielä muistutin mitä hän oli itse sanonut baarikerroista sun muista. ennen kun hän sitten vastasi mitään, sanoin vielä että joka kerta kun hän lähtee baariin, mulle nousee se pelko perseeseen ja takaraivoon, että jään vielä vauvan kanssa yksin, kun hän niin tykkää juosta baareissa kännäämässä kavereidensa kanssa.
tämän jälkeen ei ole asiasta ollut mitään puhetta, joten ehkä asiasta oli apua.
 
voihan basura olla, ettei miehille tarvii niinkään nalkuttaa enää toisen raskauden aikana, jos vaikka ottaisivat opikseen ensimmäisestä [:D] tai olisi ainakin syytä ottaa opikseen, onhan siinä vaiheessa jo se ensimmäinen hoidettava [:)]
 
basura: Ilmeisesti toi sama papparainen on mullekkin huudellut kahtena kertana... Kuokkalan keskustan kohdalla ja sitten siinä sataman puoleisessa putkessa... Kyllä kiehui silloin mutta menin niin vauhikkaasti ohi etten kerennä sanoo että piä huoli vaan omista asioistas.

Yyber tympäsy päällä, vaikka on tosi nätti keli ulkona. Kaikki ottaa päähän... Töissä ollut nokkapokkaa pomon kanssa jonkun aikaa ja eilen oli aika tunteita nostattava palaveri, josta vieläkin hieman paha mieli, vaikka saatiin asioita puiduksi läpi. Mutta sitten ollut muutama hankala asiakas ja miehen rahankäyttö ottaa päähän ja sitten vielä onnistuin halkasemaan peukun(no ei nyt ihan mutta kunnon haava) ku oli laatikossa puukko väärässä paikassa... Se oli vika niitti... arg!!! [:@]
Miten voikin ottaa päähän, vaikka noi ei nyt kuulosta mitenkään ihmeellisiltä asioilta mutta kun ketuttaa niin ketuttaa!!!
Noh pitänee ottaa imuri käteen ja ruvera imuroimaan jos sais tän ketutuksen pois. Olis ainakin siistimpää [:D]
 
onko teillä koskaan räjähtänyt niin että olis tavarat lennelly päin näköä? Tänään vitutti niin paljon kun mies eilen ku tulin töistä oli täällä kännissä, mutta ihana kuitenkin kun oli tehnyt ruokaa... mutta kaljan juonti on minua vituttanut jo pidemmän aikaa kun se on joka päiväistä aina kun töistä pääsee vapaalle... muutaman kerran on vain ollu kännissä ja nyt oli taas se harva kerta... niin asiasta mainitsin ja keskusteltiin jne. kunnes mulla palo pinna niin pahasti sen vittuiluun ja mun syyllistämiseen että otin lähimmän esineen mikä oli ja viskasin sillä sitä mahaan mutta se osuikin leukaan... ainut vaan että se oli lasinen pieni tiikeri salva purkki... oli mies hiljaa ja pakkas työ kassinsa pois ja lähti jonnekki, en tiedä... sano vaan lähtiessä että menee terveyskeskukseen ilmoittamaan että katsovat minun perään etten lasta kohtele näin väkivaltaisesti kuin häntä kohtelee... varmaan mainitseevat vain raskaushormooneista sille...
 
joo tilannehan meni siihen että mies lähti baariin ja tuhannen päissään tuli nyt kotiin ja edelleen syyllistäminen jatkuu vaikka sanoin monta kertaa etten enää taho asiasta jutella... no jospa saisin nyt yön nukuttua... olo on ainaki parempi itsellä ja pysyykin näin jos tilanne ei tästä enää jatku
 
kyllähän tuo elämä taas jatkuu... kamala morkkis vaan on mutta sekin taitaa alkaa helpottamaan kun aurinko paistaa ja ikkunat pesin ja kohta lähen kaupunkiin shoppailemaan :)
 
eeh, oonkohan mä vähän outo kun oon sanonu ukolle et nyt on 9kk aikaa mennä, sit ei mennä enää joka vkl.
Tosin sen on juominen vähentyny aika paljon, ennen se joi melkeen joka vkl ja nyt vaan kerran kaks kuukaudessa. :o
Tosin samoja pahoja vikoja sillä on kun muillakin, likaset vaatteet lattialla, mukit sun muut pöydillä vaikka ne vois viedä edes keittiöön. Mut ei, niin ei. :(
 
Taidan päästä aika helpolla, koska miekkonen ei ole kalja/baarimiehiä. Tuli vissiin valittua vähän siihen suuntaan. Hauskaa pitää osaa pitää, mutta en voisi ajatellakaan sietäväni joka vkl viinalta haiskahtavaa kumppania.
 
Vähän on alkanut ketuttamaan se, että nämä "sekundääriset" tutut (ei perhe ja lähiystävät, vaan esim. työkaverit ja ent. koulu/työkamut) eivät osaa enää kuulumisia kysyä ollenkaan tai jutella peruskauraa. Haluaisin puhua kyllä ihan muista asioista kuin mahastani puolituttujen kanssa. Mitä se niille kuuluu ja ketä jaksaa kiinnostaa puolivieraan ihmisen pahoinvoinnit, oireet, pinnasänkyhankinnat ja muut. Huom: En ole koskaan itse aloittanut mahakeskustelua, josta johtuen näin olisi käynyt. Onko ihmiset oikeasti näin uteliaita, vai unohtuuko niiltä mahan myötä muut puheenaiheet, joista ennekin juteltu?
 
ihmiset varmaan ajattelee että nyt niin iso elämän muutos edessä että antaa olla rauhassa... en tiedä mutta itsellä on sama homma ja tuntuu että itsellä kun olo on vielä shutkot ok. niin nyt pitäis saada kläydä ystävien ja tuttujen luona niin paljon ku kerkee...
 
ALKUPERÄINEN: basura

rodukka täällä sama homma! Tuntuu ettei kukaan ees uskalla puhua mun kanssa muusta kuin mahasta, vauvoista, vaivoista tai synnytyksestä.. Oon mä vielä se sama ihminen ku ennenkin vaikka maha kasvaakin. Ite yritän aina puhua ihan muista jutuista niin aina se kääntyy raskaus juttuihin ja ei minun toimesta.. 

 
Se on aika jännä juttu. Mulla on pari kaveria jopa aiemmin sanonut, että inhoavat vauvapuheita, ja silti nekin nyt menevät tähän samaan junaan ja yrittävät vääntää beibitalkia - mä en myöskään ole koskaan aloittanut näitä puheita. Nykyään yritän mennä lounaallekin siihen aikaan, ettei siellä olisi ketään näitä raskausexperttejä enää syömässä. Se on vielä hassua, että ne experteimmät löytyvät miehistä, virn.
 
Jos yritettäisiin lyödä viisaat päät yhteen ja keksiä keino kääntää keskustelu johonkin muuhun vaikkapa jollain repäisevällä repliikillä. Mulla on tullut vain näitä keskustelun tykkänään katkaisevia spontaanisti tilanteessa mieleen:
 
-Mites masu voi?
-Siinä se mukana roikkuu.
 
tai
 
-Kyllä nainen muuttuu niin ihanan pehmeän näköiseksi odottaessaan.
-Juu. Joku kutsuu sitä läskiksi.
 
Olin yöllä hereillä kun en saanut unta. Ajattelin tehdä ukolle aamupalaleivät valmiiksi aikani kuluksi. Tein kaiken oikein viimeisen päälle, ripottelin tomaattien päälle vielä oikein sitruunapippuriakin (tosi hyvää). Kun tuli kertomaan että lähtee töihin oli kiitoksen sanat: olikohan juusto hengissä kun vatsassa pyörii ja toinen kommentti pippuri oli hyvää. EI siis kiittänyt ollenkaan. Lähtiessään kuuli että suutahdin asiasta, eikä edes tullut pyytämään anteeksi tai mitään. "Et kai suuttunut, no mä ymmärrän". Ukko kun lähti niin mua ketutti jo niin paljon että aloin ihan pillittää (syytän kyllä vähän hormoonejakin). Siis mikä tapa kiittää valmiista aamupalasta. [:@]
Niin ja sen juuston parasta ennen päiväys oli vasta ensi kuussa....
 
Täällä kanssa itku tulla tupsahtaa lähes päivittäin ja milloin mistäkin asiasta. Oli se sitten hyvä tai huono asia..pieni tai iso!!
Jotenkin tuntuu että pieni herkkyys vallannut
Ei täälläkään kiitosta heru..ei sitten mistään! Kateellinen jokseenkin niille jotka saavat eerityis huomiota mieheltään ym...vaikka onhan se hyvä toki!
Mulle mies vaan tuumaa jos olen sairaslomalla tai nyt kun olen loppuajan niin...nythän sulla on aikaa tehä [:@] sähän olet LOMALLA!! Täällä silti minä pesen pyykit,viikkaan kaappiin,imuroin,pesen lattiat,teen ruuan,vien koiria,vaihdan petivaatteet ym..lähes kaiken!! ja silti kaiken narinan jlkeen minä menen miehen luo halimaan ja kertomaan kuinka rakas hän on..saamatta itse mitään hellyyttä!!! prkl...välillä jurppii ja toisinaan itkettää mutta näillä mennään...tiedän kuitenkin kuinka paljon isäntä minua rakastaa mutta jokainen tyylillään...
 
Mä just totesin eilen miehelle, että kaikki mitä se tekee ärsyttää mua ja voisiko se yrittää olla ärsyttämättä. Oikeasti se ei tee mitään tavallisuudesta poikkeavaa, mutta tuntuu kuin itsellä olisi koko ajan hermo kireällä ja kaikki maailman asiat vaan ottaa päähän. Kauhulla odotan, että tästäkö tämä nyt vaan pahenee seuraavat pari kuukautta. Tähän asti kun olen ollut sekä omasta että miehen mielestä suht oma itseni, mutta nyt kyllä alkaa hormonihuurut viedä voiton. Tuntuu kuin kaikkeen reagoisi jotenkin hirveän voimakkaasti. Viikonloppuna meinasin alkaa karjumaan kummipojalle, joka vitsaili mitä kaikkia osia meidän vauvasta voisi puuttua.  Jotenkin sitä on tosi itsekeskeinen olo ja nolottaa myöntää, mutta toivoisin että koko maailma pyörisi nyt vaan mun ympärillä ja mä ja vauva mentäisiin esim. miehelle KAIKESSA edelle. Täytyy nyt vaan yrittää kestää tätä prinsessasyndroomaa ja toivoa että mieskin kestää. [:D]
 
Mullakin on alkanut hermo olla tosi herkassa viime aikoina. Alkuraskaus meni aika rennosti ja nyt pelkka puhetyyli voi arsyttaa ihan suunnattomasti!?!!
Kaikille siis tulee vahan tuiskittua tai puhuttua kuivasti - ei hyva, mutta minkas teet, toissa yritan laskea kymmeneen ettei tiimi mene ihan lukkoon..
 
Noista kommenteista arsyttavin on ollut mies (kaveri..) joka sanoi etta olet niin kaunis raskaana ja nainen on luotu olemaan kaunis ja saamaan lapsia.. Meinasi tulla kaverille nyrkista - sanoin etta toi on todella loukkaava ja alentava kommentti - sita paitsi itsellani on hedelmallisyysongelma, etta ajattele niita kaikkia upeita naisia jotka eivat voi saada lapsia, miten voitkaan paasta tollaisia sammakoita suustasi! Ei ole sitten sen kummemmin kommentoinut ja hyva niin, seuraavasta yhta tyhmasta kommentista voi keittaa riittavasti yli etta tulee korville..
 
 
Toinen mikä ärsyttää aivan järjettömästi on isän puoliso, jolla ei ole omia lapsia. Olin ihan alussa raskaana, viikkoja oli alle 10 kun totesi että toi paita päällä näytät ihan sille kun olet raskaana. Se on niin yli-innokas koko raskaudesta. Ostelee vaatteita ja kun ehdotan että ostaisi sukkia kun niitä ei juuri ole, niin toteaa ettei tiedä minkä värisiä pitäisi ostaa. Ne on hittolainen sukkia, ihan sama minkä värisiä. Niin pimitetään vauvan sukupuolta. Jos kyseinen henkilö saisi tietää että isäni tietää niin siitä syntyisi iso show. [:)] Isäkin totesi että saahan meillä olla jotain salaisuuksia. Oma äitini ja ukon äiti ovat innoissaan raskaudesta mutta ne ei hössötä, taitavat itse tietää miten rasittavaa on kun joku hössöttää. Isä totesi että anna hänen hössöttää kun hänellä ei ole lapsia. No helkkari kun mä en jaksa sitä enää. Kun päivittelen facebookkiin tiloja niin on aina tykkäämässä ja kommentoimassa. Välillä tekisi mieli blokata koko tyyppi. Ottaa niin pahasti pattiin!! Varmaan on ensimmäisenä mahaa hiplaamassa kun tulevat kylään tai vähintään siinä vaiheessa kun toukka alkaa möyrimään, en suostu! Hauskinta vielä koko henkilössä on se että se on mustasukkainen musta aina välillä ja käyttäytyy aivan älyttömän lapsellisesti. En saisi viettää aikaani kahden isäni kanssa ja jutella kahden ja tuntuu vetävän pienistäkin asioista herneen syvälle nenään.
 
Takaisin
Top